Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Qba_S

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Nowy wymiar symulacji -> MaSzyna w Stereo3D
« dnia: 14 Marca 2008, 19:00:32 »
Tutaj był podobny temat: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6739.msg67838.html#msg67838, no może trochę gorzej opisany 8)

2
Na warsztacie / Odp: Nowy wymiar symulacji -> MaSzyna w Stereo3D
« dnia: 14 Marca 2008, 16:37:26 »
Nie byłbym sobą gdybym nie zapytał: "A jak to się je z linuksem"?

Z Linuksem może być ciężko. Nie wiem, czy do Wine można wgrać te sterowniki, z ich wersją napisaną na Linuksa nigdy się nie spotkałem.

Przepraszam , że zapytam ! A jak to się ma do kwadrofoinii ? Czy jakoś tak .

To są tylko sterowniki grafiki, nie wpływają na dźwięk.

Zastanawiam się czy nie było juz takiego tematu.

Próbowałem znaleźć coś takiego na forum za pomocą szukajki, jednak widać, że szukałęm za słabo :)

3
Na warsztacie / Nowy wymiar symulacji -> MaSzyna w Stereo3D
« dnia: 13 Marca 2008, 23:08:22 »
Krótki poradnik, jak zwiększyć realizm symulacji.

Metoda ta jest kompatybilna tylko i wyłącznie z układami graficznymi NVIDIA!!!

Uwaga! Jeśli nie jesteś doświadczonym użytkownikiem komputera, nie ryzykuj. Wszystko co tu opisałem robisz na własną odpowiedzialność.

Znalazłem ciekawy sposób, dzięki któremu można nieco urozmaicić symulację. Za pomocą specjalnych sterowników Nvidia można otrzymać bardzo zaskakujący efekt. Chodzi tu o generowanie obrazu stereoskopowego, dzięki któremu będziemy mogli pograć w Symka w 3D. Potrzebne będą nam jedynie czerwono-niebieskie okulary (kiedyś wszędzie było tego pełno). Oto kilka przykładowych screenów:

   

   

   

Ok, wygląda to właśnie mniej więcej tak. I teraz uwaga, aby zrobić coś takiego z własnym Symkiem wcale nie trzeba posiadać specjalistycznego sprzętu, czy niemożliwie mocnego komputera.
Co nam będzie potrzebne do zabawy:

- Najważniejszy element - karta graficzna (funkcja ta działa tylko na kartach graficznych firmy Nvidia, GeForce FX, lub nowszych),
- Sterowniki karty graficznej - polecam Forceware 169.21 (z inną wersją sterowniki 3D mogą nie działać, można je pobrać ze strony nvidia.com, lub z rapidshare),
- Sterowniki Stereo3D - kliknij tutaj,
- System operacyjny - Windows XP (sterowniki 3D nie działają w systemach x64, nie wiem jak radzą sobie z Vistą)
- Okulary 3D - zwykłe kartonowe, z kawałkiem czerwonej i niebieskiej folji,

Jeżeli twój komputer spełnia powyższe warunki, pobierz odpowiednie sterowniki i przystąp do instalacji:

1. Instalujemy Forceware 169.21.
2. Instalujemy Sterowniki Stereo3D (StereoE16215.exe).
3. Teraz jeden z trudniejszych momentów instalacji. Nvidia, niestety dla udręki większości użytkowników zrezygnowała z klasycznego centrum sterowania oprogramowaniem karty graficznej na rzecz 'wygodniejszego' nowego panelu sterowania. Ma on taką wadę, że nie można skonfigurować za jego pomocą sterowników Stereo3D. Jest na to jednak rada: Nvidia.rar jest to paczka z dwoma wpisami do rejestru. Uruchamiamy StaryPanel.reg i dodajemy informacje do rejestru. Powinniśmy uzyskać dostęp do starego dobrego panelu sterowania Nvidia, (chociaż słyszałem, że Vista ma trudności z przywróceniem tego panelu).
4. Otwieramy panel kontrolny Nvidia (PPM na pulpicie->Właściwości->zakładka Ustawienia->Zaawansowane->zakładka z nazwą naszej karty graficznej (np. GeForce FX5600)->Dodatkowe właściwości.
5. Następnym krokiem jest konfiguracja okularów, podaję przykład dla klasycznych czerwono-niebieskich.
6. W panelu sterowania Nvidia klikamy 'Właściwości stereo', Tryb włączenia stereo ustawiamy na 'Włączone'.
7. Dla mnie najlepszym ustawieniem 'Rozdzielenia stereo' było 5% (przesuwamy suwak w lewo).
8. Stereo3D są już skonfigurowane. Akceptujemy zmiany i wychodzimy z panelu kontrolnego.
9. Czas na próbne uruchomienie Symulatora.

Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem ekran ładowania powinien przybrać CZERWONE zabarwienie. Po uruchomieniu cieszymy się nowym wymiarem symulacji.

Jeszcze kilka uwag:

- Sterowniki 3D skonfigurowane tak, jak napisałem powyżej spowodują, że w większości innych programów wykożystujących DirectX3D, lub OpenGL będzie generowany stereoskopowy obraz. Można to wyłączyć z panelu kontrolnego, lub w większośći przypadków skrótem Ctrl+T. (Skrót ten nie działa w Symku).
- Sterowniki 3D mogą powodować zawieszanie się systemu lub jego niestabilne działanie, zaleca się w takim wypadku ich deinstalacje.
- Wersja sterowników 3D podana powyżej jest to Beta o oznaczeniu 162.15, obsługuje ona tylko karty graficzne GeForce Fx lub nowsze. Na stronie nvidia.com znajduje się starsza wersja (91.31) jednak jest ona bardzo niestabilna, jedynym jej atutem jest kompatybilność z kartami Nvidia TNT2 lub nowszymi (np. GeForce 2). Nie polecam tych sterowników, chyba, że ktoś jest fanem oglądania ciekawych niebieskich ekranów pojawiających się w najmniej oczekiwanych momentach pracy z komputerem.
- Obraz stereoskopowy oglądany przez czerwono-niebieskie okulary jest bardzo męczący dla oczu, więc nie radzę siedzieć bez przerwy dłużej niż godzinę przed symulatorem.
- Jeśli chodzi o FPS to nie zauważyłem żadnego wachania, a tym bardziej spadku.
- Pamiętajcie, że sterowniki działają tylko z układami graficznymi Nvidia, próba instalacji na innym sprzędzie może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń.

Życzę udanej instalacji i proszę o komentarze 8)

4
Publikacje / Odp: Wykolejnice
« dnia: 22 Października 2007, 18:45:44 »
Rzeczywiœcie, jest to prostszy sposób (w sumie nawet gdzieœ wczeœniej opisany), tyle że jak napisał @Paul:

Cytat: Paul
Dzięki, działa, ale tu jest jeden problem - lok który przejeżdża mi przez taką "wykolejnicę" ulega raczej zepsuciu a nie wykolejeniu, co trochę śmiesznie wygląda. Tamten patent z DamageFlag był lepszy, tylko dalej nie wiem jak zmieniać zdarzeniami DamageFlag toru (wyskakuje mi to okienko cannot find node Wk1tor_status).

Sposób ze zwrotkami wyglšda trochę realistyczniej :)
Tak czy inaczej kłócić się nie bedę, a poza tym MaSzyna służy do jazdy a nie wykolejania :)


5
Publikacje / Odp: Wykolejnice
« dnia: 20 Października 2007, 15:53:58 »
Przeglądając ostatnio forum natrafiłem na ten (dosyć dawno już opuszczony) wątek na temat wykolejnic. Z powodu chwilowego nadmiaru wolnego czasu postanowiłem przyjrzeć się bliżej problemowi modyfikowania właściwości DamageFlag torów. Doszedłem do wniosku, że nie jest możliwe edytowanie właściwości torów podczas uruchomienia symulatora (trzeba to zrobić przed, we właściwościach toru). Tory nie są obiektami aktywnymi, więc parametry takie jak DamageFlag, Quality czy Friction mogą być ustawiane tylko i wyłączne w momencie definiowania toru. Jedyną wartością jaką można sterować jest Velocity, ale do niej został stworzony specjalny rodzaj eventu (TrackVel). Tak czy inaczej udało mi się znaleźć ciekawe rozwiązanie problemu z wykolejnicą. Jest to połączenie sposobów zaproponowanych przez kolegów Żabka i piotpala.

Wygląda to mniej więcej tak:




Przed i za wykolejnicą wstawiamy dwie zwrotnice, o długości 3m i parametrze unvis. Jeśli zwrotnica jest skierowana prosto to wykolejnica jest wyłączona i pociąg wjeżdża na wprost, na zwykły, pięciometrowy kawałek toru (także tu warto ustawić unvis, aby był niewidzialny). Jeśli jednak zwrotnica jest skierowana w bok, to pociąg wjeżdża na niewidzialnego flexa (na obrazu zaznaczony na brązowo) z ustawionym DamageFlag na 128, co powoduje jego natychmiastowe wykolejenie. Flex ten łączy odgałęzienia zwrotnic.

Sposób ten umożliwia w każdym momencie cofnięcie wykolejnicy (wystarczy przestawić zwrotnice na wprost). Ponieważ zwrotnice i tory je łączące są niewidzialne należy podłożyć pod to wszystko kawałek zwykłych torów, trochę dłuższych od całego modułu wykolejającego (np. o 10 cm), ale nie połączonych z żadnymi torami(w tym wypadku będzie to prosty kawałek o długości 11,1m). Bardzo ważne jest, aby zwrotnice były niewidzialne oraz nie miały podsypki i latarni (po wygenerowaniu tego w 3ds max'ie należy ręcznie usunąć podsypkę z pliku scenerii).

Teraz wystarczy tylko napisać eventy do sterowania wszystkim (ponieważ nie dołączyliśmy podsypki i latarni zwrotnicami musimy sterować bezpośrednio za pomocą funkcji switch).

Dołączam przykładową scenerię z działającą wykolejnicą:
http://www.sendspace.com/file/ptj3lc

Shift+1 -> wykolejnica zdjęta
Shift+2 -> wykolejnica założona

6
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 28 Kwietnia 2007, 15:41:41 »
Dzięki już działa. A ma ktoś może jakiegoś alternatywnego linka do tutoriali ze strony MaSzyny? Bo mi wyskakuje, że taki plik nie istnieje.

7
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 28 Kwietnia 2007, 12:00:55 »
Witam,

Mam taki problem:
Jak zrobić (w 3ds maxie) aby tekstura, którą chcę użyć do terenu nie była rozciągnięta na całą jego powierzchnie? Z 3ds maxa kożystam dopiero od 2 dni więc proszę o wyrozumiałość.

Strony: [1]