1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wymiana lamp rtęciowych na sodowe przez PKP PLK
« dnia: 26 Czerwca 2014, 14:38:46 »
Odsmażę kotleta.
Jeśli ode mnie by to zależało to zostałbym na sodowych ze względu na stosunek kosztów do wydajności. Wydajność LED jest podobna do sodowych w przeliczeniu na lumeny z wata. Kolor sodowych sprawia że oświetlone przedmioty są znakomicie "skontrastowane". Oprawa sodowa jest tańsza w zakupie i naprawie. Ceny części które czasem trzeba wymienić są niskie (układ zapłonowy 35-400W kosztuje 25 pln brutto, źródło 70W E27 jest w podobnej cenie). Za to LEDy sprawiają że oświetlone przedmioty nie mają aż tak przekłamanych barw jak przy sodowych, ale są takie trochę jak przy lampach rtęciowych - jest to moje subiektywne spostrzeżenie zauważone w centrum Dąbrowy Górniczej gdzie są LEDy w ulicznym oświetleniu.
Jeśli ode mnie by to zależało to zostałbym na sodowych ze względu na stosunek kosztów do wydajności. Wydajność LED jest podobna do sodowych w przeliczeniu na lumeny z wata. Kolor sodowych sprawia że oświetlone przedmioty są znakomicie "skontrastowane". Oprawa sodowa jest tańsza w zakupie i naprawie. Ceny części które czasem trzeba wymienić są niskie (układ zapłonowy 35-400W kosztuje 25 pln brutto, źródło 70W E27 jest w podobnej cenie). Za to LEDy sprawiają że oświetlone przedmioty nie mają aż tak przekłamanych barw jak przy sodowych, ale są takie trochę jak przy lampach rtęciowych - jest to moje subiektywne spostrzeżenie zauważone w centrum Dąbrowy Górniczej gdzie są LEDy w ulicznym oświetleniu.