Autor Wątek:  Upadłość PR  (Przeczytany 19702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #30 dnia: 01 Listopada 2009, 10:46:49 »
Dlaczego w sezonie niektóre (piszę tylko o tych, które przejeżdżają przez moją miejscowość) pociągi jeździły w zestawieniu 4-5 wagonów, a po sezonie (gdzie z pewnością pasażerów jeździ 2-3 razy więcej ;))) te same pociągi jeżdżą w zestawieniu 7-8 wagonowym?

W sezonie było więcej pociągów uruchamianych, dlatego trzeba było jakoś zestawić te składy przy obecnym stanie ilościowym taboru.
 Panowie uważam, że nie ma co się spierać, która spółka jest lepsza. Wszyscy doskonale wiemy, że cała ta relokacja majątku PKP do poszczególnych spółek, żadnej z nich nie wyszła na dobre. Na unormowanie całej sytuacji potrzeba trochę czasu ( nawet paru lat ).

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #31 dnia: 01 Listopada 2009, 10:49:47 »
Dlaczego w sezonie niektóre (piszę tylko o tych, które przejeżdżają przez moją miejscowość) pociągi jeździły w zestawieniu 4-5 wagonów, a po sezonie (gdzie z pewnością pasażerów jeździ 2-3 razy więcej ;))) te same pociągi jeżdżą w zestawieniu 7-8 wagonowym?

W sezonie było więcej pociągów uruchamianych, dlatego trzeba było jakoś zestawić te składy przy obecnym stanie ilościowym taboru.

To było oczywiście pytanie retoryczne ;))

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #32 dnia: 01 Listopada 2009, 11:44:24 »
Cytuj
Chociażby w Lublinie stoi cały sznurek SU45 należących do IC, na ale trzeba wydać pieniądze na naprawę.

A na Hel w sezonie składy ciągną 2xSM42... Bardzo mądre posunięcie...

Generalnie szanowne IC poobcinało wszystko: i pociągi, i liczbę wagonów i wynagrodzenia dla mechaników... Niestety, tendencja ta będzie postępować dalej... Oby jak najszybciej weszła owa spółka na giełdę, może w końcu upadnie...

Taki mały OT: ostatnio jechałem do Wrocka. W Gliwicach dyżurna przyniosła telegram iż odjazd jest +10 po czasie. Telegram był tylko do Kędzierzyna. Dalej nic nie wiadomo. Kierownik też zdezorientowany. W końcu do kierownika trafiła kartka od podróżnego z rozkładem z neta iż do Wrocka jest przyjazd o 16.36.Tymczasem na tablicy peronowej odjazd był o 16.35.
Żadnej poprawki do rozkładu, żadnego telegramu, żadnej informacji. Państwo w Państwie i niezłe lachańsko...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Listopada 2009, 18:43:44 »
Wracając do tematu upadłości to znawcą wprawdzie nie jestem, ale z tego ci się orientuje to PR należą do samorządów, więc w razie sytuacji utraty płynności finansowej to samorządy (jako właściciele) powinni te długi spłacić. Dodatkowo samorządy mają ustawowy obowiązek zapewnienia funkcjonowania transportu publicznego na swoim terenie, więc sytuacja że firma upada i pociągi przestają kursować nam nie grozi.

Poza tym parę miesięcy temu na forum był temat o rzekomo upadającym Cargo i też jakoś nic takiego się nie wydarzyło...

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Listopada 2009, 19:48:15 »
Czyli sejmiki dostaną znowu do wypicia piwo które naważyły betony. I będzie dylemat, komu by tu zabrać, szkołom, szpitalom czy drogowcom, żeby dać na pociągi.
ZTCP, to z Cargo to były snute widma na forum, bo zarząd Cargo ówcześnie postępowania upadłościowego nawet nie rozważał.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline kwiatek3

  • Wiadomości: 206
  • Nowe wcielenie Gagarina
    • Zobacz profil
    • Punkt informacyjny symulatora (Pomoc z uruchomieniem itd.)
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #35 dnia: 01 Listopada 2009, 20:21:47 »
Ostatnio nie za bardzo się nawet intercity układa. Na  dworcu PKP BIAŁA PODLASKA
nie była czynna ani jedna kasa biletowa, trwało według innych ludzi co stali w kolejce aż pod drzwiami, że to tak od 11 godziny trwa. Gdzieś o godz. 15 jaśnie pracownice intercity przywitali pasazerów następującymi słowami ,,Serdecznie przepraszamy za opóźnienie otwarcia kas biletowych'' Połowa ludzi opuściło dworzec, bo konali w kolejce ponad 2 godziny. Reszta została, i oczekiwało swoją kolejkę.

Ps. Są słuchy że chcą zlikwidować u mnie pociąg pośpieszny ,,Podlasianin'' bo za mała frekwencja, a ludzi w wagonach jest aż po sufit.
Pozdrawiam załogę eu07.pl
Profil: Technik Transportu Kolejowego

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Listopada 2009, 20:38:17 »
Mnie się wydaje, że PKP IC to taka spółka przesycona wpływami różnorakich speców od marketingu i tym podobnych. Może to się wydać głupie co powiem, ale nie zdziwiłbym się, gdyby trakcja spalinowa została określona jako wyglądająca niewyjściowo, i tylko elektryki wyglądają nowocześnie, więc te połączenia są priorytetem.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Listopada 2009, 20:47:43 »
Ps. Są słuchy że chcą zlikwidować u mnie pociąg pośpieszny ,,Podlasianin'' bo za mała frekwencja, a ludzi w wagonach jest aż po sufit.
Mozliwe, ze takie tlumy sa np. na 1/4 tej relacji i rownie dobrze mozna za ten pociag uruchomic osobowy na tym samym odcinku.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Listopada 2009, 22:48:08 »
Kolejnym przykładem może być pociąg pospieszny ''Zamenhof'', którego skrócili o odcinek Bielsko-Biała/Wisła -Katowice. Zrozumiałbym gdyby zlikwidowali go na odcinku Wisła-Bielsko-Biała, bo tam jeździła garstka osób, która zmieściłaby się w 2 przedziałach. Ale na odcinku Bielsko-Biała-Katowice było zawsze dużo ludzi.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Listopada 2009, 00:16:16 »
Łoj, podobno pociągi z Inowrocławia do Zduńskiej Woli zostały zlikwidowane z tego powodu, że jeździli nimi głównie kolejarze korzystający ze zniżek, więc się nie opłacało ich wozić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Listopada 2009, 09:14:05 »
Zamenhofem woziły się tłumy emerytów (może to tylko akurat wtedy, gdy ja jechałem ;-) ) oni też są dla PKP IC nieopłacalni? A PR zamiast uruchomić InterRegio na tej trasie i zbijać kasę, to woli się rozmieniać na drobne i ogłaszać upadłości oraz inne cuda.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Listopada 2009, 13:14:17 »
Ja tam Zamenhofem jechałem 5 razy w październiku na trasie Katowice - Zawiercie i jeśli chodzi o frekwencje to nie powalała, aczkolwiek trudno było znaleść pusty przedział.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)


Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Listopada 2009, 08:53:00 »
To o wiele taniej niż płacenie za używanie nazwy logo i PKP. Nowe logo powalające :)
Pozdrawiam

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Listopada 2009, 09:12:34 »
Nowe logo powalające :)
To jest najmniej ważne, dla mnie to może być nawet kółko albo kreska, a najważniejsza jest oferta.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Upadłość PR
« Odpowiedź #45 dnia: 15 Listopada 2009, 07:14:49 »
To o wiele taniej niż płacenie za używanie nazwy logo i PKP. Nowe logo powalające :)

Logo troszkę kojarzy mi się z niezrealizowanymi projektami Cargo:
http://www.2arts.pl/portfolio_logo-pkp-cargo_i19.htm