Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - puperbelt

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 20:17:17 »
Dziękuję wszystkim za obszerne odpowiedzi i chęć do pomocy :) Ja również wypowiem się dość obszernie.

Po pierwsze primo, ściągnąłem exe 210905 wspomnianego przez @mati222. Faktycznie, tutaj problem nie występuje, planowo mijam się z tym felernym składem w Zarszynie, tak jak powinno być. Przyzwyczaiłem się jednak do nowej szaty graficznej i nowego wyglądu nowszych exeków. Jak patrzę na tę starszą wersję, to od razu przypominają mi się problemy z Całkowem, które miałem tam chyba "od nowości" (dziwnie wyjeżdżające składy, niepodające się wjazdy itp). Parę lat wstecz radziłem sobie, usuwając te problematyczne składy z mapy, ale to całkowicie zabija klimat trasy - zamiast wyobrażać sobie piękne, sielankowe lata 80-te, to wyobrażasz sobie cięcia połączeń lat 90-tych... Właśnie żeby unikać takich gówien, ściągnąłem sobie najnowszą wersję jaka była, ale okazuje się, że jest jeszcze gorzej. Z drugiej strony, zastanawia mnie, mówicie tutaj "to się pojawiło", "problem trwa" itp, dlaczego to trwa już od paru lat, i dlaczego naprawa takich rzeczy nie jest priorytetem dla twórców - zwykły, ogólny brak czasu może, bo nie wydaje mi się, żeby było coś ważniejszego od samej grywalności scenariuszy.

Jeszcze jedną śmieszną sytuację miałem, gdy jechałem pasażerem w "Bieszczadach". W Jaśle na żeberku oryginalnie stały dwie lokomotywy: EU07 i ET21, z czego ta pierwsza przejmowała "Bieszczady". Ja sobie wykastrowałem ten tor i wstawiłem tam jedną ET21, która przejmuje Bieszczady. Same Bieszczady też przerobiłem na oliwkowe i wydłużyłem do 10 wagonów. Problem pojawiał się w momencie, kiedy spalinówka odmanewrowała, a sputnik miał podłączyć się do składu. Sam się zdziwiłem, jak zamiast zwolnić, uderzył on w skład z nadmierną szybkością, czemu towarzyszył słynny, uroczy dźwięk wypierdzielania się taboru, a pierwsze wagony wyskoczyły z torów. Długo walczyłem z ustawieniem tego sputnika tak, żeby normalnie po ludzku chociaż chciał przejmować te Bieszczady, a nie stał bezczynnie nieruchomo. Teraz utknąłem na tym, że na najnowszym exeku dzieje się to, co opisałem, a na starym spalinówka w ogóle jedzie nie tam gdzie ma, podpina się do składu obok (chyba 7026 po przyjeździe do Jasła, w moim przypadku jest to stonka z bipą, a oryginalnie chyba rumun z bipą), a sputnik stoi nieruchomo na swoim miejscu. Jest to jedyny problem, którego nie rozwiązałem i który mam od czasów początków przygód z przerabianiem składów.

Sama kwestia podmian składów też raczej nigdy nie była problematyczna, problem leżał w samym działaniu scenariusza. Oczywiście, że jeśli na torze odstawczym zaprojektowanym dla dwóch wagonów umieściłem skład pięciowagonowy, to wjazdy miały prawo się nie podawać, bo wagony przy starcie scenariusza zdążyły się już wykoleić albo zatarasować tory, albo jedno i drugie :D Zawsze miałem jednak parcie na realizm danej scenerii, to znaczy drażniły mnie na przykład składy w malowaniach IC zaprojektowane jako osobowe. Dziwna, uszkodzona obsługa eventów ma jednak swoje dobre strony - drzwi w składach potrafią się nie zamykać po odjeździe, więc możemy jechać sobie klimatycznie Bipą z otwartymi drzwiami, tak jak dawniej :)

Żeby znaleźć jakiś kompromis pomiędzy aktualnością symulatora a grywalnością, przerzuciłem sobie exeka z mojego głównego komputera, czyli data 221105. Na tej wersji Maszyny (tam jest akurat 23.04) śmigało mi praktycznie wszystko, zresztą śmiga także i tutaj (zero problemów, no oczywiście poza Bieszczadami w Jaśle), więc musieli coś spierniczyć w miarę niedawno. Zostanę więc przy tym exeku 221105 i będę dalej modyfikował składy pod siebie. Jakby ktoś chciał zobaczyć te wypociny to mogę wrzucić plik, bo na przykład na wagonach towarowych nie znam się kompletnie, a chętnie przyjmę pomoc z ogarnięciem składów pociągów towarowych na styl PRL-owski :)

Tak apropo exeków jeszcze, to zauważyłem, że ustawienie mu priorytetu wysokiego w Menedżerze zadań pozwala nieco skrócić czas ładowania scenerii. Nie wiem tylko, czy to faktycznie tak działa, czy to tylko placebo :D

Do autorów scenerii kieruję jeszcze pytanie, czy aby lokomotywy serii SU45 (ogólnie sześcioosiowe) nie miały zakazu wjazdu w tamte okolice? Dlaczego w składach zaproponowanych przez Was są więc te lokomotywy, skoro nawet początkowe paczki scenerii miały rumuny? Dobrze by było także rozwiązać kwestię Załuża, czyli wywalić to "po" z rozkładu, bo ja w końcu nie wiem jak mam jechać :P

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 13:54:51 »
Dzień dobry!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem już dłuższym graczem tej scenerii, chociaż rzadko ściągam jakieś poprawki, to ostatnio postanowiłem zainstalować najnowszą wersję symulatora na drugim komputerze - jest dość słaby, dlatego render musiałem ustawić na stary XD
Pobrałem 3 pliki - galicję r7, hotfixa, oraz również z jakiegoś powodu prominentnie wyświetlający się w pierwszym poście plik z zależnościami r3. Wszystko wypakowałem do folderu maszyny, tak jak zawsze. W paczce zależności znajdował się plik exe, ale ustawienie go w starterze (wersja 2307) nie uruchamiało w ogóle gry - być może dlatego, że jadę na starym renderze, którego niestety nie mogę porzucić. Dlatego opisuję, co się dzieje na oryginalnym exeku.

Zauważyłem problem ze składem 7923 - dojeżdżając gdzieś w okolicę Nowosielec, na szlaku sterczy samotna lokomotywa składu 7930, która ma jakiś problem z oblotem w Zagórzu. Prowadząc ten skład na AI, z moich obserwacji po oblocie ustawia się on przed semaforem wyjazdowym na Nowy Zagórz, a następnie z jakiegoś powodu lokomotywa traci rozkład i odpina się od wagonów. W tym momencie jedzie ona sobie tak jak semafory podadzą, ale bez rozkładu, i napotyka 7923 gdzieś na szlaku. Scenariusz niegrywalny. Podobna sytuacja jest prowadząc 742 - wtedy z kolei przed semaforem wjazdowym Załuża od strony Zagórza można napotkać lokomotywę z 7923, której też coś odwala z oblotem w Zagórzu, ale po aktualizacji startera chyba z tym akurat nastał spokój. Jest to sytuacja dziwna, nie wiem czym jest spowodowana, ale grałem do tej pory na bodajże wersji r4, gdzie problem nie występował (ale grałem na starszych wersjach symulatora). Zaczynam myśleć, że problem jest ze zmienionym w samym symulatorze mechanizmie oblatywania (?) (na innych sceneriach też miałem problemy ze sprzęganiem). Tak poza tym, to Załuż nie jest przypadkiem w rzeczywistości przystankiem osobowym? Tak jak jest opisany w rozkładzie? Dlaczego Załuż i chyba Olszanica są zaprojektowane jako normalne stacje, ale z pominiętą obsługą semaforów? Jakaś naleciałość z początku projektowania scenerii czy co? :D

Myślę, że warto nadmienić, że ładne już kilka miesięcy temu poprzerabiałem sobie pliki SCN tak, żeby oddawały klimat lat 80-tych i 90-tych. Zachowałem oczywiście oryginalne ustawienia rozgrywki, czyli obsady, sprzęgi itp. Ponieważ jednak sceneria oddaje znacznie bliższą przeszłość, to nie miałem zbyt dużego pola manewru, żeby na przykład wydłużyć składy stojące przy peronie 1 w Zagórzu po starcie misji - chciałem zostawić samą rozgrywkę taką, jaka jest. Ograniczyłem się do zmiany tekstur wagonów pasażerskich, lokomotyw, żeby miały pięknie napisane DOKP, oraz wykastrowania towarów, aby zminimalizować wagony oznaczone jako PKPC :P Informuję o tym, żeby ktoś bardziej znający się na temacie zauważył być może problem.

Sceneria bardzo pięknie zrobiona - chapeau bas, mam z nią bardzo dużo świetnych wspomnień, ale rozgrywkę mi urozmaicają takie pierdoły, których jednak lepiej, żeby nie było :D

Strony: [1]