- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 11 Listopada 2007, 15:11:36
-
Jak w temacie, dziś usłyszałem tą wiadomość. Jeździ już ostatnia sztuka, więc byłby to już koniec tej serii lokomotyw.
-
Jeśli informacje są prawdziwe to bardzo szkoda... A jak myślisz - dadzą ją do jakiegoś skansenu?
-
Ale dlaczego???
-
Tą wiadomość należy najpierw potwierdzić, z tego powodu ją napisałem. Jeśli ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć będziemy wiedzieć co i jak.
-
Myślę że nie poto robili by NG EP05-23 na początku roku żeby ją na koniec odstawić.
-
Krzysiek, więc najlepiej potwierdzić info, bo zaraz będzie tak jak to była rzekomo z 22-001 ...
-
23 miała w sierpniu NR a nie NG. A że powinna mieć już dawno 3NG to juź inna sprawa.
-
23 miała w sierpniu NR a nie NG. A że powinna mieć już dawno 3NG to juź inna sprawa.
Gdzieś na jakiejś galeri była fotka i podpis był że po NG stąd ta pomyłka.
Pozdrawiam.
-
W sumie lok ma swój wiek.
Już raz go opłakiwaliśmy.
Czy i tym razem przetrwa realia?
-
Hmm zależy który czech. Jak zapewne pamiętacie w EP05-16 doszło do lekkiego pożaru ( nie dziwie sie, w końcu lok ma ponad 50 lat! ). Myśle ze chodzi tu właśnie o ten numer a nie o 23, choć nie jest to pewne.
EP05-16 widziałem w czerwcu tego roku na krakowie głównym i nie wyglądała źle. Była ślicznie zachowana.
EP05-23 tego loka nie miałem okazji spotkać więc stąt moja niepewność.
W każdym razie, bardziej przekonujące jest odejście 16 niż 23 ze względu na elektryke (w/w powód).
-
Hmm zależy który czech. Jak zapewne pamiętacie w EP05-16 doszło do lekkiego pożaru ( nie dziwie sie, w końcu lok ma ponad 50 lat! ). Myśle ze chodzi tu właśnie o ten numer a nie o 23, choć nie jest to pewne.
EP05-16 widziałem w czerwcu tego roku na krakowie głównym i nie wyglądała źle. Była ślicznie zachowana.
EP05-23 tego loka nie miałem okazji spotkać więc stąt moja niepewność.
W każdym razie, bardziej przekonujące jest odejście 16 niż 23 ze względu na elektryke (w/w powód).
16 to już odeszła, wyraźnie napisałem że chodzi o ostatnią jeżdżącą sztukę. Dodam że lokomotywa jest przed naprawą główną i do jej końca zostało trochę kilometrów do jazdy. To zgadza się z tym co napisał Loui. Tyle moich, nie potwierdzonych informacji. Można co prawda się domyślać czy NG jest opłacalna.
****************************
Co ja opowiadam?
Odniosę jeszcze do tego co napisałem: Niestety nie jestem w stanie potwierdzić czy jest w tym jakaś prawda. Trudno wysnuć wnioseko który numer loka chodzi, więc są to tylko domysły. Wiadomość dostałem od jednego z mechów i jak pisałem trzeba potwierdzić. Z rozmowy wynikało że jest to ostatniania z EP05. Ktoś chce zgadywać jeszcze na czym stoimy?
-
Krzysiu co ty opowiadasz?? http://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-35304 Zdjęcie zrobione w październiku tego roku. Nie możliwe żeby w przeciągu miesiąca ten lok odszedł.
-
Krzysiu co ty opowiadasz?? http://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-35304 Zdjęcie zrobione w październiku tego roku. Nie możliwe żeby w przeciągu miesiąca ten lok odszedł.
Dlaczego nie? Wystarczy jakaś poważniejsza usterka i lokomotywa jest odstawiona....tym bardziej, że części zamiennych do "czechów" jak na lekarstwo.
-
Pokażcie jakieś zdjęcie z odstawki albo co, bo narazie więcej jest tu syfu niż konkretu.
-
Pokażcie jakieś zdjęcie z odstawki albo co, bo narazie więcej jest tu syfu niż konkretu.
Jakie zdjęcie? Z jakiej odstawki? Ja napisałem że chodzi o lok który jest na chodzie do końca roku.
Niepotrzebnie napisałem ten wątek. Proszę moderatora o posprzątanie zbędnych postów, łącznie z obecnym.
A niech sobie będzie. Mnie nie przeszkadza.
Nie ma to jak dyskusja, która bądź co bądź rozwija.
Mariusz
-
Krzysiek, chodzi mi o to, by nie było tego samego co z ET22-001 .
-
Krzysiek, chodzi mi o to, by nie było tego samego co z ET22-001 .
Skoro Mariusz stwierdził, to kontynujemy.
A co było z ET22-001? I co to ma z tym wątkiem? Zdjęcia z ewentualnej odstawki mogą być za 2 /3 miesiące. Mechanik z którym gadałem niestety nie powiedział o którą z nich chodzi.
I jeszcze taka ciekawostka. Są mechanicy co nie potrafią po służbie jednoznacznie stwierdzić z jakiej lokomotywy zeszli. Nie odróżniają 303 od 4E. Dalsze wypytywanie nie miało sensu.
-
A to, że zrobiono akcje na całą Polskę, że ET22-001 została pocięta, a się okazało, że przestawiono ją w inne miejsce.
-
A to, że zrobiono akcje na całą Polskę, że ET22-001 została pocięta, a się okazało, że przestawiono ją w inne miejsce.
I co w związku z tym?
-
To, że się okaże, że wszystkie czeski jeżdżą.
-
To, że się okaże, że wszystkie czeski jeżdżą.
I co w związku z tym?
-
Nie ma co opłakiwać EP05 zbyt wcześnie. Fakt, niepokojące jest to, że nadchodzi naprawa główna. Ale z drugiej strony mechanicy chwalą sobie EP05, a i EP09 nie mamy aż tylu, żeby zabezpieczyć przewozy kwalifikowane (ciągłe awarie, chyba wszyscy pamiętamy EP08 a nawet EU07 ciągnące IC/EX na CMK z powodu braków taborowych). PKP musiałoby zakupić/wynająć inne lokomotywy w tym celu.
A jeśli zakończą służbę? To znowu spotkamy się na Stradomiu i pożegnamy, po raz drugi ;)
-
To, że się okaże, że wszystkie czeski jeżdżą.
Nie jeżdżą wszystkie bo 16 spalił silnik trakcyjny...
-
Odświeżam wątek bo chciałem się dowiedzieć, jakie będą dalsze losy czesiów. Czy informacje potwierdzone o ich jazdach do końca roku??
-
Będą jeździć do końca roku 2008 albo i krócej.
-
Będą jeździć do końca roku 2008 albo i krócej.
Czy jest to pewna informacja? Jeżeli tak to jestem ciekaw czy mój tata pogoni ją na CMK do Wa-wy :) :)
-
Jeśli pracuje na Olszynce to ma taką szansę bo jak narazie jeszcze sobie trochę pojeżdzą. Jeśli nie jest z Wa-wy to oficjalnie nie ma szansy jej poprowadzić bo ztcw autoryzację na tą serię mają tylko warszawscy maszyniści.
-
"pojeżdżą" - EP05-16 też jest w ruchu?
-
Obecnie 23 i 16 przebywają na terenie ZNTK Gdańsk. Na 23 wymieniane są zbiorniki powietrzne, co do 16 to nie wiem niestety co jest przy niej robione.
-
Zaraz zaraz, przecież 23 miała rewizję w tym roku (chyba był to sierpień 2007). Po tak krótkim czasie zbiorniki powietrzne szwankują?
-
Zaraz zaraz, przecież 23 miała rewizję w tym roku (chyba był to sierpień 2007). Po tak krótkim czasie zbiorniki powietrzne szwankują?
Młode to już nie jest.
-
Po tak krótkim czasie zbiorniki powietrzne szwankują?
Zbiorniki od nowoscie nie byly wymienianie. Woda z uklado powietrznego i starosc robia swoje.
Rewizja zbiornika :
- napelnienie powietrzem lub plynem do granic wytrzymalosci
- sprawdzenie czy nigdzie nie ucieka
- sprawdzenie odksztalcen
itp itp
Dziwie sie ze nie wymienia na inny , nowy zbiornik kosztuje grosze.
-
Zbiorniki powietrzne dopuszczane są na określony czas do eksploatacji - po tym okresie należy robić ponowne ich badania. ZTCW to w przypadku pojazdów które mają ponad 40 lat należy takie dopuszczenia robić raz w roku.
-
Dziś EP05-23 zawitała do Gdyni. Do Warszawy ''piątka" wracała z IC NEPTUN. Do Gdyni z czym jechała niestety nie wiem, nie znam obiegów.
-
Czyli EP05-23 jeździ kosztem 16?
-
Z postów wynika że mechanik z którym rozmawiałem nie wprowadził mnie w błąd.
Natomiast nadal nic nie wiadomo co jest z którą lokomotywą.Czyli EP05-23 jeździ kosztem 16?
Co miałeś na myśli że jeździ kosztem innej?
-
Ep05-23 miała przełożone zbiorniki powietrza z 16 i jakieś zmiany wózków(?). Tak więc ona już idzie w odstawke. natomiast 23 jeszcze chwile pojeździ.
-
"Dziś około godziny 15 EP05-16 dalej stała przy szopie w Gdyni, drugiego
czecha już tam nie było, prawdopodobnie pojechał z Sawą lub Lajkonikiem
do Wawy." badworm - pl.misc.kolej
-
Witam
Aż mnie zdziwiło jak widziałem te 2 Czeszki na mojej dzielnicy. I to jeszcze jeden w normalnym pomarańczowym malowaniu. Nie pamiętam kiedy ostatnio u siebie w Gdyni widziałem takie cudeńka. No to wychodzi na to że 16 już doczekała się końca a szkoda.
A tak wyglądał właśnie ten składzik
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=284468
-
16 idzie w odstawkę, 23 ma jeździć jeszcze 3/4 miechy ... zależy od ich eksploatowania.
-
"Czech" nadal stoi w gdyńskiej szopie ustawili go na torze odstawczym przy SM30. Czy zostanie tam na stałe? W kabinie są pootwierane wszystkie szafy w ścianie, tak jakby mu wszystkie części pozabierali. Może do Kościerzyny go wyślą.
-
"Czech" nadal stoi w gdyńskiej szopie ustawili go na torze odstawczym przy SM30. Czy zostanie tam na stałe? W kabinie są pootwierane wszystkie szafy w ścianie, tak jakby mu wszystkie części pozabierali. Może do Kościerzyny go wyślą.
Ja bym dal od razu do Chabowki bo SP47 w Koscierzynie nieciekawie skonczyla.
Nie mowie nawet o warszawskim 'muzeum' :D
-
Masz rację, ale pamiętajmy że "Piątki" są dwie, a nie sądzę żeby któraś poszła na złom. Może EP05-16 trafi do Kościerzyny a jeszcze czynna EP05-23 trafi do Chabówki oczywiście jak zostanie wycofana z ruchu. Najlepiej żeby 23 była czynnym eksponatem:)
Nie mowie nawet o warszawskim 'muzeum' :D
No i masz racje, szkoda gadać:)
-
Doszły mnie słuchy że za około 10 dni w EP05-23 kończy się okres ważności zbiorników. Co dalej z nią będzie?
Sorry za odświeżenie tematu.
-
Doszły mnie słuchy że za około 10 dni w EP05-23 kończy się okres ważności zbiorników. Co dalej z nią będzie?
Sorry za odświeżenie tematu.
Pisałem o tym chyba we wrześniu, istnieje realna możliwość odstawienia tego loka na stałe. Informacja pochodzi od znajomego mechanika, niestety nie mogę jej potwierdzić.
-
Dwa tygodnie temu rozmawiałem z Mechem z CM Warszawa i powiedział , że 23 jeżdzi tylko do końca marca tego roku. Stwierdził że trafi ona do muzeum w Warszawie.
-
No to przechlapane... :(
-
Stwierdził że trafi ona do muzeum w Warszawie.
Moim zdaniem EP05-23 powinna trafić do Chabówki, jeszcze ze starym malowaniem.
A EP05-16 mogli by dać do Warszawy.
-
A ja myślę że 16 ze swoim malowaniem do Chabówki a 23 do Warszawy.
-
Aż żal serce ściska że już nigdy nie spotkamy jej w normalnym ruchu :'( Ale wiek robi swoje...
-
Aż żal serce ściska że już nigdy nie spotkamy jej w normalnym ruchu :'( Ale wiek robi swoje...
Na szczęście mam jeszcze ET05. ;)
-
Ale jednoczesnie jest okazja by zadbać aby te 2 egzemplaze EP05 pozostały "na chodzie" jako muzealne. By nie dopuścić do spustoszenia ich wnetrz. Przypominam raz jeszcze EU04 była jako eksponat odstawiona w stanie czynnym oczywiście wiele lat temu. A co teraz z niej zostało? Co do EU20 do dzis niewiem czy byla na chodzie w dniu przekazania jej do Warszawy Glownej.
ET21 (01) ta w karsznicach, także była na chodzie w dniu odstawienia jej na tory muzeum. A dziś rozszabrowana stoi. Ten egzemplaż ET21 posiada oryginalny pulpit z czasow gdy jezdziło się "na stojaka".
Trochę zszedłem z tematu, poprostu obawiam się ze los tych 2 Epek 05 bedzie podobny. Czyli wyciagna co sie da a reszte w muzeum wstawia.
-
Trochę zszedłem z tematu, poprostu obawiam się ze los tych 2 Epek 05 bedzie podobny. Czyli wyciagna co sie da a reszte w muzeum wstawia.
A kto się o to nie boi? Nikt chyba by nie chciał zobaczyć tych dwóch ostatnich egzemplarzy w stanie porównywalnym z EP05-01 i nie tylko.
Ale bądźmy dobrej myśli, bo jak na razie gdybamy "na czarno", choć jeszcze nic nie jest przesądzone.
-
Z tego co pamiętam to w 05-01 został prawie kompletny pulpit (widziałem na YT filmik zmontowany przez ekipe z GMFK). Co do 05-01 to strasznie go szkoda, w końcu pierwszy egzemplarz cześka :(
[OT] Czy to prawda że 05-18 wyciągała 180? [/OT]
-
Myślę że sukcesem było pozostawieni przynajmniej jednej sztuki w stanie czynnym oczywiście w muzeum w Chabówce, bo niestety jest tak jak napisał @EP08_015.
Małe pytanie a co z EP05-22 czy on jest w stanie czynnym ???
-
EP05-22 stoi sobie na terenie szopy Kraków Prokocim i z każdym rokiem wygląda coraz gorzej. Dopuszczona do jazdy na pewno nie jest, gdyż została ona skreślona z inwentarza CM Warszawa w dniu 26.04.2000r.* a więc przez osiem lat stoi bezczynnie.
Kiedy widziałem tą lokomotywę w listopadzie 2006r. wyglądała na kompletną, zatem stosunkowo niewielkim kosztem można by ją przywrócić do stanu czynnego.
* - informacja na podstawie "Koleje Małe i Duże" nr 1/2006
-
EU05-22 (ex. EP05-22) faktycznie stoi za szopą w prokocimiu i jest kompletna (przynajmniej w kabinie). Co do podzespołów to nie jest pewne czy wszystkie są sprawne.
-
wyglądała na kompletną, zatem stosunkowo niewielkim kosztem można by ją przywrócić do stanu czynnego.
Mimo wszystko jako imitacja EU05 także mogła by jezdzic z pociagami retro z tamtych lat. Przydalby sie nam jakis "Anglik" z zasobnym portfelem co by uratowal nam te eksponaty. Polaka nie stac :( Dobrze ze EP03-01 jest na chodzie.
-
EP05-22 stoi sobie na terenie szopy Kraków Prokocim i z każdym rokiem wygląda coraz gorzej.
A najśmieszniejszy jest fakt, że do Krakowa dotarła o własnych siłach...widziałem ją później w prokocimskiej szopie, jak jeździła po jej terenie.
-
Jak 22 jechała do Krakowa to akurat wtedy miałem praktyki na terenie Olszynki Grochowskiej i miałem tą przyjemność zrobić jej ostatni PK. Fakt że jest skreślona z inwentarza nie jest żadnym problemem - przykład EP03-01 która też przecież kupę lat była skreślona. Problem jest w tym że 22 ma wyjeżdzone kilometry i aby ponownie ją skierować do ruchu trzeba by było wykonać jej NG. Poza tym podobno ma pękniętą ramę wózka - nie wiem na ile to prawda. A tak a propos obok niej stoi sobie EP02-08 która ma stosunkowo dużo oryginalnego wyposażenia i można by było pokusić się o odbudwę tejże lokomtywy posiłkując się częściami z ET21.
-
Witam, na Olszynce na tor z EP05-18?? i EP05-01 właśnie dotarła EP05-16.
Nieoficjalnie mówi się o spaleniu silnika i braku zamiennika.
-
Pewnie pozostałe dwie są już w stanie rozkładu.
Przy okazji, są jakieś wskazania dotycząca użycia części ze zużytego taboru, jako części zamiennych?
Chodzi mi o bezpieczeństwoi trwałość takich napraw.
-
Witam, na Olszynce na tor z EP05-18?? i EP05-01 właśnie dotarła EP05-16.
Nieoficjalnie mówi się o spaleniu silnika i braku zamiennika.
16 juz raczej jezdzic nie bedzie, bo jej czesci uzyto do napraw 23. 23 jezdzi tylko do konca miesiaca.
-
Ep05-23 w zeszłym tygodniu widywałem prawie codziennie z "Małopolską" w Milanówku. Szkoda jej będzie...
-
Szkoda, oj szkoda. Ale w końcu ile lat można jej używać? Trzeba się przecież rozwijać, unowocześniać.
-
EP05-23 w zeszłym tygodniu widywałem prawie codziennie z "Małopolską" w Milanówku. Szkoda jej będzie...
Ostatnie ujecie w tym filmiku 4 minuta 16 sekunda - EP05-23 Ex 5310 Małopolska na 38 km CMK (Biała Rawska) + Rp1, zarejestrowane 9go kwietnia:
http://pl.youtube.com/watch?v=pb3Dt-ddUyw
-
Sory ze watek odtwarzam ale dzisiaj ajk zobaczylem to nie wierzylem co widzialem..... EP05-23 W Poznaniu z Lechem na wyjazd czekała:D:D:D:D
-
Nic nadzwyczajnego, ostatnio dość często ją widuje na Małopolsce. W zeszłym tygodniu to chyba ze trzy dni miała pod rząd ten obieg.
-
Czecha ostatnio osobiscie widzialem3 lata temu wiec dla mnie to bajerancki widok:):) szkoda ze bana ta jest na wymarciu:(:( pozdro:)
-
Fotka EP05 z "Lechem" -> http://gtlodz.eu/i12805 (http://gtlodz.eu/i12805)