Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Joymaxx

Strony: [1]
1
Naprawiłem już wszystko co było możliwe. Zostały pierdoły których już nie ma na mapie zapewne, pozostały wpisy w eventach. Prosił bym jeszcze by ktoś pomógł mi naprawić ostatnią teksturę tabliczek onumerowania zwrotnic we Wrocławiu. Zapewne trzeba zmienić któryś wpis w odpowiednim evencie. I kolejny raz proszę od dwa pliki odpowiadające za sygnały, działanie kilku przejazdów kolejowych:

Cytuj
"scenery/przejazdy/rog2.inc"
"scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"

2
Trasy / Kaliska - prośba o dwa pliki.
« dnia: 11 Czerwca 2024, 01:18:31 »
Tak jak w temacie. Poszukuję tych dwóch plików, brakuje mi ich w scenerii. Czy ktoś był by łaskaw podrzucić? Innym z pewnością też się przydadzą ;) Z góry dzięki za odpowiedź.

Cytuj
"scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"
"scenery/przejazdy/rog2.inc"


3
Właśnie brakuje takiego centrum pobierania brakujących należności. Bardzo by się przydało.  Jestem pod wielkim wrażeniem że pracujecie nad Maszyną od lat zupełnie za darmo, sim rozwinął się w bardzo dobrym kierunku. Ale mam wrażenie że jego tworzenie jest nieco chaotyczne. Niby mamy repo ale tam i tak nie znajdziemy wielu potrzebnych plików. Struktura też stale się zmienia, w wielu przypadkach wystarczy skopiować dany plik modelu albo tekstury, zmienić nazwy na te brakujące w error.txt, utworzyć mat, napisać ścieżkę, powrzucać wszystko do folderów i tak naprawdę mozna naprawić wiele obiektów które są różowe. Czemu brakuje ich na przykład w nowszych wersjach na repo, tego nigdy nie zrozumiem ;) Można też samemu zrobić sobie tekstury, np. D24 którego mi brakuje aktualnie.

4
Cytuj
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2"                  --> coś było zmieniane w podsypkach? pewnie literówka tesktury -  Nie, nie było. W macie ścieżka pliku prawidłowa, sama nazwa tekstury też ale mimo to engine daje w logu że nie może znaleźć.
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp -  Fakt, plik był stary ale w folderze pkp był nowszy tyle że w nazwie miał podkreślniki.
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e" -->literówka, powinno być przejazdy/jegd50_original1 - z tym też dziwna sprawa bo w macie i sama nazwa pliku to jegd50_original1 ale engine szuka jegd50_original1e. Może kiedyś nazywał się inaczej, tyle że w repo w żadnej wersji go nie znalazłem. Zmieniłem nazwę tekstury, wrzuciłem i bad file zamilkł.


Zostały tylko te cztery rzeczy, znak w Sieradzu i chyba reszty nie będę ruszał. Mam nadzieję że w rzeczywistości nie będzie brakować żadnego obiektu. Nie mam szczerze pojęcia gdzie znajdę wpis pod tabl/tabl/c/tz1 i pmppw/d24. Zmiana wpisu dla znaku w Sieradzu też będzie dla mnie czarną magią. Siedzę w modyfikacjach do ETS2. Tam system plików jest nieco łatwiejszy więc wybaczcie amatorkę i ciągłe proszenie o pomoc ;)

Cytuj
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc"                            -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"                    -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1"                --> usunąć /tabl we wpisie
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24"                  --> ? (trzeba czymś zastąpić)



5
Udało się naprawić kładkę i wiejskie przejazdy, było chwilę kombinowania bo w eventach zapewne zmieniły się ścieżki niektórych plików e3d, do tego te z oficjalnego instalatora niestety są źle napisane. Jeśli chodzi o roślinność przerzuciłem pliki luzem do /models i jest git. Pojawiło się sporo nowych drzew i krzewów, co najważniejsze wszystkie błędy dotyczące ich zniknęły. Tarcza w Sieradzu i ten znak nadal nie mają tekstury. Podejrzewam że to będzie "pmppw/d24"albo "tabl/tabl/c/tz1" o ile w ogóle to są one :P Reszty czyli duplikatów itp to raczej nie będę już ruszał bo zrobiłem sobie pierwszy scenariusz i wychodzi na to że nie nic podejrzanego ani innych brakujących tekstur już nie dostrzegłem. Zastanawiam się czym jest ten missed none i ostatni "[".

Zostały jeszcze te najważniejsze o które bym bardzo prosił. Szukajka nic nie znalazła, repo niestety też. Jeśli do próśb o wrzucenie czegoś istnieje jakiś dział to proszę przenieść, bynajmniej takowego nie znalazłem.

Cytuj
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1"
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24"
Bad file: failed to locate texture file "lj/kozuby"
Bad file: failed to locate texture file "lj/chociw"
Bad file: failed to locate texture file "lj/rusiec"
Bad file: failed to locate texture file "lj/chs"
Bad file: failed to locate texture file "bruchniewo/komin"
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2"
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna1"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna2"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/none"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy"
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc"
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"
Failed to open file "scenery/przemysl/rozladowywarka_ecpiwonice.inc"
Failed to open file "scenery/peronowe/kladka_ow.inc"
Failed to open file "dynamic/road/golf-1/golf-1.fiz"
Failed to open file "dynamic/road/audi80b2/80b.mmd"
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/["
Missed file: none
Bad file: failed to locate 3d model file "none"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907"
Bad file: failed to locate 3d model file "none"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284"
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982"
Bad include: can't open file "["

6
Dobra, udało się szczęśliwie naprawić wagon. Kładka nie wiem czy naprawiona bo nie pamiętam na której stacji była. Będę musiał przejechać kilkanaście km i na nią trafić. A mogę pobrać całą wersję najnowszą sima z repo? Zauważyłem że ma ona dodanych kilka innych mapek, np Cukrownię Glinojeck. Jest jakaś różnica pomiędzy tą 23.07 z instalatora?

7
A kopałeś w repozytorium? Tam powinny znajdować się te wagony, dokładnie w tej aktualizacji paczki: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&rev=8768&peg=8768 .

Pobierasz to:
/dynamic/cd/9-107_v1/33545961859-1,1.mat
/dynamic/cd/9-107_v1/33545961859-1,2.mat
/dynamic/cd/9-107_v1/skins/9-107-6/33545961859-1.tga
/dynamic/cd/9-107_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515332881-8,1.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515332881-8,2.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515382294-3,1.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/84515382294-3,2.mat
/dynamic/pkp/408wb_v1/skins/84515332881-8.tga
/dynamic/pkp/408wb_v1/skins/84515382294-3.tga
/dynamic/pkp/408wb_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,1.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,2.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/84515348364-7,3.mat
/dynamic/pkp/408w_v2/skins/84515348364-7,1.tga
/dynamic/pkp/408w_v2/skins/84515348364-7,3.tga
/dynamic/pkp/408w_v2/textures.txt
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515340200-5,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515361919-4,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362022-6,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515362199-2,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/31515373654-1,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,1.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,2.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/33515301300-8,3.mat
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515340200-5,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515340200-5,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515361919-4,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515361919-4,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362022-6,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362022-6,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515362199-2.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/31515373654-1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/33515301300-8,1.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/skins/33515301300-8,3.tga
/dynamic/pkp/412w_v2/textures.txt
/dynamic/pkp/426w_v1/426w_railp_2.fiz
/dynamic/pkp/426w_v1/426w_railp_2.mmd
/dynamic/pkp/426w_v1/84515944314-0,1.mat
/dynamic/pkp/426w_v1/84515944314-0,2.mat
/dynamic/pkp/426w_v1/components/426w_kratka_3.t3d
/dynamic/pkp/426w_v1/main/426w_railp_2.t3d
/dynamic/pkp/426w_v1/skins/84515944314-0.tga
/dynamic/pkp/426w_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/436w_v1/436w_jaxan.fiz
/dynamic/pkp/436w_v1/436w_jaxan.mmd
/dynamic/pkp/436w_v1/33515381992-5,1.mat
/dynamic/pkp/436w_v1/33515381992-5,2.mat
/dynamic/pkp/436w_v1/components/drzwi_4.t3d
/dynamic/pkp/436w_v1/main/436w_jaxan.t3d
/dynamic/pkp/436w_v1/skins/33515381992-5.tga
/dynamic/pkp/436w_v1/textures.txt
/dynamic/pkp/437w_v1/437wa_jaxan.fiz
/dynamic/pkp/437w_v1/437wa_jaxan.mmd
/dynamic/pkp/437w_v1/84515382030-1,1.mat
/dynamic/pkp/437w_v1/84515382030-1,2.mat
/dynamic/pkp/437w_v1/main/437wa_jaxan.t3d
/dynamic/pkp/437w_v1/skins/437wa/84515382030-1.tga
/dynamic/pkp/437w_v1/textures.txt
/textures/mini/31515340200-5.bmp
/textures/mini/31515361919-4.bmp
/textures/mini/31515362022-6.bmp
/textures/mini/31515362199-2.bmp
/textures/mini/31515373654-1.bmp
/textures/mini/33515301300-8.bmp
/textures/mini/33515381992-5.bmp
/textures/mini/33545961859-1.bmp
/textures/mini/84515332881-8.bmp
/textures/mini/84515348364-7.bmp
/textures/mini/84515382030-1.bmp
/textures/mini/84515382294-3.bmp
/textures/mini/84515944314-0.bmp
/textures/tabor/y25_dieselpower/25tna/25tna_dirty_6.tga
/textures/tabor/y25_dieselpower/25tna/25tna_new_3.tga


Dobra, udało się szczęśliwie naprawić wagon. Po woli zaczynam łapać o co chodzi z tym repo :P Kładka nie wiem czy naprawiona bo nie pamiętam na której stacji była. Będę musiał przejechać kilkanaście km i na nią trafić. A mogę pobrać całą wersję najnowszą sima z repo? Zauważyłem że ma ona dodanych kilka innych mapek, np Cukrownię Glinojeck. Jest jakaś różnica pomiędzy tą 23.07 z instalatora?

8
Wiem że tekstura wagonu to zapewne będzie to:
Cytuj
"Bad file: failed to locate texture file "31515361919-4"

Miniatruka też będzie potrzebna:
Cytuj
"textures/mini/31515361919-4.bmp"

Znalazłem je w testach dodatków ale link jest już nieaktywny. Gdyby ktoś mi zreuploadował tą paczkę albo te dwie tekstury to był bym bardzo wdzięczny.
Cytuj
"https://eu07.pl/userfiles/24710/Eaos+ Pack 2.7z"

Natomiast nie mogę za cholerę zlokalizować tej tekstury płyty. Nie wiem, może wpis tam gdzieś jest ale nie mogę go znaleźć, na forum też nic nie znalazłem. Mam jeszcze jedno pytanie. Do folderu models\plants dodałem brakującą roślinność czyli tree.t3d, tree_small.t3d i krzew_1-5.t3d. Tekstury oczywiście poszły do \textures\plants. Niestety w logach nadal wywala błędy. Czy trzy pliki .t3d umieściłem w dobrym miejscu? Zapodam może te logi, gdyby ktoś kumaty wytłumaczył mi czy wszystkie wpisy to faktycznie błędy, był bym bardzo wdzięczny. Kilka z nich na pewno i wiem że brakuje ich w strukturze bo sprawdzałem. Starsze posty wstecz z aktualizacją plików dotyczą starszych wersji scenerii więc raczej nie ma sensu ich wrzucać do struktury.

Aaa i zauważyłem brak kolejnych dwóch tekstur, wszystko zapodałem w załącznikach.

9
No i git. Dziękuję bardzo za pomoc ;)

Scaliłem wiadomości.

Na scenerii brakuje mi jeszcze dwóch tekstur. Jedna na torowisku, druga to stojący na bocznicy wagon. Da się je naprawić czy to wina .exe? Znajdę te tekstury w repozytorium? Wersja scenerii oczywiście 460 z repo.

https://zapodaj.net/plik-xj7lyYosqr

https://zapodaj.net/plik-8I1Ofo22H7


Pliki graficzne umieszczaj w postach jako załącznik lub umieść je na forumowym uploadzie.
Matek123

10
Teoretycznie zadziała o godzinie 18:29.
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 none 1829 roz62 none endMoże warto zmienić na:
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 radio_call3 0  roz62 endWtedy będzie podpięte pod wywołanie radiem.

No i git. Dziękuję bardzo za pomoc ;)

11
Mogę dodać inne np z linii 053?

W pliku załączonym od kolegi wyżej mam linię odpowiadająca za próbę radia. Leci ona tak:

node -1 0 roz62 sound -25006.5 0.2 8914.29 radiotelefon/proba_radia.ogg endsound
event roz62 sound 1 roz62 1 endevent
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 none 1829 roz62 none end


Jeśli chcę ją zamienić na tą działającą z linii 053, wystarczy że zamienię te linijki i będzie działać czy trzeba dodać jeszcze jakieś brakujące skrypty?:

node -1 0 l053test_domyslny sound 0 0 0 radiotelefon/linia053/l053_wieczor_probaradia.wav endsound  event l053test_domyslny sound 0 l053test_domyslny 1 endevent


12
Teraz to elegancko, działają :) Wielkie dzięki. A jest możliwość żeby działał też ZEW3 i próba radia? Trzeba dodać jakieś wpisy do pliku?

13
Witam. Co zrobić żeby transkrypcje radiowe działały na 23.07? Folder kaliska_450 wgrany do folderu z symulatorem ale nie słychać nic na radiu.

14
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 23:40:32 »
No dobra. Jestem po pierwszym dłuższym teście. Grę przeniosłem na SSD, plan wydajności zmieniłem na wysoką, poniżej podrzucam aktualne ustawienia na jakich działałem:

https://zapodaj.net/plik-zUngXC6JqJ

https://zapodaj.net/plik-47cDP3CSA3

Mikro dwie, trzy małe zacinki pojawiają się teraz tylko na początku wczytania scenariusza, przy zrobieniu czwartego z kolei zooma jest już ok i co najważniejsze podczas jazdy mam płynniutko aż miło popatrzeć :) Wcześniej było dużo gorzej.

Z tego całego morału wychodzi że simek mimo dobrej optymalizacji nie będzie działał za dobrze bez tweakowania i to nawet na maszynie z NASA. Otóż od dłuższego czasu śledzę peryferie nowych komputerów i jest z nimi spory problem bo przy grach, simach pisanych na jeden - max cztery rdzenie są jakieś ekscesy właśnie z Vsync i G-Sync. Na naszej Maszynce widzę że po prostu render nie znosi jakichkolwiek spadków kiedy karta i monitor posiadają tą technologię. On i tak najlepiej będzie działał na starszych Pctach i stałym odświeżaniu.  Bez twardej inegrencji w kod pliku wykonywalnego .exe lub w przyszłości zaimplementowania obsługi więcej niż jednego rdzenia nowe maszyny zawsze będą borykać się z zacinkami przez dużą liczbę klatek. A najgorzej jest kiedy FPSy są większe niż monitor potrafi fabrycznie je odświeżyć bo wtedy obraz rozłazi się tak samo mimo włączenia Vsync. Gdyby twórcy popracowali nad wielowątkowością, obsługą większej liczby pamięci RAM i chociażby częściową implementacją renderu zgodnego ze zmienną liczbą klatek i równomiernie odświeżaniem, wtedy można by było stwierdzić że byłby/będzie simem niemalże idealnym... :)


Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123

15
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 22:39:21 »
Akurat te wątki już prześledziłem :) Ok w takim razie pobawię się przeniesieniem na SSD, i sprawdzę jeszcze tą zmianę planu zasilania. Faktycznie gdy wyłączę Vsync, wtedy jest lepiej ale niestety obraz niemiłosiernie rwie, nie jest płynny więc wolę zostać przy włączonej opcji. To prawda. Sam jestem zdumiony działaniem tego sima, a przecież jest darmowy ;)

16
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:44:42 »
Grubsza programistyka. Wiem czym jest język programistyczny C++. Ale reszta to już raczej nie dla mnie :P Np. jak oglądam filmiki na YT to niektórym chodzi to o niebo lepiej na gorszej maszynie niż moja...

17
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:36:14 »
Mam dysk SSD M2 PCIe 1TB ale używam go do systemu, mam na nim RDR2 i Hogwarts Legacy. Przeniosłem dziś simka na niego ale nadal ścina. Napiszesz mi jak to zrobić żeby zaimplementować w exeku to ładowanie modeli na osobnym wątku? W kompach jestem średnio zaawansowany więc poradzę sobie ale potrzebuję jakiegoś poradnika ;) Czy może chodzi o linijkę python.threadedupload [yes] (yes/no) w pliku eu07.ini?

18
Symulator / Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 16:35:13 »
Witam. Mój simek po wczytaniu i zmianie kabiny czasami przez chwilę zacina. Podczas jazdy w niektórych miejscach i przy pierwszym zoomie też.

Mój spec:
RTX 3080 10GB
i7 12700K po OC
Pamięci 32GB DDR4 3600MHz CL16
ASUS TUF Gaming Z690 D4
Dysk na którym siedzi sim to HDD 2TB 7200RPM

Poniżej wrzucam screeny z ustawień:

https://zapodaj.net/plik-lLLfjVP0fb

W panelu nvidia:

https://zapodaj.net/plik-HhMxFcL7nr



Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123

Strony: [1]