Ale to do kierowcy należy obowiązek, aby upewnić się czy może przejechać przez przejazd. Ale przepisy nie wymagają zatrzymywania się pojazdów osobowych w przypadku stosowania rogatek. Dotyczy to tylko autobusów. Kolej też nie jest świętą krową. Przepis mówi. Jeśli dróżnik przejazdowy nie odbierze sygnału, lub nie ma potwierdzenia. Dyżurny ruchu (czy ktoś tam) powinien podyktować drużynie trakcyjnej rozkaz pisemny o ograniczeniu prędkości do 20km/godz. na przejeździe. Jeśli maszynista zauważy, że rogatki są podniesione i nie ma na przejeździe dróżnika przejazdowego, powinien jeśli to możliwe zmniejszyć prędkość do 20km/godz.
Reg. zakazy 10.
Co to jest za zdanie? Jeśli dróżnik przejazdowy nie odbierze sygnału, lub nie ma potwierdzenia. Proszę odróżniać kropkę od przecinka i poprawić treść.
BenekIr-1 prowadzenia ruchu pociągów
ROZDZIAŁ XII
ZABEZPIECZENIE RUCHU NA PRZEJAZDACH
I PRZEJŚCIACH KOLEJOWYCH,
STRZEŻONYCH PRZEZ DRÓŻNIKÓW
PRZEJAZDOWYCH
§83
Powiadamianie dróżników przejazdowych o odjeździe pociągu i innych okolicznościach
18. Jeżeli dróżnika przejazdowego nie można zawiadomić o odjeździe pociągu (nawet za pośrednictwem sąsiedniego posterunku zapowiadawczego) lub jeżeli dyżurny ruchu nie otrzymał potwierdzenia wskazanego w ust. 10 pkt. 1 lub w ust. 11, powinien uprzedzić drużynę pociągową rozkazem pisemnym o nie zawiadomieniu dróżnika przejazdowego o mającym nastąpić odjeździe pociągu oraz o potrzebie zmniejszenia prędkości jazdy przed przejazdem do 20 km/h (dotyczy czoła pociągu). Maszynista powinien przed tym przejazdem dawać sygnał Rp 1 "Baczność", zmniejszyć prędkość jazdy przed przejazdem do 20 km/h i bacznie obserwować przejazd.
W razie zauważenia przeszkody do jazdy należy zatrzymać pociąg przed przeszkodą. Jeżeli rogatka jest zamknięta i nie ma przeszkody do jazdy, zwolnienie prędkości jazdy jest zbędne.
Ograniczenie prędkości jazdy przed przejazdem do 20km/h może być odwołane w oparciu o zgłoszenie uprawnionego pracownika przekazane dyżurnemu ruchu pisemnie lub w formie telefonogramu o zabezpieczeniu przed otwarciem zapór w położeniu zamkniętym.
19. Dróżnik przejazdowy, który nie otrzymał zawiadomienia o odjeździe zbliżającego się pociągu, powinien zamknąć rogatki, po przejeździe pociągu starać się wyjaśnić przyczynę nie powiadomienia go, a w razie niemożności porozumienia się z dyżurnym ruchu, powinien przyjąć, że nastąpiła przerwa w łączności i w czasie tej przerwy pozostawić rogatki zamknięte, a pojazdy drogowe przepuszczać po upewnieniu się, że nie zbliża się pociąg.
22. Maszynista, który podczas zbliżania się pociągu do przejazdu zauważył nie zamknięcie rogatki lub półrogatki i brak pracownika strzegcego przejazd, o czym nie był zawiadomiony rozkazem szczególnym, powinien dawać sygnał Rp 1 "Baczność" i zmniejszyć prędkość jazdy, o ile jest to możliwe, do 20 km/h, zaś w razie zauważenia przeszkody do jazdy zatrzymać pociąg przed przeszkodą. Maszynista powinien zawiadomić dyżurnego ruchu najbliższej stacji o niezamknięciu rogatki lub półrogatki i równoczesnym braku dróżnika na przejeździe.
Tak samo maszynista powinien postąpić w przypadku, gdy tarcza ostrzegawcza przejazdowa wskazuje sygnał "Osp 1", sygnał wątpliwy lub jest ciemna.
Wyjaśniłem wystarczająco? Niektórzy nie rozumieją, co to znaczy
jeśli.
Jeśli łącznik w zdaniu logicznym warunek jest spełniony, lub niespełniony. Znowu mam wpisać regułkę książkową, bo co niektórzy nie rozumieją.
Jeśli czegoś nie rozumiem, to zaraportuję.
Daruj sobie takie notki. Nie rozumiesz podstawowych zasad pisowni, a próbujesz rozgryźć spójniki logicznie. Niestety trafiłeś na moderatora-ścisłowca i takimi wywodami nic nie udowodnisz, bo zero w nich konkretów. Podpowiem Ci, że miałem zastrzeżenie do tego, iż rozpoczynasz zdanie podrzędnie złożone, a go nie kończysz. Takie zdanie nie ma sensu logicznego, a Ty tego nie zauważyłeś. Skończ z wklejaniem obszernych tekstów z Internetu, bo będziesz moderowany. Twój post został raportowany jako niezrozumiały.
Benek