78
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 11:07:45 »
@MasterYoda, lepszą forma nagrań rozmów był schemat transkeja, gdzie każdy w ciągu nagrywał swoją rolę, a on później sobie to wydzielał jak mu pasuje. Skoro składy masy, metry nie są jeszcze gotowe, to po co nagrywać cząstkowe rozmowy? I tak jak już wcześniej pisane bylo, maszynista czy tam osoba zgłaszająca gotowość nie podaje godziny zgłoszenia, a to podaje dyżurny ruchu. Jak maszynista woła o wjazd, to w 99% woła jak sie zbliża do tarczy bądź ją minął, bardzo rzadko kiedy mówi się o obiektach inżynieryjnych. Jeżeli wjeżdżamy na wprost nie widzę sensu powiadamiania tego drużynę pociągową, bo przecież widzą co im na semaforze świeci, co innego jeżeli takowe pytanie padnie na który tor będzie wjazd. Tak samo przy manewrach czy odstawieniu składów, wiem że to trudne, ale trzeba określić tor bądź okręg nastawniczy bądź do jakiej tarczy zostanie skład odstawiony. Zazwyczaj maszynista się dopytyje czy tu wystarczy, czy tu będziemy stali po wyjeździe na dany tor odstawczy. Tak samo przy manewrach, nie podaje sie6 manewrów tylko podaje albo świeci tarcze. Dodatkowo należy podać informacje na który tor jedziemy i czy ów tor jest zajęty czy nie. Jest to dość istotna informacja przy zestawieniu składów, bo po wolnym torze maszynista może jechać 40 a na zajęty do 20. Także, jeżeli mamy trzymać poziom i realizm to jednak podstawy podstaw muszą być zawarte w stenogramach.