Witam,
Od wczoraj jestem na tym forum, ale gra interesuje się od dawna. Prywatnie zajmuje się elektronika i bardzo interesuje mnie wykonanie ewentualnych zestawow pulpitow. Widzialem PoKeys gdzies tutaj na forum i w internecie. Pomysl w sumie niezły. Ja natomiast chciałbym sprobowac wykonać pulpit do lokomotywy ale na potrzeby tej gry. Oznacza to, ze nie mam zamiaru w pełni odzwierciedlać wszystkiego tak jak to jest w prawdziwym pojeździe (no bo nie ma nikt w domu tyle miejsca). Ale pomyślmy, jeżeli zrobić to w formie klawiatury na USB, mysle ze miałoby to jak najbardziej sens. Na upartego można i te woltomierze zrobić.
Ktos zapyta, a ile to będzie kosztowalo? Dobre pytanie, ale z góry mowie ze nie wiem bo na razie ten projekt poki co ma ledwie 7 linijek na forum. Ale wiem jedno - bo pracuje z elektronika i wiem ze się czasem lubi cos zepsuc. Rozdzielajac klawiaturę na moduly można stworzyć takie cos z modulow i np. podzielić na kilka sekcji:
a) modul sterowania - nastawniki, krany hamulcowe w postaci potencjometrów obrotowych (cos na wzor pokeys)
b) przelaczniki wspomagające sterowanie (kompresor, przetwornica, przekaźnik nadmiarowy, odblokowanie go itp.)
c) modul woltomierzy oraz predkosciomierz - tutaj wykorzystano by po prostu dane z gry, a tarczki wykonano by z papieru celem dopasowania skali
d) inne urządzenia - również przelaczniki (oświetlenie, ogrzewanie)
e) przyciski dot. maszynowni, spinania wagonow
f) u góry np. tracycyjne przyciski klawiatury odpowiadające za widoki kamer, sterowanie gameplay
Calosc proponowałbym umiescic w stacji dokującej. Tym sposobem, jeżeli zapotrzebowanie byłoby wysokie, a koszt jednego modulu wynosilby np. 30-40 zl to calosc daloby się zlozyc do 300zl bez obawy ze jak cos się zepsuje to trzeba kupic calosc. Elementy bylyby po prostu wpinane.
Wiadomo, zaraz się ktoś znajdzie i powie, zrob a my ocenimy. Ale kwestia nie w tym. Potrzebowalbym się dowiedzieć kilku rzeczy:
a) od tworcow gry - czy symulator na chwile obecna jest w pełni rozwinięty co się tyczy sterowania, czy tez przewiduje się inne funkcje? na pulpicie lokomotywy wszystko zdaje się dzialac. Chodzi o to, żeby z czasem nie okazało się, ze cos będzie dodane a klawiatura okaze się z pewnych przyczyn nieuzyteczna, a trzeba będzie stworzyć nowa.
b) od tworcow gry - tutaj w momencie wykonywania elementow musiałaby być scisla wspolpraca żeby klawiatura mogla tez odbierać sygnaly z gry (na informatyce się nie znam na tyle zebym był w stanie to spasować, wiec musielibyśmy wspolpracowac)
c) od uzytkownikow - ewentualne pomysły co i jak wykonać. jak rozlozyc na klawiaturze, w którym miejscu co? wiadomo ze z grubsza tak jak jest to na pulpicie lokomotywy, ale czasami przesuniecie czegos 2-3 cm w bok zmienia wiele (dot. opracowania projektu)
I ostatnie pytanie, co wogole sadzicie o czyms takim? PoKeys - powie ktoś jest czyms identycznym. Ok. Ale tutaj chodzi o zachowanie miejsca i funkcjonalności. Zestawy do symulatorow samochodow wyścigowych sa dalekie od samochodu, a jednak ich prostota sprawia ze maja swoja magie. Tak samo, mysle i tutaj, nie ma potrzeby ladowania do pokoju całego pulpitu z lokomotywy - pomijając kwestie miejsca, sa jeszcze kwestie możliwości - nie każdy ma możliwość zdobyc takie cos.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Nie musisz pisać, że jesteś nowy, widzimy to. Poza tym, nie zwalnia Cię to z przestrzegania regulaminu. Zdecyduj, czy piszesz z polskimi znakami, czy bez i nie przesadzaj z dzieleniem wiadomości na tyle akapitów, bo to wcale nie poprawia jej czytelności. Proszę poprawić.
adsim