Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ragdoll

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Hamowanie kontrolne - parę pytań.
« dnia: 17 Lipca 2010, 10:47:42 »
Witam.

Nie jestem pewien czy w dobrym dziale założyłem ten temat, ale inne działy mi jakoś nie pasowały.

Właśnie studiuję instrukcję Cw-1. Mam parę pytań na temat hamowania kontrolnego, bo bardziej interesuje mnie jak to wygląda w praktyce, w realu, niż w teorii.

1. Jak wygląda hamowanie kontrolne w ciężkich pociągach towarowych? Jak wiadomo pociągi pasażerskie nie mają problemu z osiągnięciem podanej w instrukcji prędkości 60 km/h. Natomiast w ciężkich bruttach osiągnięcie takiej prędkości jest bardziej rozciągnięte w czasie. W instrukcji pisze: "Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h..." Czy zatem w związku z tym zapisem czekamy, aż ciężki pociąg osiągnie prędkość 60 km/h i dopiero wtedy robimy HK? Czy może ze względu na okoliczności (masa pociągu, bliskość stacji węzłowej, inne czynniki) wykonuje się HK przy niższej prędkości? Jeżeli tak, to jaka to prędkość?

2. Czy można HK wykonywać na spadku lub wzniesieniu? Jeżeli tak, to czy są to jakieś szczególne przypadki?

3. To pytanie bardziej z przepisów i prawa, niż techniki jazdy. Załóżmy, że maszynista nie przeprowadził HK (zakładam, że nie ma takiego, ale to nie znaczy, że nigdy się takie coś nie zdarzy). Czy przewoźnicy mają w regulaminach zapisy mówiące jakie konsekwencje zostaną wyciągnięte? Czy może się skończyć zwolnieniem dyscyplinarnym, lub nawet powiadomieniem prokuratury?

4. Czy warunki atmosferyczne mają wpływ na prędkość, przy której zaczynamy HK?

5. Czy są jakieś przypadki, w których należy np. ze względów bezpieczeństwa odstąpić od HK?

Mam nadzieję, że te pytania nie sprawią Wam problemu.

Strony: [1]