Autor Wątek:  Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass  (Przeczytany 8214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« dnia: 28 Stycznia 2009, 19:08:54 »
Ktoś mi podesłał teksturę jako trawy w zimie (bmp). Powinna się z założeniem wyświetlać w symku jako biała (u kogoś efekt ten był u mnie natomiast nie). Efekt widoczny na screenie. Przemalowałem ją na bardziej białą i efekt był podobny. Na podsypce widać tą biel i taka podobna biel powinna być na terenie. Co jest nie tak?
Nie mam pomysła.
Czy może to być spowodowane jakimiś parametrami wyświetlania tej tekstury w trinagle?
Tekstura ma rozszerzenie bmp, a podsypka tex, przekonwetowałem podsypkę z tex na bmp, wstawiłem do scn i podsypka jak była biała tak była. W ten sposób prawie wykluczyłem, iż w tym wypadku nie ma znaczenia format tekstury. Dawałem również #, ale też bez efektu.
Zacząłem podejrzewać, iż moja karta grafiki.
Sam już nie wiem o co chodzi.

PS
Dlaczego nie mogę załączyć plików bmp, skoro nie przekracza limitu bajtów.?
Bpm 40kB
Muszę specjanie konwetować do jpg. Niepotrzebna praca.

« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 19:19:56 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:22:48 »
Sprawdzałeś materiał trójkątów trawy? Może jest szary, co implikuje nieśnieżnobiałą biel.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:26:26 »
Podobny efekt występuje na drzewkach z zimową teksturą. W ich przypadku pomogło wstawienie parametrów:
Cytuj
node 1000 0 none triangles material ambient: 255 255 255 diffuse: 255 255 255 specular: 200 200 200 endmaterial tree.TGA...
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:26:59 »
yB, trawa jest w tym:
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grass.bmp
1099.85 1.0 414.048 0.0 0.914615 -0.404326  -0.5 2.08616e-007 end
1099.85 0.0 404.048 0.0 0.995037 -0.0995037  -0.5 -0.5 end
1069.85 1.0 414.048 0.0 0.914615 -0.404326  1.5 -1.78814e-007
endtri
Nie wiem co mam tutaj sprawdzić.
Dlatego pytam na forum :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:30:53 »
Diffuse. Ustaw na 255 255 255 i będzie git :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:46:18 »
Jest git, tylko nie wiem, czy samo Diffuse wystarczy, bo zmieniłem to co napisał adsim.
Dzięki za odpowiedzi :)
Kurde, trzeba będzie zmieniać to we wszystkich scnach, żeby lato/zima pasowała do siebie przy zmianie tekstur.
Następne narzędzie do stworzenia.
Pytanie, bo nie chce niepotrzebnie coś robić.
Czy zmiana tego/tych parametrów nie odbije się negatywnie na lecie we wszystkich scnach?

Sprawdziłem na jednej scn i było ok, ale to niegdy nie wiadomo.
Może macie jakieś doświadczenia/spostrzeżenia w tym kierunku.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2009, 20:26:13 »
Cytuj
...tylko nie wiem, czy samo Diffuse wystarczy...
Powinno wystarczyć.
Cytuj
...Czy zmiana tego/tych parametrów nie odbije się negatywnie na lecie we wszystkich scnach?...
Trawa będzie po prostu jaśniejsza. To wszystko, co może się stać.
Cytuj
...Następne narzędzie do stworzenia...
To jeśli coś byś robił, to może dałoby się dodać możliwość zmiany/dodania tego parametru do drzewek i usunięcia z nazwy ich tekstury "#", co by nie były takie pikselowate? Chociaż WordPad też się do tego nadaje:)
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2009, 20:42:17 »
Mówiłem tam kiedyś na gg, że jasność od diffuse zależy, ale ta informacja chyba dalej nie doszła :P

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2009, 20:55:21 »
No do mnie nic nie doszło :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lutego 2009, 20:13:47 »
Chyba zrezygnuje z tego diffuse.
Przerobiłem sobie wszystkie scn, żeby dla zimy było prawidłowo, a myślałem, iż dla lata nie będzie to miało negatywnych skutków.
Co mnie się nie podoba:
Lato:
a)Trawa jest dosyć jasna, w dzień wygląda  jak tuż po deszczu
b)W nocy jest za jasna
c)Tylko przez to, iż trawa jest jaśniesza, u mie jest spadek FPS o 1-3.
W sytuacji, gdzie dla mnie każda klatka się liczy, to zrezygnowałem z tego
Co mnie się podoba:
b)zmiana zima/lato i na zime jest podłoże takie jakie być powinno, czyli śnieżnobiałe.

Ra, Ty tam masz wiele genialnych pomysłów, dopomóż :), może coś Ci wpadnie do głowy.
Ja myślałem, ale to wywróci całe scn do góry nogami, aby tam gdzie jest triangle, nie wpisywać od razu w scm, tylko poprzez inc, w którym byłoby dużo parametrów i m.in. ten diffuse, żeby w prosty sposób przekazać ten prametr. Jakoś musiałby być nadrzędny inc nad tym, aby w nim przypisać jeden raz zima/lato. Następnie, ten nadrzędny inc przekazywałby do pozostałych inc parametr diffuse.
Nie wiem, czy miałoby to rację bytu, raczej nie, za dużo pieprzenia się.

A może coś w exe? :), np., aby dla zimy dla niektórych trinagle, robił diffuse 255 :), a parametr byłby w eu07.ini
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2009, 20:30:47 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lutego 2009, 20:34:44 »
Chciałbyś zamienić trójkąty na include?

Ja myślałem raczej, żeby dać diffuse: (p3) (p3) (p3) - bo pierwsze dwa parametry to byłyby katalogi na porę roku i doby, stosowane zależnie od kontekstu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lutego 2009, 20:54:03 »
@Mariusz: oznacz niektóre.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Lutego 2009, 20:57:16 »
Pierwotnie myślałem, iż samo diffuse, ale jeśli mamy np. takie coś:
Cytuj
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grass.bmp
-4545.8 0.5 21991.6    0.0 1.5708 0.0  0.12013 0.514771 end
-4545.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 0.514771 end
-4531.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 1.84677
endtri

a ma wyglądać:
Cytuj
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: p() p() p() specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grass.bmp
-4545.8 0.5 21991.6    0.0 1.5708 0.0  0.12013 0.514771 end
-4545.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 0.514771 end
-4531.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 1.84677
endtri

To te pe muszą być chyba w inc dla każdego trójkąta. A jeśli tak, to do inc muszą docierać pozostałe parametry np. współrzędne wierzchołków.

Chyba, że czeogś nie kumam :)


   « Dodano: 03 Lutego 2009, 20:58:41 »
yB, wiem, iż to nie takie proste, ale coś można wykminić, np. to co zaczyna się na gras i do tego dodać może coś jeszcze :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Lutego 2009, 21:03:09 »
Wiesz, nie nakażesz innym robić tekstur trawy grass_ileśtam.bmp, bo ktoś może zrobić trawka_jubaja1.bmp. Wtedy odczytywanie po teksturze będzię nietrafne. Poza tym trójkąty mogą być peronami, drzewami, jeziorem - możliwości jest bardzo wiele.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lutego 2009, 21:06:26 »
No własnie w imię racji wyższej mogę nakazać:), tak samo jak jest nakazane, aby pliki wav były w katalogu sounds i nie może w nim być podkatalogów jakiś I wiele innych jakiś ustaleń. To byłoby poprostu jakieś o jedno więcej.
Rozrożnienie podłoża od wszystkiego innego: no właśnie po nazwie tekstury.

Na razie nie widzę prostej możliwości dostosowania pór roku, aby to jakoś względnie wyglądało, oprócz jakieś ingerencji w exe.

Jeśli miałby być to inny automat, to i tak w jakis sposób musiałby to wyróżnić, a poprostu, jeśli to byłoby w exe, to nie trzeba dostosowywać wszystkich scn i wywrcać ich do góry nogami.


Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lutego 2009, 21:09:59 »
Moim zdaniem tak:

Cytuj
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: (p3) (p3) (p3) specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial (p1)grass.bmp
-4545.8 0.5 21991.6    0.0 1.5708 0.0  0.12013 0.514771 end
-4545.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 0.514771 end
-4531.8 0.5 21994.2    0.0 1.5708 0.0  0.37987 1.84677
endtri
gdzie:
 - (p1) - nazwa katalogu z porą roku, czyli "zima/" albo "lato/",
 - (p3) - wartość odpowiednia dla danej pory, przy czym może być również zależna od pory dnia.

Przy czym nieużywając parametru (p1) dostajemy trójkąty, którym można zmienić diffuse zależnie od pory dnia. Oczywiście trójkąty trzeba by jakoś pogrupować, wydzielając razem te, które mają się zmieniać w danym kontekście użycia (np. inaczej trawa, inaczej perony, inaczej drzewa).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lutego 2009, 21:12:41 »
No ale gdzie byś te parametry wpisywał?
Jakbyś mógł przykładową scn napisać z dwoma trójątami i parametrami?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lutego 2009, 21:16:32 »
Mamy główny plik sterujący, w którym są składy, eventy oraz include dla reszty (tory, teren, obiekty). Kwestia jest taka, żeby te include zawierały parametry.

Ja wierzchołków nie chcę przekazywać.

Później mogę coś stworzyć, bo aktualnie zajęty jestem...
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2009, 21:23:23 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Lutego 2009, 21:18:06 »
No a jakbyś przekazał temu głownemu includowi dane o wierzchołkach?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Lutego 2009, 21:18:12 »
To nie jest nakazane. Możesz trzymać pliki dźwiękowe gdziekolwiek, ale symulator czyta je tylko stamtąd :P
Symulator jest obecnie zbyt rozległy, aby cokolwiek nakazać, czy wprowadzić jakąś rewolucyjną zmianę w imię wyższych celów. Życie nierzadko stałoby się prostsze i łatwiejsze. Czteroletnia (a teraz już prawie pięcio) przerwa od czasu wydana ostatniej paczki całościowej robi swoje. Brakuje osoby, która powie ma być tak i koniec. I chyba żaden autorytet tego nie zmieni. Nawet jeśli na forum będzie wszystko ok, to są ludzie, którzy na forum wchodzą z rzadka (albo wcale) i ich reguły nie obejmą...
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Lutego 2009, 21:21:08 »
Cytuj
To nie jest nakazane. Możesz trzymać pliki dźwiękowe gdziekolwiek, ale symulator czyta je tylko stamtąd :P
Czyli jest nakazane
Cytuj
Symulator jest obecnie zbyt rozległy, aby cokolwiek nakazać, czy wprowadzić jakąś rewolucyjną zmianę w imię wyższych celów.
Tak czy inaczej się coś nakazują, albo to wymusza samo exe, albo ludzie -betatesterzy i inni.
Ale skoro tak uważasz, ok, uważajmy moją propozycje za nie byłą, bo Ty tu rozdajesz karty w kwestii exe.
Jesli będzie inny automat (kótry będzie robił to na tip top i będzie przez większość używany) do dostosowywania scenerii pod tym kątem właśnie, to tak czy inaczej wymusi to na autorów dodatków jakieś nakazy w tym względzie.


   « Dodano: 01 Stycznia 1970, 00:59:59 »
Nawet jeśli przyjmiemy wariant pesymistyczny, iż exe będzie dla zimy i dla tekstur rozpoczynających się na gras dawało diffuse 255, a dla lata pozostaje oryginalnie, to jeśli teraz ktoś da podłoże trawka_mariusza.bmp, user uruchomi trasę przelączy na lato, będzie ok, przelączy na zimę i będzie szaro, to nie będzie znowu błąd krytyczny, który spowoduje wysypanie się symka. Zgłosi to autorowi dodatku, tamten poprawi/dostosuje.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2009, 21:33:24 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lutego 2009, 21:56:38 »
A pytanie z innej beczki - z tą trawą to tak na wszystkich scn masz?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Lutego 2009, 22:01:45 »
Wszystkich nie odpalałem, odpalałem Jelitkowo, Linię 053, 546, Quarkowo.
Starą moją na HDD Gnaszyn Bohuna, ale tam w ogóle trawa jest skopana (rościągnięte to jakoś)- tego nie liczę.
Natomiast wszystkie scn są przerobione moim automatem na diffuse 255 dla tekstur rozpoczynających się na gras

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Lutego 2009, 22:35:42 »
No to ja porównałem Zwierzyniec z linią 546. Na trasie Wasyla śnieg był faktycznie biało-niebieski, a na linii 546 szary. Najprawdopodobniej to niedopatrzenie twórców, a nie celowy zabieg. Zawsze jest powtarzane, że symulator przetwarza kolor diffuse i należy go na biały zmienić. Nie wszyscy o tym pamiętają. Jak więc widać, dotyczy to nie tylko twórców taboru, ale również trasopisarzy :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zima- szara tekstura zamiast białej jako grass
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Lutego 2009, 22:54:05 »
Ja myślę, iż to celowy zabieg. Tak jak pisałem przy 255 w lecie nie zbyt to ładnie wygląda. Jeśli nawet nie było to celowe, to dobrze, że tak wyszło, bo mnie naprawdę przy lecie nie pasuje 255.
Sprawdzałem na oryginalenej jednej z scn, diffuse zmieniał się od 64 do 255 dla gras ale z reguły jest 150 coś tam (piszę z pamięci).

Ra, chyba czaje bazę, z tymi parametrami, coś na wzór wywołania z samej scm czuwaka SHP w linii053. Znaczy się na tę chwilę, wiem, iż w jakimś kościele dzwonią, ale nie wiem jeszcze w jakim.