Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DanLi

Strony: [1]
1
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 15 Stycznia 2025, 23:46:28 »
Dziękuję za wysłuchanie mojej opinii, mimo że zdałem sobie sprawę że nie była ona napisana w sposób zbyt przyzwoity, a wręcz po prostu "jechałem" po Twojej pracy, za co przepraszam.
Nic nie szkodzi, dziękuje.

Co do tych trzech paragrafów merytorycznie nie mogę się przyczepić - chociaż pierwsze dwa na upartego można by było połączyć w jeden. Brakuje mi wzmianki o darmowości symulatora, starannie wykonanych dźwiękach oraz o różnorodności epok historycznych pojazdów, bo w obecnym doborze screenów można mocno wyczuć lata 90./2000. No i też paragraf o autentycznych krajobrazach jasno mówi, że ukrycie archiwalnych scenerii domyślnie jest dobrym pomysłem. Nie chcę wyobrażać sobie miny użytkownika, który po przeczytaniu tego paragrafu włączy Moczniki.
Rozumiem. Co do zdjęć, to aktualnie użyłem jakie moglem znaleźć na forum i na internecie (do prototypu). Jeśli strona by była wykonywana, to zgadzam się z użyciem maszyny "po tuningu" lub zrobić ala konkurs dla graczy MaSzyny. Nagroda to uwiecznienie zdjęć na stronie główniej. Trochę by było przeglądania, lecz myślę ze to ciekawy sposób zaangażowania społeczności w tworzeniu nowej strony, i przy okazji podkreślania punktu o społeczności na stronie głównej.

Promowanie scenerii na stronie głównej jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Bardzo naciskałem na wrzucenie sporej ilości dobrych scenerii na repo, ale niech chociaż będą jasno i czytelnie dostępne do pobrania z prostego do znalezienia miejsca zamiast kisić się w dziale "Na warsztacie". Jak najbardziej na plus.
Strasznie się z tym zgadzam! Z tego co widzę często u strimerów i YouTuberów to powtarzające się problemy ze znajdowaniem scenerii i wgrywaniem ich - jeśli uda nam się pozbyć przynajmniej jednego z tych problemów to możemy świętować!

Podoba mi się użycie repo do hostowania scenerii, jest wtedy wszystko w jednym miejscu. Ciekawe czy można by było to zorganizować tak ze osobna strona czyta dane z repo, dynamicznie pokazuje listę scenerii, i pozwala ściągnąć je używając strony; można powiedzieć taki "frontend", dla graczy. Z tego co pamiętam, Train Sim World ma cos podobnego w grze gdzie trasy sa pokazane jako kafelki a po kliknięciu pokazuje się więcej informacji i opcja kupienia danego DLC i ściągnięcia.

Na przestrzeni lat ten kolor się stopniowo zmieniał, z intensywnego zielonego na taki jaki chociażby mamy obecnie na forum. Myślałem jednak, żeby wrócić do korzeni i do nieco bardziej intensywnego zielonego. Oczywiście tak, żeby nie gwałcił oczu. MaSzyna nie ma "brand guidelines"'ów, więc tutaj raczej wszystko zależy od opinii społeczności.
Podoba mi się ten pomysł, w najnowszym prototypie użyłem kolory akcentu które bardziej przypominają oryginalne.

Jak najbardziej, chociaż te animacje pojawiania się treści po zjechaniu do nich na stronie są według mnie bardzo kiczowate i zbędne. Jakoś do mnie nie przemawiają. (w sumie to nawet nie wiem, czy to na pewno z Wordpressa, ale na pewno wiele stron posiada takie animacje, choćby obrazki na stronie https://bazawagonow.pl/)
Akurat z tym się zgodzę w 100%, rozumiem gdy strony używają te animacje żeby załadować jakieś intensywne dane.. ale w 99% tak jak mówisz to porostu wygląda kiczowato.

Jak najbardziej. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zostawić nowej strony na kolejne X lat bez żadnych zmian, a co jakiś czas podmieniać grafiki, pokazywać najnowsze dodatki w symulatorze, itp.
Bez pytań, jeśli symulator się rozwija to strona główna musi to reprezentować.

(...) Projekt jest bardzo fajny, ale prawdziwym wyzwaniem może się okazać przekonanie użytkowników Forum, którzy na stronę patrzą głównie ze swojej perspektywy.
Zgadzam się, ale nic na siłę. Jeśli głos w większości będzie przeciwko, to nie będę naciskał.



W poniższym linku załączam interaktywny prototyp strony stworzony za pomocą Figma, jest to najnowsza wersja prototypu nad którym pracuje.
W załączniku dodaje wersje PNG w razie gdy by były jakieś problemy z otwarciem linku Figma.

Przez okres świąteczny wprowadziłem parę zmian:
  • Zmieniłem kolor akcentu na kolor bardziej podobny do oryginalnego zielonego MaSzyny.
  • W górnym pasku, opcja projekt teraz pokazuje rozwijane menu z opcjami galeria, instrukcje i prasa (Figma się popsuła i strzałka nie obraca się o 90 stopni w dół).
  • Połączone zostały pierwsze paragrafy co do fizyki jazdy i pojazdów, a dodany został paragraf o tym że MaSzyna jest darmowa.
  • Sekcja wezwania do działania (call to action) została zmieniona z paska pod filmikiem na mały banner nad promocja nowych scenerii.
  • Karuzela do promocji scenerii została zrobiona od zera.
  • Sekcja "Aktualności" została zmieniona na "Kolej Na Nowości" i dokończone zostały podglądy postów.
  • Pozbyłem się sekcji "Społeczność" gdyż mi się nie podobał wygląd, i nie bylem pewny jak zaprojektować. Może ja dodam z powrotem w przyszłości.

Chętny jestem usłyszeć co myślicie!

Pamiętajcie tylko ze tak jak wspomniałem, zdjecia użyte na stronie są tylko do ilustracji i nie muszą takie zostać.
Filmik na górze strony jest to trailer który zrobiłem wiele lat temu, gdyż tylko ten film miałem pod ręka; dla strony trzeba by było zaprojektować i nagrać całkowicie nowy filmik (co tez mógł bym zrobić sam).

Link Figma KLIK

Pozdrawiam,
DANLi

2
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 20 Grudnia 2024, 21:56:35 »
Dziękuje za opinie, tak jak mówiłem w poprzedniej wiadomości to jest tylko koncept wykonany w Figmie, wiec nic nie jest stracone jeśli nie zostanie użyty.

Cytuj
Nie jestem fanem - dużo słów/zdań wypełniaczy,

Podszedłem do projektu od punktu osoby która nigdy nie miała styczności z symulatorem, średnio strony internetowe maja ~15 sekund aby zaciekawić użytkownika do dalszej eksploracji strony. Większość osób które miały już styczność z symulatorem, najprawdopodobniej udadzą się od razu na forum symulatora (lub na strone aktualności jeśli owa istnieje).

W moim projekcie na pierwszym planie jest hero (na koncepcie jest to zdjęcie z Galicji) - był by to filmik który leci w kolko pokazując różne sceny z MaSzyny; głównym zadaniem bannera "hero" jest zaciekawienie użytkownika od pierwszego momentu załadowania strony - użytkownik spędzi ~5 sekund w tym miejscu.

Następnie są 3 najważniejsze punkty MaSzyny.. to że stawiamy na jakość, różnorodność i autentyczność. Tekst można przykrócić, i zmienić, ale te trzy punkty razem ze zdjęciami są zaprojektowane aby pokazać użytkownikowi o czym jest MaSzyna w prosty sposób - nie chcemy zasypać go jedna długą ścianą tekstu lub informacjami których nie potrzebuje. Tutaj mija pierwsze 15 sekund użytkownika, jeśli nie został zaciekawiony to jest stracony. Jeśli został zaciekawiony, to przeczyta teraz dłuższy tekst aby więcej się dowiedzieć o MaSzynie i czego może się od niej spodziewać.

Następny jest banner, który powinien być użyty jako prezentacja kreacji społeczności MaSzyny. Nowy użytkownik który nigdy nie miał styczności z symulatorem może się dowiedzieć więcej na temat tras, skąd je pobrać; dodatkowo jest to bardzo dobre wynagrodzenie ciężkiej pracy twórców tras (wreszcie trasy i scenerie są tak samo ważne dla MaSzyny jak i same lokomotywy i wagony).

Ostatnim punktem przed aktualnościami jest fakt ze MaSzyna jest tworzona przez fanów, i to właśnie pasja społeczności pchnie projekt do przodu.

Na samym końcu skrócona wersja aktualności - zgadzam się z opiniami innych, główna strona nie powinna by samymi aktualnościami dlatego że dla nowego użytkownika to nic nie znaczy; osobiście lubię pomysł osobnej pod strony jako blog.. jeśli strona by była hostowana jako strona statyczna, to zawsze można użyć Hugo i markdown do blogu.

Cytuj
Turkusowy kolor raczej nie jest kolorem MaSzyny, to już nawet nie stoi blisko klasycznej zieleni.

Patrząc na aktualna stronę, myślałem ze MaSzyna miała/będzie miała rebrand na turkusowy. Dodałem w załączniku nowy koncept; jest trochę wyczyszczony, dodałem więcej zdjęć zamiast tymczasowych zdjęć, plus dodałem segment na skrócone aktualności (max 6) i "footer".

Cytuj
i wygląda to na przeciętną stronę z Wordpressa

Jestem otwarty na konstruktywna krytykę. Przeciętna strona WordPressa wygląda jak wygląda, bo działa. Czysto i schludnie komunikuje informacje do użytkownika.

Cytuj
chcemy pokazać, że symulator żyje, i że coś się dzieje, aby wyjść na przekór powszechnej opinii

Myślę ze sama odświeżona strona dużo zrobi dla MaSzyny, szczególnie jeśli nowi użytkownicy zostaną wzięci pod uwagę. Dobra strona może sprzedać produkt (nawet jeśli jest darmowy), i pozbyć się aktualnej opinii typu "MaSzyna czyli ten symulator sprzed 20 lat".

3
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 20 Grudnia 2024, 00:10:41 »
Witam wszystkich!

Wybaczcie ze tak wpadam bez zapowiedzenia, ale nie chciałem robić nowego wątku jeśli owy już istnieje.

Chciałbym zaprezentować mój projekt nad którym dłubie od paru dni, jest to koncept (jeszcze nie skończony). Znam się trochę na projektowaniu i tworzeniu stron wiec chętnie bym zgłosił siebie jako wolontariusza do utworzenia projektu, jeśli do tego by doszło. W projekcie postawiłem na nowoczesny styl (flat modern design), utrzymując aktualne kolory maszyny.

Chętnie usłyszę co myślicie! Jeśli reakcja będzie pozytywna, z chęcią dalej będę kontynuował pracę.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Lutego 2020, 14:43:59 »
Witam, podczas odpalania Rainsted wyskakuje błąd z brakującym plikiem vcl40.bpl. W poprzednich paczkach działało bez problemu.
Plik ten jest wersjonowany i wchodzi w sklad paczki. Nie wiem czemu miałbyś go nie mieć.

3 razy instalowałem paczkę, i za każdym razem brakuje pliku, bez kopiowania bin'a błąd pokazuje sie 4 razy (po wypakowaniu tylko raz). Próbowałem x86 i x64.

EDIT: Zainstalowałem na innym dysku i działa normalnie.

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Lutego 2020, 18:58:56 »
Witam, podczas odpalania Rainsted wyskakuje błąd z brakującym plikiem vcl40.bpl. W poprzednich paczkach działało bez problemu.

6
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 15:39:08 »
Witam, mam taki problem z GL33. Nie jestem pewny czy wiecie o tym błędzie, dlatego że we wcześniejszej wersji to się nie działo. Po powiększeniu okna w trybie windowed, okno zostaje dalej takie jak było, tak jakby buffer nie czyścił się poprawnie.

Komputer:
CPU: i7-4770k 4.0GHz
GPU: MSI GTX 1080 8G
Sterownik: 24.21.13.9907
RAM: 16GB HyperX 2400MHz

7
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 07 Września 2016, 02:31:39 »
@Stele Jak tak patrze na ten tylny wagon, to przypomina mi się jak ostatnio grałem w MGS na PS1.. Haha tak jakoś mi się skojarzyło. ;)

@macius5991

8
Pomoc doraźna / Odp: Mam problem przy tworzeniu trasy
« dnia: 04 Września 2016, 15:22:35 »
Nie powinno to być w dziale Rainsted? Tam chyba więcej osób się zna na Rainsted.

9
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 02 Września 2016, 03:31:04 »
Cytuj
To znaczy że mało widziałeś. ;P Współczynnik ilości prawidłowo zamykających się drzwi od pewnego czasu rośnie.
10 lat mieszkam za granicą, ostatni raz kibla widziałem jakoś 5 lat temu, teraz KD szynobusami i Impulsami po całym Dolnym Śląsku lata. ;)

10
Pomoc doraźna / Odp: Problem z skryptem do Blendera
« dnia: 02 Września 2016, 03:45:32 »
Otwierałeś jako administrator? Najczęściej takie errory widzę jak program nie ma wystarczających uprawnień (np Próbuje coś zapisać w /Program Files). W Windows 7/8/10 możesz prawym kliknąć na Blendera i "Uruchom jako Administrator", spróbować exportować jeszcze raz. Sugeruje się tutaj wiedza z Informatyki i Programowania bo Blendera i skryptów nie używam do symka. Daj znać czy pomogło.

11
Przykleić tutaj i w klawiszologi dać jako osobna cześć (np. Radiostop).

12
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 01 Września 2016, 00:06:42 »
Ja to już kiblami nie pojeżdżę, KD zlikwidowało wszystkie i teraz Impulsy zasuwają.

@ic_kolobrzeg Dzięki! Może któryś z modów doda na FB, a co do nocnych scenerii to nie był czasem ST44? ;)

@MasterYoda A od kiedy w kiblach wszystkie drzwi się domykają? Ja tego nie widziałem jeszcze.

@Stele Noc daje taka fajna atmosferę, nie?

13
Pomoc doraźna / Odp: Tryb pelnoekranowy w oknie - Borderless Window
« dnia: 31 Sierpnia 2016, 00:52:17 »
Windows + TAB fajnie wygląda w Windows 10. Tymczasowo mogę używać tego i zrobić drugi pulpit (wbudowane w W10) i tam miec Symka a na pierwszym monitorze wszystkie śmieci.

EDIT: Zauważyłem ze kiedy zmienię odświeżenie pulpitu na 144Hz, Maszyna się nie zawiesza a płynnie alttabuje jak by była w oknie. Domyślnie przy odpalaniu kompa Windows ustawia 60Hz, wiec ręcznie muszę zmieniać na 144Hz. Taka ciekawostka dziwna...

14
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 31 Sierpnia 2016, 02:11:38 »
@macius5991 Znam dużo kanałów CC na YouTube, które maja bardzo ciekawa muzykę za darmo; co do Incompetech to tez znam ale dawno nie używałem, bardziej preferuje Machinimasound. Prace nad Traxxem planuje rozpocząć w tym tygodniu, i mam nawet pare pomysłów jak będzie wyglądał. Planuje użyć taki sam styl napisów jak w Trailerze, może inna czcionkę (moim zdaniem filmik wygląda bardziej profesjonalnie i nowocześnie).

15
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 31 Sierpnia 2016, 00:57:53 »
@endriuk21 Kurcze jak bym zauważył z tymi końcówkami to bym nagrał jeszcze raz, ale nie zauważyłem a oglądałem jeszcze 2 razy po wyrenderowaniu. Na nowy Tabor (Traxx, itp.) planuje osobny filmik na Polski kanał jak znajdę haslo. ;D

@RoboBatman Piosenka nie jest moja, ani nie jest na prawach CC. Jeśli będzie "g**noburza" to zamienię muzykę na cos o prawach CC.

@MasterYoda Dziekuje! Co do kibla to mógł mi nastawnik wskoczyć na druga pozycje bo bez dźwięku grałem albo taki efekt daje przybliżenie.

16
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana poziomu głośności symulatora
« dnia: 29 Sierpnia 2016, 16:52:32 »
Do Windowsa XP istnieje program który na to pozwala lecz kosztuje $25USD. Darmowego nie widziałem. IndieVolume sie nazywa, jest wersja Trial żeby przetestować.

IndieVolume: http://www.filedudes.com/IndieVolume-download-22832.html

17
Pomoc doraźna / Tryb pelnoekranowy w oknie - Borderless Window
« dnia: 29 Sierpnia 2016, 16:47:22 »
Witam! A wiec mam pytanie na temat Symka, a jest ono skierowane do deweloperów gry (długo nie śledziłem, nie wiem kto się teraz tym zajmuje). Czy w Maszynie można by było dodać "Tryb pełnoekranowy w oknie (borderless window)", w tym trybie gra jest w oknie lecz ono jest na cały ekran i nie ma Windowsowych pasków. Aktualnie istnieje program Borderless Gaming lecz kiedy używam go w Maszynie to odwraca osie kamery i blokuje patrzenie w dol. Często ALT Tabuje w grach, i na pełnym ekranie Maszyna za każdym razem się zwiesza przy ALT+TAB.

18
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 29 Sierpnia 2016, 16:01:49 »
@Mariusz1970 Dziękuję bardzo! Cieszę się że się podoba. :)

@IXIAI Ah, I thought I forgot about something... Glad you like it!

@KrzysztofGliwice Dziękuję! Zoom robiłem na styl jak stoją na peronach i nagrywają odjazdy pociągów itp.

@Lelek As far as I'm aware, the official interior (edit: outside windows) for a loco is the EU07 one available in the downloads section. Bhp coach also has interior, but I haven't seen any download and its just there with the pack.

@ST44-003 Na początku + Zwierzyniec pokazałem w nocy, żeby było widać ze Maszyna ogarnia tez nocne scenerie tak jak i dzienne. Zauważyłem też że YouTube trochę przyciemniło filmik, po tym jak jeszcze rozjaśniłem w Premiere Pro.

@Stele Nawet nie zauważyłem ze końcówek nie ma... Ups ;)

19
Screeny / MaSzyna Trailer?
« dnia: 29 Sierpnia 2016, 04:52:54 »
Witam wszystkich forumowiczów!

Od długiego czasu gram w Maszyne, i zawsze bylem wdzięczny za każda lokomotywę i każda scenerie która została stworzona. Nigdy nie miałem szansy podziękować wszystkim za ciężką praca którą wkładają w ten projekt. Na forum dużo aktywny nie jestem, czasami sledze co się dzieje. Jakiś czas temu widziałem filmik który ST43naPopychu stworzył dla Maszyny SPSz. Wpadłem wtedy na pomysł żeby zrobić cos w podobnym stylu cos ala Trailer dla Maszyny. Tydzień temu przeglądałem Spotify za muzyką i znalazłem tą co pojawiła sue w filmiku i pomyślałem "Idealna!". Od tamtego czasu składam filmik, i wreszcie jest w stanie żeby podzielić się ze wszystkimi. To co widzicie to końcowy efekt. Na razie zostawiam jako niewidoczny i zaczekam na opinie. Jeśli będzie się podobał to opublikuje na kanale. Każda opinia się liczy, wiec piszcie śmiało!

Link do filmiku.

20
A wiec jak w temacie, w drodze na tegoroczny Woodstock spotkałem ciekawy skład prowadzony przez "Stonkę". Przewozy regionalne postanowiły dać specjalny skład zamiast tamtejszego szynobusa; skład ciągnęła SM42 (nie wiem dokładnie która) a za nią były 3/4 zmodernizowane piętrusy Przewozów Regionalnych. Niestety udało mi się tylko zrobić jedna fotkę na stacji dlatego że musiałem pędzić na autobus na Woodstock, ale po drodze było do groma fanatyków i fotografów więc powinno już być więcej fotek ;) Dawno nie jechałem piętrusem (na Dolnym Śląsku już nie maja) więc bardzo miło się jechało...

21
Pomoc doraźna / Dziwne "zwieszanie" się symka podczas startu.
« dnia: 04 Czerwca 2014, 00:53:44 »
Witam! Dzisiaj natrafiłem na bardzo dziwny problem w symku, jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego. Podczas odpalania symka wszystko się wczytuje poprawnie lecz na notesiku nie wyświetlają się po kolei fazy ładowania symka (screen nr.1); Po wczytaniu się symka ekran ładowania zostaje ale gra w tle działa i mogę wciskać przyciski i słyszę też dźwięki z gry (screen nr.2-3 pokazuje w konsoli ze symek skończył się lądować lecz ekran ładownia dalej się pokazuje i mogę podnieść tylny patyk). Po około 2-3 minutach symek się magicznie odcina lecz wszystko to co robiłem podczas gdy ekran ładownia był pokazany nie miało efektu w grze i jest tak jakby nic się nie stało (screen 4).

Wersja .EXE: Z paczki 8.13
Świeża gra, zainstalowałem od nowa dwa razy
System: Windows7 Pro, A4-3300; 4GB RAM; Kart. Graficzna: Sapphire HD7850

Strony: [1]