Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - jankiel

Strony: [1]
1
Bocznica / Przeczytaj zanim zapytasz: Jak ruszyć lokomotywą
« dnia: 18 Czerwca 2004, 11:34:06 »
JAZDA W DRUGIEJ KABINIE

Jeśli w jakiejś scenerii trzeba przejść do drugiej kabiny, to należy nacisnąć odpowiednio:
Home - kabina z przodu
End - kabina z tyłu lokomotywy
Uwaga: pomiędzy kabinami jest tzw. "przedział maszynowy" (to, co na jednym ze swoich postów nazwałem kiedyś "zielone nic" :-) . Jeśli jesteś w tym przedziale, to naciśnij Home/End drugi raz.

PODŁĄCZANIE TABORU

PODCZEPIANIE LOKOMOTYWY DO SKŁADU
1) dojeżdżasz do składu (nie wysiadaj z kabiny), gdy czujesz, że dobiłeś do zderzaków wagonu daj jeszcze ze 2-3 pozycje na nastawniku i zahamuj dodatkowym (dla przypomnienia: [1 Num]),
UWAGA: Jeśli przy dociskaniu wagony uciekają, po wyjściu z kabiny za pomocą [F4] podlecieć do dwóch, trzech wagonów i je zahamuj ręcznie [1 Num]. Gdy wykonasz już całą procedurę podczepienia podleć do tych samych wagonów w celu odhamowania [7 Num].
2) wysiądź z kabiny [F4],
3) podejdź jak najbliżej sprzęgów - wyobraź sobie, że sprzęgasz własnoręcznie ;) (nie wystarczy podejść do sprzęgu w poziomie, trzeba się też ruszyć w pionie. W większości przypadków należy się troszeczkę zniżyć)
4) naciśnij 2 x [Insert] - usłyszysz charakterystyczne syknięcie i pojawi się model założonego sprzęgu śrubowego i "czerwonego wężyka"
   jeżeli chcesz dodatkowo podłączyć przewód zasilający (żółty wężyk) naciśnij [Insert] jeszcze raz
UWAGA: Czasami, może się zdarzyć tak, że sprzęg i wężyki ani drgnęły, jednak nie znaczy to, że lokomotywa nie podłączyła się do składu.
5) wróć do kabiny [F4],
6) odhamuj lokomotywę [7 Num] i zmień czoło

ODCZEPIANIE LOKOMOTYWY OD SKŁADU
1) zahamuj skład II stopniem hamowania
2) wyluzuj lokomotywę [6 Num]
3) przestaw "nawrotnik" 2 razy do tyłu i daj 2-3 pozycje na nastawniku, aby docisnąć do składu i zahamuj dodatkowym (dla przypomnienia: [1 Num]),
4) wysiądź z kabiny [F4],
5) podejdź jak najbliżej sprzęgów - wyobraź sobie, że rozsprzęgasz własnoręcznie ;) (nie wystarczy podejść do sprzęgu w poziomie, trzeba się też ruszyć w pionie. W większości przypadków należy się troszeczkę zniżyć)
6) naciśnij 1 x [Delete] - usłyszysz charakterystyczne syknięcie
7) wróć do kabiny [F4]


  --dopisze ktoś jakiegoś dobrego linka do strony z opisem znaków kolejowych?--
  --2 uważam, że instrukcje dla osób nowych powinny być (jeszcze) trochę bardziej łopatologiczne niż te w poście powyżej--

Strony: [1]