Ankieta

Co sądzisz o takiej zmianie sterowania?

Dobry pomysł
12 (28.6%)
Kiepski pomysł
19 (45.2%)
Bez różnicy
11 (26.2%)

Głosów w sumie: 42

Głosowanie skończone: 30 Grudnia 2012, 19:30:19

Autor Wątek:  Zmiana sterowania: m -> n, M -> m  (Przeczytany 4991 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« dnia: 23 Grudnia 2012, 19:30:19 »
Jest taka propozycja, aby włączenie i wyłączenie wyłącznika szybkiego wykonywać w inny sposób. Użyte by były klawisze [N] oraz [M], bez [Shift]. Klawisz [N] wyłączał by WS (teraz [M]), natomiast klawisz [M] by go załączał (obecnie [Shift]+[M]). Dzięki temu można by nacisnąć oba klawisze jednocześnie, co było by przydatne do sterowania na zimno. Odblokowanie przekaźników nadmiarowych silników trakcyjnych trzeba by przenieść np. na [Shift]+[N] albo [Shift]+[M].
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:37:01 »
Jasne, że kiepski. Ta metoda działa tylko na wysokiej elektryce EU07, do tego nie jest to właściwa metoda robienia sterowania na zimno.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:37:39 »
Skoro idziemy w stronę realizmu a sterowanie na zimno w rzeczywistości się wykonuje to warto umożliwić coś takiego.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:39:01 »
Skoro idziemy w stronę realizmu a sterowanie na zimno w rzeczywistości się wykonuje to warto umożliwić coś takiego.
Problem w tym, że nie tak.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:41:38 »
Skoro idziemy w stronę realizmu a sterowanie na zimno w rzeczywistości się wykonuje to warto umożliwić coś takiego.
Może nie całkiem w taki sam sposób ale sam fakt sterowania na zimno. Będzie zawsze jakiś punk zaczepienia do dalszych prac/modyfikacji.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:43:40 »
Problem w tym, że nie tak.
Borys a może jakiś pomysł podrzucisz jak by to mogło wyglądać?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:46:58 »
Dla mnie sterowanie na zimno jest totalnie zbędne, gdy nie są ogarnięte jeszcze poszczególne obwody.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Grudnia 2012, 20:14:16 »
Tak jak napisał @EU07-483 taka zmiana nie ma sensu w obecnej postaci. Sterowanie na zimno wykonuje się w inny sposób (otwierając szafę WN i załączając krańcówkę), poza tym nie na wszystkich maszynach improwizacja sterowania na zimno polega na przytrzymaniu dwóch przycisków WS. Ważniejszym raczej problemem jest to, że w rzeczywistości obwód główny załącza się nam dopiero po puszczeniu przycisku załączenia, a nie po zwłoce czasowej jak jest obecnie.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Grudnia 2012, 10:18:40 »
Jasne, że kiepski. Ta metoda działa tylko na wysokiej elektryce EU07, do tego nie jest to właściwa metoda robienia sterowania na zimno.

A czy "wysoka elektryka" jest równoznaczna z 303E? Kiedyś przejmując EU07-152 w Karsznicach maszynista ze Śląska napomknął, że "od którejś tam pozycji pod koniec układu nie ma jazdy". Metoda zadziałała bezproblemowo. Mimo, że nie jest to właściwa metoda, dla szybkiej diagnozy sprawdza się znakomicie.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Grudnia 2012, 10:57:28 »
A czy "wysoka elektryka" jest równoznaczna z 303E?

Nie, wiele niskich numerów po stronie elektrycznej jest jak wysoka siódemka. Wystarczy spojrzeć na pulpit i zobaczyć jakie lampki świecą się przy odhamowanej maszynie i nastawniku na 0. Wtedy już wszystko jest jasne. ;-)

Kiedyś przejmując EU07-152 w Karsznicach maszynista ze Śląska napomknął, że "od którejś tam pozycji pod koniec układu nie ma jazdy". Metoda zadziałała bezproblemowo. Mimo, że nie jest to właściwa metoda, dla szybkiej diagnozy sprawdza się znakomicie.

 Taka usterka na wysokim numerze to nie usterka (przynajmniej w ruchu pasażerskim, bo na towarowym to nie wiem, czy takie szarpnięcia są akceptowalne), bo masz normalnie jazdę do tej pozycji, a potem na 28 i tak zrobi Ci się cały pierwszy układ. Na niskiej elektryce byłoby tylko tyle pozycji ile sprawnych styczników - dalej cisza.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2012, 10:59:54 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana sterowania: m -> n, M -> m
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Grudnia 2012, 12:55:31 »
Ja bym zostawił po staremu. A do sterowania na zimno wyznaczyłbym inny klawisz ( na różnych lokomotywach różnie przygotowuję się ją do sterowania na zimno)