Autor Wątek:  Pesa seria 218M  (Przeczytany 2309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Pesa seria 218M
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:53:33 »
Czesc. Od jakiegos czasu nie daje mi spokoju kwestia niekonsekwencji stosowania napedow w ramach tej serii. Pytanie do Was, czym, jakimi czynnikami to jest podyktowane, bardziej technicznymi czy ekonomicznymi (budzet zamawiajcego)?  Najstarsze SZT z tej serii oznaczone jako sa132 oraz najmlodsze sa134 jezdza na przekladniach hydromechanicznych od ZF, natomiast sa133 jest wyposazona w czystego hydraulika T211 od Voitha. Jakie sa roznice zasadnicze w budowie oraz dzialniu obu typow przekladni, wiem natomiast chcialbym sie dowiedziec co nieco odnosnie wad/zalet obu rozwiazan w eksploatacji i wlasciwosci trakcyjnych a porownanie bedzie chyba o tyle zasadne, ze mamy do czynienia z tym samym pojazdem i czy to one byly brane pod uwage w stosowaniu zmian konstrukcyjnych calej serii 218M czy bardziej chodzilo o koszta. Z krotkiej historii na wiki sa101/sa102 natomiast wyczytalem, ze w ramach modernizacji najpierw te pojazdy dostaly przekladnie hydromechaniczne Clarka a na koniec hydrauliczne Voitha i to ponoc te ostanie byly uwazane za najlepsze co moze byc istotna wskazowka.