Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Filipie

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Próba hamulca..
« dnia: 03 Stycznia 2025, 19:56:53 »
Witam.

Jako "swieżak" w temacie poprosiłbym o wytłumaczenie krok po kroku jak wygląda próba hamulca z punktu widzenia maszynisty np. na "siódemce"? Jak wygląda hamowanie podczas całej tej procedury? W jaką pozycję trzeba przestawić kran hamulca podczas całej tej procedury? Na co patrzeć i czym się sugerować? Przyznam szczerze, że nie miałem możliwości zapytać o to czynnego zawodowo maszynistę i mam masę wątpliwości co do tego jak się to wykonuje.

Jeśli zdarzył się taki post wcześniej to proszę o zamknięcie tematu.

Nie stawiaj spacji przed znakami interpunkcyjnymi. Zdecyduj się, czy piszesz z polskimi znakami, czy bez.
Matek123

2
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 19:16:02 »
Tak jak najbardziej a ja staram się teraz usystematyzować zdobyte informacje. Dzięki

3
Tabor / Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 18:02:28 »
Witam serdecznie.

Jestem po lekturze instrukcji uruchamiania symulatora. Chciałbym się dowiedzieć czy poprawnie uruchamiam loka eu07/et22 oraz czy technika jazdy tymi maszynami jest taka jak ma być. Jestem nowicjuszem i proszę jakieś uwagi, spostrzeżenia kierować do mnie w sposób jak najbardziej "łopatologiczny". Nie jestem zawodowo związany z branża kolejową.

Uruchamianie loka:
1.nastawnik kierunkowy
2. baterie
3. zbicie CA/SHP
4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )
5. przekaźnik róznicowy i  wył. szybki
6. przetwornica i sprężarka
7. JAK POPEŁNIĆ P.G ?  W instrukcji jest napisane , że wystarczy wcisnąć klawisz 4. Niestety u mnie się to nie sprawdza i chciałbym się dowiedzieć czy jak ja robię to jest w miarę normalnie. Daje w "falę" i wciskam dopiero wtedy klawisz 4. Dopiero wtedy rośnie ciśnienie w P.G praktycznie od zera. Tak ma być ??? czy trochę to inaczej wygląda?  Proszę mnie poprawić.
8. Pozycja jazda
9.  Światła, radio

Moja technika jazdy wygląda następująco: ( nie wiem czy tak się robi, proszę mnie z błędu wyprowadzić. )
 
Daje kilka pozycji na nastawniku, oczywiście kontrolując amperomierz , żeby przekaźniki nie wywaliło. Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać.  Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:

-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.

Hamowanie u mnie wygląda w ten sposób, że zjeżdżam nastawnikiem do zera. Daję hamowanie wstepne, po czym reguluję za pomocą przycisków 3 i 9 dalsza silę hamowania.  Nie wiem czy chcąc wyluzować/odhamować pociąg mogę to zrobić w ten sposób , że daję "falę" po czym kran hamulca wraca na poz. "JAZDA".
Czy lepiej robić to w ten sposób , że dawać od siebie pozycje kranu w "góre" aż osiagnie sie poz. JAZDA i ew. poprawić falą.  Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co do hamowania.


 Nie wiem czy się dobrze wyraziłem,  mam nadzieję, że w miarę zrozumiale.  Dzięki za odpowiedzi i jeśli to nie ten dział to prosze przenieść tem gdzie być on musi.

Dziękuje.


 

Strony: [1]