Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Stele

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6
121
W istniejącym taborze trzeba ustawić programatory świateł. Na pewno tyczy się to EP09, 303eb i pewnie czegoś jeszcze. Zerknijcie po kabinach co współcześniejszych pojazdów.
Co jest wymagane:
1. Deklaracja animacji w mmd:
lights_sw: (submodel) rot (kąt obrotu na pozycję jako ułamek obrotu jednostkowego) (offset na pozycji 0) (prędkość animacji)Zazwyczaj ten przełącznik już jest podpięty jako któreś ze świateł, więc wystarczy mu zmienić animację bez ingerencji w model 3d.
2. Wpis w fiz:
LightsList: Size=(rozmiar tabelki) Wrap=(yes/no czy po dojściu do ostatniej pozycji przekręca się na pierwszą) Default=(pozycja początkowa)
(suma bitowa świateł przedniego czoła) (suma bitowa świateł tylnego czoła)
...
endL

Flagi bitowe dla poszczególnych lamp opisałem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27419.0.html
Przykładowo z Dragona. U góry zgaszony, po trzy pozycje w lewo i w prawo bez możliwości pełnego obrotu.
LightsList: Size=7 Wrap=no Default=4
16 16 //Tb1
21 34 //Pc1
22 34 //Pc2
0 0 //zgaszone
34 34 //Pc5
17 34 //A1
38 34 //Pc6
endL

Do roboty. Dołóż swoją cegiełkę do symulatora. Testować działanie można na exe z serii 474asynch lub nowszych gdy powstaną. :)

122
Bieżące Symulatorowe / Przycisk piasecznicy
« dnia: 26 Lutego 2016, 14:47:24 »
Dłubię przy klawiszu "s".
Obecnie na swoim exe mam następujący efekt:
Można w pojeździe nie będącym EZT (Type=ezt w fiz) zdefiniować przełącznik impulsowy "sand_bt". Wtedy przytrzymanie "s" (trzymane klawisze shift/ctrl nie mają znaczenia) uruchamia piasecznicę. Odtwarzany jest w zapętleniu dźwięk "pneumaticrelay". Pojazdy bez guzika "sand_bt" nie mają możliwości włączenia piasecznicy przez gracza. Przyhamowanie pod [num enter] działa niezależnie.
W pojeździe będącym EZT można zdefiniować przełącznik "door_signalling_sw". Wtedy mamy możliwość [shift+S / s] włączać/wyłączać sygnalizację drzwi. Do działania wymaga jeszcze wpisu w fiz. Wcześniej dźwięk hebelka był odtwarzany niezależnie od obecności przełącznika.
Wypadałoby zmienić dźwięk na składany by ładnie się pętlił. Ma ktoś nagrania używania piasecznicy z kabiny pojazdu? Dochodzą mnie słuchy, że dźwięk został wyłączony świadomie jako "nierealny".
Trzeba we wszystkich kabinach pojazdów z piasecznicą zdefiniować guziki. Bez tego nie będzie działać.
Zapraszam do dyskusji i deklaracji chęci przerabiania kabin/mmd.
------------
W załączniku testowe exe (bazujące na 474asynch14) i zmodyfikowane mmd dla 4e (wszystkie), ST45, SU46. Na starszych exe wpisy są ignorowane więc można bezpiecznie nadpisywać. W kolejnym załączniku wypisany  nazwie tabor+grzybek bocznika dla SX42. Nie impulsowo ale zawsze jakoś.
Proszę używać najnowszego exe 475.

Dostosowany tabor:
4e (cały): 4e-ep-tv, 4e-ep-zez, 4e-ep, 4e-tv, 4e-zez, 4e
303e (cały): 303e, 303e-ep-tv, 303e-ep-tv-ic, 303e-ep-zez, 303e-ep-zez-ic, 303e-tv, 303e-zez, 303e-zez-ic, 303eb-zez.
EU05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP05 (prowizorycznie): wszystkie pedały w jednym submodelu
EP07 (cały): 4e-ep-zez
EP08 (prowizorycznie): 102e, 102e_ic [brak animacji]
EP09 (prowizorycznie):  Wersja bez klimy nie posiada grzybka, pozostałe z klima grzybek przyspawany do kabiny.
ET22 (cały): 201e-rn, 201e-rw, 201e-w, 201e-zez, 201e, 201e-p
ET41_v1 (cały)
ET41v2 (prowizorycznie): Przycisk przyspawany do macierzy.
ET42 (cały): 112e
SM42: Brak pedału w modelu
SP42: Brak pedału w modelu
ST45 (cały): 301dd
SU45 (cały): 301d-1, 301d

123
Baza infrastruktury / Latarnie betonowe heksagonalne
« dnia: 30 Stycznia 2016, 12:34:53 »
Heksagonalna żerdź żelbetowa w trzech wysokościach. Reszta wymaganego osprzętu z poprzedniej paczki.
Download (t3d/tga)

Dodane na repo. @Stele

124
Baza infrastruktury / Przejazd bombardier
« dnia: 30 Stycznia 2016, 12:41:01 »
Modele półzapór Bombardiera wraz z budką spr i incami sklejającym wszystko do kupy.
Autor modeli: Pitek (td2) Dostosowanie, poprawki: Stele, sebastian82 Konsultacje merytoryczne: eu07-001
Download (t3d/tga)

Dodane na repo @Stele

125
Latarnia o nowej strukturze budowy. Żerdź wirbetonowa w wersji 9 i 10,5 metrowej. Warianty pojedyncze i podwójne. Oprawa z lampą sodową wysokoprężną Philips Selenium SGP340. Latarnia zawiera informacje o sklejaniu modeli w całość jako komentarze w plikach t3d. Proszę nie usuwać przy ewentualnych modyfikacjach w przyszłości.
Paczka zawiera kamerę przemysłową wraz ze skrzynką z dodatkowym osprzętem (montowana zawsze przy kamerach), zegar peronowy i megafon. Osprzęt tego typu z odrobinę innym modelem oprawy można spotkać wzdłuż całej linii 271.
Download (t3d/tga)
Dodane do repozytorium - @macius5991 ; update - @Stele
14.01.16: Nowa paczka z poprawką na rotację opraw w lampach.

126
Na warsztacie / Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 14 Stycznia 2016, 19:50:09 »
W lutym 2017 Ra wziął scenerię na deski:
Dziennik zmian: http://rainsted.com/pl/Sceneria/Drawinowo/Zmiany
Paczki ze scenerią (pobieramy najnowszą): http://rainsted.com/warsztat/Drawinowo/

----------------------------------------------------

Próbowałem łatać skrypt we Włodowicach i poległem. Trzeba zacząć od pracy bliżej podstaw. W załączniku Drawinowo z aktualnym postępem prac. Wypakowywać do głównego folderu symulatora.
Do przepisywania oskryptowania będę potrzebował rozkładu dla każdego składu wraz z informacjami jakie semafory mija po kolei. Tu liczę na pomoc. Wsiadamy kolejno do każdego AI, spisujemy id mijanych semaforów i godziny minięcia posterunków. Jak to zbyt wiele, to poproszę przynajmniej kogoś obeznanego w temacie o wymyślenie nazw pociągów dla wszystkich składów w scenerii.
Plik inc semafora wgrać do folderu scenery. Powinien poprawić wskazania we Włodowicach.
W momencie wystąpienia nieprawidłowości w ruchu proszę niezwłocznie zapisać stan komórek (shift+9) i załączyć log do swojego opisu. W opisie zawrzeć informacje jakie składy (nr pojazdu) pod jakim semaforem zachowują się niepoprawnie.
---------------
14.01.16 22:29: Przypisanie Grabówek_Lachy_po; korekta nazwy Lubniew_Mały_po. Rozkład sypie się w Grabówku. Nie patrzyłem cały czas, ale chyba skład leci torami towarowymi. Im trzeba po dwa zbiorcze na każdy kierunek w4unvis na wszystkich posterunkach pododawać pod towarowe od razu. ICek dojechał do WDZ jako czwarty, tak jak Mati_An zaplanował.
15.01.16 15:09 Przypisanie W4unvis dla torów towarowych na wszystkich ukończonych stacjach. Zamiana resztek aluminiowej sieci na naprężeniach na miedź. Porządki w plikach. Blokuje się na Grabówek_Lachy_podg.
15.01.16 15:51 Poprawka literówki w rozkładzie. Było "Grabówek_Lachy_pod".
15.01.16 22:52 Poprawka przypisania W4 Włodowice#tow1end i kolejnego punktu zmiany szlakowej w rozkładzie. Sprawdzone, dojazd do WDZ działa. Biorę się za manewry.
18.01.16 21:52 Przypisanie tarcz w Grodzisku Zachodnim. Zmiana sekcjonowania i zasilenia sieci trakcyjnej. Przy puszczeniu ai napięcie nie spadało poniżej 2,5 kV. Wszystkie podstacje trzymały. Pojawił się brak tekstury, chyba na słupie z tabliczką hektometrową. Jest to jakiś defekt przetwarzania 3dsmaxem? Potrafi ktoś znaleźć dziada?
19.01.16 18:30 Zmienione zasilanie. Wygaszone końcówki składu powrotnego. Poprawka tekstury dachu od Macieja. Poprawki rozkładu IKSEi5318. Powinien się przewijać do końca. Proszę zwrócić uwagę, czy prędkości szlakowe się zgadzają. Nadal trzeba ręcznie wykonać manewry w WDZ. Na resztę można puścić AI.
20.01.16 00:21 Poprawa znalezionych błędów uzależnień przebiegów w Grabówku Lachach podg i Włodowicach. Scenariusz przejezdny. AI nie przeciąża sieci trakcyjnej. Rozkład działa w obie strony.
20.01.16 19:05 Przypisanie reszty tarcz manewrowych. Dodanie W5 we Włodowicach Zachodnich. Manewry oblotu składu przez EP09-005 dla AI. Proszę sprawdzić, czy cały scenariusz IC jest przejezdny jako AI i czy coś się nie zepsuło przypadkiem.
20.01.16 22:24 Podziemna tarcza w WDZ dla skrócenia manewrów. Torem wolnym czterdziestką. Dopisanie drogowskazowych w WDZ. Poprawka wywołania wjazdu do Drawinowa od zachodu. Nie było prośby przy zatrzymaniu pod wjazdowym. Trzeci prostownik w Grodzisku.
20.01.16 22:43 Poprawki literówek.
21.01.16 11:24 Integracja wszystkich scenariuszy dziennych w jeden, poprawki rozkładów nowych składów. W4unvis Grabówek_PZS_podg. Można jeździć dowolnym składem widocznym w trybie prostym rainsteda.
Dochodzi testowo plik torów przetworzony przez rainsted by usunąć stukot na magistrali. Zobaczcie czy to działa i czy wszystko się nie posypało. Póki co w osobnym archiwum do wypakowania do scenery/drawinowo.
9.02.16 23:31 Paczka EP08 z drobnymi poprawkami. Eksperymentalny teren w e3d.

http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-drawinowo160209.7z
--------------
Do zrobienia:
Dodać tarcze/wykolejnice w Grabówku. W całej stacji nie ma ani jednej.
Poprawić wpisy słupów trakcyjnych. (logowanie braku tekstury)
Dodać wygaszenie tarczy Tm12 w WDZ. Wygasa tylko gdy mamy już podany wyjazd z WDZ.
Sprawdzić orientację W11p na km 34,6.
Ocenić i poprawić numery pociągów oraz treść rozkładów dla zgodności ze sztuką. Funkcjonalność jest, ale chcę mieć finalne numery przed zbieraniem nagrań kierowników.

127
Wydział zamówień / Rysunki/wymiary opraw oświetleniowych
« dnia: 12 Stycznia 2016, 19:41:57 »
Poszukuję wymiarów do następujących typów opraw oświetleniowych:
Oraz zdjęć teksturowych do wymienionych wyżej oraz:
  • Serii OUR
  • Serii OURW
  • Serii ORZ 6, 7, 9
  • OUS 400/1
Dokładny model nie ma znaczenia dla tekstury.
Będą materiały, będą modele do symka. Zdjęcia z ziemi o ile ktoś nie ma superteleobiektywu mnie nie satysfakcjonują. Poszukajcie czegoś w okolicach wiaduktów/kładek.
Potrafi ktoś zidentyfikować czym miała być oprawa wisząca na zielonych słupach na l61?

128
Baza infrastruktury / Dyskontpack
« dnia: 13 Maja 2015, 00:24:45 »
Przedstawiam modele dwóch marketów z Pabianic. Zdjęcia: @krzysiek626. Proponuję stawiać na terenie zmapowanym teksturą kostka_szara lub innymi płytami chodnikowymi. W paczce oprócz budynków znajduje się niezależny prosty model wózka z Biedronki możliwy do wykorzystania w przyszłych konstrukcjach.
DOWNLOAD
Dodane na repozytorium.

129
Baza infrastruktury / Maszt GSM-R
« dnia: 25 Czerwca 2015, 21:39:04 »
Model masztu betonowego GSM-r wraz z kontenerem i ogrodzeniem działki.
DOWNLOAD
Dodane na repozytorium.

130
Baza infrastruktury / Pasażerki
« dnia: 25 Czerwca 2015, 21:44:24 »
Przedstawiamy paczkę czterech dziewczyn do zawieszenia oka na peronie. Sa około pięciokrotnie cięzsze od męskich modeli, więc proszę wstawiać oszczędnie. Modele posiadają wymienną teksturę włosów z dziewięcioma opcjami do wyboru (p1 inca): blond, rude, braz, czarne, kasztan, ciemny_blond, orzech, blond_tleniony, szatyn.

autor: sharsh [TrainzUP.com]
konwersja i poprawki: GOPdriver, Stele

DOWNLOAD

W załączniku poprawione t3d female7. Submodel nadrzędny dla zgodności nazywa się teraz female7 i wszystkie są do niego przywiązane, więc będzie się animował poprawnie.
Dodane na repozytorium.

131
Baza infrastruktury / Rury ciepłownicze
« dnia: 25 Października 2015, 11:37:12 »
Przedstawiam elementy do budowy ciągów ciepłowniczych. W paczce oprócz samych klocków znajduje się również modyfikacja scenerii Manewrowo3 umieszczająca rury nad torami kolejowymi między elektrociepłownią a miastem. (nadpisuje główny plik .scn)
Pomoc w teksturach: Hanys


Dodane na repozytorium.

132
Bocznica / przejazd bombardier 2.7z
« dnia: 29 Grudnia 2015, 22:16:16 »
Do wywalenia.

133
Tak na koniec roku trochę statystyk z repozytorium.
Nasze repozytorium Paczki Całościowej istnieje od PC1.13
W 2013 wprowadzono 280 rewizji. w 2014 491 rewizji. W 2015 534 rewizji do dnia dzisiejszego.

134
Na warsztacie / Dalsza rewizja latarni
« dnia: 20 Listopada 2015, 18:01:05 »
Jak pewnie widzieliście, podłubałem troch przy symkowych latarniach, czego demonstrację macie nawet w paczce całościowej bez patcha, gdzie wkradło się TD z porównaniem modeli. Nie jest to jeszcze koniec, a ja nie jestem zadowolony z uzyskanego efektu.

Latarnia składa się z modeli:
-Słup, najlepiej z klapką rewizyjną zorientowaną po jednej osi i wydłużony pod ziemię przynajmniej do wysokości przyłącza kablowego. Pivot na poziomie gruntu.
-Wysięgnik. Pivot w punkcie przyczepienia do słupa. Sterczący po osi Y.
-Oprawa zorientowana poziomo wraz z punktem świecącym i poświatami. Lod oprawy jeśli uprości jej geometrię stukrotnie. Pivot w punkcie przyczepienia do wysięgnika. Orientacja po osi Y. W razie konieczności rotacji po X (a zazwyczaj będzie to potrzebne) oprawa wchodzi we własną transformację origin.
-Placek poświaty przy ziemi.
Te są łączone w incu zależnie od potrzeb. Zapalenie wyprowadzone do parametru jednak. Wcześniejsze mają na sztywno lights 3 co nie pozwala wstawić wygaszonych na zabitej dechami stacji z poziomu inca.
Jakieś uwagi? Czy ma ktoś koncepcję układu tekstury słupa? Próbowałem kombinować przy mapowaniu dla zmniejszenia tekstury, ale razi po oczach efekt motyla (widoczna oś symetrii na łączeniu) i kafelkowanie na wysokości a pasowanie klapki i oznaczenia to mordęga. Dedyk na całość to byłoby 128x4k i 128 po obwodzie to trochę mało u dołu.
Czy wyprowadzać oznaczenie do tekstury wymiennej, czy raczej i tak nikt się nie będzie z tym bawił? Dać wszystkim oznaczenie PLK czy zależnie od fototektury (większość komunalna z materiałów co mam).

135
Symulator / Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« dnia: 25 Września 2015, 18:46:04 »
Orientacja układu współrzędnych kabin (cabNdefinition driverNpos) względem układu współrzędnych t3d pojazdu (czoło +Y).
-X -Z Y dla kamery odpowiada X Y Z w t3d. Zasięg ruchu na wysokość jest ograniczony do <y1+0,5m;y1+1,8m> na sztywno w exe.
Pierwszy narożnik we wpisie cabNdefinition zawsze musi mieć mniejsze wartości na wszystkich osiach od drugiego.

Przenoszę do działu Symulator.
Benek


136
Symulator / ID świateł
« dnia: 11 Listopada 2015, 20:09:46 »
W komorze wartość bitowa obok nazwa submodelu.

137
Wydział zamówień / Gaśnica zdjęcia tex
« dnia: 13 Października 2015, 01:31:54 »
Potrzebuję zdjęć na teksturę gaśnicy proszkowej 6/8kg. Możliwie jednorodne tło. Przynajmniej cztery, optymalnie osiem zdjęć po obwodzie i ewentualnie jedno od góry. Mogą być nawet lepszym telefonem robione, byle większe napisy były czytelne. Obecnie znajdujące się w paczce nie satysfakcjonują mnie jakościowo. Stoją takie po szkołach i zakładach pracy, więc liczę na was. Potrzebna mi jest do ukończenia kabiny na którą chyba wszyscy czekają, a bez gaśnicy behapowiec nie dopuści do odbioru. ;)

138
Publikacje / Modyfikacja wagonów bdhpumn
« dnia: 03 Października 2015, 14:07:10 »
Przedstawiamy modyfikację wagonu bdhpumn. Model zewnętrzny został zoptymalizowany. Klamki animują się razem z drzwiami. Poprawiono rozmieszczenie pasażerów. Zostały dodane nowe dźwięki oraz definicje kabin pozwalające na jazdę jako pasażer. W tym celu należy w starterze ustawić wagonom obsadę passenger i mostek przejściowy między wagonami. Po uruchomieniu symulatora trzeba włączyć baterię i światła lokomotywy w celu wybudzenia AI, zbliżyć się do wagonu w widoku zewnętrznym i wejść do niego klawiszem F5. Sztuczna inteligencja pojedzie zgodnie z podawanymi sygnałami.

MK1991 & Stele




Archiwum należy wypakować do głównego folderu symulatora i nadpisać wszystkie pliki. Paczka zawiera zarówno modele tekstowe jak i binarne.

139
Na warsztacie / Modele podsypek pod rainstedowe szablony
« dnia: 28 Września 2015, 19:16:07 »
Wątek był w beta, ale na publicznym może ktoś się zainteresuje. Na początek przeróbka rozjazdów Benka. Rz 1:9 190 na szablon
Cytuj
Rozjazd 27138mm z przesunięciem iglic o 1248mm:
P1: 1248.000, 0.000
C1: 9878.000, 0.000
C2: 18508.000, 0.000
P2: 27138.000, 0.000
P3: 1248.000, 0.000
C3: 8258.080, 0.000
C4: 20069.000, 1061.000
P4: 27036.378, 1834.820
punkt przecięcia stycznych: 10523.000, 0.000
promień łuku: 190m
1:9 300 mam prawie gotowy tylko pamiętam były jakieś problemy z wpasowaniem podsypki pod napędem. Proszę o wszelkie uwagi, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania koncepcyjne.

140
Publikacje / Machajka DR-2
« dnia: 04 Września 2015, 17:09:02 »
Przedstawiam model drezyny ręcznej typu DR-2 z warszawskiego Muzeum Kolejnictwa.

Sterowanie:
klawiszefunkcja
NUM+ / Shift + NUM+od siebie
NUM- / Shift + NUM-do siebie
Ctrl + NUM1hamowanie hamulcem ręcznym
Ctrl + NUM7zmniejszenie siły hamowania hamulcem ręcznym

AI nie obsługuje hamulca ręcznego. Jakby ktoś chciał stworzyć scenariusz z drezyną, wymagane jest stworzenie fizyki dumb, gdzie będzie on zastąpiony hamulcem hydraulicznym.



141
Pomoc w tworzeniu / Działanie modelu mechanika
« dnia: 14 Sierpnia 2015, 16:58:38 »
W mmd można zdefiniować model mechanika.
                else if (str == AnsiString("engineer:"))
                { // nazwa submodelu maszynisty
                    str = Parser->GetNextSymbol();
                    smMechanik0 = mdModel->GetFromName(str.c_str());
                    if (!smMechanik0)
                    { // jak nie ma bez numerka, to może jest z numerkiem?
                        smMechanik0 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "1").c_str());
                        smMechanik1 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "2").c_str());
                    }
}
        if (Mechanik && (Controller != Humandriver))
        { // rysowanie figurki mechanika
            if (smMechanik0) // mechanik od strony sprzęgu 0
                if (smMechanik1) // jak jest drugi, to pierwszego jedynie pokazujemy
                    smMechanik0->iVisible = MoverParameters->ActiveCab > 0;
                else
                { // jak jest tylko jeden, to do drugiej kabiny go obracamy
                    smMechanik0->iVisible = (MoverParameters->ActiveCab != 0);
                    smMechanik0->SetRotate(float3(0, 0, 1), MoverParameters->ActiveCab >= 0 ?
                                                                0 :
                                                                180); // obrót względem osi Z
                }
            if (smMechanik1) // mechanik od strony sprzęgu 1
                smMechanik1->iVisible = MoverParameters->ActiveCab < 0;
        }
Ma on się znajdować w modelu pudła/kabiny/lowpoli? Chciałbym by był tylko w lowpoli, ale nie wiem czy jego animacja działa, bo przy zmianie kabiny się nie obraca i widać go niezależnie od obsady. Po przeniesieniu do pudła to samo.

142
Wydział zamówień / Zdjęcia teksturowe pracownika PKP
« dnia: 13 Sierpnia 2015, 00:11:40 »
Potrzebuję zdjęć w T-pozie przód, tył, bok człowieka w stroju roboczym PLK. Trapy, porty z odblaskami, kraciasta koszula, rękawice i kamizelka. Firmowa czapeczka mile widziana. Nie wykorzystam twarzy. Dysponuję modelem robotnika z przywiązanym szkieletem, gotowym do animacji/pozowania i od kilku dni dopracowuję mu wagę wierzchołków przy przywiązaniu do kości by możliwie dobrze się animował w różnych pozach. Brakuje głównie kolejowej tekstury. Skończenie tego pana jest wymagane do publikacji nowej machajki, bo będzie robił za model mechanika.

Aktualizacja: Potrzebuję kogoś na mechanika do różnych typów pojazdów. Firmowy mundurek do IC, kombinezon do roboczych. Mamy trochę pracowników różnych spółek na forum. Nikt nie może użyczyć swojego wizerunku? (Twarzy mogę nie używać, głównie o obiór chodzi)

143
Wydział zamówień / Czcionka do wyświetlaczy tablic relacyjnych
« dnia: 13 Lipca 2015, 01:13:29 »
Tworzę czcionkę do wyświetlacza w 16Xa. Mam gotowy szablon svg. Nikt nie ma ochoty wyręczyć? Za komplet znaków dam unoffa w postaci w pełni sprawnych wagonów. ;) Jak nie, to przynajmniej poproszę o możliwie dużą liczbę zdjęć i filmów z pixelowych wagonowych tablic relacyjnych bym miał krój wszystkich liter.

144
Bieżące Symulatorowe / Siedzący poserzy z gigantyzmem
« dnia: 09 Lipca 2015, 16:13:44 »
Podczas konwersji nowych ludzików odkryłem, że obecni siedzący panowie w symku są olbrzymami. Mają skalowanie w t3d ustawione na 125% co daje im 2,5m wzrostu. Przeskalować w dół to nie problem, ale wtedy zaczną przenikać przez ławki na sceneriach. Jakiś pomysł jak to ogarnąć? Ma ktoś ambicje na napisanie skryptu przesuwającego ich w układzie lokalnym o zadany wektor?

145
Publikacje / Wózek torowy
« dnia: 02 Czerwca 2015, 22:15:30 »
Przedstawiam model wózka, służącego do przewozu narzędzi i materiałów podczas prac torowych. Model oddaje stan egzemplarza ze skansenu w Jaworzynie Śląskiej.
Uwaga, pojazd nie posiada hamulca zespolonego. Na exe470 możliwe jest wstawienie go jedynie odhamowanego, więc może staczać się ze wzniesień.
Model: @Stele
Tekstura: @Sawi & @Stele




Wersja TGA dla deweloperów:
http://eu07.pl/userfiles/23180/wozek_torowy_tga.7z

146
Symulator / Tarcie
« dnia: 15 Maja 2015, 18:49:26 »
Tarcie toczne ponoć nie jest liczone poprawnie. Obecnie to wygląda następująco:
function T_MoverParameters.Adhesive(staticfriction:real): real;
begin
    if SlippingWheels=false then
     begin
        if SandDose then
           Adhesive:=(Max0R(staticfriction*(100.0+Vel)/((50.0+Vel)*11.0),0.048))*(11.0-2.0*random)
        else
           Adhesive:=(staticfriction*(100.0+Vel)/((50.0+Vel)*10))*(11.0-2.0*random);
     end
  else
     begin
        if SandDose then
           Adhesive:=(0.048)*(11-2*random)
        else
           Adhesive:=(staticfriction*0.02)*(11-2*random);
     end;
end;
Poślizg przy hamowaniu:
if (NBpA*UnitBrakeForce>TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction)/NAxles) and (Abs(V)>0.001) then
   {poslizg}
   begin
{     Fb:=Adhesive(Track.friction)*Mass*g;  }
     SlippingWheels:=true;
   end;
Poślizg przy jeździe:
if Max0R(Abs(FTrain),Fb)>TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction) then    {poslizg}
     SlippingWheels:=true;
    if SlippingWheels then
     begin
  {     TrainForce:=TrainForce-Fb; }
       nrot:=ComputeRotatingWheel((FTrain-Fb*Sign(V)-Fstand)/NAxles-Sign(nrot*Pi*WheelDiameter-V)*Adhesive(RunningTrack.friction)*TotalMass,dt,nrot);
       FTrain:=sign(FTrain)*TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction);
       Fb:=Min0R(Fb,TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction));
     end;
Tych randomizatorów Abu zbytnio nie rozumiem. Dalej wygląda ok. Funkcji liczącej tarcie statyczne nie mogę znaleźć.

147
Bocznica / Wydzielone z: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 14 Maja 2015, 15:03:17 »
Cóż wsp tarcia został ustawiony na wartość wymyśloną przez Ra z przysłowiowej "dupy" przez yB z książki. Ma ktoś dane ile powinien wynosić dla danych materiałów i stanów szyny/drogi?

Reg. zakazy 21.
Wiadomość raportowana. Gdybyś delikatniej sformułował swoją wypowiedź, to nie powstałby bałagan. Bocznica.
Benek

148
Pomoc w tworzeniu / Kratownica w 3d
« dnia: 13 Maja 2015, 01:19:54 »
Znacie jakiś program do generowania mesha kratownicy, dający ładnie pospawaną siatkę bez klejenia wszystkich belek ręcznie? Modyfikator kratownicy w 3dsie nie ma możliwości zachowania orientacji obrotu belki w okół własnej osi. O ile do konstrukcji z prętów się nadaje, to nawet płaskownikom nie podoła, nie wspominając o bardziej skomplikowanych elementach. Z tego co znalazłem, Blender też nic takiego nie umie. Coś cadowskiego? Miał ktoś doświadczenia, by doradzić konkretny program.

149
Wydział zamówień / Materiały na drezyny
« dnia: 08 Kwietnia 2015, 11:43:45 »
Aktualizacja poszukiwanych materiałów:
  • Dl-2: Wymiary foteli ( zastosowanych w dostępnej fotografującemu modyfikacji) oraz sterowania, przeniesienia napędu i układu hamulcowego. Możliwie dużo zdjęć teksturowych i poglądowych.
  • WMB10: Parametry przekładni i układu hamulcowego. Zdjęcia teksturowe i poglądowe na model zewnętrzny.
  • WM10, WM15: Nie mam prawie nic.
  • Drezyluch: Zdjęcia wnętrza 126p bis na długiej ogniskowej z szerokim kadrem. Optymalnie z wyjętymi fotelami. Inne wersje też ujdą.

Zapotrzebowanie na dźwięki:
  • Praca jałowa silnika WFM/dl-2 wraz z rozruchem
  • Klakson WFM/dl-2
  • Runningnoise
  • Stukot kół
  • Zgrzyt/pisk hamulca
  • Zgrzyt pracy przekładni drezyny ręcznej
  • klakson wmb10
  • klakson malucha
  • silnik malucha
  • sprzęgło malucha (w ruchu przy zgaszonym silniku)

Stan projektu:
  • Dl-2: fizyka zgodna z osiągami ale złe parametry pracy silnika. Rysunki na wykonanie modelu, niedoświetlone zdjęcia.
  • Dr-2: Gotowa i wydana.
  • Wózek torowy: Gotowy i wydany
  • Drezyluch: Model prawie gotowy. Tekstura zewnętrza gotowa. Brak zdjęć wnętrza na tekstury dobrej jakości.
  • WMB10: Kabina wydana.

150
Pomoc doraźna / Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 26 Kwietnia 2015, 19:48:48 »
Watek do zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w paczce 15.04 z patchem 15.04.26.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F2 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku podmiany składów, pliku $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F2, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę. Zgłaszanie błędów w starszych wydaniach MaSzyny (również w czystej PC15.04) lub takich, których rozwiązanie znajduje się w readme będzie nagradzane przez moderację.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowego rozpakowania paczki (do wypakowania paczki należy używać programu 7-zip w wersji 9.20, poprzednie wersje nie obsługują zastosowanej metody kompresji LZMA2), bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6