Autor Wątek:  Obowiązek załączania "końcówek"  (Przeczytany 4489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Obowiązek załączania "końcówek"
« dnia: 27 Kwietnia 2009, 16:52:30 »
Witam.

Mam małe pytanie odnośnie "końcówek" w wagonach osobowych i obowiązku ich załączania po zmianie czoła.
Byłem dzisiaj świadkiem jak skład opuścił stację bez załączonych tylnych czerwonych lamp.
Czy nadal istnieje obowiązek załączania lamp czy nie ?
Zastanawia mnie również czy wagon z uszkodzonym oświetleniem "ostrzegawczym" może zostać włączony do składu i stanowić ostatni lub pierwszy wagon ?

Pozdrawiam.

Przenoszę.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2009, 17:36:55 wysłana przez Akvin »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwietnia 2009, 17:16:39 »
@mechatronik, wydaje mi się, że ten sygnał oznacza koniec pociągu. W przypadku rozerwania, dyżurny kontaktuje się z maszynistą i dalej podejmują odpowiednie kroki. Więc wg mnie nadal istnieje ten obowiązek ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwietnia 2009, 17:20:23 »
Oczywiście, że tak. Przypuszczalnie na następnej stacji kierownik albo konduktor miał jogging na koniec składu ;)
Wagon bez działających "końcówek" może być włączony do składu - wiesza się na nim wtedy tzw. gary (zobacz na avatar @defilera - dokładnie takie coś). Najczęściej taką sytuację można spotkać przy przesyłaniu wagonów do / z naprawy.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwietnia 2009, 17:23:23 »
W Niemczech tak jest, jak mowi Patrykos; Zg2 oznacza koniec pociagu, i semafor dopiero mozna dac na Hp1, jak Zg2 minelo nastepny semafor; choc dzis juz niekoniecznie, bo w wiekszosci miejsc sa automatyczne liczniki osi.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwietnia 2009, 19:49:39 »
U mnie często jest tak ,że końcówek zapomną wyłączyć bo pociąg zmienia kierunek i wtedy końcówki palą się od strony lokomotywy i na końcu.

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwietnia 2009, 19:55:06 »
Witam,

 Wagony Bhp, mimo, że mają świetlne "końcówki", posiadają gary. Nie rozumiem do końca tej sytuacji. Przecież świetlne są skuteczniejsze od garów. Ponadto jeżeli gary miałyby sygnalizować, że to skład wagonów Bhp to i tak nie miałoby sensu, bo przecież świetlne końcówki są umieszczone znacznie wyżej niż w tradycyjnych wagonach, więc "każdy głupi" mógłby odróżnić skład, na którego końcu jest np. Adu od składu, na którego końcu jest Bhp.

Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?

pozdrawiam

EDIT:

Cytuj
Jak by kogoś interesowało to bez końcówek z Łodzi Kaliskiej wyjechał Wrocławianin.

 Ze Słupska "Gwarek" bardzo często odjeżdza bez końcówek, albo z garami, jak kierpoć zauważy.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2009, 20:20:35 wysłana przez marcepan »
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwietnia 2009, 20:07:54 »
Dzięki za odpowiedzi.
Pytam bo dzisiaj moją uwagę na temat braku załączonych końcówek, zignorował zarówno konduktor jak i dyżurna ruchu na stacji. Dlatego zacząłem mieć wątpliwości co do załączania tych świateł.
Jak by kogoś interesowało to bez końcówek z Łodzi Kaliskiej wyjechał Wrocławianin.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Tomiexpress

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
    • kilka fotek kolejowych w tym jt42c66
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Kwietnia 2009, 11:28:07 »
ciach...
 moją uwagę na temat braku załączonych końcówek, zignorował zarówno konduktor jak i dyżurna ruchu na stacji.
ciach..
Rutyna ... To najprostsza droga do katastrofy.
Pozdrawiam Tomiexpress

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Kwietnia 2009, 12:33:18 »
U mnie dyżurni zwracają na końcówki uwagę - ostatnio pośpiech do wawy przejeżdżał i od Pilawy do Otwocka na wszystkich 4 stacjach krzyczeli z nastawni - odpowiedź: 'Tak, wiemy...'

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Obowiązek załączania "końcówek"
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Kwietnia 2009, 14:05:21 »
Chyba zaczyna się psuć coraz więcej wagonów bo wczoraj widziałem skład "zaopatrzony" w gary na końcu..., - ewentualnie był to ten sam wagon co na wspomnianym wcześniej Wrocławianinie, ale tym razem ktoś się przyłożył ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76