Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PAFAWAGGO

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 01 Marca 2025, 00:07:41 »
Witam,tak przeglądam postępy i widzę że naprawdę fajnie wychodzi to exe i naprawdę jest dużo fajnych możliwości, trochę pomyślałem i pisze z takim pomysłem aby może została dodana animacja strzelania sieci trakcyjnej w kontakcie z pantografem,przy zimowej scenerii na ujemnych temperaturach,dodało by to więcej realizmu do symulacji i uważam że było by to bardzo przyzwoite graficznie.Czy jest w ogóle możliwe dodanie takiej opcji do exe? Pozdrawiam.

2
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 19 Stycznia 2025, 17:18:05 »
Witam,czy jest jeszcze możliwość pobrania i zastosowania rendera Angle do najnowszej paczki?

3
Witam chciałbym sobie pograć na właśnie tej nowej L61 lecz mam problem,mianowicie sceneria ładuje się w nieskończoność poprzez błędy:
"missed file:krzak.t3d"
"missed file:tree.t3d"
Rozumiem przez to że brakuje u mnie jakiś plików,czy ktoś by mógł podpowiedzieć jak to rozwiązać aby w logu nie wyskakiwały te błędy bądź skąd pobrać brakujące pliki krzak i tree?byłbym wdzięczny za pomoc.

4
Na warsztacie / Odp: L61+144_osobowy_nowy_tabor
« dnia: 28 Grudnia 2024, 14:08:12 »
@Jaco tak kociołek był ostatnio w Krapkowicach (jestem z okolic) po węglarkę Es, niesamowicie to wyglądało,wielu moich znajomych było sfotografować ten dość ciekawy skład📸!

5
Na warsztacie / Odp: L61+144_osobowy_nowy_tabor
« dnia: 26 Grudnia 2024, 21:24:24 »
Witaj @koszowy dawno nie rozmawialiśmy na forum,btw życzę wesołych świąt,przechodząc do tematu dzięki za wskazówki z wagonami zaraz je sobie poprzeglądam,co do sp42 jako pociąg retro to posiadałem kiedyś jako nieoficjalny dodatek sp42-001 w aktualnym malowaniu (jak coś to jest to ta używana w TurKolu) co do opisów to mam plan je rozbudować i zrobić je bardziej czytelniejsze,oraz napisze je w ANSI,będę dawać update co jak idzie, pozdrawiam!

6
Na warsztacie / L61+144_osobowy_nowy_tabor
« dnia: 26 Grudnia 2024, 19:02:36 »
Witam,w przerwie między posiłkami na stole wigilijnym stworzyłem sobie taką misję bazując na powstałej już l61+144_osobowy.przekształciłem składy które postanowiłem wystylizować na tabor w latach 2020/2021/2022 dodałem opisy składów,pociągi AI jeżdżą,no i nazwałem "l61+144_osobowy_nowy_tabor" nic więcej nie dodawałem ze względu na brak czasu,gra się przyjemnie,dość odpowiedni czas trwania misji,i naprawdę mi pasuje nowy tabor na starej scenerii.dopiero zaczynam z pisaniem misji więc nie jest to dopracowane,i myślę że jeśli się spodoba będę robił może jakieś update bądź napisze inne misję na inne scenerię.misję oczywiście załączam w załączniku aby każdy mógł sobie sprawdzić przetestować jak co wygląda,można napisać też co sądzicie,zapraszam do pobrania😃!

7
Na warsztacie / Odp: L61+144 eszelon
« dnia: 26 Grudnia 2024, 16:54:23 »
Skoro pojawił się wątek własnych misji do l61+144 to też dość już dawno stworzyłem sobie taką misję bazując na powstałej już l61+144_osobowy.przekształciłem składy które postanowiłem wystylizować na tabor w latach 2020/2021/2022 dodałem opisy składów,pociągi AI jeżdżą,no i nazwałem "l61+144_osobowy_nowy_tabor" nic więcej nie dodawałem ze względu na brak czasu,gra się przyjemnie,dość odpowiedni czas trwania misji,i naprawdę mi pasuje nowy tabor na starej scenerii.misję oczywiście załączam w załączniku aby każdy mógł sobie sprawdzić przetestować jak co wygląda,można napisać też co sądzicie,zapraszam do pobrania😃!

8
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie własnej misji
« dnia: 14 Listopada 2024, 15:40:57 »
Dziś miałem trochę czasu,więc nieco się tym pobawiłem,i wstawiałem sobie kilka danych składów w miejsca które chciałem według powyższych instrukcji które tu otrzymałem,i naprawdę fajnie to działa,myślę że rozumiem ten etap i można by przejść do następnych etapów takich jak np.rozkłady jazdy,bo zależy mi aby pociągi miały rozkłady ponieważ bazuje na realnych połączeniach np.Częstochowa; Lubliniec;ozimek.
Jest tylko jedna rzecz "kosmetyczna" która nie zabrdzo rozumiem jak zrobić poprawnie, mianowicie opis misji tak aby nie zawierał w starterze przekształceń znaków specjalnych typu np.Ł;ą;ś itp. wtedy ciężko jest rozczytać opis misji bo zamiast tych liter specjalnych wskakują jakieś dziwne znaki, widziałem na innych sceneriach że normlanie te znaki występują na innych orgianlnych opisach misji. Zawieram w załączniku jak to wygląda u mnie a jak w innych misjach.

9
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie własnej misji
« dnia: 13 Listopada 2024, 16:45:45 »
@jakubg1 na wstępie sorry że nie odpisywałem ale nie siedziałem na forum przez ostatnie dni, kurcze nie spodziewałem się tak profesjonalnego i zarazem prostego tłumaczenia!teraz już wiem na czym mam bazować,jasne będę pisał kiedy zacznę dalej coś robić i kiedy zrobię te pliki z składami w danym miejscu.Dzięki wielkie za wytłumaczenie,ponieważ umożliwi mi to stworzenie fajnych projektów ciekawych misji z fajnymi składami stylizowanymi na różne daty i roczniki.

10
Pomoc w tworzeniu / Tworzenie własnej misji
« dnia: 10 Listopada 2024, 20:13:38 »
Witam,chciałbym sobie stworzyć własną misje np na l61+144 wiem że trzeba zrobić plik scn i scm,lecz mam pytanie jak dodać lokalizację jednostki która chcemy prowadzić? W sensie jak dodać w pliku scn jednostkę która stoi na jakim torze chcemy bądź na jakiejś stacji oraz w miejscu,proszę od odpowiedź🙏!

11
Uruchamianie Symulatora / Odp: Wrzosy-problem
« dnia: 27 Października 2024, 16:24:23 »
@Piotr93 tak wiem że dla mocnych ale już nawet wolałbym aby to się krótko ładowało i już były te lagi, specyfikacje lapka:
•Intel HD graphics 4000
•4gb ram
•Intel I-5

12
Uruchamianie Symulatora / Wrzosy-problem
« dnia: 27 Października 2024, 16:05:35 »
Witam mam problem, mianowicie posiadam niezbyt mocnego pc (laptop biurowy),oraz mam na nim MaSzynę,ogólnie większość scenerii wczytuje się normalnie,ale mam problem z wrzosami (wszystkie scenerie wrzos),konkretniej to wczytują się one strasznie długo (z ostatniego pliku log.txt około 49 minut) próbowałem już dużo rzeczy takich jak usunięcie składów dekoracyjnych,oraz posuwanie niektórych rzeczy z pliku flora.scm (konkretnie to trees i grass) ale niestety dało to dość małą różnice na wczytywanie.czy ktoś wie co jeszcze mogę zrobić lub co da się jeszcze usunąć aby skrócić czas wczytywania tej scenerii? Bądź czy istnieje już może jakaś wersja lite wrzos? Z góry dziękuję za odpowiedź🙏!

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia ep07-544
« dnia: 01 Października 2024, 17:21:01 »
Już jak chciałeś przebić numer to ona ma żółte poręcze, czarny zgarniacz, białe obwódki na zderzakach, białe drabinki i czerwone kurki od zaworów odwadniających. Możliwe że by ktoś uwierzył że to 544 a tak to raczej nie bardzo...
Zgarniacz wziąłem z 544'20 z orginalnej paczki całościowej,wiem że ma żółte poręczne lecz nie wiem zbytnio gdzie one się mieszczą na siatce tekstury,jak napisałem nie jest to skończony projekt,dalej ją edytuje,teraz mecze się z przemalowaniem wentów,na ten niebieskawy kolor,plus to że dodałem jeszcze jeden went bo jak powszechnie wiadomo to 544 ma 4 wenty w boku.

Obowiązki 12
MD


14
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia ep07-544
« dnia: 01 Października 2024, 15:48:11 »
@matek123 zapewne jak inni określisz to ulepem bo wsm tak wyszło ale tak mi to narazie idzie pracę nadal trwają na etapie który dziś zrobiłem zamieniłem zgarniacze z starej 544 która ma takie same zgarniacze jak aktualna 544

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia ep07-544
« dnia: 01 Października 2024, 15:04:54 »
@matek123 chciałbym ale gdzie konkretnie znajdę zdjęcia aktualnej 544 na forum,szukałem wpisując w szukaj na forum "544" i żadnych zdjęć nie widziałem,jakbyś powiedział jak do nich dojść to byłbym wdzięczny🙏

16
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia ep07-544
« dnia: 01 Października 2024, 14:20:45 »
Witam ostatnio zacząłem robić ep07-544,do MaSzyny lecz potrzebowałbym wyraźnych napisów bocznych tej lokomotywy w realu,a konkretnie napis "PKP" oraz napis EP07-544 z tymi czarnymi ramkami,chciałbym aby były równe i wyraźne,byłbym wdzięczny za podesłanie zdjęć🙏!
W zamian tej osobie mogę podarować ta teksturę jeśli ja skończę!

17
Tabor / Dodawanie kabiny
« dnia: 22 Września 2024, 17:49:58 »
Witam mam pytanie,czy mógłby ktoś opisać w krokach jak dodać kabinę do jednostki która nie ma dedykowanej kabiny? Ja np chciałbym przełożyć kabinę z st43 do czeskiego nurka,ale nie mam pojęcia jak to zrobić,czy mógłby ktoś wytłumaczyć?

18
Tabor / Odp: Usuwanie pociągów AI
« dnia: 18 Września 2024, 11:01:34 »
@robert357 wielkie dzięki za odpowiedź,bardzo pomogła bo teraz zedytiwalem sobie trainset na scenerii wrzosy i już nie muszę ręcznie usuwać pociągów AI.

19
Tabor / Usuwanie pociągów AI
« dnia: 17 Września 2024, 18:25:33 »
Witam,mam pytanie, mianowicie mam słaby pc,i jeśli odpalam scenerię z pociągami które stoją na scenerii bądź są sterowane przez AI to gra strasznie ścina, zauważyłem że jeśli ręcznie posuwam kliknięciami przy wyborze scenerii pociągi AI z których nie korzystam,to gra przestaje ścinać i działa w miarę płynnie,problem jest w tym że na niektórych sceneriach pociągów AI jest strasznie dużo i ręczne usuwanie ich w magazynie zajmuje trochę czasu,i mam pytanie czy da się w jakiś sposób wyłączyć pociągi AI na scenerii? Aby nie trzeba było usuwać każdego po kolei? W sensie aby się nie wyświetlały na scenerii,i pozostał tylko pociąg którym jadę.pilnie proszę o odpowiedź🙏!

20
Symulator / Odp: Renderowanie VBO
« dnia: 28 Sierpnia 2024, 02:23:28 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.
Okej dzięki za odpowiedź,mam jeszcze jedno pytanie co do zmniejszania rozmiaru tekstur,nie mam pojęcia dlaczego ale gdy ustawiam najmniejszy rozmiar tekstur (512) to gra dłużej się wczytuje a na większych rozmiarach tekstur mam wrażenie że szybciej się wczytuje pomimo to że pc mam dość słaby;generalnie pytanie moje polega na tym jakie ustawienia wpływają na czas wczytywania scenerii,bądź co zrobić aby czas ładowania danej scenerii był szybki?

21
Symulator / Renderowanie VBO
« dnia: 26 Sierpnia 2024, 13:05:01 »
Witam,czy mógłby ktoś wyjaśnić co to i na czym polega "Renderowanie VBO"? zobaczyłem tą opcję w ustawieniach startera  i zastanawiam się czy jak ją włącze to symulator będzie lepiej chodził pod względem FPS czy obniży wydajność kosztem jakości?
A i pytanko jeszcze jedno jak wpływa na wydajność symulatora opcja "usuwanie nieużywanych tekstur z OpenGL" czy przy dobrych kartach graficznych lepiej mieć ją odznaczoną? Albo czy przy starych zaznaczoną?

22
Poszukuję, chcę zrobić / Najnowszy plik wykonywalny
« dnia: 18 Sierpnia 2024, 17:08:02 »
Witam,czy mógłby ktoś podesłać najnowszy plik wykonywalny eu07.exe wraz z wszystkimi plikami .ini  do paczki 24.06🙏? Wiem że mógłbym ściągnąć te pliki z instalatora ale niestety nie posiadam wystarczającej wymaganej ilości pamięci w komputerze żeby uruchomić instalator tych rzeczy.proszę o odpowiedź.

23
Tabor / Odp: Problem z dźwiękiem RP1 w EP07/EU07
« dnia: 16 Sierpnia 2024, 10:09:55 »
@mareczek już wszystko rozwiązane miałem exe które nie obsługiwało większość plików include (exe z 2021) grałem na takim exe bo według mnie gra szybciej chodziła na tym exe ale przerzuciłem się na najnowsze exe i wszystko już normalnie działa.ale dzięki za odpowiedź.

24
Bocznica / Odp: Problem z dźwiękiem RP1 w EP07/EU07
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 23:31:10 »
Jednak temat już nie ważny,rozwiązaniem tego problemu była zmiana exe na nowsze,można zamknąć ten wątek i temat.

25
Tabor / Odp: Problem z dźwiękiem RP1 w EP07/EU07
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 21:12:46 »
Dodam tylko że w innych lokomotywach i w ezt rp1 działa normalnie

26
Tabor / Problem z dźwiękiem RP1 w EP07/EU07
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 21:11:03 »
Witam, ostatnio pobrałem MaSzyne 24.06 i problem jest taki na jakiej kolwiek scenerii gdy prowadzę lokomotywę EP07/EU07 to gdy wciskam przycisk od sygnału RP1 (Przyciski A i S) to słychać tylko kliknięcie tej wajchy od rp1 a nie słychać sygnału,próbowałem jeszcze raz wgrać folder dynamic bo myślałem że coś się źle zainstalowało i nadal ten sam problem,czy ktoś wie o co chodzi i jak można to zmienić?

27
Bocznica / Odp: MaSzyna na androida
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 19:03:09 »
@matek123 jednak udało mi się pobrać,na chomikuj jest też ta gra opublikowana

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na androida
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 18:59:44 »
@matek123 kurczę szkoda że chyba się nie da pobrać bo na stronie tylko czarny ekran się pokazuje.

@matek123 jednak udało mi się pobrać,na chomikuj jest też ta gra opublikowana.

Unikaj pisania posta pod postem. Użyj opcji modyfikuj.
matek123

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na androida
« dnia: 15 Sierpnia 2024, 18:03:46 »
@fuji8 fajnie że komuś się przydała ta ciekawostka😊,szkoda trochę ze train driver 2 nie działa na tym emulatorze (przynajmniej u mnie) a i czy mógłbyś powiedzieć z jakiej strony pobrać ten symulator co pokazałeś?

30
Symulator / Odp: Ustawienia na słaby PC
« dnia: 14 Sierpnia 2024, 21:38:06 »
@koszowy tak chodzi o emulator,bo na pc mi wszystko śmiga😉

Strony: [1] 2