Autor Wątek:  Przycinanie się symulatora  (Przeczytany 7686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przycinanie się symulatora
« dnia: 11 Lutego 2016, 09:14:02 »
Po zakupie nowego laptopa ściągnąłem sobie na nowo paczkę z Maszyną. Przy działaniu każdej ze scenerii zauważalne jest ścinanie się grafiki. Na przykładzie TD wygląda to następująco : +200 FPS i co kilka sekund freeze na ok 0.3 - 0.6s.

Wszystkie sterowniki są aktualne, ystem mam skonfigurowany tak, aby Maszyna korzystała z dedykowanej karty graficznej (Radeon R9), próbowałem już różnych ustawień, wyłączałem Multisampling, włączałem i wyłączałem VBO i cały czas jest bez zmian. Czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu ?

Renderer:
AMD Radeon(TM) R9 M375
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
4.5.13397 Compatibility Profile Context 0

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego 2016, 09:29:18 »
Na cięższych sceneriach też tak jest?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lutego 2016, 09:39:02 »
Na początku myślałem, że jest to kwestia np. tylko Kaliskiej. Ale problem dotyczy większości scenerii, np. Drawinowo mimo mniejszego FPS-u (~30) nie widać tej ścinki.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 09:48:58 wysłana przez Informatyk »

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lutego 2016, 13:03:22 »
A z synchronizacją pionową próbowałeś?
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lutego 2016, 13:34:55 »
Próbowałem włączać i wyłączać synchronizację i niczego to nie zmienia.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2016, 17:39:38 »
Zapis parametrów fizycznych i log włącz/wyłącz?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6290
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2213
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lutego 2016, 17:46:25 »
Wyłącz informację zwrotną. TZN Mruganie lampek na klawiaturze jak miga sygnalizacja czuwaka.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lutego 2016, 10:36:13 »
Panowie, kompletnie się nic nie zmienia po wyłączeniu/włączeniu tych funkcji. Zaczyna brakować mi siły do tego. Próbowałem również różnych wersji sterowników od grafiki i też nic.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lutego 2016, 11:52:43 »
Kilka spostrzeżeń: Czemu nick to Informatyk? Daleko odbiegasz od umiejętności, które wyznacza ten termin. Wydaje się, że problem jest z komputerem, nie z symulatorem. O Twoim laptopie nie wiemy nic, więc nic nie doradzimy (Jaki procesor, system?). Do tego Radeon R9, gdzie osobiście do radeonów od zawsze jestem uprzedzony.

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lutego 2016, 14:24:51 »
@Krzysiek626 rozumiem Twoją opinię na temat mojej osoby, bo nie zawarłem tutaj większości informacji. Kończąc ten krótki offtop specyfikacja sprzętowa mojego komputera to :

Model laptopa: Levovo Z51
Procesor: I5-5200U
Karta Graficzna: Radeon R9 M375
System: Windows 10 Home x64

Wszystkie inne gry, które posiadam działają bez jakiegokolwiek zająknięcia, problem jest jedynie z Maszyną.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2016, 14:29:12 wysłana przez Informatyk »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego 2016, 15:21:57 »
Bardzo wiele zależy od konfiguracji sterownika karty graficznej. Być może trzeba sprawdzić wszelkie wygłądzania i tym podobne efekty Nie znam Radeonów, to nie wskażę konkretów. Może ktoś z kolegów. Procesor masz mocny, win10, też jeździłem na nim, nie miałem zacięć. Pozostaje grafika, być może trzeba znaleźć właściwe ustawienia.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lutego 2016, 15:40:00 »
A jaka to jest w ogóle paczka i exe?

Offline Informatyk

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Lutego 2016, 15:41:49 »
Paczka 15.04 + Patch, próbuję na exe z paczki jak i na exe z poprawkami @Q.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Lutego 2016, 20:20:47 »
Jeśli można, to ja również mam problem ze swoim lapkiem i drastycznym spadkiem FPSu.
Mój lapek to: Dell Inspiron 15
Proces I5-5200U
Pamięć 8Giga
Karta Graficzna: GeForce 920M (4GB pamięci).

Problem polega na tym, że na Windowsie 8.1. są drastyczne spadki FPSu na starszych ale także i nowszych programach w tym także w MaSzynie. Na starszym o 4 lata Lenovo, z kartą graficzną 1 giga AMD Radeon i 4 giga pamięci Ram mam dużo większą wydajność niż na Dellu. Co ciekawe, nie działa mi Omsi 2, które miało problemy z biblioteką "d3dx9_28.dll". Problem też jest gdy podczas symulacji oddalę się od jadącego (mojego) pociągu i skieruję na niego kamerę. Wtedy dochodzi do całkowitego zacięcia się systemu.
I teraz najlepsza z najlepszych informacji: Wiedźmin 2, którego rok produkcji to 2011 na Win 8.1. w moim przypadku tnie się po 2 minutach od uruchomienia pierwszego etapu gry, jeszcze na poziomie toturiala.
Lapek był poddany testowi karty graficznej, pamięci i procesora przez wszelakie programy testowe. Efekt? Brak błędów ze strony laptopa i sterowników. Winny jest tylko i wyłącznie Windows 8.1. a na domiar złego 10 bazuje na rozwiązaniach z 8.1.
W piątek będę miał na testach dysk z Windowsem 7, żeby już na 100% potwierdzić czy mój Dell nadaje się w ogóle do współpracy z symulatorami. Jak na razie, jest tym bardzo kiepsko. Nie pomogły zmiany ustawień grafiki, przejście na najniższe wymagania gier czy optymalizacje programów graficznych. Ze zwykłym AutoCADem również miałem problem (AutoCAD 2015).

P.S. Wisienką na torcie pod kątem tragiczności systemu Windows 8.1. pozostaje fakt, że Worms World Party, wydana w latach 90tych na Windowsie 7 ma lepszą wydajność niż na 8.1. na której to po chamsku się tnie i nawet nie włącza trybu rozgrywki.

P.S. 2 - korzystam z paczki takiej jak kolega @informatyk, z tą różnicą, że na różnych exe m.in. z testów Traxxa.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2016, 20:23:13 wysłana przez ST44-003 »

Offline anubin

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przycinanie się symulatora
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lutego 2016, 14:27:17 »
Bardzo możliwe, że zachodzi u Was zjawisko tzw. "Throttling Processor"

Nowoczesne laptopy z procesorami, szczególnie takimi, które oznaczone są literką "U" nastawione są pod energooszczędność.
W wyniku tego, że tego typu komputery raczej stosowane są do celów biznesowych/konsumpcyjnych bardziej niż do grania - są w stanie zapewniać zadowalającą wydajność przy dłuższym czasie pracy na baterii.

Niestety kompletnie nie sprawdza się to w grach. Gracze przyzwyczajeni są do tego, że "gdy coś zacina, to przestawię sprzęt w tryb maksymalnej wydajności" Niestety często pogłębia to problem.

Procesor po prostu bardzo szybko się nagrzewa, nie będąc w stanie oddać wygenerowanej ilości ciepła.
W procesorach (szczególnie serii "U) komputer więc przełącza się w tryb oszczędny zupełnie ignorując ustawienia użytkownika w systemie. W efekcie zamiast zapewniać wydajność na poziomie ~2,7ghz procesor dramatycznie szuka ochłody zbijając taktowanie nawet poniżej 1ghz.

Z tego co się orientuje, często użytkownicy stosują rozwiązanie tego problemu na poziomie BIOSa, ale nie jestem pewien.
Rozwiązanie polega na tym, że zakładamy na procesor kaganiec.
Ustalamy, że zajęcie procesora nie może przekroczyć 92%.
W efekcie procesor nie będzie osiągać maksymalnej wydajnosści, ale podczas gry, dzięki temu że pracuje na 92% jego temperatura nie powinna wzrastać do granicznych wartości.

Paradoksalnie "skręcenie w dół" procesora, może pozytywnie wpłynąć na wydajność całego komputera... Ot uroki współczesnych technologii...
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2016, 14:34:52 wysłana przez anubin »