Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Romano

Strony: [1]
1
Trasy / Manewry koniewice
« dnia: 19 Listopada 2003, 16:58:13 »
Cześć!
Rzeczywiście, to było już przerabiane na forum. Odpowiem Ci troche ogólnikowo:

Mianowicie chodzi o sygnał zezwalający na manewry ( nie pamiętam nr tarczy) jednak jest to niebieskie światło przy torach w miejscu gdy czekasz aby podłączyć się do warsów. Droga oczywiście jest już ułożona ale sygnał się nie zmienia. po prostu zignoruj go i podlącz się do składu mimo wszystko. Jak to naprawić tego niestety nie wiem. Jest jeszcze jeden szkopoł w tym wszystkim, mianowicie jak wrócisz z warsami do stacji macierzystej to na semaforze wyjazdowym będziesz miał ustawioną wolną drogę. Trochę to nielogiczne, bo po chwili traci się trakcja, a potem najeżdżasz na tył towarowego. Chyba jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie, Bo dawno już się tam nie zapuszczałem. Jeszcze jedną ciekawostką może być to, że jadąc ET22 możesz podkraść warsy i wrócić nimi. Warunek musi byc taki, że musisz się spieszyć, wtedy oszukasz symka i w kopalni weźmie cię na prosto dając wolną drogę, zamiast na bok po weglarki.

Uff... ale się rozpisałem.

Pozdrowienia i Na zielono!


                                     Romano.

2
Poszukuję, chcę zrobić / Re: Game speed
« dnia: 18 Września 2003, 17:32:24 »
Cześć!
 chociaż sama nazwa mówi, że jest to symulator, to tutaj się zgadzam z kubą. Faktycznie czas oczekiwania na SP jest niemiłosiernie długi. Proponuję aby w przyszłości skupic sie bardziej na odzwierciedleniu samej jazdy, manewrów itp. a nie stania pod semaforem. Podejrzewam, ze w czekaniu i rozglądaniu sie po loku kazdy jest już starym wyjadaczem. Więcej jazdy, wiecej stacji na których sie zatrzymujemy osobowym, bądź dokonujemy małych manewrów towarowym, i mniej STANIA!

Pozdrawiam wszystkich MK.
 I życzę "Na zielono"  (TYLKO!)

3
Bieżące Symulatorowe / Re: pociag na stacji
« dnia: 03 Sierpnia 2003, 18:47:42 »
Rany co się dzieje z EU07-536?
Ruszyłem z szopy zaraz, by grzecznie poczekać na 1301. Więc wjechałem na kozioł i czekam. Wjechała SU45, dostała białe na manewry i heja do szopy, ale razem z wagonami!!!  Oj biedni ci pasażerowie. Wyświetliło błąd SU45 NULL TRACK, a ja stałem dalej. Opuściłem patyki i poszedłem na piwo.
   To chyba przez tego nowego patcha. Czy ktoś miał podobny problem? Może Ty Tomek?
   Pozdrowienia!

4
Bieżące Symulatorowe / Re: pociag na stacji
« dnia: 03 Sierpnia 2003, 17:43:28 »
Jeszcze ciekawsza sprawa jest z 536 gdy ruszasz z punktu kontrolnego razem z gagarinem. 1301 już czeka, ciebie oczywiście biorą na kozioł i.................. co się dzieje? 1301 dostaje wolną drogę i rusza, ale luzem zostawiając wagony w peronach. Ty zaś czekasz na zezwolenie manewrów by się podpiąć do 1301, ale możesz sobie czekać.  Po chwili "Byku" rusza w swoją podróż, a ty dalej czekasz. Z nudów wyjżałem przez okno, wiecie co zobaczyłem?   Pasażerów z 1301 jak spieszyli na autobus.

Naprawdę zabawne.

5
Bieżące Symulatorowe / Re: pociag na stacji
« dnia: 03 Sierpnia 2003, 10:38:50 »
Racja z tym 536. Zauważyłem to już wcześniej. Po przejechaniu gagarina ruszyłem luzakiem do składu i co? Okazało się,że mnie wzięli na czoło z SU45. Jedyną rzeczą jaką mi się wtedy udało zrobić, to pojechać luzem po warsy. Wszystko było OK nawet semafory i wogóle cała trasa,ale nieudało mi się podpiąć do warsów. zwrotki były nie tak jak trzeba.
 Pozdrawiam i życzę "Na zielono".

6
Bieżące Symulatorowe / Re: pociag na stacji
« dnia: 03 Sierpnia 2003, 00:02:00 »
Byćmoże w rozkładzie się nie zatrzymuje, ale powiedz co za frajda ztego, że ustawię bocznik na odpowiedniej pozycji  i jedyną rzeczą, którą będę robił, to będzie trzaskanie po spacji??

7
Bieżące Symulatorowe / Re: pociag na stacji
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:39:39 »
Nie robiłem tego, ale faktem jest, że pociąg może zatrzymać się za peronem, byle tylko wagony osobowe były w peronach. A tak na marginesie to na przystankach kolejowych i stacjach, na peronach są odpowiednie znaki. Biały krzyż na czarnym tle. Znak taki informuje gdzie ma się zatrzymać czoło pociągu. Nie może go przekroczyć ale też nie można zatrzymać się zbyt wcześnie (gdzie wysiądą ludzie z ostatnich wagonów?). Jeśli jechałeś symkiem to czy zwróciłeś na to uwagę? Spróbuj zatrzymać się tak jak ci mówię a zobaczysz ze nie jest to łatwe. Chyba że będzieszsię wlókł 20-30 na godz.
A spróbuj mieć 100 na początku peronu i wyhamuj pociąg, to jest dopiero frajda jak się uda.

8
Poszukuję, chcę zrobić / Re: Parę propozycji
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:44:34 »
A spróbuj te 120km/h mieć w rozjazdach gdy cię biorą na bok. Wykolejka murowana.

9
Trasy / Re: Semafor wjazdowy (ET41, ET 22, i osobowy z pietrusami)
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:54:45 »
bo to koniec zabawy chłopie i tyle!

10
Bieżące Symulatorowe / Re: Symafory wjazdowe
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:57:41 »
O rany. Ty nie używasz "o" z kreseczką?

Być może semafor haczy o róg maszyny ale mnie to nie przeszkadza.

11
Bocznica / Re: dlaczego rozjazd sie nie zmienil
« dnia: 29 Lipca 2003, 13:33:06 »
Miałem podobny przypadek. Ale po następnym uruchomieni jużwsio było OK. Samo sie naprawiło?. Druga sprawa to na wolną droge czekałem 20 min z zegarkiem na ręku (ET41) i nic. Chyba mieli libacje na nastawni. Oczywiście wyłączyłem symka. Wieczorem uruchomiłem znów (ET41) i tym razem doczekałem się odpowiedniego sygnału na semaforze, i wcale nie trwałot dłuzej jak5 min. Chyba zmiana się zmieniła.

12
Bocznica / Re: trasy w download
« dnia: 29 Lipca 2003, 13:35:33 »
A są jakieś inne trasy?

13
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 02 Września 2003, 20:16:32 »
A jakim programem robiłes trasy do Train Simulator?

14
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:16:29 »
I tu się zgadzam. Po co EN57? SU45 (dawna SP45) lub SU46 byłyby bardzo wskazane wsymulatorze. Obie lokomotywy mają podobne (jeśli nie takie same) charakterystyki. Może SU46 jest trochę mocniejsza od dawnej SP45. Tak ją nazywam jeszcze z czasów gdy sam jeżdziłem tymi spalinówkami (chyba dlatego chciałbym je ujrzeć na symulatorze) sentyment do tych maszyn pozostał. Prowadzenie niewiele się różni od EU07, więc chyba za wiele roboty z tym by niebyło, no ale to zależy od autorów. W SU zamiast trakcji elektrycznej mamy prądnicę i tak samo nastawnik jazdy, tyle tylko, że z 13 pozycjami o ile mnie pamięć nie myli. Zwracamy uwagę na amperomierz, obroty silnika no i czuwak. Więc zachęcam autorów do pracy także nad trakcją spalinową.

15
Tabor kolejowy / Re: czy pojawi sie eu11?nowe polskie loki
« dnia: 18 Sierpnia 2003, 19:57:09 »
Ale macie cholera palący problem z tą 9-tką.

16
Tabor kolejowy / Re: Kiedy pojawi sie EP09?
« dnia: 30 Lipca 2003, 13:12:36 »
Może kiedyś ci opowiem. Ale napewno nie na forum.

17
Tabor kolejowy / Re: Kiedy pojawi sie EP09?
« dnia: 29 Lipca 2003, 13:24:23 »
Witaj!
Węgiel nie węgiel. Ja w rzeczywistości miałem 2400 t na haku. Z opola do wrocławia wysłuzonym Rumunem (ST43) Bardzo ciężko jechać takim składem zwłaszcza gdy jest przeokropnie długi jak ten pamiętny. Sama próba hamulca zajęła mi prawie półtorej godziny. Szybkość jaką osiągnąłem wtedy nie przekraczała 50-60km/h. Prądy na to niepozwalały. A co najciekawsze tak długi skład okazał się wyjątkowo nieszczelny. Co jakiś czas trzeba było dawac napełnianie. No ale to historia.

  Pozdrawiam.

18
Tabor kolejowy / Re: Kiedy pojawi sie EP09?
« dnia: 28 Lipca 2003, 18:22:21 »
Potrzebna ci EP09 jak psu piąta noga. Mało ci EU,ET22 i ET41?
Przecież reszta pozostaje bez zmian. A jeśli jakieś występują to tylko kosmetyczne. W symulatorze i tak tego nie odczujesz. Zresztą i tak jak jedziesz to patrz na semafory a nie podziwiaj pulpit maszynisty.
Tą pracę mozna by włożyć w projektowanie nowych i ciekawszych tras. Sama jazda i zbijanie czuwaka trochę nudzi. Więcej stacji i manewrów, czego przedsmak mamy w najnowszej wersji symulatora.

19
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 10 Listopada 2003, 16:22:58 »
Cześć!
Dylemat tu widzę dosyć duży z tym odluźniaczem. jak sama nazwa wskazuje ma on za zadanie odluzować loka (zwolnić hamulce lok.) napewno nie ma wplywu na napełnianie przewodu głównego. Odluźnianie to inaczej wypuszczenie powietrza z cylindrów hamulcowych, i w głównej mierze ma na celu, jak już tu ktoś napisał zmniejszenie zużycia obręczy kół i klocków to raz, a po drugie w ostatniej fazie hamowania (gdy hamujemy również lokiem) wyeliminowanie szarpnięcia składem w tył, gdy już się zatrzymamy, chociaż na tą sprawę ma ogromny wpływ samo hamowanie.

To by było pobieżnie tyle na ten temat.

Pozadrawiam!
                                            Romano.

20
Tabor / Re: Duze brutto
« dnia: 02 Września 2003, 20:22:28 »
Sam sobie odpowiedziałeś kiedy przejść na bocznikowanie.  Właśnie i tylko na bezoporowej. Spoglądaj na amperomierz. W ET22 650A nic sie nie stanie, ale wiecej nie polecam, bo wywali bezpiecznik (narazie).
A pozatym to 40km/h to przyzwoita prędkośc jak na duże brutto. A nie przeładowałes czasem składu? (chodzi mi o hamulec) naciśnij krótko 9 i zaraz potem 4.  Mnie sie tak kiedys zdarzyło i to pomogło.

21
Trasy / Re: ET22 osobowym?
« dnia: 30 Lipca 2003, 13:01:20 »
W EU 536 odstawiłem na tor postojowy wagony, ale żeby podjechać do warsów, to musiałem zignorować zakaz manewrowania, bo inaczej tobym chyba zardzewiał pod tą nastawnią. Nawet w realu nie czeka się na sygnał tak długo w dodatku na głównym torze!

22
Trasy / Re: ET22 osobowym?
« dnia: 30 Lipca 2003, 12:57:26 »
A gdzie to sprawdzasz, że masz opóźnienie?

23
Trasy / Re: ET22 osobowym?
« dnia: 30 Lipca 2003, 12:55:34 »
Siemka!
Ja też nie widze u siebie ET22-645.

A tak pozatym to czy ja muszę za każdym razem sie logowac gdy chcę coś naskrobać?  Trochę mnie to denerweter.

24
Trasy / Re: ET22 osobowym?
« dnia: 29 Lipca 2003, 13:15:37 »
Nadmiarowy Ci wywala, bo zapewne nie wyluzowałeś lokomotywy. A prądy są wysokie, ale to normalne przy towarowym. Tam spokojnie możesz skoczyć powyżej 400A. W EU07 zaraz by ci wywaliło. Jazda z wysokim prądem może się odbywać ale nie na dłuższą metę. Tak przynajmniej jest w realu. Nie wiem tylko czy jest to uwzględnione w symku.
 W ST43 ( a wiem to z doświadczenia) na amperomierzach silników elektrycznych są oznaczenia typu: czerwona kropka a potem czerwony zakres. Są to tak zwane prądy minutowe (czerwony zakres) i prąd godzinowy (czerwona kropka) Wskazówka amperomierza mogła dojść do czerwonego zakresu i nic się nie działo jeśli jechałes na takim prądzie tylko kilka minut (potem trzeba było zejść nastawnikiem na niższa pozycję) Na czerwonej kropce mogłeś jechać i ze 3 godziny i też nic się nie działo. Myślę że podobnie jest na elektrowozach, przynajmniej tych towarowych. Ale z nimi żadko miałem do czynienia, więc pewności nie mam.

25
Trasy / ET22 osobowym?
« dnia: 29 Lipca 2003, 08:38:49 »
W nowej wersji symka uruchomiłem ET22. Zgodnie z opisem miałem dojechać do kopalni ze składem próznych węglarek, tam je odstawić i podłączyć się do składu z węglarkami ładownymi i wrócić z powrotem. Zamiast tego miałem cały czas wolną drogę i mnąłem skład z węglem i jechałem dalej, tak jak w symulatorze EU07 424.
 Więc albo wystąpił tutaj jakiś błąd, albo sam niewiem co się stało.
     Druga sprawa to jazda EU07 536. Wyjeżdżam z szopy, potem podłączam się do składu i tak dalej. Wszystko jest OK, aż do powrotu do stacji macieżystej. Tam na semaforze wyjazdowym mam ustawioną wolną drogę. Zielone z pomarańczowym. Więc jadę dalej, choć wiedziałem,że to powinno być koniec drogi. Wyjechałem ze stacji  i po przejechaniu pewnego odcinka skończyła się sieć trakcyjna. Oczywiście jechałem dalej bo to narazie w symku tylko atrapa. Jechałem tak kawał czasu aż w końcu najechałem na skład z węglarkami i to był koniec moich wojaży bez trakcji.
Czyli następny błąd w programie.
    Sprawa trzecia, to zauważyłem, że podczas jazdy EU07 gdy dojeżdżam do stacji (zapominam te nazwy) po lewej stronie na koźle oporowym siedzi wykolejony ET22 (byk) raz luzem, a raz ze składem (to nie ja nim jechałem) więc mamy następny błąd w programie.

Strony: [1]