Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jaroslaw.jozwiak

Strony: [1]
1
Tabor / Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« dnia: 02 Maja 2013, 20:06:07 »
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Dzięki instrukcji wskazanej w poście kolegi Benka mamy połowiczny sukces. Możemy już bawić się modelem w 3ds Max. Niestety nie potrafimy włożyc modelu z powrotem do symulatora. Zakładam, że należy to robić (podobnie jak przy otwieraniu) poprzez Rainsted: Modele -> Otwórz 3DS i zapisz T3D. Niestety przy próbie otwarcia plików 3ds Rainsted zwraca następujący komunikat "Access violation at address 004AB12A in module 'RAINSTED.exe'. Read of address 00000002." Próbowałem operację tą wykonać na pliku wyeksportowanym z 3ds Maxa oraz z zmodelera, a także na oryginalnie zapisanym z Rainsteda. Za każdym razem ten same efekt. Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam.

2
Tabor / Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 16:34:14 »
Dziękuję za odpowiedzi._Teraz rozumiem dlaczego tyle się nad tym biadoliłem. A wystarczyło zapytać.
OK. Pożegnałem się już z Blenderem i SketchUpem jak również zaczynam się żegnać z 3ds Maxem._Jestem jednak ciekaw czy jest szansa by jakąś zabawę małolatowi umożliwić?_Kiedy znam już format sam mogę coś pogmerać, ale nie wiem czy deprawacja tak młodego umysłu kodem szesnastkowym nie jest w naszym kraju karalna ;). Zwłaszcza, że zrobiłbym mu to jako rodzic.
A tak po prostu jak Wy edytujecie modele? 3ds Max tylko w wąskim gronie?

Pozdrawiam.

Regulamin, obowiązki, pkt 16. Pisz poziomo.
adsim

3
Tabor / Jak otworzyć modele e3d?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 10:37:22 »
Dzień dobry.

Mam prośbę o pomoc w imieniu mojego 8 letniego syna, który od ponad roku cieszy się Waszym symulatorem. Z czasem zaczął  dojrzewać by w tym świecie odciskać swoje piętno. Jakieś pół roku temu rozpracowaliśmy jak się bawić teksturami, ale to już go nie satysfakcjonuje. Przyszedł czas na modele. Niestety o ile mam jakieś pojęcie o informatyce, to nie mam żadnego doświadczenia w grafice 3D. Zaopatrzyłem syna w 3ds Maxa 2010, Blendera (2.4 i 2.6), SketchUpa 8 ( to już pewnie dla Was herezja ;) ), dwie książki i video-tutoriale w Internecie. Niestety nie wiemy rzeczy podstawowej - jak otworzyć modele w którymkolwiek z tych programów. Domyślam się, że modele są w plikach e3d. Tak więc pytanie brzmi następująco:

Jak otworzyć modele lokomotyw tak by móc coś w nich zmienić, a potem zapisać tak by cieszyć się tym na powrót w symulatorze? Naturalnie obsługa programów edycji to już moje zmartwienie. Odnośnie odpowiedzi bardzo proszę o przykład. Odszyfrowywanie geekowego skrótu prawdopodobnie będzie mnie kosztować dalsze kilka godzin docierania do sukcesu.

Jeśli jest też jakiś wybór to preferujemy Blendera, bo trochę już go opanowaliśmy, no i w przeciwieństwie do 3ds jest real free. Ciekaw też jestem, czy możliwe jest wykorzystanie SketchUpa. Domyślam się, że nie, ale syn ten program ma najlepiej opanowany, więc jak nie zapytam, to na pewno nie będę wiedział.

Pozdrawiam.

Jarosław Jóźwiak.

Strony: [1]