Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - TAO

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Budowa czuwaka pod Symulator.
« dnia: 28 Czerwca 2011, 18:13:10 »
Robiłem to na atarynce i chodziło o obsługę klawiszy funkcyjnych (start, select, option itd), oraz programowania portów joysticków by je wykorzystywać trochę inaczej. A jak to było obsługiwane w środku? Z pewnością obsługiwał to jakiś kontroler, tylko jaki? Jeśli to wiedziałem, to w tej chwili już dawno tego nie pamiętam! Jak na tamte czasy, komputerki były bardzo elastyczne i dawały z sobą robić dosłownie wszystko.

Jeśli jest z tym problem, to trudno, nie ma sensu walczyć z czymś, jeśli praca ma być droższa od samego efektu. Wykonaliście niesamowitą robotę i chciałem tylko podpowiedzieć kilka rzeczy, może te diody to żadne rozwiązanie, jednak lepszy rydz niż nic, prawda? Poszukam czy nie dałoby rady odczytywać tych klawiszy w jakiś inny sposób, jakoś nie za bardzo mi się chce wierzyć w to, by nie można było tych kilku klawiszy rozróżnić, czy jakoś przeprogramować działanie tego kontrolera, by móc sterować diodą bez zmiany stanu tej klawiaturki, odgórnie ustawiając ją w tryb Numeryczny. Jak znajdę to się podzielę. Dziękuję za rozmowę, pozdrawiam.

2
Symulator / Odp: Budowa czuwaka pod Symulator.
« dnia: 28 Czerwca 2011, 17:51:07 »
Ok, sprawdziłem, PageUp to 33, Num9 to 105, przy wyłączeniu NumLock oba klawisze wysyłają to samo = 33. Ale to sa kody wypluwane z języka wysokiego poziomu, pytałem o to, czy nie dało by się np. za pomocą wstawki asemblerowej odczytywać ten kod z niskiego poziomu, czy klawiatura naprawdę wysyła ten sam kod i nie da się odróżnić naciśnięcia tych dwóch różnych klawiszy? Ok, być może będzie tak samo, więc kolejna sprawa, czy nie dało by się z poziomu asemblera, czy ustawienia jakiejś komórki zapalać/gasić diodę NumLock bez zmieniania stanu klawiatury numerycznej? Kiedyś takie rzeczy robiłem na komputerach ośmiobitowych i można było w ten sposób robić różne sztuczki.

3
Symulator / Odp: Budowa czuwaka pod Symulator.
« dnia: 28 Czerwca 2011, 17:13:05 »
Czy piszę niezrozumiale? Jeśli czegoś nie rozumiesz w moim pytaniu, powiedz, a nie wytykasz mi brak wiedzy. Nie interesuje mnie to jak działa klawiatura, chce tylko dowiedzieć się, czemu nie wykorzystać wszystkich trzech diód dostępnych w każdej klawiaturze, a nie tylko dwóch. Jesteście w stanie to zrobić, czy nie?

I proszę o nie wytykanie mi braku wiedzy, itp, bo wydaje mi się, że nie o to tu chodzi. Dziękuję.

Kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji. Proszę poprawić.

ABu

4
Szumy są ok, miałem CB radio i wiem jak działa, mimo wszystko dalej utrzymuję, że wiadomości w niektórych momentach kierowane do mechanika są mało czytelne, czytelne, jednak mało! Nie poprawiałbym tego, bo to jest ok, po prostu wrzuciłbym to na oddzielny głośnik i w ten sposób radio, które jest wewnątrz kabiny słyszałbym wewnątrz! Chodzi o efekt, nieczytelność to problem podrzędny i zniknie, jak się to przeniesie do środka.

Po prostu dla mnie byłaby to rewelacja, sam bym to zrobił, ale nie mam dostępu do kodu, więc wychodzę z propozycją, wiem, że wielu by się uradowało, byłby to niesamowity bajer!

5
Symulator / Odp: Budowa czuwaka pod Symulator.
« dnia: 28 Czerwca 2011, 16:16:01 »
Mi nie chodzi o klawisze, tylko o wykorzystanie jeszcze jednej lampki NUMLOCK! A jeśli byłby wtedy problem z odczytywaniem statusu klawiszy z klawiatury numerycznej, to odczytywać stan ich wciśnięcia niezależnie od statusu NumLock i to wszystko.

Te klawisze które podałeś (Insert/Delete, Home/End, Page Up/Down) mamy w części numerycznej i obok, nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystywać te obok i problem rozwiązany. Wiem, że można odczytywać kody klawiszy, normalnie było by fajnie by móc korzystać z trzech lampek, a nie tylko z dwóch. Dzięki za zrozumienie.

6
Symulator / Odp: Budowa czuwaka pod Symulator.
« dnia: 28 Czerwca 2011, 11:55:50 »
A ja bym oponował za wykorzystaniem trzech diod, bo w końcu są trzy, prawda? Jest jakiś problem z odczytywaniem diody NumLock? Rozumiem, że klawiatura numeryczna ma być na stałe włączona, bo sposób zczytywania stanu tychże klawiszy jest prosty. Zmieńcie więc to i odczytujcie je tak, by zmiana ustawienia klawiatury numerycznej nie psuła tego. Wydaje mi się to proste do zrobienia!

Wtedy można by używać tych diód w taki oto sposób:

Caps - SHP
Scroll - CA
Num - OPORY

7
Otóż w czasie gry, zauważyłem, że nie zawsze jest dobrze słyszalne RADIO, często po prostu potrzeba się w nie wsłuchiwać, by zrozumieć o co chodzi. Dziś wiele komputerów posiada karty obsługujące dźwięk wielokanałowy, często ludzie mają nie jedną, a dwie czy wiele kart dźwiękowych!

Opcja ustawienia radia na wcześniej zdefiniowany w konfiguracji kanał karty dźwiękowej, czy dodatkowy wybór karty, gdy jest ich więcej, niesamowicie poprawiłaby jakość symulacji! Wydaje mi się, że pomysł jest istotny i wręcz prosty do zaimplementowania, sam jestem programistą i zajmowałem się obsługą dźwięku od tej strony. Proszę pomyślcie coś w tym kierunku.

Dzięki i pozdrawiam!

Scalam do jednego tematu. Jak widzisz - zdecydowanie więcej jest rzeczy do zrobienia.
ZiomalCl

Strony: [1]