Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17
61
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 19:51:43 »
Z reguły tak bardzo "rzucenie" kamery odpowiada brak krzywej przejściowej. Jak jest prosta i potem od razu łuk to rzuca. Robiąc krzywą przejściową i przechyłkę (albo nawet bez przechyłki) uzyskuje się płynne przejście prosta - łuk (a właściwie prosta - krzywa przejściowa - łuk), jak w rzeczywistości.

62
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 13 Października 2018, 17:13:23 »
Jeszcze takie 3 screeny luzem.

63
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 09 Października 2018, 21:39:48 »
Na screenie 11 jest łąka, jakby tam zbierała się woda to i tak by spływała dalej, bo jest wszędzie tam z górki, spłynęłoby do rzeki, która jest kilkanaście km dalej :P O płotach wiem, ale na razie tego nie ruszam.

64
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 09 Października 2018, 21:32:43 »
Dodaj sobie to na końcu inc'a krzyżowego:

//sterowanie rozjazdem za pomoca klawiszy s,S,t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 s 0 (p1)ac (p1)ad end
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 t 0 (p1)bc (p1)bd end
Ew. gotowy plik jednego z rozjazdów krzyżowych w załączniku.

65
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 09 Października 2018, 16:42:51 »
Nic dziwnego bo już tamtej wersji nie ma na dysku. Nie byłoby najmniejszego sensu uruchamiać tamtej wersji - zaszło tyle zmian że jest ona po prostu zupełnie nie aktualna.

66
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 09 Października 2018, 11:45:01 »
.

68
Bocznica / Odp: Kolej nie toleruje Zniżki
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 18:30:48 »
Głupie pytanie, związane z tematem, jesli ktoś chce komuś innemu kupić bilet w kasie ze zniżką to kasjerka nie wypisze? Przecież od sprawdzenia legitymacji uprawnionej do zniżki sprawdzi już konduktor czy zgadza się z biletem i w interesie kupującego jest żeby to się zgadzało, bo jeśli nie, to wtedy płaci karę po sprawdzeniu od konduktora (bo się dokument nie zgadzał itp.). W sumie tak jak przez internet się bilet kupuje, wybiera sie żę taka i taka zniżka, a to czy faktycznie tak jest i ma się odpowiedni dokumenty na daną zniżkę  już weryfikuje konduktor czy bilet, zniżka, dokument faktycznie się zgadza.

69
Pomoc doraźna / Odp: Shadery
« dnia: 20 Sierpnia 2018, 18:52:07 »
Exe z shaderami wybrane do uruchomienia w starterze? Pobrany folder z shaderami i umieszczony w folderze shaders? Pobrane exe odpowiednie dla wersji systemu?

70
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Sierpnia 2018, 21:56:02 »
Syrena pod 's' z klawisza przestała reagować, teraz za naciśnieciem 's' reaguje przycisk od piasecznicy (naciśnięcie shift+s pkazuje że nie ma zdefionowanego). Syrena wysoko/nisko tonowa i piasecznica obsługiwana z myszy działa ok. W układzie klawiszy nie mam nic zmienione.

71
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.

72
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

73
Bocznica / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Lipca 2018, 22:41:59 »
Pomysł się już przewinął: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.msg453103.html#msg453103
Z tym, że może lepiej ze jest sceneria bez druta, przynajmniej odmiana od tych co sieć mają, a w przyszłosci będą inne scenerie zelektryfikowane czy niezelektryfikowane.

74
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 01 Lipca 2018, 15:10:19 »
A jakby strzępić same krawędzie? Mam na myśli bardzo, bardzo blisko krawędzi. Wtedy powinno być trochę lepiej?

75
Pomoc doraźna / MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 01 Lipca 2018, 15:01:41 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 18.06.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F3 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F3, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.




Za bardzo wycięta krawędź tekstury toru 1435mm/tpbps-new2. Wiem że pomysł alfy na krawędziach jest naprawdę dobry i może dać świetne efekty, ale jest to za bardzo podcięte i w przypadku np. podsypki o wysokości 0.6m (a pod taki profil była przewidziana też ta tekstura) tory lewitują w powietrzu, bo tak jest podcięta. W przypadku wersji "standardowej" o wysokości 0.2 jest ok, ale 0.6 już nie.

76
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Czerwca 2018, 01:14:55 »
Rozjazd krzyżowy na 2 screenie wygląda jak stary model na podsypkę 6-9-9 gdzie tam mniej więcej wyglądało jego mapowanie (rozciągniecie+kształt). Sceneria na 1 rzut oka wygląda na td.scn, z przerobionym rozjazdem na krzyżowy, może tutaj jest problem? Wstawiony z innym modelem podsypki?

77
Przyczyna braku dostępu do działu testu dodatków: Regulamin, sekcja Twoje obowiązki, pkt 15:
"[...]UWAGA! Dział Test dodatków widoczny jest po uzyskaniu minimum 30 postów. Jeżeli jesteś autorem dodatku, który chcesz dodać do symulatora, a nie posiadasz jeszcze 30 wiadomości na forum, zgłoś się do Administratora." Aktualizacja tego pkt. z dnia 26.05.2018

78
Tabor / Odp: Ruszenie
« dnia: 24 Maja 2018, 10:24:52 »
Podczepić się do składu, połączyć sprzęg i przewody hamulcowe. Dać w jazdę lub uderzeniowe. Jesli ciśnienie w przewodzie głównym zacznie rosnąć to ok, nic nie trzeba w zasadzie więcej robić. Jeśli sie nie zmieni to trzeba nacisnąć i przytrzymać odluźniacz (mając kran na jeździe lub uderzeniowym). Ciśnienie w przewodzie zacznie rosnąć. Odluźniacz w tym przypadku nie tylko wyluzuje cylindry lokomotywy (ale tylko jej samej i tylko od hamowanie kranem główym) ale też przesteruje elektrozawór tak zeby można było wyluzować kranem hamulce pociągu. Jest to lekie zabezpieczenie, że gdyby ciśnienie znacznie spadłoby w przewodzie, maszynista nie zauważył i doruchowo dał w kran w luzowanie to skład nie wyluzuje i trzeba dodatkowo naciśnąć odlużniacz, żeby zwrócić uwagę na znaczny spadek ciśnienia. Przynajmniej takie tłumacznie kiedyś udało mi się znaleźć.

79
Tabor / Odp: Ruszenie
« dnia: 24 Maja 2018, 10:06:05 »
Jesli ciśnienie w przewodzie głównym spadnie poniżej pewnej wartości (np. przy podczepianiu się do składu który stał dłużej odstawiony), do odhamowania skadu trzeba oprócz naciśnięcia 6 (jazdy) czy , (uderzeniowego) trzeba też nacisnąć odlużniacz 4. Bez tego ciśnienie w przewodzie głównym się nie podniesie (mimo ustawienia na jeździe czy uderzeniowym) i nie będzie się dało wyluzować skład.

80
Przecież te dźwięki sa w paczce 18_03, nic nie trzeba zmieniać. Wystarczy złożyć sobie skład, podejść do wagonu, użyć hamulca tak jakby się normalnie hamowało skład z kabiny i jest dźwięk.

81
Przyspieszacz fali hamowania o ile dobrze pamiętam. Z tego co kojarzę, ten dźwięk już jest od jakiegoś czasu zrobiony.

82
Bocznica / Odp: Multiplayer jak odpalić ?
« dnia: 13 Maja 2018, 18:09:06 »
Uruchomić Rainsteda. Kliknać na daną scn którą się chce. Przejść na zakładkę debugger, kliknąć 'twórz RSF do sterowania ruchem'. Potem już tak jak było opisywane kiedyś na forum. Plus o ile dobrze pamiętam, obecnie trzeba przy oknie otwieranym już dla uruchomionego loka, tam przy multiplayerze trzeba nazwę okna ""nazwa okna eu07.exe zmienić z EU07 na GLFW30. Plus trzeba zmienić tak żeby w eu07.ini było multiplayer 1 (tak zeby kopiowała z WM_COPYDATA), o ile dobrze kojarzę w paczce domyślnie jest na 0.

83
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Maja 2018, 10:34:14 »
Scenariuszy takich porzadnych i tak nie mam zamiaru pisać (oprócz ew. prostego jakby była wersja testowa) bo w pisaniu scenariuszy są tutaj lepsi ode mnie ;) I tak na razie mam w planach to co piszesz czyli podstawowe dopisanie eventów tak żeby chociaż AI widziało semafory czy inna podstawowa obsługa itp.

84
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 06 Maja 2018, 18:50:07 »

[...]Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tamta część jest jeszcze nie skończona, wiem że potrzeba to inaczej zrobić (i w innych miejscach pewnie też).
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Takie jest na razie, może się zmieni.
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Wiesz co, narazie zostaje taka, w zasadzie tamto miejsce w teorii obsługuje ten i bliski posterunek (przynajmniej w teorii). Poza tym jeśli dobrze kojarze na podg Starzyny też jest taka duża nastawnia, a rozjazdów stosunkowo mało, więc powidzmy zostanie ta nastawnia. Natomiast w innych miejscach gdzie żadnej nastawni na razie nie ma na pewno coś wykorzystam.
Co zostało do zrobienia?
Jeden brakujący odcienek torów, tak żeby dołączyć część 'górską', mniej więcej kika kilometrów tak zeby mogło być senswnie z układem torów. Poza tym sieć trakcyjna (wszystkie stacje, bo na razie praktycznie nie mają nic), uzupełnienie otoczenia, skończenie grupy towarowej i podg z jej wyjazdu (gdzieś w połowie scenerii), plus zrobienie otoczenia w środku scenerii w poblizu jednej stacji gdzie całkowicie jest odcinek do nowa.
Co nie zmienia faktu że jest już bliżej niż dalej do skończenia.
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Sceneriusze to jedno, ale skończenie otoczenia to druga zupełnie inna rzecz. O takich rzeczach jak znaki drogowe na razie nie myśle nawet - trochę zbyt duze detale jak na teraz.
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Na głównej magistrali/części (długośc ponad 140km) raczej nie będzie nic dodawane. Może tylko inny układ stacji na końcu, czy inne zakończenie, ale to końcówka. Nie ma sensu powiekszać tego na długość. Poza tym jeździ sie wystarczająco szybko i długość jest taka że nie ma sensu wydłużać tego o nie wiadomo ile.
Rozwijana będzie tylko jakaś część tak żeby połączyć odcienk 'górski' z resztą. Wtedy osiągnie się kształt całosci w literę "T", tak że spokojnie ma się trzy trasy (całość po magistrali, połowa po magistrali w jedną lub drugą część i odc. górski).
W teorii mogłoby dojść jeszcze przedłużenie części góskiej, wstepny pomysł i tory są (bo sa juz od dłużeszego czasu), kwestia pozostaje czy zrobię tam (a niby fajnie by było, bo to tylko kilkanaście km), więc to jest kwestia do przemyślenia.

85
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

86
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 02 Maja 2018, 23:47:49 »
Fragment scenerii scnBN.
Jak to wygląda w 3ds'ie:
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_1.png      Podgląd stacji, łuki zaznaczone pomocniczo na jaśniejszy kolor, zielone rozjazdy, żółte semafory.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_2.png      Podgląd na szlak (widoczne około 11km), na żółto semafory, łuki podobnie jak wcześniej na jaśniejszy kolor, dodatkowo dwa przystanki (czerwone odcinki koło torów).
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_3.png      Tory z terenem i drogami
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_4.png      Dodane budynki (bloki, domki, most)
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_5.png      Dodana zieleń, widoczny fragment to około 12 tysiący drzew/krzewów/traw.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_6.png      Inne miejsce, przykład dodatkowych oznaczeń pomocniczych (profil pionowy, promienie łuków, prędkości inne informacje)


Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png      Dodane drzewka

87
Trasy / Odp: Zmienianie prześwitu pomiędzy szynami w 3dMaxie.
« dnia: 01 Maja 2018, 14:36:32 »
O tu.

88
Trasy / Odp: Zmienianie prześwitu pomiędzy szynami w 3dMaxie.
« dnia: 01 Maja 2018, 14:21:40 »
Jeśli dobrze pamiętam to można normalnie zmienić rozstaw torów w skryptach. Jest parametr który się zmienia.

89
Cytuj
- poprawka, wylacznik cisnieniowy nie wylacza sprezarki jesli ta napedzana jest z silnika glownego
Nie wiem czy przypadkiem nie spowodowało to błędu w EP09, gdzie sprężarka główna nabija powietrze gdzieś do ponad ~16 atm (1,6 bar) i gdzieś tam albo się zatrzymuje (daleko poza skalą) albo lekko pompuje dalej, ale nadal poza skalą. W każdym razie wygląda jakby nie chciała się wyłączyć. Natomiast w EP07 czy innej siódemce działa ok.

90
td2.scn brak drzewek, w zasadzie czyste td.scn, td3.scn trochę trawy i jeden ludzik.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17