Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU07-457

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 42
61
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 18 Stycznia 2013, 04:34:11 »
To wszystko zależy od tego, co masz w umowie. U nas jest opcja stanowiska "maszynista stażysta" i w takim przypadku delikwent jest rozliczany z karty pracy jak maszynista za wyjątkiem dodatku za pojedyńczą obsadę poc. Lojalka oczywiście obowiązuje.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 14 Stycznia 2013, 14:27:59 »
No nie wiem, w końcu dzieci na peronach mogą patrzeć na taką lokomotywę z gołą syrenką.

Syrenka była od początku po naprawie. Dodano tylko logo IC.

63
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 14 Stycznia 2013, 14:08:00 »
Na lokomotywie EP08-007 pojawiła się naklejka z logo przewoźnika.

Do przeżycia...

64
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 14 Stycznia 2013, 10:13:00 »
[cabviev] Subkowy - Górki podg.; szybki kontenerowiec;


65
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 14 Stycznia 2013, 07:45:49 »
Jutro EP08-007 na TLK 15101 Neptun.

Potwierdzam, jedzie.

66
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 12 Stycznia 2013, 11:24:53 »
Miała zacząć testy właśnie na przełomie stycznia i lutego. Więc nieco dziwi mnie ta informacja że to już jutro, o ile to prawda.

09.01. maszyniści z Lotosu byli w Bydgoszczy na szkoleniu, więc wszystko możliwe...

67
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 11 Stycznia 2013, 21:10:26 »
Ktoś coś wogóle wie o odstawionych szóstkach? Wiem że EU06-10 i 07 jeszcze jeżdżą. EU06-01 to wiadomo. Jak się ma kwestia 17, 18 i 20stki?

Oczekują naprawy głównej. Z tymi listwami nie wiedziałem - fajnie, że pomimo podziałów dla "wyższych" celów spółki są w stanie się dogadać.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 10 Stycznia 2013, 14:50:29 »
EVN niestety jest nie do obejścia, ale mam nadzieję, że ktoś zrobi to z głową..

Nie muszą tego robić teraz. Przecież jest czas do 2016 roku...

69
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 10 Stycznia 2013, 11:53:06 »
Jak wieść gminna niesie ponoć już w Warszawie kombinują gdzie tu wcisnąć logo IC...

To było do przewidzenia - ktoś znów musi zaistnieć. Brakuje jeszcze tylko EVN...

70
Bieżące kolejowe / Odp: Parowóz Schichaua trafi do Elbląga?
« dnia: 08 Stycznia 2013, 08:59:39 »
To zdjęcie jest sprzed 12-tu lat. Obecnie teigrek wygląda znacznie gorzej. Stoi na wjeździe do Torunia od strony Bydgoszczy (widać go po lewej stronie zaraz po minięciu wiaduktu z linią 353). W tej chwili nie ma możliwości manewrowania nim, ponieważ stoi na kilkudziesięciometrowym torze, z którego w żadnym kierunku nie ma wyjazdu.

71
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 07 Stycznia 2013, 21:28:03 »
Czy nie jest durnotą że ktoś uważa że maszynistę można zrobić  w kilka miesięcy i że na to stanowisko są brane osoby z ulicy?

No nie zupełnie w kilka miesięcy... z drugiej strony skąd pracodawca ma wziąć ludzi np. na stanowisko maszynisty? Przecież nie ma szkół kolejowych (no, może poza tymi reaktywowanymi niedawno), a wiem jak to było w "kolejówce". Jeden się przykładał, a drugi był po prostu z przypadku. Z dawnej mojej klasy z "kolejówki" z szeroko pojętą koleją bodajże tylko 3 osoby (wliczając mnie) są w jakimś stopniu związane. W Cargo cykl szkolenia trwa około półtora roku, więc nie jest to znowu tak mało czasu.

72
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 07 Stycznia 2013, 15:11:42 »
[...] nie moja wina że ktoś wymyślił durne przepisy na szkolenie maszynistów i nie wiedzą co z tym zrobić, co nie oznacza że nie przykładam się do swoich obowiązków.

Jesteś w stanie jakoś wyjaśnić "durność" tych przepisów? Czy tylko tak sobie "głośno myślisz"? Dla mnie porażką jest to, że człowiek po ponad półrocznym przygotowaniu teoretycznym nie zna kompletnie podstaw sygnalizacji i ruchu... No, ale jak się na zajęciach spało, to później takie kwiatki wychodzą...

73
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 06 Stycznia 2013, 07:27:07 »
Jeśli na czas szkolenia dostaniesz tyle samo co obecnie jeżdżący 'stażyści', to o pieniądzach wspomnianych przez @hanysa nawet nie marz.

Stażyści w naszym zakładzie są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Z wykazów pracy praktycznie nie spływało nic oprócz czasu pracy. Piszę "nie spływało", bo od grudnia za wywalczyli sobie, aby z wykazów naliczane były nocki, niedzielne i nadgodziny (te wynikające z przekroczenia czasu pracy a nie jako oddzielna służba). Finanse zbliżone do tego, co pisze @hanys.

74
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 05 Stycznia 2013, 20:43:19 »
Wzrok, wzrokiem. Dzisiejsze czasy niestety są owocne w wady słuchu. I to też się liczy z tego co kojarzę dość mocno.

Tak, ale na wstępnych. Później raczej ciężko żeby Cię na słuch ściągnęli - dużo osób wygrywa odszkodowania z racji utraty zdrowia wskutek wykonywania pracy na stanowisku maszynisty. Ze wzrokiem niestety już tak nie przejdzie...

75
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 04 Stycznia 2013, 14:11:01 »
A tutaj w Smętowie:

76
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 02 Stycznia 2013, 23:20:32 »
Największe szanse mają pociągi Artus, Neptun i Kaszub, lecz mogę się mylić. Przed Kutnem mogą pociągnąć 140.

Przed jak i za Kutnem (konkretnie do Zamkowa). Tak samo Pszczółki - Tczew.

77
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 02 Stycznia 2013, 15:42:57 »
A czy prędkość jest dalej 140 km/h czy obniżona ?

140 km/h.

78
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 02 Stycznia 2013, 13:51:38 »
Jutro "skyfall" jedzie do ZNTK na ważenie, w piątek próby na trasie Gdańsk-Subkowy.

Nie do Subków, a do Smętowa...

79
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 02 Stycznia 2013, 09:42:49 »
[cabviev] nocny "rusłan"; ET42-046; szlak Otok - Szadek (D29-131)


80
Bieżące kolejowe / Odp: Rodzaje pociągów towarowych
« dnia: 27 Grudnia 2012, 20:00:32 »
Niekiedy jadący pociąg wykorzystuje jedynie plan z rocznego rozkładu jazdy, np. w planie poc. jeżdżącego na co dzień z kontenerami jadą węglarki....
Czy w takim wypadku zamawia się nowy rozkład, czy też (o ile brutto pozwala) jedzie się na rozkładzie pociągu planowego?

Jedzie się w planie poc. z rocznego rozkładu jazdy. Ważne, żeby taki poc. mieścił się w brutcie i metrach.

81
Bieżące kolejowe / Odp: Rodzaje pociągów towarowych
« dnia: 27 Grudnia 2012, 18:55:55 »
Istnieje kilka rodzajów pociągów towarowych:
-Pociągi towarowe do przewozów intermodalnych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków niemasowych
-Pociągi towarowe do przewozów ładunków masowych
-Pociągi towarowe liniowe
-Pociągi towarowe zdawcze

Co to za pociągi, i czym one od siebie się różnią? Jak je rozpoznać?

To nie są wszystkie rodzaje pociągów towarowych, aczkolwiek najczęściej spotykane. @jageer wyłożył wszystko najprościej jak jest to możliwe. Sam rodzaj pociągu ustala przewoźnik, co nie zawsze musi się pokrywać ze stanem faktycznym, np. często jeżdżę z kontenerami w relacji Puławy Azoty - Gdynia Port, a w rozkładzie jazdy jest rodzaj poc. TME - czyli sugeruje poc. do przewozu ładunków masowych - kontenery najczęściej jeżdżą jako poc. TD (w ruchu krajowym). Niekiedy jadący pociąg wykorzystuje jedynie plan z rocznego rozkładu jazdy, np. w planie poc. jeżdżącego na co dzień z kontenerami jadą węglarki....

82
   Przykładem powinna być Austria gdzie ciężkie "TIRy" z budowlanką i materiałami hutniczymi ładuje się na wagony i wlecze do Włoch. Co więcej ten kraj ma kompletne autostrady, których my jeszcze nie mamy a i tak ogranicza ruch drogowy. Moim zdaniem w Polsce to rozwiązanie potrzebne jest "na wczoraj.
 

Wszystko ładnie i pięknie, tylko w mojej ocenie w Polsce nie ma odpowiedniej infrastruktury zapewniającej sprawny przeładunek droga - kolej bądź odwrotnie. Nie wiem, czy doraźnie korzystniejszym rozwiązaniem nie było by położenie nacisku na transport kontenerowy - tutaj dostęp do infrastruktury jest znacznie lepszy, a i pociągi kategorii TD, TA, TE jeżdżą w miarę planowo.
Z drugiej strony jakiż interes - jeśli działo by się to na dużą skalę - mają w tym koncerny paliwowe, skoro ciężarówki zamiast spalać olej napędowy będą jechać na wagonie? Wystarczy poczytać trochę na stronie tirynatory.pl, a na pewno znajdziemy tam informacje na temat konfliktu interesów...

83
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« dnia: 24 Grudnia 2012, 10:18:40 »
Jasne, że kiepski. Ta metoda działa tylko na wysokiej elektryce EU07, do tego nie jest to właściwa metoda robienia sterowania na zimno.

A czy "wysoka elektryka" jest równoznaczna z 303E? Kiedyś przejmując EU07-152 w Karsznicach maszynista ze Śląska napomknął, że "od którejś tam pozycji pod koniec układu nie ma jazdy". Metoda zadziałała bezproblemowo. Mimo, że nie jest to właściwa metoda, dla szybkiej diagnozy sprawdza się znakomicie.

84
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Co z tym zrobi IC. Wyrzuci do kosza?

Sama PLK moim zdaniem nic nie może nakazywać, ale komisja (nie wiem, czy się zebrała) jak najbardziej...

85
Inne niekolejowe / Odp: Ile godzin pracuje motorniczy tramwaju?
« dnia: 15 Grudnia 2012, 18:37:29 »
W Bydgoszczy z tego, co mi wiadomo służby mają maksymalny wymiar 10 godzin.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 15:54:31 »
Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.

Precyzując chodzi o prędkość maksymalną zawartą w Dodatku 2 do SRJP - oznaczenie "Vd".

87
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 15:43:48 »
Wskaźnik W27 stosowany obecnie stosuje się na liniach istniejących, które nie są modernizowane w dniu wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę, jednak nie dłużej niż 2 lata od dnia wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę.

Po ludzku, o co chodzi ze zmianą dot. semaforów wjazdowych i drogowskazowych?

Po ludzku chodzi o to, że przykładowo od stacji A do stacji B jedziesz torem lewym. Na wjazd otrzymujesz semafor z sygnałem nakazującym zmniejszyć prędkość (zmiana toru np. z 2 na 1), która to Ciebie obowiązuje do czasu minięcia semafora drogowskazowego / wyjazdowego. Teraz możesz przysłowiowo dać w "rurę" w momencie gdy wagony zjadą z rozjazdów po zmianie toru. Dotyczy to tylko torów głównych zasadniczych.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 12:40:16 »
Tak to mogę rozumieć?

Tak.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 12:10:37 »
[...]a nieraz bywa, że na 3-stawnej semafor miga zielonym, co jest da mnie nadzwyczaj dziwne, gdyż takie wskazanie kojarzy mi się z blokadą 4-stawną.

Tak, ale tylko i wyłącznie na semaforze ze wskaźnikiem W18 ;)

90
Bieżące kolejowe / Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 08:18:05 »
Nikt jeszcze o tym nie napisał, a od kilku dni obowiązuje zmiana do Instrukcji Ie-1. Polecam się zapoznać:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Instrukcja_sygnalizacji_Ie-1__E-1__.pdf

Z "widocznych" zmian to przede wszystkim pojawienie się wskaźnika W6b oraz W27a (wskaźnik W27 został umieszczony we wskaźnikach obowiązujących do odwołania). Z treści zmiany wynika również, że wskazania semaforów wjazdowych i drogowskazowych dla jazdy ze zmniejszoną prędkością przestaną być wyznacznikiem prędkości jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, ponieważ jazda będzie mogła odbywać się z prędkością ustaloną dla każdego z tych torów - pojawia się nowy zapis w WOS-ie "Vd" określający maksymalną prędkość drogową po torach głównych zasadniczych.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 42