Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - najdos

Strony: [1]
1
W najnowszych sceneriach sprzęganie lokomotywy ze składem odbywa się automatycznie po dociśnięciu pojazdów, a w zasadzie to już przy zetknięciu. Czy da się to wyłączyć i sprzęgać ręcznie?
I drugi problem: rozprzęganie. W instrukcji jest opisane i kiedyś działało, teraz nie działa. Po zahamowaniu składu i wyluzowaniu lokomotywy klawiszem num4 chcę docisnąć lokomotywę do składu, jednak styczniki się nie załączają, lokomotywa nie reaguje na kręcenie nastawnikiem. Co prawda, rozprzęgnięcie klawiszem del jest możliwe, ale mi się podobało i chyba było bardziej realistycznie jak kiedyś mogłem docisnąć. Czy coś się zmieniło w klawiszologii albo czegoś zapomniałem? (Miałem dosyć długą przerwę w zabawie MaSzyną.)

2
Tabor kolejowy / Odp: Zatrzymywanie długiego pociągu towarowego
« dnia: 09 Kwietnia 2008, 13:11:53 »
Hamując pociągiem towarowym nie powinniśmy luzować w końcowej fazie. Skład wyluzować dopiero po zatrzymaniu pociagu.
Właśnie, słyszałem coś o tym. Może rozerwać skład. Ale czy nie wolno luzować uderzeniowym, a np. można przestawić w pozycję "jazda" lub inną o mniejszej sile hamowania, czy w ogóle nie można cofać kranu?

Rozumiem, że jak się zatrzymamy z "zaciągniętym" hamulcem, to skład zatrzyma się ściśnięty, czyli po odhamowaniu nie powinno być problemów z dalszym ciągnięciem składu. A co zrobić, jeżeli mamy zamiar się cofnąć? Podjechać parę metrów do przodu w celu rozciągnięcia i wtedy cofać?

3
Tabor kolejowy / Zatrzymywanie długiego pociągu towarowego
« dnia: 09 Kwietnia 2008, 00:24:47 »
Witam użytkowników forum.
O technikach hamowania było już kilka postów, ale nurtuje mnie jeszcze jeden temat, którego nie znalazłem na forum. Ogólnie chodzi mi o to, że obiło mi się o uszy (nie pamiętam kiedy i gdzie), że przed ruszeniem skład powinien być ściśnięty, żeby wagony ruszały po kolei. Przy popychu odwrotnie – skład rozciągnięty.
Pytanie brzmi: jak należy zatrzymywać długi skład towarowy, żeby potem można było nim bez problemów ruszyć? Proszę o rozpatrzenie następujących przypadków: ponowne ciągnięcie jak i pchanie składu oraz zatrzymanie się na podjeździe, zjeździe lub na płaskim.

Strony: [1]