Autor Wątek:  Edytor  (Przeczytany 26858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Maja 2004, 22:10:06 »
wzór wzorem
nebula nebula
czas czasem

ale autr powinien informować moze nie o czasie, ale o postępie
pisząc co zostało jeszcze do zrobienia, a co juz jest to moze znalazła by się pomoc i gra wyszła by szybciej
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Edytor
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Maja 2004, 01:40:33 »
Zakladam ze nie wiesz jeszcze tego wiec pisze...
MaSzyna to SYMULATOR a nie GRA.
:>








Tak, mam zly humor.
Pozdrawiam,
Winger

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Edytor
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Maja 2004, 11:56:21 »
Po pierwsze nie mamyczasu na takie sprawozdania, po drugie sami nie wiemy ile jeszcze jest do zrobienia bo wiele rzeczy wychodzi w praniu.

A jeżeli ktoś chce pomóc to oczywiście: już wiele razy pisałem, ze potrzebny jest
1. edytor do scenerii (oparty o engine symulatora, chodzi o wygodną obsługę już istniejących procedur)
2. edytor do schematów blokowych.

No i zawsze można wspomóc zbierając dokumentację do realistycznych tras oraz robiąc modele obiektów - żeby potem nie było że sama trawa i nudy.

Offline mw158979

  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Maja 2004, 19:02:30 »
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?

Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.

Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.

mw158979
http://www.marchewa.alleluja.pl

GUI edytora scenerii (nebula) -

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Maja 2004, 19:25:28 »
dla mnie symluator to gra,
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Edytor
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Maja 2004, 21:22:12 »
No to jedziemy z tym koksem...
SYMULATOR
urządzenie(program) umożliwiające odtwarzanie przebiegów rzeczywistych w sztucznie wytworzonych warunkach; służy do badania zjawisk i procesów bezpośrednio nieobserwowalnych, szkolenia i treningu pilotów, astronautów, kierowców, maszynistów itp.
Symulacja komputerowa
przedstawienie sytuacji rzeczywistej za pomocą programu komputerowego; złożone s.k. modelują przebieg reakcji chem., a nawet eksplozji jądrowych; stosowana w sytuacji, gdy bezpośrednie obserwowanie zjawisk jest niebezpieczne, czasochłonne lub niemożliwe.

GRA
Gra, w języku potocznym gra jest rodzajem zabawy, która ma cel głównie rozrywkowy.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Edytor
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Maja 2004, 21:31:50 »
Bawo lepiej bym tego sam nie okreslil:-)

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Maja 2004, 22:52:21 »
no, dobra
ale eu07 - maszyna dostarsza mi rozrywik, więc ma cos z definicji gry
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Marcin_EU

  • Gość
Edytor
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Maja 2004, 11:12:35 »
Cytat: "mw158979"
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?

Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.

Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.


Jest czesc 3d, jeszcze niekompletna ale mozna wstawiac tory, jakies modele itp. Ta karykatura GUI jest napisana w TCL/TK ktore nebula obsluguje. Cale dzialanie tego wlasnie opiera sie na wysylaniu przez kontrolki komend do edytora. Moznaby takie co zrobic innymi metodami np tym co opisujesz, Nikdo cos zrobil w samym Visual c++ ale jeszcze nie mialem kiedy jeszcze tego przejrzec.

Offline mw158979

  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Maja 2004, 16:43:12 »
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)

mw158979
http://www.marchewa.alleluja.pl

GUI edytora scenerii (nebula) -

Marcin_EU

  • Gość
Edytor
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Maja 2004, 22:52:09 »
Cytat: "mw158979"
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)

Gratuluje, mi na pII450, 256 RAM, GF2TIT 64mb i starenkim zrzerajacym procka sound blasterze 16 na ISA udalo sie miniumum 30fps, ponizej zejsc sie nie udalo pomimo ze to jest na debugu skompilowane oraz uruchamiane w oknie :)
A tak na powaznie to cos musiales namieszac, moze nie zaczekales az sie modele wgraja, troche dlugo to moze trwac bo aktualnie sa w tekstowym .n3d zamiast binarnym .nvx
Rozumiem ze uzywales tej najswiezszej tam dostepnej pelnej czyli eu07-20040311-221306.rar

Offline mw158979

  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Edytor
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Maja 2004, 19:38:25 »
Cytat: "Marcin_EU"

Gratuluje, ...


Dziekuje, bede informowal o kolejnych, godnych uwagi sukcesach ;)

A karte graficzna to masz lepsza, holercia.

Nie uzywalem 20040311 bo go nie ma w watku, ale juz go znalazlem i zasysam.

Co ma robic edytor schematow blokowych? Chociaz chwile - mam przeblysk geniuszu - moze schematy blokowe? Chyba tak! Hm, ale ja nie wiem co to jest...

mw158979
http://www.marchewa.alleluja.pl

GUI edytora scenerii (nebula) -

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Edytor
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Maja 2004, 22:07:39 »
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)

Offline Kl0zet

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Edytor
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Września 2005, 16:31:53 »
Cytat: "McZapkie"
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)


Co do tego edytora fizyki, to dalej go chcecie?? Bo jesli tak to moge wam napisac cos w rodzaju drzewa hierachicznego w ktore by pokazywalo utworzeone obiekty fizyki i inne zaladowane jak modele itp, jesli chcecie cos innego, to powiedzcie jak to ma wygladac.

Z pozdrowieniami,

Duras

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Edytor
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Września 2005, 16:39:13 »
aktualnie jest pisanie czegos co przypomina protela/eagle ukladamy se elementy i laczymy polaczeniami.

Offline Kl0zet

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Edytor
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Września 2005, 16:43:46 »
To moze z innej beczki, czego aktualnie potrzebujecie?

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Edytor
« Odpowiedź #46 dnia: 10 Września 2005, 16:46:33 »
prosze o kontakt z shaxbee