« dnia: 08 Grudnia 2008, 22:52:54 »
Witam.
W ostatnią sobotę wybrałem się z rana (ok. 5:30), na wycieczkę rowerową wzdłuż odcinka szlaku Łódź Fabryczna - Bedoń.
Dojeżdżając do stacji Łódź Widzew postanowiłem, że zatrzymam się przy semaforach wyjazdowych (w stronę Ł. Fabrycznej) i zaczekam na skład (podany był S2 na wyjazd).
Ale do rzeczy. Zauważyłem dość ciekawą rzecz. Po pewnym czasie na semaforze sygnał zmienił się z S2 na... S1 + S5. Taki sygnał wyświetlany był przez ok. 15-20s. (niestety nie zdążyłem zrobić fotki :( ). Następnie sygnał został "zamieniony" na S4, żeby po czasie ok. 30s zamienić się z powrotem na S2.
Cała ta sytuacja dość mnie zaciekawiła. Sądziłem, że zależności nie pozwolą na wyświetlenie sygnału S1 + S5... . Może w tygodniu lub w następną sobotę wybiorę się w to samo miejsce i zacznę obserwować wskazania semka. Jeśli nadal będą się działy takie lub podobne rzeczy, niewykluczone, że zapytam się kolejarzy czy o tym wiedzą :).
Ma ktoś jakieś przypuszczenie co mogłoby spowodować (jaka i ew. czego usterka) takie działanie semafora ?
btw Korzystając z okazji. Czy zna ktoś w miarę dobre książki o automatyce kolejowej ?
Pozdrawiam.
Przenoszę.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2008, 13:49:15 wysłana przez Akvin »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76