Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tomnord15

Strony: 1 [2] 3 4 ... 18
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 17:48:58 »
Dokładnie, meteorologicznie mamy w naszym kraju 6 pór roku a nie cztery. Przedzimie i przedwiośnie to pory roku z temperaturą do 5 stopni Celsjusza. A co do liści ich kolor w danym roku zależny jest min. od temperatury powietrza, im wyższa średnia w lecie to tym później będą zmieniały kolor. Tutaj przykład jak w danym roku o tej samej porze i w tym samym miejscu wyglądają liście na drzewach:
https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2019-10-21/niezwykly-projekt-tak-zmieniala-sie-jesien-w-tym-samym-dniu-i-miejscu-na-tle-ostatnich-15-lat/

32
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 11 Maja 2020, 16:32:07 »
Paczka była poprzednia a chciałem połączyć EN62 i EN76. Na najnowszej nie sprawdzałem.

33
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Maja 2020, 18:14:24 »
Czy jest możliwe usunięcie ograniczenia w ustawianiu sprzęgów? Przykładowo chciałem sobie wygenerować pliki e3d z dwóch elfów ustawionych jeden za drugim, o ile w pierwszym sprzęgi starter zaznaczył dobrze, o tyle w drugim wcale nie zaznaczył i nie dało się z jego poziomu tego zmienić.

34
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Kwietnia 2020, 18:20:40 »
Nie rozumiem, to od tej wersji wykrywa, czy już wcześniej był problem? Jeśli już wcześniej, to być może przechwytywanie klawiszy Del i Inc jest problematyczne.
Kasperski juz nie lubił od pewnego czasu. Traktuje starter jako trojan win32 generic. Sprawdzałem z ciekawości na virustotal i 3 antywirusy widziały w nim zagrożenie. Dodałem do wykluczeń a Kaspersky i tak czasem go usuwa. Masakra.

35
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 10:16:47 »
Tez tak miałem z L053 poranek. Zawiesiła się już przy wczytywaniu. Gdy uruchomiłem drugi raz było już w porządku,  tyle że wcześniej wywaliłem wszystkie pliki sbt ze scenery.

36
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 12:09:09 »
Tyle że np.15 stycznia to grubo po początku astronomicznej a tym bardziej meteorologicznej zimy.

37
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 12:02:23 »
Jaki jest podział na pory roku w symulatorze? Czy wg. kalendarza astronomicznego? Bo w starterze po kliknięciu np. na jesień ustawia mi dzień na dopiero 297 dzień roku a zimę na 15 dzień. Chyba tak nie powinno być. Tutaj podział na meteorologiczne pory roku i astronomiczne:
https://www.kalendarz-365.pl/pory-roku.html

38
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 19:04:17 »
Uważam że dodaje się o wiele szybciej np. wagony do składu w starterze niż w Rainsted. Sposób kopiowania ilości ładunku np z pierwszego wagonu jest podobny do tego w Rainsted, jedynie brak kopiowania z poprzedniego wagonu, tylko fajnie byłoby gdyby po ustawieniu ładunku zaznaczenie przemieszczało się na następny wagon. Gorzej tylko gdyby był to skład z różnymi wagonami o różnym przeznaczeniu.

39
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 15:40:49 »
Mam dziwny błąd. Jak zamienię  lokomotywę na drugą, pozostają parametry poprzedniej to ok. Ale jak  zmieniam w starterze kabinę na b czy hamulec na np .pospieszny i wejdę w zakładkę scenariusze a potem wrócę do magazynu to zostaje kabina a i hamulec domyślny. Dopiero jak drugi raz zmienię te parametry to działa poprawnie.
Edit: Wygląda to na jednorazowy błąd, ale jeszcze sprawdzę.

40
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:35:27 »
Ja usuwam bardzo szybko. W opcji usuń pojazdy po usunięciu jednego od razu podświetla się następny, co do opcji związanej z pokazywaniem pojazdów ja mam domyślnie zaznaczone   i nie pokazuje mi pojazdów AI  w magazynie. Fakt ze przydałby się podgląd tekstury przed dodaniem pojazdu. Ale co do pierwszych punktów to kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie uważam ze to super starter. Właśnie takiego brakowało w symulatorze.

41
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:12:06 »
Pantografy podnosisz teraz najpierw w maszynowni o lub p, potem przechodzisz do kabiny i ctrl+shift+o.

42
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2020, 01:08:17 »
Rzeczywiście,  źle pojechałem. Niepotrzebnie układałem  przebieg do drugiej tarczy Tm21. Wszystko działa jak należy.

43
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 20:07:10 »
 Scenariusz calkowo_v2_osobA_jar_poranek. Nie dostaję sygnału MS2 na tarczy manewrowej TM31 znajdującej się przy PK. Rozjazdy ułożone ręcznie do TM21. Exe najnowsze od @TMJ, Log wrzucony na upload ze względu na rozmiar.
https://eu07.pl/userfiles/5659/log.txt

44
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 31 Marca 2020, 21:06:25 »
@yrek150: z loga w ogóle nie wynika, żebyś dostał tarczę manewrową umożliwiającą wyjazd z torów postojowych.
@Kacu: jest to skutek logiki eventów - przejazd jest automatycznie otwierany po zwolnieniu odcinka izolowanego na głowicy stacyjnej. Zobaczę, czy uda mi się z tym coś zrobić.
@Marconi: racja, event był dopisany tylko dla wyjazdu z toru 4, a nie 6-ego. Poprawiłem już u siebie. Co do źle oteksturowanych domków podeślij screena, o które domki chodzi - nie kojarzę, żeby coś takiego u mnie występowało.
@blakk: "u mnie działa".
@mareczek: dzięki. Nie rozumiem tylko, czemu z repo wyleciały wagony 445W? Przecież to nowy model.
Chodziło mu o model 445w_v1 na repo jest 445w_v2.

45
Pomoc w tworzeniu / Odp: Budowa sieci trakcyjnej - pytania
« dnia: 29 Lutego 2020, 16:44:12 »
Źródła? Cała linia choćby 276 jest zelektryfikowana tymi słupami. Jak i wiele innych linii. Choćby w tym temacie mam zdjęcia słupów ŻK z linii 276 która była zelektryfikowana w 1994 roku. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,27388.msg411062.html#msg411062

46
Pomoc w tworzeniu / Odp: Budowa sieci trakcyjnej - pytania
« dnia: 29 Lutego 2020, 14:05:11 »
Bzdury panowie piszecie. Słupy ŻK stosowano jeszcze w latach 90 przy elektryfikacji a i teraz stosuje się tzw. Strunobetonowe żerdzie wirowane. Wiem że jakaś firma je produkuje i są ustawione na jakiś szlakach.
https://www.radpol.eu/pl/produkty/produkt/trakcyjne-strunobetonowe-zerdzie-wirowane-typu-etk

47
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Lutego 2020, 11:56:39 »
Po ostatniej aktualizacji exe nie działa ustawianie nastawnika prędkości w Dragonie z klawiatury numerycznej gdy lokomotywa stoi. Podczas jazdy jest ok.

48
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 13:17:28 »
A w Et21 a raczej 3e1m ktoś testował czy działa zew3?

49
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 01 Lutego 2020, 18:18:31 »
Dziwne że o ile na oficjalnych shaderach wywalał błąd i nie mogłem uruchomić, o tyle na tych da się uruchomić, ale widać jedynie księżyc i wszystko jest czarne, mimo że znajduję się w lokomotywie. W okienku z logiem pokazuje błąd 1282 GL Invalid operation.

50
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 01 Lutego 2020, 12:14:14 »
Czy ktoś może potwierdzić nie działanie przycisku zew_3 w radiotelefonie pyrylandia?
Edit: Widzę że nigdy nie działał.

51
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 15:26:13 »
Nie. Musiałbyś pobrać wszystkie klocki w t3d, dopisać im deklarację animacji jeśli to tego wina i ponownie skompilować binarki.
O braku drzwi w uproszczonym elfie wiemy. Wyszło jakiś czas temu acz po wydaniu. Udawaj, że jest tam szyba. :P
Co znaczy "brak wagonów sypialnych"? Któryś scenariusz używanie nieistniejącego taboru, czy jak? Konkretny wpis z loga proszę.
Zmiana anim false na true w plikach t3d stopni pomogła, jednakże generują się pliki e3d z katalogu main.  Posiadam starszą bodajże wersję Elfa w t3d i generują mi się mniejsze trochę pliki z katalogu main chociaż posiadam wszystkie zależności z katalogów parts w t3d. Czy mógłby ktoś  kto ma dobry dostęp do repo zamieścić same poprawione pliki e3d stopni?

52
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 16:13:00 »
Czy można wiedzieć jaka jest ostatnia rewizja tej paczki?

53
Bocznica / Odp: Skład pociągu pospiesznego w malowaniu \
« dnia: 29 Grudnia 2019, 15:59:44 »
Pierwszy wagon adnu_1970787-4
1. Zmiana koloru na łączeniu.
2. To samo z drugiego końca
3. Szczebelki jakieś wygryzione.
4. Tekstura okna kibla od środka.
5. Widoczne wcięcie.
6. Nierówne strzałki.

//Proszę o zmniejszenie rozmiarów obrazków do wymaganych regulaminem 250 kb. RoboBatman.
//Kolega pomimo prośby i obecnosci na forum, nie raczył zmniejszyć obrazków. Wobec czego-bocznica. RoboBatman.

54
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Grudnia 2019, 22:21:14 »
Wygląda na to że za krótko go trzymałem. Sprawdzę jeszcze raz.

55
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Grudnia 2019, 20:04:30 »
Od ostatniego exe nie mogę uruchomić elfa. Podnoszę pantograf, wyłącznik szybki, luzuję hamulec dodatkowy oraz sprężynowy i skład nie luzuje.

56
Bocznica / Odp: EN62 EN96
« dnia: 01 Grudnia 2019, 13:15:35 »
Najnowsza wersja ELF-a. Po włączeniu tempomatu pojawiają się białe przyciski od ustalania prędkości. W załączeniu log oraz errors.

//Post raportowany. Proszę o zmianę rozmiaru załącznika do wymaganych regulaminem 250 kb. RoboBatman.

//Zdjecie pomimo aktywności autora postu na forum nie zostało pomniejszone. Zatem idzie na bocznicę.

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Grudnia 2019, 10:17:18 »
Pobrałem z repo najnowsza wersję Elfa i gdy wstawiam do scenerii EN76, łącze sprzegami mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, wn, oraz ogrzewanie 3 pierwsze człony, to nie mogę zluzować hamulców, włączam wszystko po kolei, luzuje sprężynowy i lipa. W logu i errors żadnych błędów nie ma. Czy coś się zmieniło w exe pod względem uruchomienia  czteroczłonowego Elfa?

58
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2019, 22:41:47 »
OK, co do bledow uruchomienia, przy slabszym sprzecie prawdopodbna przyczyna moze byc brak pamieci na konstrucje pelnego bufora, na ktorym odbywa sie rysowanie. Z rzeczy ktore mozna wyprobowac by zaradzic sytuacji, to wpisy w eu07.ini:

* gfx.postfx.motionblur.enabled no

* multisampling 0

* gfx.framebuffer.fidelity 1

Co do bialych elementow obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/  Jesli w logu pojawia sie informacja "invalid shader: failed to compile (...)" to (teoretycznie) pomoc moze wypakowanie jeszcze raz biezacej wersji roboczej (calej, nie tylko exe) i nadpisanie istniejacych plikow gdyz byc moze cos sie tam rozjechalo. Normalnie bledy kompilacji raczej nie powinny sie pojawiac.

Spróbowałem tych ustawień i nie działa. Ale to dziwna sprawa bo gdy pierwszy raz uruchomiłem shaderowe exe, to wszystko działało, teraz nawet to pierwsze nie działa, poza tym Rainsted też dziwnie się zachowuje, gdy uruchomię go pierwszy raz,i wybiorę scenerię TD to żadne składy się nie pojawiają gdy próbuję wybrać inną to też, pomaga dopiero ponowne uruchomienie Rainsted. Spróbuję wypakować jeszcze raz paczkę i na to exe i zobaczę co będzie. Niestety nic to nie dało dziwne gdyż OpenGl mam w wersji 3.3.

59
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 17:58:24 »
Wcześniej miałem błąd który opisałem tutaj:https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg517763.html#msg517763, pierwsze exe z shaderami uruchamiało się bez problemu, po nadpisaniu shaderów tymi z paczki exe 33gl nie uruchamia się jak i żadne shaderowe, wcześniej gdy uruchomiłem scenerię TD uruchomiła się na pierwszym exe ale niektóre elementy w kabinie siódemki były białe. Zmiana wartości multisamplingu nic nie daje, po prostu wywala kilka sekund po uruchomieniu. Załączam log.

60
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 22:08:01 »
Używałem exe shaderowego 19.10.30 i działało, od wersji 19.11.03 wywala błąd. W załączeniu errors i crashdump.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 18