Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Milek7

Strony: 1 [2]
31
Bocznica / test.zip
« dnia: 07 Maja 2018, 00:05:17 »
Minimalny czas testów do dnia 2018-05-14 00:05.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2018-05-21 00:05.

Plik o rozmiarze 156 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/22158/test.zip

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2018-05-06 23:35:16 .....            6            6  test.txt
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                                     6            6  1 files, 0 folders


Wiadomość wygenerowana automatycznie

32
Publikacje / MaSzyna 18.03
« dnia: 31 Marca 2018, 23:49:04 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na koniec marca 2018 roku.
Paczka całościowa przedstawia stan repozytorium na rewizję 2519

Wątek do zgłaszania problemów - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,30337.new.html


Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

33
Pomoc doraźna / MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 31 Marca 2018, 23:48:29 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 18.03.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F3 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F3, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę. Zgłaszanie błędów w starszych wydaniach MaSzyny lub takich, których rozwiązanie znajduje się w readme będzie nagradzane przez moderację.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.



Jeżeli ktoś instalował przed 1.04.2018 22:00 to jest poprawka dźwiękowa exe v2:
32bit: https://stuff.eu07.pl/1803HF86.zip
64bit: https://stuff.eu07.pl/1803HF64.zip
+ poprawka pythona przed 14:45:
https://stuff.eu07.pl/1803HF.zip



34
Bieżące Symulatorowe / Ostateczne uporządkowanie originów tekstur
« dnia: 17 Lutego 2018, 17:00:32 »
Wracam do tematu który właściwie nie jest bardzo problematyczny, ale gryzie mnie wewnętrznie. W ostatnim czasie exe zaczęło respektować origin TGA, więc uporządkowało się origin tablic relacyjnych, ale pozostaje dalej kwestia DDS. OpenGL przechowuje tekstury w konwencji origin dolny-lewy, jednak kontener DDS klasycznie przechowuje origin górny-lewy, i tak jest obsługiwany zwykle przez narzędzia, zapis, podgląd miniaturek. Obecnie exe wyciąga bezpośrednio dane z DDS i puszcza to na opengl oczekujący danych z odwrotnym originem, więc w celu poprawnej orientacji tekstury musi być vflip. Moja propozycja jest taka że poprawiamy w exe wewnętrzy flip, tak aby poprawnie odczytywało DDS z konwencją górny-lewy. Zakładając że flipuje się z prędkością 600MB/s, a przeciętna sceneria może mieć 250MB tekstur to całkowite spowolnienie wczytywania to jakieś 0.4 sekundy. Wada oczywiście taka że wszystkie unoffy trzymane w DDS będą wymagać flip, bo źle się załadują.
Co z tym robimy?

35
Publikacje / Patch 18.01
« dnia: 04 Lutego 2018, 20:08:17 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na koniec stycznia 2018 roku.
Pacz obejmuje rewizje (włącznie) 1930-2160, 2162, 2164 (zmodyfikowany), 2165-2167, 2169-2190, 2194-2199, 2201-2204, 2206-2213.
Dołączone exe od Milek7 oparte na tmj 180122, zbudowane na VS2017.

Wątek do zgłaszania problemów - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,30152.0.html

36
Na warsztacie / Zastąpienie eventów językiem skryptowym
« dnia: 29 Sierpnia 2017, 00:53:42 »
Obecny system eventów jest dość prymitywny i zrobienie na nim bardziej złożonych scenariuszy wymaga okropnych konstrukcji z kaskadami multiple. Zamiast próbować rozszerzać do używalności składnię tego co już jest, planuję użyć pełnego języka skryptowego.
Z prostych do zabudowania w symulatorze języków jest Lua lub Squirrel. Mimo że składniowo Squirrel jest zdecydowanie bardziej ogarnięty (Lua ma kilka bzdur, takich jakich begin..end, czy numerowanie tablic od 1), stawiałbym na Luę 5.1 ze względu LuaJIT, które ma świetne C FFI co znacząco ułatwi tworzenie bindingów w exe, jak i kompilator JIT co znacząco poprawi wydajność kodu (i o ile w przypadku eventów to jest bez znaczenia, to w przyszłości planuję też na luę przepiąć pythonowe wyświetlacze).
Oczywiście nie przepiszemy wszystkich scenariuszy w jeden dzień na skrypty, więc zostaną one doczepione do istniejącego systemu eventów - skrypty będą mogły rejestrować eventy które będą normalnie widoczne przez stary system, a także wywoływać stare eventy.

No i w tym wątku prosiłbym o opinię oraz życzenia funkcjonalności (ponad te dostępne już w eventach) które mają pojawić się w skryptowym API.

37
Bocznica / Odp: Programy na użytek symulatora.
« dnia: 14 Stycznia 2014, 18:17:59 »
Hmm, może bym mógł zrobić jakiś prosty automat.
Tylko przydałby się dokładny przykład działania i jakiś opis.
Oczywiście niczego nie obiecuję ;) (czyt. szanse wykonania bardzo małe)

Reg. obowiązki 16.
Skoro niczego nie obiecujesz, to po co piszesz taki post? Bocznica.
Benek

38
U mnie nie działa. Jak uruchamiam pokazuje okienko z napisem 16%. Pokazuje liste plików "Raport z instalacji", ale guziki Instaluj paczkę itp. są zablokowane.

Skoro się wyjaśniło, to przeczyszczę wątek.
Rozi

39
Mam MaSZynę 01.13, jedyne co zmieniłem to pobrałem patcha i scenerię zwierzyniec_tlk. Miałem problem z szarą kabiną ale podane na forum rozwiązanie z convertmodels 6 pomogło. Uruchamiam scenariusz zwierzyniec_tlk bez zmian pogody i składu. Uruchamiam lokomotywę, luzuję hamulec, daję SHIFT+1 (tak jak pisze w opisie misji) i wykonuje się test radio-stopu. Luzuję hamulec i czekam na Ms2. przejeżdżam kawałek, trafiam na Ms1. Czekam kilkanaście sekund i pojawia się Ms2 z tyłu(w radiu coś gadają że można na perony czy coś). Jadę , o ile dobrze interpretuje położenia tarcz manewrowych to nie dotyczą mojego toru. Wjeżdżam na pusty peron i słyszę "zwolnij" a po chwili "zatrzymaj się". Zdaje mi się że tu już jest coś nie tak bo o ile dobrze zrozumiałem opis misji to pilot ma mówić dopiero po doczepieniu się do składu i wciśnięciu SHIFT+2. Po 3-4 minutach dostaję sygnał zastępczy, ale on kieruje już na szlak, a ja nie mam składu. Co robić? Może mam poczekać dłużej jak będzie zastępczy? Czy może zignorowałem jakieś Ms1(z tego co widziałem to nie dotyczyły mojego toru)? Log i $SCN w załączniku. Jak coś to w logu jeszcze pojechałem na sygnał zastępczy żeby się upewnić że kieruje mnie na szlak. Scenerie próbowałem przejść 2 razy.

edit:
w wątku dotyczącym kabiny na scenerii pojawił się post:
Cytat: gruha_EU
Kabina to jedna. Mi w czasie manewrów wajcha przełożyła pod lokiem i zamiast pod skład pojechałem od razu w perony ;/;/;/
Więc być może ten sam problem.

40
Bocznica / Wyłączenie symulatora
« dnia: 06 Lutego 2013, 15:36:38 »
Nie wiem czy dobry dział, jak nie to proszę o przeniesienie.
Otóż w paczce Maszyna 01.13 nie da się wyjść z symulatora za pomocą F10. Po naciśnięciu pokazuje się komunikat, ale wciśnięcie y przełącza mi jakiś guzik w kabinie i zamyka komunikat.

Bocznica.
Rozi

41
Pomoc doraźna / "Manewrowanie" na stacjach
« dnia: 05 Lutego 2013, 14:53:12 »
Witam.
Wiem że moje pytanie jest banalne ale nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi.
Chodzi o to, jak manewrować na stacjach?
Na przykład l053_cargo_part1. Mamy tam "manewrujemy i podłączamy się do stonki". Ale jak mam dojechać do SM42, skoro stoi kilka torów dalej? Mam przełączać zwrotnice czy jak?

Strony: 1 [2]