Autor Wątek:  Kozłów - Psary  (Przeczytany 9678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Kozłów - Psary
« dnia: 10 Czerwca 2012, 00:49:13 »
Jakiś czas temu zacząłem modelować w Rainsted linię 64 Kozłów - Koniecpol wraz z wjazdem na CMK oraz stacją Psary. Przy stacji Kozłów przebiega fragment LHS (linia 65). Na zdjęciach z Geoportalu stacja Sczekociny ma jeszcze tory dodatkowe, ale ja zrobiłem w wersji bez nich. Również dodałem posterunek Sprowa.

Zastanawiam się, w jakiej postaci można by wydać tę scenerię. Dopracowanie jej pod względem graficznym zajmie dużo czasu, nawet mimo tego, że przebiega ona w terenie niezurbanizowanym. Z drugiej strony linia jest ciekawa technicznie, ponieważ można będzie na niej jeździć 150km/h (po wymianie sieci trakcyjnej), a przez stację Kozłów przechodzi praktycznie cały ruch pomiędzy Warszawą a Krakowem. Do tego pociągi LHS.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Czerwca 2012, 02:26:49 »
Warto by się zastanowić nad stworzeniem osobnego scenariusza odwzorowującego dokładnie zdarzenia z 3.03. w celu odtworzenia przebiegu katastrofy ;) Najlepiej po opublikowaniu raportu przez PKBWK.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Czerwca 2012, 02:27:21 »
Z LHSem za dużo bym nie kombinował, jak trasa się ma opierać o łącznice do CMK i Kozłów i dalej (może i do połączenia z istniejącą trasą Tunel) to jedynie LHS dla pokazówki, przejazd gagarina z bruttem z punktu do punktu, a bardziej skupić się na części dla normalnotorowej. Kiedyś było coś na forum o części trasy dla LHS (bodaj była ankieta przy temacie dla wąskotorówek), ale nie wiem jaki odcinek LHSu obejmowało. Ewentualnie można by pod tamto podpiąć.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwca 2012, 08:49:14 »
Myślę że najlepszym wyjściem był by realistyczny układ torowy i ukształtowanie terenu natomiast otoczenie fikcyjne. Może kilka stacji czy posterunków jeśli takowe zdjęcie się znajdą zrobić realistyczne reszta wg intencji autora.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 506
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Czerwca 2012, 09:09:17 »
Dokładnie tak jak Mihau napisał bo trasa się nie doczeka chyba nigdy wydania jak by się chciało całą infrastrukturę odwzorować jeszcze z prawdziwymi fototeksturami. Można oficjalnie wydać pod nazwą trasa częściowo realistyczna i nikt się nie przyczepi.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwca 2012, 09:57:25 »
Cytuj
Warto by się zastanowić nad stworzeniem osobnego scenariusza odwzorowującego dokładnie zdarzenia z 3.03. w celu odtworzenia przebiegu katastrofy ;) Najlepiej po opublikowaniu raportu przez PKBWK.
Mi się na MSTS prawie udało.
http://www.youtube.com/watch?v=ga9qroHi9L4
Nowa trasa Marcina wygląda naprawdę nieźle.
http://www.youtube.com/watch?v=xwvJLSEmS3s
Na raport PKBWK możesz sobie ze 2 lata czekać..
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 09:58:28 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Czerwca 2012, 10:20:07 »
Mihau, AIR, z wami się nie zgadzam. To po co powstawał Rainsted? Po co ludzie chodzą z aparatami wzdłuż trasy? Żeby i tak powstała fikcyjna? Nawet jeśli chodzi o otoczenie. Taka operacja będzie cofnięciem się w rozwoju symka. Przynajmniej wg mnie.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Czerwca 2012, 10:24:19 »
A według mnie powinno być odwzorowane prawie  jak w realu lecz nie od razu. Ja bym to wydał na kilka części lepiej. Raz jedną rzecz dodać później z znowu coś innego. Bo jak by miał od razu cale otoczenie zrobić to nie wiem trochę czasu by się zeszło.

EU40 fajnie ci wyszło to odwzorowanie katastrofy.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Czerwca 2012, 10:32:19 »
Klimczok: nie powiem dziękuję, bo wolałbym nie mieć motywu do jej odwzorowania. Na MSTSie nie ma problemu ze stworzeniem własnej misji. Jest za to problem innej natury: program nie dopuści do sytuacji czołowego zderzenia. Jest to możliwe jedynie przy stworzeniu misji na szlaku pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi.
W MaSzynie nie mam pojęcia jak stworzyć misję, ale myślę że byłoby możliwe odwzorowanie katastrofy. Nie widzę jednak sensu jej tworzenia ,,na stałe" w paczce, jedynie jako uzupełnienie do informacji o katastrofie na Wikipedii.
A tak w ogóle, to chciałbym podziękować jednemu z naszych forumowiczów za głos na ,,nie" do filmu. ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 10:34:20 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 506
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Czerwca 2012, 10:52:35 »
To po co powstawał Rainsted?

Z tego co mi wiadomo powstał aby odwzorować przebieg linii kolejowych jak również ukształtowanie terenu, a nie każdego domku czy drzewka które jest przy linii kolejowej.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Czerwca 2012, 11:13:17 »
Zastanawiam się, w jakiej postaci można by wydać tę scenerię.
  • skończony układ torowy
  • sieć
  • słupki hekto
  • dobrze byłoby też, jakbyś zawarł sygnalizację
  • zaznaczone przejazdy kolejowe
  • perony
Pobrałem scenerię i widzę, że tak z grubsza jest. Niestety nie jest to precyzyjne i kompletne.

Po wypadku też zacząłem robić ten odcinek bazując na filmie. Film był nagrywany jak leżał śnieg, toteż chciałem odwzorować właśnie taki klimat. Nie jest to trudne.
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 11:26:15 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Czerwca 2012, 11:42:53 »
Układ torowy jest w miarę ukończony. Do zmiany są szablony rozjazdów 42m i 65m. Przydało by się też zrobić przynajmniej tymczasowe podsypki pod te rozjazdy. Ewentualnie potrzebne by były napędy inne niż z wajchą (do długich rozjazdów może być kilka napędów pracujących równolegle, w tym napęd ruchomego dziobu krzyżownicy). Sieć jest cała do zrobienia, wstępnie rozstawiłem słupy na pewnym odcinku. Docelowo muszę zrobić obsługę odciągów w edytorze. Słupki hekto są mniej więcej wstawione, na samej linii 64 jest ich tylko kilka (kilometraż jest na słupach). Zacząłem wstawiać sygnalizatory w Kozłowie, trzeba by dostawić brakujące oraz inne znaki wg filmu. Przejazdy kolejowe wymagają opracowania dobrego INC, ponieważ muszą być dwie komórki pamięci zatrzymujące AI, po każdej stronie toru. Perony są wstawione, nawet chyba za dużo, bo w wielu miejscach zostały zlikwidowane.

Ukształtowanie terenu na szybko można zrobić z SRTM. Ale będzie to bardzo umowne, bo do wysokości SRTM doliczone są wysokości lasów. Stąd jazda w przekopie jest często faktycznie jazdą przez las. Z LHS się za dużo nie wykombinuje ― LHS przechodzi górą ponad stacją Kozłów a 5km dalej na zachód jest mijanka Kępie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kozłów - Psary
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lipca 2012, 16:48:44 »
Ponieważ nie mam motywacji do dalszej pracy nad tą scenerią, udostępniam plik RSF w takim stanie, w jakim był w połowie czerwca. Proszę nie zgłaszać, że są jakieś błędy, ja poprawiał tego nie będę. Jak ktoś będzie chciał, to niech sobie poprawi, od biedy pojeździć na tym się da. A jakby kogoś natchnęło do kontynuowania prac, to ewentualnie pomogę przy poważniejszych problemach.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni