Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wiaterek

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 19 Września 2012, 21:38:09 »
Aha, rozumiem, że scena wraz z ustawionymi obiektami to jeden scalony model? Trochę szkoda, może w przyszłości warto pomyśleć, nad taką mocną reorganizacją.  Da to większą możliwość zarządzania co ma być na scenie, a co nie i dodatkowo wzrośnie mocno wydajność.

Najpierw trzeba by zrobić model 3D. Na razie jest to rysowane liniami.

Przyjrzę się dokładniej jak powstaje grafika do symulatora i może sam skuszę się coś zrobić.


2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 19 Września 2012, 21:21:21 »
Witam jestem na forum od niedawna. Interesuje się trochę projektem i tu nasunęło mi się kilka pytań, ale o tym za chwile.
 Wydaje mi się, że jednymi z ważniejszych zmian to zapis stanu symulacji, komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji czy nawet Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji.

Dlaczego? Nie każdy może poświęcić tyle czasu wolnego aby ukończyć misje, komunikaty znacznie urozmaiciły i uprościły symulacje, wiedziałbym, przynajmniej kiedy coś zrobiłem źle i mam koniec misji.

Da się zmienić sieć trakcyjną? Żeby nie była taka cienka.
Tak da się, wystarczy odpowiednio zmieniona tekstura (dodanie cieniowania, a nie zwykła czarna linia) + normalmapa. Efekt grubości murowany, a to nadal ten sam plane.

Teraz pytania odnośnie technologi w Symulatorze, głównie skierowane do programistów projektu lub osób które są zaznajomione w temacie.

1.Czy stosujecie Oclussion Culling na wczytanych scenach? Jeśli nie, to może warto się zastanowić nad tym rozwiązaniem. Wraz z systemem LODów które posiadacie zmniejszyło by ilość wyświetlanej geometrii.

2.Scena jest wczytywana "NA RAZ" i potem się już nic nie doczytuje w trakcie symulacji czy obiekty i tekstury są ładowane dynamicznie?

Strony: [1]