Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Transkei

Strony: 1 [2] 3
31
Poradniki / Odp: [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 20:46:26 »
Przedstawiam drugie wydanie poradnika – linki do pobrania są w pierwszym poście. Wprowadzono wiele zmian:
  • Przeredagowanie rozdziału dotyczącego odtwarzania dźwięku – rozróżnienie na radiotelefon i dźwięki tła.
  • Aktualizacja wpisów w nagłówku .scn, opisywane są aktualnie zalecane wartości.
  • Opis nowych komend dla AI – przy okazji wygmerany został z najgłębszych czeluści stron Ra opis komendy Overhead – do jazdy bezprądowej i opuszczania pantografów.
  • Nowy rozdział omawiający w skrócie projektowanie scenariuszy takich jakie powstały ostatnio na L053 i Bałtyku.
  • I bardzo wiele drobnych uzupełnień, które trudno wymienić.
  • Zamiast linków do różnych stron, powstawianych tu i ówdzie po różnych rozdziałach – spis bibliograficzny, zawierający linki do wszystkich omawianych materiałów źródłowych.
  • Na sam koniec niewielkie odświeżenie szaty graficznej poradnika.

32
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 11:38:47 »
Ja to robię za pomocą Notepad++ i Excel (lub OOCalc):
  • Otwieramy plik z torami w notepad++
  • Robimy znajdź i zamień (Ctrl+H) – usuwamy nadmiarowe entery: w polu „znajdź” wpisujemy \r\n, w polu „zamień na”, zaznaczamy wyszukiwanie rozszerzone, klikamy zamień wszystkie – najlepiej kilka razy.
  • Robimy znajdź i zamień (Ctrl+H) – wszystkie entery zamieniamy na ciąg znaków „ENTER” – czyli wpisujemy w polu „Znajdź” \r\n, w polu „zamień na” ENTER, klikamy zamień wszystkie.
  • Znowu Ctrl+H, wyszukujemy tekst „endtrackENTERnode”, zamieniamy na „endtrack\r\nnode”,
  • Można jeszcze spacje zamienić na tabulatory, czyli Ctrl+H: znajdź spację, zamień na \t.
  • Zaznaczamy wszystko i kopiujemy do arkusza kalkulacyjnego. Wtedy wszystkie nazwy torów ustawią ci się w jednej kolumnie i możesz za pomocą funkcji arkusza kalkulacyjnego w mig wprowadzić nazwy, a nawet posortować tory.
  • Po zmianie kopiujemy z powrotem do notepada, zamieniamy tabulatory na spacje, a potem ENTER na \r\n.
Do tego trzeba mieć wyłącznie tory, żadnych dodatkowych node ani include.

Trochę zakręcone? Ale szybkie do zrobienia, dające mnóstwo dodatkowych możliwości, i potrzebne są tylko ogólnodostępne narzędzia.

33
Powinna wskazywać Od2 - zasady ustawiania tarcz zrozumiałem dopiero na kolejnym scenariuszu. Natomiast dawanie "Wait_for_orders" z tego co pamiętam, to pamiątka po jakimś bardzo starym exe, gdzie był jakiś dziwaczny problem ze skanowaniem, co powodowało, że osobowy wjeżdżający na stację nagle stawał i nie chciał dalej jechać.
Poprawkę wgram najpóźniej jutro.

EDIT: Poprawka poszła jako rev. 4142.

34
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 08 Czerwca 2019, 16:58:23 »
Taka uwaga: jak się jeździ przy znacznym przyspieszeniu (naciska się kombinację Ctrl+Shift+F6), to symulator może się nie wyrobić z obsługą scenariusza, i mogą wyjść różne kwiatki. Zwłaszcza jeżeli scenariusz jest mocno rozbudowany, tak jak właśnie L053 poranek. No i tak się stało w tym przypadku - event z opóźnieniem 0 sek. wywołany przez inny event z opóźnieniem 0 sek. uruchomił się później niż jednocześnie wywołany event z opóźnieniem 1 sek. - czyli błędu w scenariuszu nie ma, ale w ten sposób ruszyła cała lawina i w efekcie w Turowie stało się to co się stało.

35
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 13 Kwietnia 2019, 15:59:51 »
Przedstawiam scenerię dostosowaną do MaSzyny 19.04. Zmiany w porównaniu z ostatnią paczką są niewielkie, ale mimo wszystko:
  • Poprawa źle wpisanych wektorów normalnych, co skutkowało niewyświetlaniem niektórych ścian.
  • Naprawa scenariusza – był błąd, który blokował pociąg na stacji Nowy Slimsonów.
  • Pociągnięta trzecia szyna na prawie całej długości, choć są jeszcze krótkie odcinki bez niej.
  • Po dojechaniu do stacji Kolumba i otrzymaniu Ms2, możemy nacisnąć Shift+0. Wyjedziemy wtedy na STP Kamienny Potok (stacja nie w pełni gotowa, ale już coś niecoś na niej jest).
  • Wymiana taboru – wszystkie kursy obstawione przez EN57-AKŁ. Ciągle nie jest to samo co prawdziwy pociąg metra, ale jeździ się zdecydowanie lepiej niż zwykłym EN57 – porządny rozruch, łatwo się nauczyć hamować. Polecam się też przejechać jako pasażer.
O ile na zwykłym exe z paczki wygląda nawet nieźle, o tyle na shaderowym exe wszystko wygląda po prostu źle. Widzę wprawdzie, że możliwości poprawy są, i że chyba wszystko będzie wyglądać bardzo dobrze, jeżeli do tekstur stworzy się pliki .mat z odniesieniami do shaderów – ale tutaj przydałaby się pomoc, bo nie mam zielonego pojęcia o shaderach.

Link do paczki zamieściłem w pierwszym poście wątku.

36
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 22 Marca 2019, 22:12:42 »
Poprawiony błąd w scenariuszu Turkol - lekko zmodyfikowane przypisanie semafora wjazdowego i wskaźnika W5. Rewizja 3636.

37
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 26 Lutego 2019, 22:52:42 »
https://eu07.pl/userfiles/23326/poranek_poprawka_2019-02-26.7z

Sprawdziłem i znalazłem rzecz, która mogła wprowadzić zamieszanie (ukryta tarcza manewrowa dla AI, która się nie wygaszała), niestety nie miałem możliwości wykonania próbnej jazdy, na razie wrzucam to tutaj, a nie na repo.
Błąd z numerami tarcz jest w pliku ze wskaźnikami, a nie w samym opisie. Poprawka też jest zawarta w powyższym archiwum.

38
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 14 Lutego 2019, 21:42:53 »
 Walentynkowa MaSzyna...

39
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 17 Stycznia 2019, 18:49:07 »
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).
Akurat ta gałąź jest poprawna. Może tego nie widać z loga ani .ctr, ale wynika to z istoty sterowania na stacji. W każdym bądź razie błąd faktycznie występuje - po wjechaniu za semafor C nie jest ustawiana właściwa flaga dla pociągu. Powodem jest literówka w warunku.
Dodana poprawka do repozytorium: rewizja 3381.

40
Kilka screenów, które znalazły się w opisach scenariuszy L053_wieczór i L053_noc:
  • Pociąg 23171 z Dębicy do Sandomierza opuścił Psie Pole i zmierza do Turowa,
  • Wjazd do Brzezin od strony podg Limek,
  • Przejazd kolejowy we wsi Limek,
  • TLK Biebrza opuścił Rudawę i po lewym jedzie do Brzezin,
  • Niezidentyfikowany towarowy zjeżdża w podg Limek z powrotem na tor prawy. W kolejce czeka 23119 i towarowy Majkoltrans,
  • TLK Banach za chwilę wyruszy z Dębicy do Sandomierza,
  • W tym czasie z naprzeciwka TLK Karpaty wjeżdża na podg Pawłon,
  • TLK Karpaty przejeżdża obok wsi Pawłon,
  • TLK Banach wjechał na tor 1 przy peronie pierwszym stacji Turów,
  • TLK Karpaty wjeżdża na tor 3 przy peronie drugim stacji Turów,
  • Pasażerowie podróżujący pierwszą klasą pociągu TLK Karpaty widzą w oddali światła wsi pod Turowem,
  • TLK Karpaty w świetle Księżyca dojeżdża do Dębicy,
  • Głęboką nocą eszelon przejeżdża przez Brzeziny.

41
Pomoc doraźna / Odp: Linia 053 noc
« dnia: 15 Października 2018, 06:15:00 »
Kombinacje klawiszy należy wcisnąć między godziną 22:50.30 a 22:51.00 - obowiązuje zegar maszynowy. W momencie uruchomienia symulacji na zegarze jest 22:50.00.

Zamykam.
Rozi

42
Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale wcześniej nie zauważyłem wątku... Problem stwarza TEM2, która wjeżdża do elektrowni i niestety nie potrafi z niej wyjechać, bo wagony do których się przyczepia stoją na torze z prędkością 0. Kiedyś AI mogło ruszyć w takiej sytuacji, od jakiegoś czasu już niestety nie.
Sposób naprawy: wypakuj załączone archiwum w głównym katalogu symulatora i nadpisz plik (będzie to tylko jeden: scenery/calkowo/events_tartak.ctr). Misja powinna stać się przejezdna.

Wgrywam plik @Stele

43
Trasy / Odp: 18.07 całkowo_SN61
« dnia: 08 Sierpnia 2018, 19:18:14 »
Problem jest ze stonką, nie dojeżdża bliżej wskaźnika W5, przez co nie zwalnia zwrotnicy i blokuje scenariusz. Pewnie pojawił się jakiś problem w sterowaniu AI i tutaj tylko zmiany w exe pomogą.
Możesz ten problem ominąć w bardzo prosty sposób - w Rainsted, w zakładce Składy, wybrać SM42-284 znajdującą się na tym scenariuszu, i ją usunąć, bez zastąpienia inną lokomotywą (zostawić puste miejsce). W ten sposób pociąg zdawczy nie pojedzie, ale w zamian ukończysz misję SN61 z Jarkawek.

44
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 13:31:33 »
Propozycja ficzera:
Aktualnie AI może w trakcie jazdy pociągowej wyświetlać jedynie sygnał Pc1, czyli trójkąt białych świateł. Jednakże jeżeli "pociąg jedzie kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady liniowej" [Ie-1, §14, pkt. 2] to powinien zapalić sygnał Pc2, czyli czerwone po lewej stronie, a pozostałe światła białe. Sytuacje, kiedy pociąg tak jedzie mamy chociażby na linii 053.
Jakbym widział realizację tego? Proponuję:
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc2 0 0", to ustawia przednie światła Pc2. Jeżeli nie jest w trybie obey train, albo jest na popychu, to komenda jest ignorowana.
  • Jeżeli pociąg w trybie obey train otrzyma poprzez getvalues lub putvalues komendę o treści np.: "Set_Pc1 0 0", to ustawia przednia światła Pc1. Reszta analogicznie jak wyżej - jest to potrzebne w sytuacji, gdy z lewego toru pociąg wraca na prawy.
  • Jeżeli pociąg jest w trybie obey train, przechodzi w tryb manewrowy, to gdy znowu wróci do obey train, to automatycznie zapali się Pc1, nawet jeżeli przed wejściem w tryb manewrowy było Pc2.
Taka moja luźna propozycja, ewentualna realizacja może wyglądać inaczej.

45
Symulator / Odp: Kilka pytań odnośnie pisania scenerii w notatniku.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 21:45:11 »
Tutaj na stronie 38 masz kilka porad odnośnie wstawiania obiektów na scenerię za pomocą notatnika: http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
Tory najlepiej wstawiać za pomocą edytora Rainsted, chyba że chcesz zrobić wyłącznie tory proste bez rozjazdów. Ogólnie robienie za pomocą notatnika ma jakiś sens tylko dla wstawiania dekoracji.

46
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:35:13 »
Doktor Emmett Brown z filmu "Powrót do przyszłości" w 1985 roku przebudował siódemkę na wehikuł czasu (zamiast DeLoreana) i przeniósł się do naszych czasów...

47
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Lipca 2018, 23:14:05 »
Sugeruję w takich przypadkach używać wskaźników niewidzialnych np.: w4unvis.inc, w5unvis.inc. Efekt finalny jest taki sam a trójkątów znacznie mniej. Warto też robić coś takiego dla podziemnych semaforów i tarcz, choć tutaj nie ma gotowych .inc.

48
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Stenogramy rozmów z radiotelefonu.
« dnia: 13 Czerwca 2018, 21:45:54 »
Faktycznie, od czasu kiedy zniknął Lelek, sprawa stenogramów siadła. Ale obejrzałem sobie wczoraj na youtubie film z przejazdu po L053, gdzie były wyświetlane angielskie stenogramy, i temat się przypomniał. Stwierdziłem, że wypadałoby zrobić stenogramy przynajmniej dla L053_wieczór, gdzie są dość konkretne rozmowy i informacje, a nie tylko mętne komunikaty wyrwane z kontekstu (choć bardzo ładnie brzmiące).

L053_wieczór:
Wersja po polsku: http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-stenogramy.7z
Rozmawiałem już wstępnie z maciekkolej o przetłumaczeniu tego na angielski.

Stenogramów nie miały także L053_poranek i Całkowo Retro. Do obu powinienem jeszcze mieć edytowalne wersje stenogramów na potrzeby wykonania nagrań.

49
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2018, 09:10:14 »
W dniu dzisiejszym, w ramach dni techniki kolejowej, przy jednym z peronów w Macierzewie odbywa się wystawa taboru elektrycznego. Zaprezentowane są 3 lokomotywy: EP07-338 w malowaniu z 2009 roku, EP07-338 w malowaniu z 2012 roku, oraz EP07-338 w malowaniu z 2016 roku. Niektórzy marudzą, że podobno tylko jedna lokomotywa została pokazana. Zdania tego nie podzielają organizatorzy, którzy pokazują zdjęcia, na których widać trzy lokomotywy.
Pytanie - ile lokomotyw było na wystawie - pozostaje otwarte...

50
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 01 Maja 2018, 17:11:36 »
Może pisanie scenariuszy to temat mało screen'ogeniczny ale coś się znajdzie:
1. Na początku istotny jest pomysł oraz - w przypadku bardziej rozbudowanych scenariuszy - analiza wykonalności. Tutaj widzimy ogólny zarys nowego scenariusza.
2. Kiedy znany jest zarys należy opracować ruch pociągów na stacjach i przeanalizować wszelkie zależności. Tu widzimy tabele przebiegów oraz schematy stacji, tak aby wiadomo było, które zwrotnice należy przestawiać i które semafory zapalać.
3. Pisanie, pisanie, pisanie kodu... Aby się nie pogubić w tym wszystkim, bardzo pomocne są najprostsze rzeczy: kartka, długopis, i najlepiej zakreślacz. Można to robić elektronicznie ale papier wydaje się przyjemniejszy.
4. Na sam koniec uruchomienie. Widoki najróżniejszych sytuacji powstałych podczas rozruchu scenariusza można odnaleźć w dziale Rotfl! (czyli wszelkie katastrofy, zderzenia, itp.). Tak naprawdę często jest to dłubanina w kodzie i wyszukiwanie błędów, dociekanie przyczyny.

51
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 14:00:22 »
Najnowsza wersja Maszyny, wersja Rainsted 18.3.134.13602.
Scenariusz Całkowo Niebezpieczny pociąg.
Sytuacje w Wilisiu:
1) w czasie wjazdu PONSZ
2) TEM dwa dostaje wyjazd na tor zajęty
Ad.1. Możliwe, że ta lokomotywa pilotująca przy zjeździe na bocznicę za bardzo się rozpędzała i najeżdżała na zwrotnicę za semaforem wjazdowym A. Niewykluczone, że AI na stonce jeździ trochę żwawiej, toteż wcześniej problemu nie było. Ale dorobiłem małe zabezpieczenie.
Ad.2. No cóż, to nie błąd exe tylko scenariusza. Wyszła bardzo rzadka sytuacja, kiedy pilot wyjeżdża bardzo późno. Ciężko było taką sytuację wywołać, toteż dopiero teraz wyszedł błąd, czyli "dyżurny" ustawiając wyjazd dla pilota nie sprawdzał gdzie znajduje się lokomotywa dla PONSZ. Dorobiłem dodatkowy warunek.

W załączniku poprawka dla punktów 1 i 2: http://eu07.pl/userfiles/23326/bugs-calkowo_np_poprawka.7z
Przy okazji wprowadziłem niewielką poprawkę do pliku .scn - były duplikaty nazw dynamiców. Wrzuciłem na svn. @Stele

Poranek l053 nie może się załądować. Kazali mi zgłaszać to tutaj, ale ja widzę tu wine nie w exe i sounds ale w textures.
Testowałem na wczorajszym exe (tym trzeszczącym), bez problemu się uruchamia - i mam x86. Nie sprawdzałem na najnowszym exe.

52
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 06 Marca 2018, 18:39:04 »
Wgraj taką paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_osobowe_poprawka.7z
Spowoduje ona wymuszenie prędkości AI przy sprzęganiu składu do 8 km/h, przy tej prędkości nie powinno już być przykrych efektów uderzenia jednych wagonów o drugie, co podejrzewam miało tu miejsce. Jest to niestety tylko proteza, bo w geometrii stacji Pomianki ciągle coś tkwi i powoduje, że AI na tej stacji wariuje.

53
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 02 Marca 2018, 19:53:44 »
Sprawdziłem wszystkie problemy zgłaszane powyżej do Całkowa, i wszystkie udało się naprawić. W każdym przypadku przyczyną była infrastruktura:
- blokowanie się zdawczego w Pomiankach w misji osobowej - problem rozwiązany, semafory wjazdowe zostały przypisane w korzystniejszych miejscach (dotąd były dobrze przypisane, ale teraz są "jeszcze lepiej").
- niemożność ruszenia towarowego zza Macierzewa - dodany dodatkowy tor. Zmianę również zrobiono z drugiej strony Macierzewa.
- blokowanie się stonki na manewrach w Całkowie Retro - dodane przypisanie tarczy do toru stykającego się z zwrotnicą. Wcześniej tego nie było z uwagi na dość znaczne oddalenie tarczy Tm10 od zwrotnicy.

A tutaj paczuszka z poprawionymi torami:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_poprawka.7z

Dodane. Rev, 2319. @Stele

54
Publikacje / Całkowo Retro
« dnia: 29 Października 2017, 15:06:15 »
Przedstawiam nowy scenariusz dla scenerii Całkowo, dostępny w wersji letniej i zimowej. Składy w letniej wersji scenariusza stylizowane są na koniec lat osiemdziesiątych XX wieku - na trasie spotkamy same oliwkowe wagony, ciągnięte przez lokomotywy SP42 i SP45 (sama sceneria jest współczesna). Do wyboru mamy prowadzenie jednego z 6 dostępnych pociągów:
  • Pociąg osobowy Wiliś - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Macierzewo - Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Całkowo - Macierzewo - Wiliś,
  • Pociąg towarowy Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg towarowy Wiliś - Jarkawki,
  • Manewry na stacji Macierzewo.
W paczce znajduje się również tekstura lokomotywy EU07-133 w wersji historycznej. Lokomotywa ta pojawia się w scenariuszu, choć z uwagi na brak sieci trakcyjnej w całkowskiej scenerii, znajdziemy ją jedynie odstawioną na jednej z bocznic.



http://eu07.pl/userfiles/23326/calkowo_retro_7.7z

Scenariusz: Transkei
Tekstura EU07-133: MR6

Życzę przyjemnej jazdy, miłych retrospekcji, i samych Sr2.
@Transkei

Dodane do repozytorium rev.2020 @MR6

55
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2017, 19:02:04 »
Ile mamy siódemek w MaSzynie? Ponad 2 kilometry!
Ps. Tutaj są tylko EU07 z podstawowej paczki, nie ma EP07, oraz wszystkich opublikowanych po ukazaniu się wersji 17.07.
Ps2. Do kolejnych siódemek absolutnie nic nie mam. Może ich być nawet więcej niż wyprodukowano ;-)

56
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 30 Września 2017, 08:26:09 »
Shunt -3 -3
Druga liczba oznacza maskę sprzęgu, np.: jeżeli że ma się jeszcze podłączyć przewód 8 atm to wówczas wpisujemy Shunt -3 -35.

57
Publikacje / Całkowo niebezpieczny pociąg
« dnia: 09 Września 2017, 22:07:34 »
Przedstawiam scenariusz zamykający cykl "Odyseja Spalinowa". Tym razem będziemy mieli okazję zetknąć się z pociągiem nadzwyczajnym specjalnego znaczenia (PONSZ). Do wyboru mamy dwie misje, możemy prowadzić lokomotywę pilotującą PONSZ (TEM2), lub sam PONSZ (ST43). Z uwagi na rodzaj transportu - przewozimy ładunek szczególnie niebezpieczny dla środowiska - przewidziane zostały dodatkowe środki ostrożności, takie jak patrole na przejazdach, oraz niska prędkość szlakowa. Przed rozpoczęciem jazdy należy zapoznać się z opisem scenariusza.




Scenariusz: Transkei
Rozmowy przez radio: bartiprog i matek123

Dodane do repozytorium. e30d45368ac714af074fe123c37ef4fae228a649 @Maciej

58
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 13 Września 2017, 22:21:31 »
Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?
Wszystkie W4 na L053 są wpisane po staremu, czyli nie będą prawidłowo działać. Aktualnie zasada jest następująca: po trzech współrzędnych powinny być trzy kąty, następnie liczba 1 lub 2 - 1 wpisujemy, gdy W4 jest na stacji z semaforami, 2 na przystanku bez semaforów; dalej długość peronu zaokrąglona do dziesiątek metrów + cyfra oznaczająca stronę otwarcia drzwi (czyli dla peronu o długości 300 metrów po lewej wpisujemy 301).
Dla Turowa powinno być mniej więcej tak:
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 0 0 1 252 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 0 0 1 251 end
Nie wiem jaką długość ma peron w Turowie, w powyższym przykładzie przyjąłem 250 metrów.
A tak w ogóle to mam plany odnośnie scenariuszy na L053 - aktualnie przygotowuję sobie infrastrukturę i poprawiam między innymi wpisy W4.

59
Poradniki / [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:40:36 »
Przedstawiam poradnik dla chcących pisać scenariusze - Symfonia Events. W obszerny sposób został opisany proces powstawania scenariusza, przygotowania odpowiednich plików, po kolei wytłumaczone zostały wszystkie procedury języka eventów - od najprostszych poleceń po skomplikowane procedury i algorytmy, pokazana została diagnostyka scenariusza. Ponadto podane zostało mnóstwo przykładów.

http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy.pdf
http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
https://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_2.pdf

A tutaj link zawierający materiał edytowalny poradnika:

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik.7z
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2017-08-29.7z
https://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2019-08-21.7z

Chętnych zapraszam do lektury i do wyrażenia opinii, czy czegoś jeszcze nie uzupełnić.

60
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 10 Czerwca 2017, 22:41:57 »
Przedstawiam koncepcję trzeciej szyny. Została zrobiona na szybko, toteż są pewne niedoskonałości, w tunelach są puste miejsca, ponadto widać że szyna wisi w powietrzu - nie ma zamodelowanych izolatorów. Najważniejsze wymiary, czyli odległość od osi toru i wysokość nad pgs są zgodne z rzeczywistością (identyczne jak w warszawskim metrze), reszta została zrobiona "na oko".

Drobna informacja: może się wydawać, że w momencie gdy człowiek postawi nogę na trzeciej szynie, zostanie śmiertelnie porażony. W rzeczywistości nic się nie stanie, ponieważ od góry szynę przykrywa pokrywa izolująca, a pobór prądu następuje od dołu szyny. Tak jest na stacjach ale bywa, że w tunelach osłony nie ma. W metrze bałtyckim, z uwagi na prowizoryczność rozwiązania, osłona szyny znajduje się również w tunelach.

Rodzi się pytanie, w którą stronę iść z zasilaniem dla metra w Maszynie. Można wybrać kierunek trzeciej szyny, wymaga to wprawdzie odpowiedniego taboru, jednakże będzie bardziej zgodne z rzeczywistością (czyli metrem warszawskim). Alternatywne rozwiązanie - sztywna sieć trakcyjna - wymaga korekty konstrukcji tuneli. Widać wyraźnie dlaczego w metrze jest na ogół stosowana trzecia szyna: po prostu pozwala na mniejszą średnicę tuneli, co w konsekwencji przekłada się na niższy koszt budowy.

Osobnym tematem jest sposób implementacji trzeciej szyny w symulatorze. Na ten moment trzecia szyna jest wyłącznie dekoracją. Ciekawym zagadnieniem jest jej wstawianie na łukach, albowiem jako obiekt .t3d nie da się jej dowolnie zakrzywiać. W dalszej kolejności pojawi się problem jak zaimplementować pantograf znajdujący się na wózku.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170610.7z

Strony: 1 [2] 3