Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tfrankow

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy 163 w centrum Polski
« dnia: 18 Kwietnia 2011, 21:26:29 »
Gdyby ktoś chciał zobaczyć czeską 163 w Warszawie to polecam Teleexpress z końca marca: http://tvp.info/teleexpress/reportaze/czeskie-lokomotywy-ciagna-pkp/4236394

2
Każda okazja jest dobra, żeby się zareklamować. Oni właśnie korzystają.

3
To może następnym razem skup się chociaż na 32 sekundy. Najlepiej jest napisać, że TVP kłamie...

Co do złej widoczności. Dzisiaj OPZZ i Zw. Zaw. Maszynistów zrobiły konferencję. Nie wykluczają złożenia wniosku do prokuratury przeciwko MI - właśnie za zmiany w przepisach w 2005 roku. Nie chodzi tylko o złą widoczność. Jeden maszynista nie dość, że nie widzi dokładnie szlaku to musi jeszcze obserwować przyrządy (niekiedy odwracać się). PLK wstępnie wykluczyła awarię urządzeń. Prawdopodobnie był to błąd człowieka. Pytanie czy zawiniony.

4
Przed chwilą usłyszałem bardzo ciekawą* rzecz w Teleexpresie: Otóż za wstępną przyczynę wypadku podają słabą widoczność z kabiny maszynisty w SU42. Mówili też że w lokomotywach z jedną kabiną powinno jeździć dwóch maszynistów a w tym przypadku w obu lokach był jeden.
Brak słów...
*ironia

Jak już się na coś powołujesz to może słuchaj uważnie. Gdyby jednak percepcja Cię zawodziła, to tutaj jest fragment newsa z TLX:
"Trwa ustalanie przyczyn wypadku. Kolejowi związkowcy twierdzą, że powodem mogła być słaba widoczność z kabiny maszynisty. Jeszcze pięć lat temu w lokomotywach z jedną kabiną -a takie uległy wypadkowi - musiało jeździć dwóch maszynistów. Dziś tylko jeden".
To ma chyba trochę inny sens niż bzdury, które tu piszesz!

5
Prawdopodobnie zawinil sterownik. W trakcie ruszania rozpinal sklady. Rzeczywiscie drugi sklad nie hamowal, na szczescie nie zdazyl ruszyc...

6
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 30 Maja 2009, 18:35:51 »
w 17 sekundzie - ktos zdjecia do wyborczej musial robic;)

Przy 235 wlaczyly sie zabezpieczenia bo spece z Siemensa nie potrafili (moze nie chcieli) tego wylaczyc. Facet ktory pisal w wyborczej nie mial pojecia o pocia zbytniego o pociagach. Zdjecia ktore sa na Gazecie pochodza z drugiej lokomotywy (nietestowej - tam siedzial maszynista w kamizelce - dlaczego - nie mam pojecia. W pierwszej lokomotywie w jednej kabinie bylo z 16 osob w drugiej 6). Sklad wygladal tak: husarz-3xZ1-husarz. Ten drugi lok wracal z caloscia do Psar z Vmax 160 - bylo w nim luzniej dlatego wiekszosc zdjec w tlx i na gazecie sa z tej prawie pustej kabiny.


7
[...] Konkurencja będzie, jak bedzie wybór wśród podobnych warunków przewozu, tj. dwie firmy realizujące osobówki, albo trzy oferujące przewozy pośpieszne.

Rodzajem konkurencji jest monopol;) Ale nawet w przypadku wolnej konkurencji, do ktorej rynek bedzie dazyl(chocby otwarcie rynku przewozow): nie musi byc tych firm tak wiele. Chodzi o to by klient mial mozliwosc wyboru. Przewoznicy moga miec konkurencyjne ceny, moga zapewnic wyzszy standard podrozy itd. Miedzy IC i PR - masz wybor. Cena i "jakosc" sa rozne - trasa ta sama.

8
[...] Po co mają walczyć ze sobą spółki, które stanowią jedną firmę? [...]

Spolki te nie stanowia jednej firmy. PR nie nalezy juz do grupy PKP. Jedyne co laczy PKP PR z PKP IC to poczatek nazwy. Przewozy regionalne zostaly przejete przez samorzady wojewodzkie, tak jak KM. Nic dziwnego, ze dwie firmy konkuruja. Tutaj mozna zobaczyc info o przewoznikach w PL.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 06 Kwietnia 2009, 08:16:48 »
Udalo mi sie jechac polskim Taurusem tylko kilka minut i tylko po Olszynce. Z tego co przez ten krotki czas zaobserwowalem: Indusi bylo aktwne (maszynista przez cala jazde wcisniety mial czuwak, jak twierdzil od niemieckiego systemu).

10
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:58:56 »
Testy z wagonami na CMK zaczna sie juz niedlugo. W piatek ludzie z Siemensa wgrywali "polskie" oprogramowanie. Taurus teoretycznie powinien smigac 260km/h (200+30%). Najprawdopodobniej lok. beda obslugiwac BWE i Sobieskiego do Wiednia(dziala Indusi i czeski system zabezpieczen). Maj to termin optymistyczny, jesli UTK uzna, ze skoro Taurusy jezdza w calej Europie to nie trzeba ich wnikliwie testowac. Jesli jednak wszystko bedzie w Polskim stylu - to dopuszczone do ruchu moga byc nawet pod koniec sierpnia.

Strony: [1]