Na wagonach wyposażonych w urządzenia do samoczynnego zamykania drzwi wejściowych w trakcie jazdy, znajdują się
mechanizmy do ich odblokowywania podczas prac manewrowych. Dokonuje się tego specjalnymi kluczami konduktorskimi,
nazywanymi często „kwadratami”. Po obydwu stronach czołowych wagonu znajdują się drzwi przejściowe, wraz z mostkami przejściowymi, które służą do przemieszczania się pasażerów i obsługi z wagonu do wagonu. Na screenie pierwszym znajduje się urządzenie do wyłączenia blokady drzwi znajdujące się tuż obok nich. Działa ono na dwa "programy": jazda pociągowa (blokada włączona) i jazda manewrowa (blokada wyłączona). Natomiast na screenie drugim znajduje się urządzenie do uruchomienia centralnego zamykania drzwi wejściowych pociągu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym w wagonach jest stosowana samoczynna blokada drzwi wejściowych, działająca w ten sposób, że po osiągnięciu przez pociąg prędkości powyżej 5 km/h wszystkie drzwi wagonów zostają samoczynnie zablokowane i nie można ich otworzyć.
Blokada przestanie działać po zmniejszeniu prędkości pociągu poniżej 5 km/h.
Regulamin, obowiązki 7 (plagiat, włącznie ze screenami: http://www.konduktor.yoyo.pl/instrukcje/budowag.htm). Do czasu wyjaśnienia sprawy bocznica.
Quark-t