Autor Wątek:  Unieważnione Semafory  (Przeczytany 2304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Unieważnione Semafory
« dnia: 01 Października 2011, 19:07:14 »
Mam pytanie: Co dzieje się z semaforami unieważnionymi znakiem W31? A konkretnie co z nimi się robi po zdemontowaniu/wyjęciu z postumentu? Są złomowane, przerabiane czy też gdzieś magazynowane? Pytam, bo od dłuższego czasu mnie ta sprawa nurtuje.

Edytowałem. Proszę pisać poziomo.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2011, 21:28:41 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Unieważnione Semafory
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Października 2011, 21:34:54 »
Kiedyś jadąc w okolicach Kędzierzyna-Koźla widziałem jak leżały semafory na ziemi przy torach, były zdemontowane. Nawet miałem coś takiego zrobić w MaSzynie. Wystarczy wygasić semafor, obrócić go o 90 stopni i już leży na glebie. Problem w tym, że głowica ma pewien rozmiar, a dolna część słupa jest w miarę wąska. Powoduje to, że w rzeczywistości leżący semafor jest ciut obrócony (słup z głowicą nie jest idealnie poziomo). Na czuja nie chciało mi się szukać tego kąta, chciałem go wyliczyć, ale nie znałem rozmiarów słupa i głowicy, a dostępu do neta też jakoś nie miałem.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Unieważnione Semafory
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Października 2011, 21:36:13 »
Te które się jeszcze nadają, po zdemontowaniu są czyszczone, malowane, i mają wymieniane uszkodzone elementy i po jakimś czasie wracają jako sprzęt staroużyteczny. Inne natomiast trafiają na pseudo magazyny (zazwyczaj pod chmurką leżą jeden na drugim). Te co się już zupełnie do niczego nie nadają, albo nie ma dla nich widoków są cięte. Jakby Cię interesowało to koszt nowej 5-cio komorowej głowicy semafora to 10kzł.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Unieważnione Semafory
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Października 2011, 22:02:33 »
Te które się jeszcze nadają, po zdemontowaniu są czyszczone, malowane, i mają wymieniane uszkodzone elementy i po jakimś czasie wracają jako sprzęt staroużyteczny. Inne natomiast trafiają na pseudo magazyny (zazwyczaj pod chmurką leżą jeden na drugim). Te co się już zupełnie do niczego nie nadają, albo nie ma dla nich widoków są cięte. Jakby Cię interesowało to koszt nowej 5-cio komorowej głowicy semafora to 10kzł.

Głównie interesował mnie ich dalszy los. Tym zagadnieniem zainteresowałem się przy okazji usunięcia i zdemontowania semaforów na Posterunku Odgałęźnym "Rury". I zastanawia mnie jeszcze kwestia czy są one pocięte, czy też leżą gdzieś "pod chmurką" lub gdzieś indziej na stacji Lublin w oczekiwaniu na lepsze czasy.
Pozdrawiam