Wartość
opacity w materiale oznacza próg renderowania. Na geometrii nieprzezroczystej (opacity 100) wyświetlone będą piksele o wartości alfy
większej od zadanego progu. Na geometrii przezroczystej (opacity 0) będą renderowane piksele o wartości alfy
mniejszej od zadanego progu.
By dostosować model z oknami wyciętymi przezroczystością tekstury należy:
1. Spróbkować teksturę i ustawić w materiale parametr
opacity na wartość większą od najbardziej kryjącej półprzezroczystości. Upewnić się, że tekstura nie posiada żadnych półprzezroczystych marginesów. Oprócz szyb przezroczystość ma mieć wartość 0 albo 255.
2. Zanalizować model i/lub jego wnętrze jaki jest podział logiczny szyb na kabiny, drzwi, przedziały itp.
3. Zaimportować model pudła. Wykroić z niego okna z dużym marginesem. Podzielić na obiekty zgodnie z punktem drugim.
4. Wkleić do t3d w miejsce starych szyb. W razie potrzeby podbić specular obiektu, jak był zaniżony ze względu na artefakty. Szyby mają mocno błyszczeć.