Autor Wątek:  Wydzielone z: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.  (Przeczytany 5855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Mamy już wątek o wypadkach na przejazdach, po co tworzyć drugi temat?

A użyć "Zgłoś do moderatora" nie można? Bocznica.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2011, 17:07:27 wysłana przez Quark-t »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Września 2013, 22:14:07 »
...
2. Wykolejenie na stacji w Krzewiu 12.12.2013r.
...

Jesteś jasnowidzem?;)
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Września 2013, 22:23:41 »
Tym razem w Piotrkowie Trybunalskim (do Katowic) jakąś Skodę zdrapują (wraz z kierowcą) z EP07-229 na Pojezierzu 54109.

Brak źródła. Zdanie dość chaotyczne, chyba go nie przeczytałeś przed wysłaniem.
Benek
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2013, 19:47:38 wysłana przez Benek »
Interesant.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Marca 2014, 18:05:01 »
Gdyby kogoś interesowała maszyna - 07-1030.

Wystarczy przejrzeć informację, by się o tym przekonać.
Benek
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2014, 18:06:50 wysłana przez Benek »
Interesant.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Marca 2014, 10:48:10 »
3.    O odjeździe (przejeździe) na szlak każdego pociągu, posterunek zapowiadawczy powinien zawiadomić każdego dróżnika przejazdowego znajdującego się na szlaku, na który wyprawia się pociąg.
4.    O mającej nastąpić jeździe pociągu lub zamierzonych manewrach przez przejazdy znajdujące się w obrębie posterunku ruchu należy zawiadamiać pracowników obsługujących rogatki w sposób ustalony w regulaminie technicznym tego posterunku ruchu.
7.    Zawiadomienie dróżników przejazdowych o odjeździe pociągu powinien nadawać dyżurny ruchu.
8.    Zawiadomienie o jeździe pociągu należy nadawać w takim czasie, aby dróżnicy przejazdowi mogli zamknąć na czas rogatki. Zawiadomienie to należy wykonać bezpośrednio przed odjazdem pociągu, a jeżeli przejazd znajduje się blisko posterunku nadającego zawiadomienie, należy je wykonać co najmniej na 3 minuty przed dojazdem pociągu do tego przejazdu.
 Zawiadomienia nie należy dawać przed otrzymaniem pozwolenia na wyprawienie pociągu, jeśli jest ono wymagane, ani przed stwierdzeniem zwolnienia toru szlakowego (odstępu) przez pociąg ostatnio wyprawiony po danym torze szlakowym.
9.    Dróżnik przejazdowy powinien stale czuwać nad bezpieczeństwem ruchu i być gotowy do zamknięcia rogatki w razie zbliżania się pociągu lub pojazdu pomocniczego do przejazdu.
 Rogatki zarówno nastawiane z miejsca, jak i z odległości oraz furtki na przejściu powinny być zamknięte przynajmniej na 2 minuty przed przyjazdem czoła pociągu do przejazdu lub przejścia, a przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg nadzwyczajny specjalnego znaczenia "PONSZ" i pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia "PONSZ" przynajmniej na 5 min i pozostawać w tym położeniu przez cały czas przejazdu pociągu.
10.  Zawiadomienia dróżników przejazdowych o odjeździe pociągu dokonuje się za pomocą aparatu telefonicznego lub centralki telefonicznej w następujący sposób:
1)   na odcinkach jednotorowych, jak również przy prowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego na odcinkach dwutorowych:
a)    we właściwym czasie dyżurny ruchu nadaje odpowiedni sygnał dzwonkowy o odjeździe pociągu,
b)   po tym sygnale dróżnicy przejazdowi bezzwłocznie zgłaszają się do telefonu, wymieniając numer lub nazwę swego posterunku, co oznacza potwierdzenie otrzymania sygnału dzwonkowego o odjeździe pociągu; równocześnie dyżurny ruchu rejestruje te zgłoszenia ukośną kreską w odpowiedniej rubryce dziennika ruchu,
c)    po zgłoszeniu się dróżników przejazdowych dyżurny ruchu wymienia numer wyprawianego pociągu, który to numer dróżnik przejazdowy winien zapisać w dzienniku pracy dróżnika przejazdowego.
Dróżnika przejazdowego, który nie zgłosił si na sygnał dzwonkowy o odjeździe pociągu, dyżurny ruchu wywołuje oddzielnie i zawiadamia go o odjeździe pociągu, podając przy tym numer wyprawianego pociągu.

Czyli dyżurny ruchu nie powiadamia każdego dróżnika z osobna. Ale jest to powiadamianie zbiorcze. Poza tym może być wzajemne powiadamianie się dróżników. Rogatki powinny być zamknięte 2 minuty, przed przejazdem czoła pociągu. Przy szybkości 120km/godz. rogatki powinny być opuszczone, czoło pociągu jest 4km przed przejazdem.

Moderacja. Wymieniamy myśli na tym forum, a nie na ślepo wklejamy tekst.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2014, 11:02:13 wysłana przez Benek »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Marca 2014, 23:46:33 »
Ale to do kierowcy należy obowiązek, aby upewnić się czy może przejechać przez przejazd. Ale przepisy nie wymagają zatrzymywania się pojazdów osobowych w przypadku stosowania rogatek. Dotyczy to tylko autobusów. Kolej też nie jest świętą krową. Przepis mówi. Jeśli dróżnik przejazdowy nie odbierze sygnału, lub nie ma potwierdzenia. Dyżurny ruchu (czy ktoś tam) powinien podyktować drużynie trakcyjnej rozkaz pisemny o ograniczeniu prędkości do 20km/godz. na przejeździe. Jeśli maszynista zauważy, że rogatki są podniesione i nie ma na przejeździe dróżnika przejazdowego, powinien jeśli to możliwe zmniejszyć prędkość do 20km/godz.

Reg. zakazy 10.
Co to jest za zdanie? Jeśli dróżnik przejazdowy nie odbierze sygnału, lub nie ma potwierdzenia. Proszę odróżniać kropkę od przecinka i poprawić treść.
Benek


Ir-1 prowadzenia ruchu pociągów
ROZDZIAŁ XII
ZABEZPIECZENIE RUCHU NA PRZEJAZDACH
I PRZEJŚCIACH KOLEJOWYCH,
STRZEŻONYCH PRZEZ DRÓŻNIKÓW
PRZEJAZDOWYCH
§83
Powiadamianie dróżników przejazdowych o odjeździe pociągu i innych okolicznościach
18.  Jeżeli dróżnika przejazdowego nie można zawiadomić o odjeździe pociągu (nawet za pośrednictwem sąsiedniego posterunku zapowiadawczego) lub jeżeli dyżurny ruchu nie otrzymał potwierdzenia wskazanego w ust. 10 pkt. 1 lub w ust. 11, powinien uprzedzić drużynę pociągową rozkazem pisemnym o nie zawiadomieniu dróżnika przejazdowego o mającym nastąpić odjeździe pociągu oraz o potrzebie zmniejszenia prędkości jazdy przed przejazdem do 20 km/h (dotyczy czoła pociągu). Maszynista powinien przed tym przejazdem dawać sygnał Rp 1 "Baczność", zmniejszyć prędkość jazdy przed przejazdem do 20 km/h i bacznie obserwować przejazd.
W razie zauważenia przeszkody do jazdy należy zatrzymać pociąg przed przeszkodą. Jeżeli rogatka jest zamknięta i nie ma przeszkody do jazdy, zwolnienie prędkości jazdy jest zbędne.
Ograniczenie prędkości jazdy przed przejazdem do 20km/h może być odwołane w oparciu o zgłoszenie uprawnionego pracownika przekazane dyżurnemu ruchu pisemnie lub w formie telefonogramu o zabezpieczeniu przed otwarciem zapór w położeniu zamkniętym.
19.  Dróżnik przejazdowy, który nie otrzymał zawiadomienia o odjeździe zbliżającego się pociągu, powinien zamknąć rogatki, po przejeździe pociągu starać się wyjaśnić przyczynę nie powiadomienia go, a w razie niemożności porozumienia się z dyżurnym ruchu, powinien przyjąć, że nastąpiła przerwa w łączności i w czasie tej przerwy pozostawić rogatki zamknięte, a pojazdy drogowe przepuszczać po upewnieniu się, że nie zbliża się pociąg.
22.  Maszynista, który podczas zbliżania się pociągu do przejazdu zauważył nie zamknięcie rogatki lub półrogatki i brak pracownika strzegcego przejazd, o czym nie był zawiadomiony rozkazem szczególnym, powinien dawać sygnał Rp 1 "Baczność" i zmniejszyć prędkość jazdy, o ile jest to możliwe, do 20 km/h, zaś w razie zauważenia przeszkody do jazdy zatrzymać pociąg przed przeszkodą. Maszynista powinien zawiadomić dyżurnego ruchu najbliższej stacji o niezamknięciu rogatki lub półrogatki i równoczesnym braku dróżnika na przejeździe.
 Tak samo maszynista powinien postąpić w przypadku, gdy tarcza ostrzegawcza przejazdowa wskazuje sygnał "Osp 1", sygnał wątpliwy lub jest ciemna.

Wyjaśniłem wystarczająco? Niektórzy nie rozumieją, co to znaczy jeśli. Jeśli łącznik w zdaniu logicznym warunek jest spełniony, lub niespełniony. Znowu mam wpisać regułkę książkową, bo co niektórzy nie rozumieją.
Jeśli czegoś nie rozumiem, to zaraportuję.

Daruj sobie takie notki. Nie rozumiesz podstawowych zasad pisowni, a próbujesz rozgryźć spójniki logicznie. Niestety trafiłeś na moderatora-ścisłowca i takimi wywodami nic nie udowodnisz, bo zero w nich konkretów. Podpowiem Ci, że miałem zastrzeżenie do tego, iż rozpoczynasz zdanie podrzędnie złożone, a go nie kończysz. Takie zdanie nie ma sensu logicznego, a Ty tego nie zauważyłeś. Skończ z wklejaniem obszernych tekstów z Internetu, bo będziesz moderowany. Twój post został raportowany jako niezrozumiały.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2014, 10:57:39 wysłana przez Benek »

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marca 2014, 23:18:00 »
Czy w tym kraju już na prawdę kierowcy samochodów/autobusów/ciężarówek mają wodę zamiast mózgu i pakują się pod pociągi?

Czy w tym kraju ludzie muszą formułować wnioski nie mając żadnych konkretnych informacji? Twój post został raportowany. Bocznica.
Benek
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 23:33:42 wysłana przez Benek »

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Listopada 2014, 20:56:20 »
No to mamy "pierwszy raz" Pendolino :/
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/476123,pociag-pendolino-przejechal-lezacego-na-torach-mezczyzne.html

No faktycznie, tylko znicz zapalić. Link jest już na forum. Bocznica.
Benek
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2014, 20:58:06 wysłana przez Benek »

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Lipca 2015, 19:34:08 »
To nie symulacja, ku przestrodze.
https://youtu.be/L5ArWhOLfV8

Przeniosłem do odpowiedniego wątku.
Benek


Film jednak już był na forum wcześniej: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8994.msg405530.html#msg405530. Bocznica.
Benek
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2015, 00:00:46 wysłana przez Benek »
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipca 2015, 18:15:57 »
http://kontakt24.tvn24.pl/pociag-miazdzy-ciezarowke-zobacz-nagranie-reportera-24,172629.html

I po ciężarówce..
Wiadomość raportowana. Słusznie zauważono, że to już było. Bocznica.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2015, 19:20:06 wysłana przez Sawi »
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering