Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krystian.

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: Manipulacja kształtem peronu.
« dnia: 05 Maja 2019, 13:39:03 »
Spróbuję potem tego co napisałeś, jednak od razu zapytam.
Dałoby radę bezproblemowo kontynuować pracę nad scenerią w 11'stce gdybym przeszedł z 9'tki?

2
Pomoc doraźna / Manipulacja kształtem peronu.
« dnia: 05 Maja 2019, 13:07:41 »
Witam, moje pytanie dotyczy jednocześnie ogólnego sposobu na manipulowanie kształtami typu "Box" w 3dsmax'ie w wersji 9. Tym razem padło na peron.
Na zdjęciu poniżej przedstawiam efekt, jaki chciałbym uzyskać modelując peron sposobem "Box".
Chodzi o łagodne zejście peronu na poziom torów (chcę zrobić identyczne przejście między peronami).
Czerwonymi liniami podkreśliłem to co chciałbym by podlegało modyfikacji.
Ktoś to robił i zna jakiś sposób aby pokrótce mi go objaśnić?



Pozdrawiam!

3
Pomoc doraźna / Odp: Eksport scenerii z 3dsmax'a
« dnia: 29 Kwietnia 2019, 17:53:41 »
Okazało się, że w warstwach w 3dsmax'ie była jakaś droga, która nie było w ogóle widoczna na polu modelowania.
Usunąłem ją i wszystko działa, na spokojnie wyeksportowałem. Także nie chodziło o te drogi co je edytowałem, z nimi było wszystko w porządku ;)

4
Pomoc doraźna / Odp: Eksport scenerii z 3dsmax'a
« dnia: 29 Kwietnia 2019, 15:23:15 »
// problem rozwiązany.

5
Pomoc doraźna / Eksport scenerii z 3dsmax'a
« dnia: 28 Kwietnia 2019, 20:09:18 »
Cześć, mam problem w 3dsmax'ie w wersji 9.

Po edytowaniu wysokości (współ. "Z") kilku dróg oraz terenu typu PLANE za pomocą opcji Editable Spline oraz Editable Mesh chciałem eksportować scenerię (.scm) eksporterem skryptowym. Jednak po zaznaczeniu wszystkiego i naciśnięciu opcji eksportowania pojawiają mi się poniższe errory:



Domyślam się, że chodzi o to, że nie przekonwertowałem z powrotem tych dróg i terenu z swoistego trybu edycji?

Wnioskuję to po tym, że parę godzin temu miałem ten sam problem, ale jakoś udało mi się z jednej krzywej oddzielić części drogi (chyba opcją Detach..) i musiałem je przekonwertować z powrotem prawidłowo, ponieważ wszystko działało. Teraz też pokroiłem drogę na kawałki, ale dalej czegoś chyba nie zmieniłem.

Nie wiem jak to zrobiłem, ale może ktoś z Was wie od razu co zrobić i może mi szybko pomóc.

W samej grze nie widać tych obiektów, które przed chwilą edytowałem (dokładnie te, przy których pojawił się ten problem).

Pozdrawiam!

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wzniesienia / doliny terenu - pomoc.
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 23:02:58 »
Ogólnie według twojego filmu zrobiłem przekrój, choć jestem pewien, że mimo zwracania uwagi na wartości XYZ jakie tam podałeś wyszły mi jakieś inne,
ponieważ gdy nałożyłem przekrój na torowisko to wyszły bardzo dziwne wzniesienia i rowy, kompletnie nienaturalne :P

Pobawię się tym jeszcze tylko tak jak piszę, nie rozumiem za bardzo czym mam się kierować w wykresie przekroju, jakie mam wykonywać obliczenia etc.

Potrzebna mi jakaś pewna wiedza fundamentalna, krok po kroku, bo tak to dużo nie zdziałam.

A to co mi mówicie na temat terenów nmt100 to już kompletnie nie rozumiem, bawię się w to od tygodnia i przyszedł czas na to aby teren nie był płaski dlatego próbuję się pouczyć :P

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wzniesienia / doliny terenu - pomoc.
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 22:13:02 »
Ale że górki? Zrób sobie regularną siatkę terenu, wszyj przekrój poprzeczny torów i dróg, potraktuj pędzelkami w trybie unoszenia/opuszczania. Będzie działać jak edytor terenu w większości gier. Po fakcie nałóż na to modyfikator optymalizujący by zmniejszył gęstość siatki, gdzie nie powyginasz przesadnie.

Jedyne co z tego rozumiem to położenie siatki terenu (choć nie wiem jaką opcją dokładnie) i manipulowanie pędzelkami. Nie wiem niestety jak zrobić resztę z tych rzeczy. Dlatego też szukam pomocy i wytłumaczeń, bo aktualnie stoję w miejscu bez tej wiedzy :/

8
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wzniesienia / doliny terenu - pomoc.
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 21:11:59 »
Nie do końca jest prawdą, aby torowisko szło cały czas płasko. Różnice są rzędu kilku milimetrów na metr bierzący. Obecnie taki efekt można uzyskać w Rainsted przy użyciu NMT 100 i zagęszczeniu siatki fundamentami budynków z CityGML (za darmo). Praktycznie całą brudną robotę z terenem załatwią programy https://github.com/surgus/TerenEU07/blob/master/README.md , a ewentualne poprawki kosmetyczne można dokonać po imporcie całości do 3dsmaxa.

Okej, tylko tego mogę używać pewnie w sytuacji gdy tworzę scenerię w Rainstedzie?. Ja jednak całą scenerię robię w 3dsmax'ie. Więc jak mogę uzyskać pożądany efekt w 3ds'ie? (wersja 9).

9
Pomoc w tworzeniu / Wzniesienia / doliny terenu - pomoc.
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 20:04:27 »
Cześć,

Jestem aktualnie w takim momencie scenerii, że potrzebuję wiedzy na temat tworzenia terenu. Jednak w gruncie rzeczy chodzi mi o manipulowanie jego wysokością. Tworzenie wzniesień i dolin.
Nie mówię to u nasypach związanymi z samym torowiskiem, tylko z edycją terenu zielonego.

Robiąc realną trasę widzę na ujęciach ze street view, że torowisko jest cały czas na takiej samej wysokości (nie ma podjazdów i zjazdów), tylko ziemia zaczyna się podnosić lub obniżać - i właśnie to chcę zrobić.
Jedyna ciekawa rzecz, jaką znalazłem to poradnik od Saurena na YouTube o przekroju poprzecznym, ale mam duże problemy z jego zrozumieniem.


Moje wartości matematyczne (X,Y,Z) różnią się, nie kumam schematu przekroju poprzecznego, nie wiem nawet czy robimy to samo :P
Czy jest w stanie ktoś mi to dobrze wytłumaczyć lub podesłać jakiś tutorial?

Pozdrawiam!

10
Pomoc doraźna / Odp: Tekstury drzew - problem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 21:30:31 »
Spoko, to problem rozwiązany ;)

11
Pomoc doraźna / Odp: Tekstury drzew - problem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 21:13:09 »
Odnośniki do tych dwóch plików masz wpisane w scn? Bo mi to wygląda na zdublowane include. W obu plikach współrzędne są identyczne z tego co widzę, ale w pliku eksportowanym z programu masz nieprawidłową ścieżkę do tekstury krzewu. Z kolei w tym drugim pliku (drzewa.scm) ścieżka jest poprawna. Jeżeli oba pliki są czytane przez scenerie, to taki efekt jest. Czytane jest to co ma złą ścieżkę (i daje efekt różowego pola) i jednocześnie jest czytane to co jest poprawne. I zarówno krzew jak i różowe pole są w tym samym miejscu.

Dokładnie! Dubel zrobił bubel rzeczywiście. Wyrzuciłem z .SCM, który powstał z 3dsmax'a wszystkie includy tych drzew (pewnie chodzi o te dziwne ścieżki tekstury) i zostawiłem tylko ten plik w podkatalogu gdzie scieżki są odpowiednie. Złe i dobre na siebie naszło, dziękuję Tobie bardzo! :)

Co do listy drzew. Rzeczywiście musi być nieaktualna. Mam najnowszego Rainsted'a 19.4 - w takim razie lista poniższych drzew jest zgodna z aktualnym starterem?

https://eu07.pl/userfiles/8463/priv-zielen.txt

(listę wziąłem z tego poradnika - https://eu07.pl/forum/index.php?topic=21743.0)

Tak chociaż na oko, może jednak ktoś wie od razu czy to jest aktualne :)

Dziękuję za pomoc!

12
Pomoc doraźna / Odp: Tekstury drzew - problem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 20:33:13 »
Porównałem z repo i tam jest inna struktura: Zamiast plants/rozi/#rozi_krzew_7 powinno być plants/rozi_krzew_7, chociaż coś dziwnie wyszedł ten kanał alfa. Podeślij ten plik z textures. Sprawdź teksturę przez Rainsted, Struktua, Wczytaj wszystkie pliki bez include, w Pliki według typu można podejrzeć teksturę: jeśli jest alfa, to powinna się na podglądzie wymieniać na różne kolorki.

Plik z textures czyli ten "rozi_krzew_7"?
Wysyłam w załączniku.

Rainsted nie pokazuje mi w zakładce tekstur tego "rozi_krzew_7", screen:



Więc nie mogę zobaczyć podglądu.

13
Pomoc doraźna / Tekstury drzew - problem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 19:51:32 »
Cześć. Mam problem z drzewami.
Konstruuję scenerię w 3ds'ie w wersji 9.
Otóż po dodaniu drzew sposobem "Zieleń" w main.ms i wklepaniu danych oraz współrzędnych include do pliku .SCM i .SCN odpalam symulator, a tu takie kwiatki:



Domyślam się, że to wina błędnego zapisu. Przed chwilą miałem taki problem, że pojawiał się tylko "różowy krzyż", to co widać ale bez tekstury drzewa. Teraz chociaż udało mi się wstawić te tekstury ale dalej jest problem z tym różowym czymś.

Podsyłam moje wpisy w plikach:


.SCM (eksportowany bezpośrednio z programu)
(linijki dotyczące drzew:)
include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;-10.2408;0.0;37.1757;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;-15.0904;0.0;44.8543;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;-7.68123;0.0;54.6883;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;-20.0747;0.0;64.2528;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;-10.106;0.0;73.9521;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;12.9297;0.0;69.7761;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;19.5306;0.0;77.0505;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;7.0024;0.0;89.444;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;19.8;0.0;98.6044;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;29.0952;0.0;97.1226;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;32.463;0.0;88.7705;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;26.4009;0.0;83.1126;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;16.2975;0.0;89.3093;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;39.0639;0.0;78.9365;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;36.639;0.0;98.2003;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;22.4943;0.0;111.672;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;10.7743;0.0;108.977;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;7.67596;0.0;101.299;0.0;5;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;4.71229;0.0;75.434;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;12.1215;0.0;81.9001;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;16.7017;0.0;61.8281;0.0;6;3;end //Plants


include;tree.inc;plants/rozi/#rozi_krzew_7;6.46355;0.0;59.9421;0.0;6;3;end //Plants


drzewa.SCM (stworzony przeze mnie plik posiadający wartości drzew)
(plik znajduje się w katalogu sceneria/...)

include tree.inc plants/rozi_krzew_7 -10.2408 0.0 37.1757 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 -15.0904 0.0 44.8543 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 -7.68123 0.0 54.6883 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 -20.0747 0.0 64.2528 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 -10.106 0.0 73.9521 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 12.9297 0.0 69.7761 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 19.5306 0.0 77.0505 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 7.0024 0.0 89.444 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 19.8 0.0 98.6044 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 29.0952 0.0 97.1226 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 32.463 0.0 88.7705 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 26.4009 0.0 83.1126 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 16.2975 0.0 89.3093 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 39.0639 0.0 78.9365 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 36.639 0.0 98.2003 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 22.4943 0.0 111.672 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 10.7743 0.0 108.977 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 7.67596 0.0 101.299 0.0 5 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 4.71229 0.0 75.434 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 12.1215 0.0 81.9001 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 16.7017 0.0 61.8281 0.0 6 3 end
include tree.inc plants/rozi_krzew_7 6.46355 0.0 59.9421 0.0 6 3 end

.SCN (stworzony przeze mnie plik scenerii)
(dodałem include pliku, który jest w katalogu sceneria/...)
include sceneria/drzewa.scm end
Proszę o pomoc. Porównywałem to z plikami Całkowa Retro i według tego próbowałem napisać swoje pliki, jak widać coś musiało pójść nie tak.

Pozdrawiam!

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: .dds - problem z odczytaniem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 14:10:41 »
Dzięki za paczkę z .tga, pomogło ;) Mimo wszystko jednak..

W sumie można robić na ddsach, tylko trzeba pamiętać by w materiale ustawić "flip v" ze względu na odwrotną orientacją. Jaką wersję maxa masz? Natywne wsparcie dla ddsów pojawiło się w okolicach wersji 6 naście lat temu. Patrzyłeś czy na wszystkich plikach wyrzuca ten błąd?

Błąd wyrzuca na wszystkich plikach tego typu. Mam wersję "9". Ponadto zaczął się pokazywać taki błąd:



Jakieś pomysły koledzy? :/

15
Pomoc w tworzeniu / .dds - problem z odczytaniem
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 16:57:43 »
Witam. Postanowiłem się pouczyć w zakresie tworzenia scenerii. No i pierwszy problem mnie napotkał :/
Używam 3dsmax'a w wersji 9. Korzystam z poradnika podlinkowanego poniżej:

https://eu07.pl/userfiles/8463/riv-Wlasna_sceneria_-_krok_po_kroku_2017_PDF.pdf

Doszedłem do momentu teksturowania terenu (rozdział 4.4), podpunkt 3).



No i tam wchodzę w Select Bitmap Image File. Według poradnika wybieram folder textures i nawet plik, który autor wybrał.
Musiałem zmienić typy szukanych plików na "All Files (*.*)", ponieważ przy "All Formats" nie szukało praktycznie żadnego pliku .dds

Zdjęcie z poradnika:



Jak już znalazłem to wybieram tego ".dds" ale jak widać poniżej wyskakuje mi taki niemiły komunikat:



KOMUNIKAT: grass_new.dds is an invalid file type

Moglibyście mi pomóc z tym? Bo takie coś kompletnie mi zaburza dalszą pracę :(

Pozdrawiam serdecznie!

Strony: [1]