Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jedrzej02

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 04 Listopada 2012, 23:22:31 »
Nie znam dokładniej szczegółów incydentu w Katowicach, jedno z pewnością wiem pociąg jest dla mnie najbezpieczniejszą formą transportu co jednak nie oznacza że na polskiej kolei jest tak bezpiecznie że już nic z tym nie trzeba robić. Obecnie trwają w szeregu miejscach prace remontowe wiec pociągi są często puszczane ruchem wahadłowym (czyny tylko jeden tor) i takie sytuacje częstą przyczynią się do wypadków na kolei (oczywiście nakłada się na to słaby stan zabezpieczeń na kolei itp). Oczywiście nie jest to jedyny przyczyna powstawania wypadków, można wymienić kilka naście. Po prostu kolej jest nie dofinansowana a tam gdzie są pieniądze są marnotrawione przez brak odpowiedniego nadzoru nad inwestycjami przykład remont linii z Katowic do Krakowa.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 01:17:02 »
Człowiek trochę sie interesuje koleją i im dłużej słucham TV po tym wypadku tym bardziej mam wrażenie że to maszynista sam sobie przestawia rozjazdy itp. Jak na razie nie wiadomo kto lub co zawiniło, jednak teraz przyszedł czas że by sie na nowo zastanowić na tym w jaki sposób są zabezpieczane  szlaki przed takimi wypadkami bo wykolejenie pociągu z powodu zbyt dużej prędkości jestem jeszcze w stanie zrozumieć, ale zderzenia czołowego na głównej magistrali kolejowej nie powinno mieć miejsca.

Najbardziej rozbawił (co jednak jest przykre) Pan z PKP PLK który udzielił bardzo interesującego wywiadu ze wina może częściowo leżeć po stronie częstego zmieniania rozkładu jazdy, to pociągi towarowe to już w ogóle nie powinny jeździ bo one nie mają stałego kursowania.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Reaktywacja połączeń Cieszyn-Bielsko?
« dnia: 26 Listopada 2011, 21:43:32 »
Uważam pomysł za całkiem sensowny. Jedyne co mnie martwi ze pociągów będzie niewiele no i liczba podróżnych będzie mała (co jest spowodowane tragicznym stanem tej linii). Jedynym wyjściem jest zwiększenie prędkości szlakowej a tu już jest potrzebna PLK lub zmodernizowanie tej linii przez samorządy i wojewodę

5
Bieżące kolejowe / Odp: EN57AKW
« dnia: 24 Listopada 2011, 10:50:52 »
Z tego co mi wiadomo EN-57 jest jednym z najstarszych tego typu jeżdżących pociągów w europie.
Jak na razie żadna z znanych mi modernizacji EN-57 nie była do końca udana, ale akurat może ta w końcu po tylu próbach przyniesie pozytywny rezultat. (Chociaż zmodernizowane EN-57 dla SKM trójmiasto było udane).



6
Bieżące kolejowe / Odp: EN57AKW
« dnia: 23 Listopada 2011, 01:26:15 »
Prezentuje się całkiem nieźle. Sam jestem ciekawy jak będzie się nim podróżować, chociaż osobiście uważam ze EN 57 powinno raczej trafiać na złom a nie do modernizacji ale wiadomo wszystko zależy od kasy.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 10 Listopada 2011, 23:47:53 »
Co do skomunikowania połączeń Kolei Śląskich (Gliwice- Częstochowa) wątpię aby był taki zamiar w rozkładzie. Większy nacisk położono na to aby jeździły regularnie co 30min, wiec przy takiej częstotliwości jazdy raczej nie ma potrzeby komunikowania połączeń.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 09 Listopada 2011, 13:29:02 »
Faktycznie przez pierwsze dni pracy Koleji Kolei Śląskich zdarzały się wpadki (tzn organizacyjne. )
- nieczytelny rozkład jazdy,
- opóźnienia pociągów (co w większości przypadków nie wynikało z winy kolei Śląskich),
- brak kontroli biletów (co nie wszystkim przeszkadzało).
Ogólnie mam wrażenie że pasażerowie są zadowoleni z jakości jaką prezentują Koleje Śląskie: nowoczesny tabor (chyba o to nam chodziło); regularny rozkład jazdy (jednak jeszcze moim zdaniem jest poważny problem z połączeniami porannymi, czteroczłonowe elfy są trochę za małe na poranny szczyt wiec przydało by się w przyszłości pomyśleć o zwiększeniu „długości składu”); obsługa pociągu faktycznie prezentuje się o niebo lepiej od PR. Teraz jednak jest ważne jak spółka (marszałek) chce dalej funkcjonować???? Tego chyba nikt nie wie. Czy przejmować dalsze połączenia, jakim taborem ewentualnie obsługiwać te linie? Czy zostać przy stanie faktycznym?

Nieco uczytelniłem. Proszę o przywiązywanie większej wagi do pisowni.
ABu

9
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 26 Września 2011, 14:03:51 »
Oczywiście masz wiele racji w tym co piszesz. Na kolei panuje od zawsze problem z utrzymaniem odpowiedniej jakości czy to z utrzymaniem taboru  lub podejmowanie decyzji w sytuacjach awaryjnych (miałem nie raz „ciekawe” doświadczenia związane z podróżowaniem koleją, łącznie z noclegiem na dworcu w Lublinie z powodu opóźnieniem pociągi TLK i brakiem połączenia IR do Chełma). Co do KS, nie mówię że jest to lek na całe zło ale PR na Śląsku pokazało na co je stać, wiec uważam że KS ma szanse dla tego że działa jedynie w naszym regionie i będzie łatwiej w przyszłości  dopasowywać potrzemy do naszych wymagań. Myślę ze czas pokaże jak KS ma zamiar walczyć o pasażera, a jeżeli KS będzie powtarzać  błędy PR wtedy pasażerowie zaczną dalej uciekać od kolei a Marszałek znajdzie się w nieciekawym położeniu, wiec myślę ze każdemu zależy aby KS się rozwijała

10
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 26 Września 2011, 12:21:04 »
Jak tak uważasz, to jestem za tym że by kolej zwinąć, w końcu mamy świetne drogi

P.S Właśnie problem widzę, wiec uważam że warto myśleć nad rozwojem kolei i inwestować w nią. Oczywiście zawsze można powiedzieć że wszystko zaraz zostanie zniszone. Niech będzie przykładem dla ciebie stary dworzec w Katowicach w Rujnę popadł dla tego ze młodzież się na nim przetrenowała czy kolej zapomniała go raz na rok porządnie umyć ??

11
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 26 Września 2011, 11:39:41 »
Co do przejmowania dworców, oczywiście macie racie nie wszystko naraz ale stopniowo można by taki projekt wdrożyć, tzn. marszałek razem z miastami przejmował by dworce, uważam że koleje śląskie nie powinny działać  tylko nie na zasadzie nowego przewoźnika, ale także wpływać na pobudzenie kolei na Śląsku. Nawet jeżeli na tych dworczykach miały by być miejsca gdzie młodzież urządza sale treningowe itp, nie widzę problemu. Na razie jest coraz gorzej wiec uważam ze warto szukać nowych rozwiązań które spowodują poprawę sytuacji .

12
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 25 Września 2011, 21:47:10 »
Oczywiście takie rozwiązanie może być kłopotliwe, ale tu taj właśnie jest rola władz kolei śląskich aby takich ludzi odpowiednio przeszkolisz  (dla mnie jest to obniżenie kosztów). Często bywam Trójmieście i nigdy nie widziałem  aby kontrolerzy zachowywali sie w sposób nie odpowiedni. Uważam że warto brać wzorce z takich miejsc jak SKM

Proszę poprawić błędy w tej i poprzedniej Twojej wiadomości w tym wątku. Potem proszę o powiadomienie mnie o tym przez PW. Zwracaj więcej uwagi na pisownię.
Quark-t

13
Bieżące kolejowe / Odp: Koleje Śląskie startują od 1 Października.
« dnia: 25 Września 2011, 21:27:15 »
zacznę od tego że jestem zwolennikiem powołania kolei  Śląskich ale moim zdaniem jest kilka rzeczy które mnie niepokoją:
1. rozkład- np. ten który jest powieszony  w Dąbrowie Górniczej Gołonóg jest napisany takim maczkiem że z trudnością idzie sie z niego czegoś  dowiedzieć
2. Z wypowiedzi Marszalka  można sie dowiedzieć że w pociągu będzie obsada licząca około 3 osoby (nie licząc maszynisty) zastanawiam sie po co (moim zdaniem najlepszym modelem jest ten który jest w SKM trójmiasto kierownik pociągu+maszynista.  sprawdzaniem biletów zajmuję się "ekipa osiłków z którymi nikt nie dyskutuje"
3. Co do wybrania trasy na której będzie kursować  Kolej Śląska jest dla mnie zrozumiała pod warunkiem ze stopniowo będzie powiększana  liczba linii kursowania Kolei  Śląskich, ale przy tym nie można  zapominać o tym ze kolej to nie tylko wygodny tabor i mila obsługa ale także przystanki i linie kolejowe. Marszałek  powinien także zając się przejmowaniem z miastami przystanków i ich modernizacje a co do linii kolejowej, myślę ze przydało by się przejmowanie linii od PLK lub lobowanie na rzecz ich modernizacji


Strony: [1]