Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - marcepan

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7
31
Tabor kolejowy / Odp: Oliwkowe Bipy powracają?
« dnia: 05 Czerwca 2009, 10:53:43 »
 W Słupsku też już taką Bipę widziałem na bocznicy. Nie wiem ile miała sekcji, bo zasłaniały ją te żółto-niebieskie, a szkoda.
Dziwi mnie jeszcze ten napis "Przewozy Regionalne". Czemu nie ma tam logo PKP? Na tych widzianych w Słupsku też nie było logo, ani nawet skrótu PKP.

32
Tabor kolejowy / Odp: Seria ST45
« dnia: 30 Maja 2009, 12:05:06 »
Mam 3 pytania:
1. Jak zmieniła się masa lokomotywy po zdjęciu aparatury ogrzewania i zmianie silnika?
2. Czy zmieniono przełożenie przekładni?
3. Czy w sterowaniu lokomotywy zrobiono jakieś poważniejsze zmiany?

 Ja dorzucę jeszcze czwarte: Ile cylindrów ma nowy silnik i jaką rozwija moc?   

33
Tabor kolejowy / Odp: Oznaczenie wagonu osobowego.
« dnia: 29 Maja 2009, 19:22:05 »
Nowy system oznaczeń na katowickim wagonie (załącznik). Zdjęcie zostało wykonane dziś, na stacji w Słupsku. Wagon był w składzie pociągu pospiesznego "Gwarek".

34
Tabor kolejowy / Odp: Seria ST45
« dnia: 28 Maja 2009, 10:43:16 »
Cytuj
(...)A zmiana reflektorów to poważna profanacja tej lokomotywy, już o silniku nie wspominając.

 Widać, że konserwatysta z Ciebie, szanowny @Preki. Zauważ, proszę, że reflektory i malowanie PKP Cargo optycznie ją odmładza, a nowoczesny silnik daje lepsze możliwości eksploatacji tej lokomotywy, tym bardziej, że ma być lokomotywą towarową. (To raczej trudne żeby lok z silnikiem o mocy 1700 KM miał prowadzić ciężkie brutto.)
 Poza tym w 301Db od 1970 roku, poza przeniesieniem gniazd sterowania wielokrotnego i wstawieniem elektrycznego agregatu ogrzewczego, nie dokonano żadnej poważniejszej modernizacji.

Wszędzie jest plastik, rzuca się w oczy. Kabina ala EN57-20XX...

 Zapytaj jakiegoś maszynistę pracującego na EN57, w której jednostce wygodniej i przyjemniej mu odbywa się służbę, w poczciwym kibelku czy Spocie?

35
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyczna likwidacja lokomotywy ET22-001
« dnia: 20 Maja 2009, 15:16:59 »
Cytuj
(...)Są w Polsce pojazdy o większej wartości historycznej niż ten byk i przede wszystkim to do ich uratowania zmierzają różne stowarzyszenia.

Jak choćby parowozy bezogniowe serii 1U, które również są zagrożone zezłomowaniem, a mają większą wartość historyczną niż ET22-001.
Poza tym ET22 to najliczniejsza seria elektrowozów w Polsce, więc ani nie jest nieliczna, ani zagrożona wycofaniem z inwentarza. Jeżeli za jakiś czas stanie się tak, jak już wyżej napisałem (niewielka ilość lokomotyw serii, bądź zagrożenie skreślenia), wówczas można pomyśleć o zachowaniu jednego egzemplarza dla przyszłych pokoleń. Podobny przypadek był z serią SP45.



36
Tabor kolejowy / Odp: Oznaczenie wagonu osobowego.
« dnia: 18 Maja 2009, 17:38:53 »
 Litera d - wagon z przewodem zdalnego sterowania. Litera r - wagon przystosowany do przewozu rowerów. Litera i - wagon do przewozu osób niepełnosprawnych. Litera h - przejście środkiem wagonu, przedziały otwarte.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Aktualny cennik biletów w excelu.
« dnia: 13 Maja 2009, 18:09:55 »
Witam,

 Sporządziłem w Excelu cennik biletów SKM w Trójmieście, na podstawie danych ze strony WWW tejże spółki. Oczywiście wszystkie są aktualne. Myślę, że się przyda. Plik umieściłem w załączniku.

pozdrawiam

38
Bieżące kolejowe / Odp: Dworce kolejowe zmienią właściciela.
« dnia: 14 Maja 2009, 19:19:02 »
 Zapewne zburzone zostaną te, których utrzymanie jest nieopłacalne, na przykład przy mało rentownych liniach lokalnych, gdzie dana stacja zeszła do rangi przystanku, a budynek nie spełnia swej roli (tak, jak jest w przypadku p.o. Charnowo z linii do Ustki). Albo budynki, które stoją przy nie czynnej od lat  linii, bądź stacji, i nie ma sensu dalej ich utrzymywać (tak, jak jest w przypadku byłej stacji Żnin w woj. Kujawsko-Pomorskim).

39
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-424 za dawnych czasów
« dnia: 08 Maja 2009, 15:30:59 »
Witam,

 Skoro mówimy tu o starych barwach, to ja zaprezentuję (w załączniku) ciekawostkę związaną z lokomotywą 301db. Tak przy okazji w drugim załączniku "stare drukowanie". :)

40
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2009
« dnia: 04 Maja 2009, 16:13:18 »
Tak, zgadza się. Pod napisem "Gdynia" widnieje napis "Grabówek". Zapewne gdyńskie DTK odbędą się na terenie lokomotywowni, ponieważ na Głównej i tak panuje już niezły bałagan.

41
Inne niekolejowe / O UE, komunistach i innych takich
« dnia: 04 Maja 2009, 16:09:13 »
 Te całe "Telecom Packages", to kolejny dowód na to, że pieniądz zawładnął człowiekiem, a UE to banda koleżków zarabiających na ludzkim nieszczęściu, zachowując się przy tym jak skrajni komuniści.

Wydzielone z http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11673.0.html
ZiomalCl

42
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2009
« dnia: 04 Maja 2009, 15:50:15 »
 Z tej mapki widocznej na plakacie wynika, że w tym roku DTK nie odbędą się w Słupsku. Szkoda, bo to był dobry pomysł. Cóż, znowu trzeba będzie telepać się w SKM i przebijać przez tłumy na peronach w Gdyni...

43
Tabor kolejowy / Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« dnia: 27 Kwietnia 2009, 19:55:06 »
Witam,

 Wagony Bhp, mimo, że mają świetlne "końcówki", posiadają gary. Nie rozumiem do końca tej sytuacji. Przecież świetlne są skuteczniejsze od garów. Ponadto jeżeli gary miałyby sygnalizować, że to skład wagonów Bhp to i tak nie miałoby sensu, bo przecież świetlne końcówki są umieszczone znacznie wyżej niż w tradycyjnych wagonach, więc "każdy głupi" mógłby odróżnić skład, na którego końcu jest np. Adu od składu, na którego końcu jest Bhp.

Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?

pozdrawiam

EDIT:

Cytuj
Jak by kogoś interesowało to bez końcówek z Łodzi Kaliskiej wyjechał Wrocławianin.

 Ze Słupska "Gwarek" bardzo często odjeżdza bez końcówek, albo z garami, jak kierpoć zauważy.

44
Witam,

   Poszukuję chętnej osoby z TG bądź okolic, która mogłaby porobić zdjęcia na tekstury kilku Ikarusów 280 z tegoż miasta. Zdjęcia należy robić wg poniższego schematu:

-ściana przednia (czoło)
-lewy i prawy bok członu sterowniczego (tego dłuższego z kabiną)
-bok przegubu (obojętnie z której strony)
-lewy i prawy bok członu doczepnego (zwanego przyczepką, ten krótszy)
-ściana tylna

Czekam na odpowiedzi. Z góry serdecznie dziękuję.

45
Tabor kolejowy / Odp: Nowa malowanie PR-owskich SU45
« dnia: 17 Kwietnia 2009, 15:55:34 »
 Mnie też się podoba, choć trochę przypomina BR232. Podoba mi się również to, że pozostawiają stare, aluminiowe oznaczenia i nie wstawiają w ich miejsca naklejek z oznaczeniami.
 Szczerze mówiąc ta zmiana schematu malowania jest pewnym przełomem w lakierowaniu SU45. Dotychczas lokomotywy te były albo zielone, albo zielone z żółtym czołem. (SP45 przed 1989 rokiem, czyli momentem, od którego pojawiły się żółte czoła, była cała zielona-jak ktoś jest nieobeznany.)
 Osobiście nie zmieniłbym nic w obecnym schemacie malowania.

EDIT:
Cytuj
Od kiedy oznaczenia są plastikowe? Wydawało mi się, że sa aluminiowe.
Dla mnie wyglądało to jak plastik. Już poprawiam. ;)

46
Bocznica / Wydzielone z "Rzeczy w EP07."
« dnia: 15 Kwietnia 2009, 15:56:15 »
(...)Takie zabezpieczenie gdyby ktoś chciał do szafy wejść przy podniesionych pantografach.(...)

 Rozumiem, gdyby ktoś chciał wejść do szafy przy podłączonym WN, to źle by się skończyło... . Przepraszam za moje błędne wyjaśnienie. Już je poprawiłem zgodnie z tym, co pisaliście.

pozdrawiam

P.S. Ten przełącznik steruje się za pomocą klucza nawrotnika?

Nie powielaj tego co napisałeś we wcześniejszym swoim poście.
Wydzielam na bocznicę.
/ Żuk

47
Tabor kolejowy / Odp: Rzeczy w EP07.
« dnia: 15 Kwietnia 2009, 15:28:53 »
Witam,

  Zdjęcie nr 2 - wskaźnik pozycji hamulca ręcznego. Jest "HAM", czyli hamulec zaciągnięty, i "LUZ", czyli hamulec odluźniony.
  Zdjęcie nr 4 - Awaryjny przełącznik pantografów. "O" znaczy "opuszczony", ''P" "podniesiony".
  Zdjęcie nr 3 - przełącznik jazdy ciągnionej i pociągowej.

pozdrawiam

EDIT: Przepraszam, już zmieniłem wyjaśnienie zdjęcia nr 4.

Na drugi raz skoro nie jesteś pewien to nie pisz bzdur.
/ Żuk

48
 Dla mnie to jest irracjonalne. Po co mają walczyć ze sobą spółki, które stanowią jedną firmę? Przecież PKP zostało podzielone na spółki w celu ułatwienia zarządzania firmą.
 
 De facto każda spółka zajmuje się czymś innym. Przewozy Regionalne pociągami regionalnymi (więc osobówki), InterCity expresami i pośpiechami (czyli tylko przez większe i duże miasta), Cargo przewozem towarów, PLK utrzymaniem linii, urządzeń srk itp.
 Można by tak jeszcze wymieniać i wymieniać te spółki.
 Zgodnie z tym, co już napisałem nie widzę sensu walki pomiędzy spółkami, które zajmują się dwiema różnymi rzeczami. Przecież PR nie ma już pod swoimi skrzydłami pociągów pospiesznych, więc chcą zrobić konkurencję dla IC wożąc pasażerów Jednostkami np. pomiędzy Warszawą a Łodzią z prędkością nie większą niż 90 km/h?
 
 W takim razie gratuluję Przewozom Regionalnym błyskotliwego myślenia. Już widzę te tłumy wsiadające na Wschodniej do Jednostki z "filmem" lub wyświetlaczem, na którym widnieje napis "Łódź"... .

pozdrawiam

49
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy prywaciarzy
« dnia: 09 Kwietnia 2009, 11:00:35 »
 To, że jest po czesku nie powinno robić żadnego problemu. Polski i czeski są bardzo podobne do siebie, dlatego łatwo jest zrozumieć to, co jest zawarte na tej stronie. To wszystko brzmi i wygląda jak po polsku, z tym że jest więcej twardych głosek i mało zmiękczaczy. (No i czeskie litery, które nie wszyscy rozumieją ;) )

 Jak ktoś jednak ma problem ze zrozumieniem, to polecam translator "Google tłumacz":
http://translate.google.pl/


 P.S. @Fuji: Podoba mi się Twoje zdjęcie. ;)

pozdrawiam

50
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy prywaciarzy
« dnia: 08 Kwietnia 2009, 16:38:05 »
(...)
Tak OT: Patrykos
Sestikolak
Gdybym nie czytał poprzednich wypowiedzi nie wiedział bym o czym mówisz, nie można po prostu 182 ?

To jest kolokwialne przezwisko lokomotywy serii 182 przyjęte z języka czeskiego. Sesti- znaczy sześcio- i -kolak znaczy -kołowiec. Nazwa "Sestikolak" ma na celu odróżnienie sześcioosiowej lokomotywy serii 182 od czteroosiowej 141 (poza układem osi z zewnątrz nie różnią się niczym). U nas w podobny sposób odróżnia się SM42 od SU42 (stonka, polsat).
 
 Jako MK powinieneś to wiedzieć, bo Sestikolaki to obecnie dość często spotykane lokomotywy na naszych ziemiach. To tak jak byś nie wiedział, że mówiąc "byk" mamy na myśli lokomotywę serii ET22 (lub 201E jak kto woli).

pozdrawiam

EDIT:
Cytuj
Czteroosiowa 181? Pomyliło Ci się coś z serią 141? :)
Możliwe. Wiem, że są dwie takie same skody, które z zewnątrz różnią się tylko układem osi.

EDIT2:
Masz rację, już poprawiłem. :)

 

51
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 25 Marca 2009, 18:03:04 »
O, ciekawe nigdy o czymś podobnym nie słyszałem. Czy taka mgła jest skuteczniejsza od proszku czy piany?

52
Na warsztacie / Odp: Lokalna kolejka dojazdowa.
« dnia: 25 Marca 2009, 15:21:14 »
Ja proponowałbym zrobienie wysokich peronów, charakterystycznych dla Trójmiejskiej SKM. Wtedy można by napisać misje z EW60 lub EW58. Ciekawym rozwiązaniem byłby też peron łukowy jak na stacji Gdynia Główna. To urozmaiciłoby trasę i uczyniło bardziej realistyczną.

pozdrawiam

53
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 25 Marca 2009, 15:03:02 »
Monczan ma rację. Jeżeli silnik spalinowy ulegnie awarii to po prostu gaśnie. W SU45 zapali się wtedy lampka "Uszkodzenie lokomotywy sterującej", która ogólnie informuje o różnych awariach pojazdu, które nie pozwalają na kontynuowanie jazdy. Czyli np. może być to uszkodzenie generatora lub silnika trakcyjnego. Jest on wywoływany przez bezpieczniki, które są umieszczone w poszczególnych podzespołach związanych bezpośrednio z wprawianiem w ruch lokomotywy.



54
Ok, w takim razie @james.szczesny, zapraszam na PW. Tam podam Ci informacje jakich potrzebujesz do stworzenia .chk.@ET22_RULZ: Z każdą pozycją nastawnika, akumulator jednej z sekcji (zależy z której prowadzimy ten cud techniki) daje coraz wyższe napięcie do silników. (max 110V[DC]; jeden akumulator ma max. U=112V[DC] i 455Ah ładowania).
  Podczas jazdy pracuje tylko jeden silnik i jeden akumulator. Po zmianie sekcji jedziemy na drugim silniku i na drugim akumulatorze (Te, na których jechaliśmy poprzednio, wówczas znajdują się w stanie spoczynku.). Jeden silnik rozwija maksymalną moc 8,5 kW i  maksymalnie uciągnie 300t.
Pozdrawiam.

55
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 25 Marca 2009, 13:07:04 »
To ja korzystając z okazji chciałem się zapytać jaki środek gaśniczy znajduje się w instalacji p.poż. w lokomotywach spalinowych oraz jak uruchamiana jest ta instalacja-czujnikami temperatury?

Nie wiem jak jest na lokomotywach innych serii, ale mogę powiedzieć jak jest w przypadku SU45. Tym środkiem gaśniczym jest piana lub proszek. W lokomotywach tych instalację p.poż uruchamia się hebelkami z pulpitu maszynisty (załącznik).

56
Bieżące kolejowe / Odp: Pomoc w organizacji kółka kolejowego
« dnia: 21 Marca 2009, 19:45:45 »
U mnie w weekend ruch jest taki sam jak w dni powszednie. To samo jest też na innych stacjach np. w Szczecinku, Miastku, Kępicach czy Koszalinie. 

57
Tabor kolejowy / Odp: Malowania PKP Cargo - co jedno to lepsze
« dnia: 19 Marca 2009, 15:48:32 »
Jak z Gdyni to tylko czekać aż (wcześniej czy później) pojawi się w Słupsku. Z połówkowymi patykami lepiej by wyglądała. Przy okazji tych lakierniczych zmian mogliby pomyśleć też o technicznych.

58
Bocznica / Odp: test-SN61-139.zip
« dnia: 19 Marca 2009, 14:35:36 »
Ok, dzięki Bombardier. W takim razie wątek można już zamknąć, a ja wezmę aparat i pojadę do Chojnic....

59
Bocznica / Odp: test-SN61-139.zip
« dnia: 19 Marca 2009, 14:14:15 »
Z tymi końcówkami to nie zauważyłem. Oczywiście zostaną poprawione. Zgodzę się co do jakości, to najlepsze co mogło mi wyjść. 

60
Bocznica / Odp: test-SN61-139.zip
« dnia: 19 Marca 2009, 14:09:41 »
Aha, czyli nie dostaję biletu? :)

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7