Autor Wątek:  Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.  (Przeczytany 13736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Opiszę tu główną ideę na której oparte jest oświetlenie wewnętrzne mojego pomysłu. Sprawa jest dosyć prosta - proste pomysły są często najlepsze.

Jak wiadomo zarówno manometry jak i amperomierze (woltomierze) są płaską teksturą (odpowiednio - et22mano.tga i et22volto.tga ) nałożoną na obiekty zapisane w pliku kabiny kabinaA.t3d. Obiekty te nazywają się: mano i volto. Wnikliwi dostrzegą zapewne że u mnie zostały one zdwojone. Są tam wiec 2 pary (2x mano+volto). Jedna z tych par zostaje przesunięta minimalnie do tyłu a druga pozostaje na standardowym miejscu. Przesunięcie jest efektem edycji ostatniej linijki pola Transforma:
z pierwotnego (dla mano): -0.298703 0.513161 0.536398 1.0 na -0.298703 0.514161 0.536398 1.0
Elementom które przesunęliśmy do tyłu nadajemy SelfIllum: true.

Mamy też w katalogu zdublowane tekstury ( dodatkowo: et22mano1.tgaet22volto1.tga ). Właśnie te dodatkowe tekstury nałożone są na obiekty których nie przesuwaliśmy. Przy pomocy programów graficznych takich jak np. Corel uzyskujemy na nich efekt przeźroczystości:

Dzięki temu powstaje złudzenie podświetlenia. Ponieważ obiekty świecące (z tyłu) prześwietlają te nieświecące tylko w wybranych miejscach np. na tarczach manometrów. Na obiektach świecących nałożone są zwykłe tekstury (bez przeźroczystości), których brzegi zostały zamolowane na kolor czarny, aby nie przeświecały na styku tekstur.
Ten sam efekt zastosowany jest przy podświetleniu haslera. Tu jednak nie możemy go prosto zdublować i przesunąć. Dlatego trzeba wykonać (posłygując się 3dsmax'em) samą przednią ścianę haslera i ją przesunąć minimalnie do tyłu. To jedyna różnica, reszta jest identyczna.
To chyba wszystko. Ciężko jakoś to w prosty sposób opisać. Jeżeli czegoś nie zrozumieliście to pytajcie a ja w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć. Ku chwale MaSzyny!
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:57:43 wysłana przez Akvin »
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maja 2006, 23:12:35 »
Dość ciekawie i dokładnie to opisałeś tym sposobem jeśli jakiś przyżąd jest podświetlany można go podświetlić robiąc to co na zdjęciu.
Chyba że źle to zrozumiałem??

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maja 2006, 23:30:47 »
Na zdjęciu jest pokazane w jaki sposób jest wykorzystana przeźroczystość. Wyobraź sobie że pod tą teksturą jest druga taka sama - świecąca, która widać jedynie w miejscu biało-szarej szachownicy (na tym screenie). Dzięki temu że jest to zrobione właśnie tak jak na zdjęciu, mamy łagodne przejście - od najjaśniejszej części w środku tarczy (przezroczystość jest największa) do najciemniejszej na brzegach (przeźroczystość zanika).
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 655
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Maja 2006, 01:17:25 »
powinno być odwrotnie w środku ciemniej a brzegi jasne
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Maja 2006, 12:16:19 »
Racja bo podświetlanie tarczy raczej jest pobokach i to czasami słabymi kilku voltowymi żarówkami z resztą jak jechał ktoś "kiblem" i miał szczęście obserwować wieczorem podświetlanie tacho czy amperomierzy to widział jak słabo są one podświetlone.
W jednym z ezt-ów widziałem nawet zielone podświetlanie dość śmiesznie to wyglądało.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 655
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Maja 2006, 13:07:40 »
zielone się często zdarza, ale widziałem też  czrwone.
Da sie jakoś ten kolor w smyku zmienić?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Maja 2006, 13:31:53 »
W nowszych kiblach sa podswietlane wskazniki a w bardzo starych jest taka lampka na suficie skierowana na wskazniki i przelaczniki :) Jechalem raz takim kiblem.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Maja 2006, 13:58:23 »
Cytat: "AIR"
powinno być odwrotnie w środku ciemniej a brzegi jasne

Wiem o tym, możecie się pobawić skoro już wiecie jak.
Co do koloru podświetlania to da się i miałem już hasler na zielono. Jednak przy obecnej metodzie oznaczało by to iż zielone zabarwienie pozastanie również w dzień.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Maja 2006, 22:22:22 »
no tak jeśli tekstura jest zielona to wiadomo że będziemy mieli zielony hastler. ale jak by się dało zeby to można było wyłączyć to by nie było tak źle ale.....się nie da chyba

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Maja 2006, 22:25:21 »
Ja już mam pewien pomysł i prototyp tego rozwiązania będzie w EP05 :)
Pozdrawiam!!!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Maja 2006, 08:40:37 »
Zawsze można zrobić podświetlanie jako teksturę .tga...wówczas należy dać jedna przezroczystą ( np. szyby w EP09 ), drugą lekko zieloną...nazwać podsw_ON i OFF...podpiąć to pod uniwersal_3 ( exe z działu DEVS ). Można nadać mu parametry:
'i-universal3' - ma się świecić ZAWSZE jeżeli universal3 włączony,
'i-universal3_M' - ma się świecić tylko jeżeli universal3 włączony i obwód główny włączony,
'i-universal3_C' - ma się świecić tylko jeżeli universal3 włączony i konwerter włączony.
Podświetlanie będzie dostępne po wciśnięciu odpowiedniego przycisku przypisango do uniwersala.
Niedoszły przykład z EP01
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:21:56 wysłana przez Akvin »

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Czerwca 2006, 18:23:51 »
Witam!
Podpiąłem przełącznik np. SW-podsw pod universal3 i przełącznik działa (universal3: SW-podsw rot -0.2 0 0.2).
Natomiast wg wytycznych podanych przez @ABu powinna działać jeszcze lampka po załączeniu przełącznika. Umieściłem więć wpis -> i-universal3: podsw <- odnoszący się do elementów podsw_off i podsw_on na takiej samej zasadzie jak działają wszystkie lampki w kabinie. Niestety po załączeniu przełącznika podsw_off nie zmienia się na podsw_on. Próbowałem później podpiąć to np. zamiast ogrzewania pociągu i wszystko ładnie działało. Czy ktoś wie dlaczego universal w tym wypadku nie działa, bądź gdzie popełniam błąd?
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Czerwca 2006, 18:59:15 »
Już sam do tego doszedłem. Działa na tym najnowszym exe. Problemem jest jednak to, że z tego co wiem wysypuje się ono na kilu sceneriach. W każdym razie podświetlenie w EP05 będzie działało mniej więcej na tej zasadzie, o której pisał Oli_EU.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Lipca 2006, 21:14:18 »
A to moja propozycja świateł do EU07 :]



Pozdrowienia:
Forest
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:21:22 wysłana przez Akvin »

Offline Gryzak

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Lipca 2006, 22:16:29 »
A dało by się tak zrobić żeby jeszcze po załązeniu podświetlanie zapalały się światła i oświetlały droge??
ET22-228

Offline Bartek17

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Lipca 2006, 00:50:37 »
Cytat: "Gryzak"
A dało by się tak zrobić żeby jeszcze po załązeniu podświetlanie zapalały się światła i oświetlały droge??


Już są takie światła, które oświetlają drogę zrobione chyba przez Mariusza W., ale tylko do lokomotywy ET22-304. Nie są doskonałe, ale dobre i to :)

podaję link do paczki żebyś już nie szukał tego na forum ;) :
http://hyperupload.com/download/016f6fb574/lights.zip.html

Wrzuć te pliki do dynamic/pkp/ET22R

Pozdrawiam.

Offline Gryzak

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Lipca 2006, 01:13:56 »
No to ja wiem że są i wiem gdzie wrzucić, bo ja tu dzielnie śledze postępy przy pracy.
Tylko pytam czy istniała by taka możliwość zrobienia tego razem podświetlania i świateł??
Pozdrawiam Michał
ET22-228

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Lipca 2006, 09:43:10 »
Cytat: Bartek17
Cytat: Gryzak
A dało by się tak zrobić żeby jeszcze po załązeniu podświetlanie zapalały się światła i oświetlały droge??
Już są takie światła, które oświetlają drogę zrobione chyba przez Mariusza W., ale tylko do lokomotywy ET22-304. Nie są doskonałe, ale dobre i to :)
Nie, to nie ja robiłem.

A odnośnie tego, co Gryzak pisze, to byłoby to nierealne, bo podświetlenie przyrządów zapala się osobno, a światła osobno, więc nie można łączyć tych obu funkcji..
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:59:15 wysłana przez Akvin »