Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomdzio

Strony: [1]
1
Poszukuję, chcę zrobić / Re: zasadniczy mankament
« dnia: 22 Października 2003, 09:40:40 »
McZapkie napisał(a):

> tomdzio napisał(a):
>
> > A jakie rozwiązanie ma zostać zaimplementowane? Liczenie
> > "on-line" czy drgania z góry ustalone?
>
> Poprzez rozwiazywanie on-line rownan rozniczkowych
> oscylatorow
> mechanicznych - lok bede traktowac jako pudlo polaczone
> sprzegami z wozkami (resory kol pomine, bo co za duzo
> to niezdrowo dla stabilnosci numerycznej RR).
W takim przypadku musiasz  załozyć jakieś wymuszanie przyłożone do wózków a tego nie znasz. Żródłem drgań są zjawiska zachodzące na styku koła i szyny. Ich wyznaczenie jest możliwe ale raczej skomplikowane. Jakieś dziesięć lat temu brałem udział w tworzeniu symulacji ruchu pojazdu szynowego i tam moduł koło-szyna był zaimplementowany. Oblicznia przebiegały raczej wolno ale były dość bliskie rzeczywistości. Być może na dzisiejszym sprzęcie dało by się to liczyć on-line ale trzeba jeszcze przecież wyświetlać grafikę... Może lepiej zrezygnować z liczenia? Z drugiej strony bardzo kuszące jest pokazanie rzeczywistego zachowania pojazdu w zależności np. od stanu toru. Tak czy inaczej jeżeli by zaszła taka potrzeba to służę pomocą w opracowaniu tego zagadnienia.

Pozdrawiam
Tomek

2
Poszukuję, chcę zrobić / Re: zasadniczy mankament
« dnia: 21 Października 2003, 08:58:35 »
A jakie rozwiązanie ma zostać zaimplementowane? Liczenie "on-line" czy drgania z góry ustalone?

Pozdro
Tomek

3
Poszukuję, chcę zrobić / zasadniczy mankament
« dnia: 20 Października 2003, 10:25:28 »
Witam,

od dłuższego czasy śledzę rozwój symulatora i mógłbym powiedzeć o nim dużo dobrych rzeczy. Jest jednak jeden mankament który w moich oczech przyćmiewa całą dbałość twórców o detale i realizm techniczny. Jest to mianowicie odwzorowanie dynamiki poprzecznej pojazdu - a więc mówiąc po ludzku ruchu względem toru czyli kołysania, bujania itp. W prawdzie jakiś ruch względem otoczenia jest odwzorowany ale nie ma on za wiele wspólnego z rzeczywistością.  Obecnie są to raczej drgania przypadkowe. Proponuję obejrzeć japoński freewarowy symulator BVE (http://mackoy.cool.ne.jp). Mimo całej jego prostoty wrażenie prawdziwości ruchu jest niesamowite zwłaszcza jak przy wjeździe na zwrotnicę ustawiną na bok pojazd się pochyla.  Oczywiście dokładne odwzorowanie ruchu jest raczej trudne bo wymaga rozwiązywania "on-line" dużego układu równań różniczkowych, co pomijając inne trudności niewątpliwie wpłynęło by na szybkość symulacji. Rozwiązaniem mogło by być zaimplementowanie c.a. prawdziwych drgań na odcinku prostym i nakładanie na nie dodatkowych drgań przy wjeżdzie w łuk, na rozjazd itp. Kiedyś dysponowałem wynikami symulacji ruchu względem toru. Nie mogę obiecać na 100% ale jeśli twórcy są zainteresowani to może udało by mi się to gdzieś odszukać.

Pozdrawiam
Tomek

Strony: [1]