A jak jest na PCC??
Jeśli zda się ten egzamin zorganizowany np przez CTL, to potem bezproblemu można szukac pracy u innych przewoźników??
Tak postępują chyba wszyscy prywatni przewoźnicy w kraju. Jednak po upłynieciu umowy możesz spokojnie iść do innego przewoźnika. Uprawnienia te są bowiem papierkami użędowymi ważnymi na wszystkich torach PLK (może nawet na szerokim torze).Jeśli zda się ten egzamin zorganizowany np przez CTL, to potem bezproblemu można szukac pracy u innych przewoźników??Raczej nie, wiem że swego czasu CTL pokrywało koszty szkolenia i egzaminów w zamian za deklaracje podjęcia u nich pracy po zakończonym kursie z wynikiem pozytywnym.
Zapytałem tatę (w końcu ma dożywotnie:D), więc do egzaminu: całość przepisów ruchowych, p-poż, BHP, sprawy mechaniczne i elektryczne (czyli znajomość trakcji). Egzamin może trwać nawet cały dzień (część pisemna + ustna), w zależności od ilości podchodzących.
Ja od stycznia zaczynam na warsztacie 3 miechy roboty i potem kurs na pomocnika,no ale ja po znajomosci bo tata jeździ,a mam średnie i studiuje transport szynowy.Bez znajomości to ciężko teraz.
NIe musisz miec zadnego pseudokolejowego wykształcenia. Nawet po LO Cie wezma :)
Ja od stycznia zaczynam na warsztacie 3 miechy roboty i potem kurs na pomocnika,no ale ja po znajomosci bo tata jeździ,a mam średnie i studiuje transport szynowy.Bez znajomości to ciężko teraz.
Więc najlepiej iść pracować do prywaciarzy :) Wystaczy zdać kurs, być zdrowym i po sprawie ;)
Więc najlepiej iść pracować do prywaciarzy :) Wystaczy zdać kurs, być zdrowym i po sprawie ;)
Więc najlepiej iść pracować do prywaciarzy :) Wystaczy zdać kurs, być zdrowym i po sprawie ;)
Nie tak łatwo...dużo nie Cię w domu...a rodzina najważniejsza chyba nie?
Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.
Np jakie zle rzeczy?
Akurat w CTLu maja wykazy praktycznie takie same jak w Cargo, PK tez musza robic co 60+-12h. A za dojazd - ztcw to zwracaja 100% na podstawie biletow czy faktur.
Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.
Powiem Ci tak, że jakby to był Rail to bym uwierzył, ale naprawde słyszałem, że w Logistics takich wałków nie robią, wszyscy pracują jak należy i wynagrodzenie jest porządne. Mowa tutaj akurat o oddziale CTL Chemkol Kędzierzyn-Koźle.
Powiem Ci tak, że jakby to był Rail to bym uwierzył, ale naprawde słyszałem, że w Logistics takich wałków nie robią, wszyscy pracują jak należy i wynagrodzenie jest porządne. Mowa tutaj akurat o oddziale CTL Chemkol Kędzierzyn-Koźle.Na rękę.Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.
Brutto czy netto?
P.S Czy to ten sam lok, który widnieje w moim podpisie po lewej stronie? :PWygląda na to że to ten sam lok :D masz w podpisie "znanego" loka :D
Była też sprawa, że wykoleiło się kilka EAOS-ów, które nie miały dopuszczenia do ruchu i zablokowały one sąsiedni tor, a mech i jego pomocnik dali nogę... . Ale cóż roztrząsać tego nie będę, stało się źle i oby nigdy więcej :).
ps ( OT)CytujP.S Czy to ten sam lok, który widnieje w moim podpisie po lewej stronie? :PWygląda na to że to ten sam lok :D masz w podpisie "znanego" loka :D
Powiem tak: Od Rail Polska trzymajcie się już teraz z daleka. Firma się sypie, zaczynam szukać pracy gdzie indziej. Ja daję tej firmie może ze dwa lata (zależy ile firma ma jeszcze zdolności kredytowej), ale to już tonący okręt, który nabrał sporo wody.
Panie Doktorze, nie jest Pan kapitanem tego okrętu, radzę się ewakuować.
(powyższe zdanie do zainteresowanej osoby).
Powiem tak: Od Rail Polska trzymajcie się już teraz z daleka. Firma się sypie, zaczynam szukać pracy gdzie indziej. Ja daję tej firmie może ze dwa lata (zależy ile firma ma jeszcze zdolności kredytowej), ale to już tonący okręt, który nabrał sporo wody.
Panie Doktorze, nie jest Pan kapitanem tego okrętu, radzę się ewakuować.
(powyższe zdanie do zainteresowanej osoby).
:( Szkoda...widzę, że właśnie mało składów jeździ, może dlatego, że połowa gagarów jest w dzierżawię u innych...szkoda czytać tak o firmie ...
:( Szkoda...widzę, że właśnie mało składów jeździ, może dlatego, że połowa gagarów jest w dzierżawię u innych...szkoda czytać tak o firmie ...
Widze się wydało, więc: prawdopodobnie Rail Polska będzie dążyła do takiego samego profilu jak inne spółki koncernu Rail World, czyli dzierżawa taboru. Plus w polskim railu przebudowa.
Ale wątpię, żeby ktoś był chętny na płacenie za dzierżawienie gagarów, czy nawet czelendżerów, jak można mieć własne.
Dziś już nie ma raczej TK ;/ Ja mam 18 lat za 2 lata mam nadzieję, że skończę Technikum i też się będę przymierzał do pracy na kolei.... Ja robię akurat technika elektryka o specjalności elektroenergetyka. Tylko interesuje mnie co najpierw mam zrobić jak zdam technika i maturę? Bo chciałbym pracować jako maszynista, ale chyba od razu takiej pracy nie dostanę ? Wie ktoś może jak to wygląda ?
No to ja powiem co wiem (co się dowiedziałem w CARGO) :
1.Skończyć technikum oczywiście zdać dyplom technika (matura podobno nie jest taka niezbędna)
2.Pójść do woja lub na studia
3.Po skończeniu tego lub tamtego iść do zakładu naprawczego o ile jest wolny etat
4.Postarać się aby pracować przy lokach jako mechanik, elektryk, automatyk itd.
5.Po ok 2 latach roboty wystąpić o skierowanie na kurs maszynisty robiąc ówcześnie wszelkie badania
6.Ukończyć kurs i pracować już jako mech
PS. I często piszecie w postach. Chyba tak......, chyba trzeba zdać....., może to, czy tamto... A nikt nie napisał o "konkretach". Jak to się teraz odbywa, co trzeba mieć, aby zostać "mechem"...
A czy to możesz nam to przybliżyć?Ale przecież mechatronik napisał co i jak się odbywa, aby zostać mechanikiem.
Ale przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.
CytujAle przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.
Według mnie tylko funkcję urządzeń i powiązania logiczne pomiędzy nimi.
Do tego moim zdaniem nie potrzeby jest warsztat, tylko porządny kurs.
CytujAle przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.
Według mnie tylko funkcję urządzeń i powiązania logiczne pomiędzy nimi.
Do tego moim zdaniem nie potrzeby jest warsztat, tylko porządny kurs.
Hmm dziwne, jeden mowi tak a drugi mowi co innego :)
El Driver, ty jesteś może mechanikiem z RP?
Uwaga, plotka: Słyszałem, że w PCC nie najlepiej jest z płaceniem za pracę.
Masz jeszcze dużo czasu na zastanowienie się, przez te lata wiele się jeszcze zmieni. Ja za rok szukam pracy u prywaciarza, bo o Cargo nie ma na razie co marzyć...
Przepraszam za OT
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować
Rozumiem, ze to jakis joke.Źle rozumiesz... Epek powiedział, jak bardzo miłuje swoją pasję i że jest do tego stopnia się poświęcić.
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować ale zakichanych okularników nie przyjmują !!!!!!!!! (piszę o sobie w tym momencie).A probowales u prywaciarzy?
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować ale zakichanych okularników nie przyjmują !!!!!!!!! (piszę o sobie w tym momencie).A probowales u prywaciarzy?
Jak kierowca ciągnika siodłowego może mieć Prawo Jazdy kategorii C i C+E to czemu mech nie może mieć okularów?
Jak kierowca ciągnika siodłowego może mieć Prawo Jazdy kategorii C i C+E to czemu mech nie może mieć okularów?Kierowca ciągnika siodłowego nie tylko może, ale musi mieć prawo jazdy C i C+E. Po za tym mech może mieć okulary (nie chodzi mi o przeciwsłoneczne). W każdym przypadku lekarz decyduje czy dana osoba nadaje się na stanowisko pracy. Wymagania dla nowch zawsze są wyższe niż dla wykonujących zawód.
Wymagania dla nowch zawsze są wyższe niż dla wykonujących zawód.Bo przez te 40 lat na pewno się im zdrowie pogorszy, ale w zamian będą mieć takie doświadczenie w zawodzie, że im to braki w zdrowiu zatuszuje.
1200?? A gdzie to Cargo tyle daje?? W Czechowicach płacą nowym 900 (tak, DZIEWIĘĆ-SET) zeta brutto!!
A co, myślicie, że dadzą Wam na dzień dobry 3000 zł i będą się kłaniać? Zazwyczaj zaczyna się od najniższej krajowej i w miarę stażu pracy mozna się "wybić".
A co, myślicie, że dadzą Wam na dzień dobry 3000 zł i będą się kłaniać? Zazwyczaj zaczyna się od najniższej krajowej i w miarę stażu pracy mozna się "wybić".
Wyobraź sobie, że masz dwoje dzieci i żonę, i jak tu za 900 zł ich wyżywić? To ile zostaję na cały miesiąc, wliczając wyżywienie, prąd, woda itd. 100? 150 zł?Wysłać żonę do roboty dopóki nie staniecie na nogi, ot taka polska rzeczywistość. Masz jeszcze do wyboru nie iść do roboty i z MOPSu czy podobnej instytucji mieć powiedzmy 400zł na miesiąc. Poza tym nikt nie każe Ci być mechanikiem.
Ktoś tam kiedyś mówił, że maszynista wyciąga do 3000 tys.To się zdarza ale z tego co wiem to są b. rzadkie przypadki. Podobno dochodzą spore premie za przewóz towarów niebezpiecznych a konkretnie za przewozy nadzorowane np: paliwa jądrowego do Temelina, materiałów wybuchowych, itd -informacja ze źródła kolejowego.
Wyobraź sobie, że masz dwoje dzieci i żonę, i jak tu za 900 zł ich wyżywić? To ile zostaję na cały miesiąc, wliczając wyżywienie, prąd, woda itd. 100? 150 zł?Wysłać żonę do roboty dopóki nie staniecie na nogi, ot taka polska rzeczywistość. Masz jeszcze do wyboru nie iść do roboty i z MOPSu czy podobnej instytucji mieć powiedzmy 400zł na miesiąc. Poza tym nikt nie każe Ci być mechanikiem.
Z tego śmiem wnioskować, że im dalej człowiek trzyma się od kolei tym ma większe szanse na niej pracować... :/ .No widzisz, ja chemik jestem, a z lokami się grzebię:D
Mam do Was pytanie, czy pomocnik maszynisty może prowadzić loka na trasie?Nie może niestety.
U nas Warszawioki to dają pomocnikom jeździć mimo iż tak nie powinno być:)
Źle rozumiesz... Epek powiedział, jak bardzo miłuje swoją pasję i że jest do tego stopnia się poświęcić.
Ktoś tam kiedyś mówił, że maszynista wyciąga do 3000 tys.To się zdarza ale z tego co wiem to są b. rzadkie przypadki. Podobno dochodzą spore premie za przewóz towarów niebezpiecznych a konkretnie za przewozy nadzorowane np: paliwa jądrowego do Temelina, materiałów wybuchowych, itd -informacja ze źródła kolejowego.
Paweł zazdroszcze ci pioruńsko tego że dostałeś się do cargo. Jezdzisz juz? czy ciagle warsztacik?
A przy okazji skoro pomocnikowi nie wolno jechać to jakie wykonuje czynnosci na loku? W czym "Pomaga" taki pomocnik mechowi?
Z warsztatem "skończyłem" w kwietniu
Co się stało? Czy to nie jedna z szans dostania sie na jazde?
Słyszałem kiedyś ze jak przyłapia mecha ze wiezie kogoś postronnego w kabinie to jedna z kar to na warsztacik. A bydgoszczaki nadal bardzo niechętnie zabieraja.
.."nie może niestety" U nas Warszawioki to dają pomocnikom jeździć mimo iż tak nie powinno być:)
|
CytujMam do Was pytanie, czy pomocnik maszynisty może prowadzić loka na trasie?Nie może niestety.
Załącznik nr 9Tabela nr 1
Lp. Nazwa stanowiska pracy Charakterystyka stanowiska: określenie czynności, (...) 13 Pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych Prowadzenie pod nadzorem i obsługa elektrycznego, spalinowego lub parowego pojazdu trakcyjnego. Przygotowanie pojazdu do pracy, usuwanie typowych uszkodzeń. (...)
Witam. Mam pytanie
jak tam ktoś ma inną wadę wzroku typu "+" lub "-" to wtedy zakłada okulary i po sprawie ale nadmieniam że są to wyjątki i nie liczne przypadki.
A czy z taka wadą moge miec prace ogolnie na pkp, np. jako konduktoritd. Jesli tak to jako kto???
A mi powiedzieli w szkoleA kto Ci w szkole to powiedział? Poza tym to, że odróżniasz światła na semaforze stojąc choćby 100m od niego to nie jest nic trudnego. Weź wsiądź do loka jedź ze 100 km/h i obserwuj sygnały. Powiem Ci szerze, że jeśli sądzisz, że faktycznie odróżniasz kolory na semkach to stań 150m przed TO i obserwuj wskazania semafora za nią (oczywiście na prostej linii -szlaku). Wtedy się przekonasz czy faktycznie rozróżniasz kolory (BTW S1 widać wyjątkowo dobrze nawet z większej odległości tak, że jeśli będziesz widział tylko ten sygnał to... sam wiesz co). Moim zdaniem i z tego co wiem to raczej nie masz szansy pracować jako mech ani jako pomocnik, ba nawet na nastawni by Cię nie przyjęli bo też musisz obserwować wskazania przyrządów i sygnalizacji ze 100% precyzją.
To czyli kim moge dokładnie byc związanym z pkp???konduktor, drogowiec (naprawa szyn), łączność kolejowa, elektryka (chociaż też można mieć zastrzeżenia), rewident taboru, mechanik, i kilka innych których nie pamiętam :).
Jaką szkołe najlepiej skończyc aby zostac konduktorem pociągow???
Dużo się nalatałem, żeby podowiadywać się w sprawie własnej osoby czy mam szansę żeby zostać maszynistą :).
Mechatronik ty oblatany w tych sprawach, może jesteś:)?przypadkiem... powiedzmy :).
Rewident to stanowisko związane z ruchem. Odpada.CytujTo czyli kim moge dokładnie byc związanym z pkp???konduktor, drogowiec (naprawa szyn), łączność kolejowa, elektryka (chociaż też można mieć zastrzeżenia), rewident taboru, mechanik, i kilka innych których nie pamiętam :).
Pozdrawiam.
Poza tym, dostać się na kolej to sztuka. Pamiętaj, że takich jak Ty i z dużo większymi kwalifikacjami będą mieli
Z całym szacunkiem, ale nie można połowy wypowiedzi tego dziecka Neo wyciąć?
A co do naboru do szkół kolejowych. Mój kolega z klasy ma +6 dioptrii na każde oko i z powodzeniem kształci się w kierunku Technika transportu kolejowego.
...Mój kolega z klasy ma +6 dioptrii na każde oko i z powodzeniem kształci się w kierunku Technika transportu kolejowego.
To coś cienkie wymagania u Was mieli.
To wyszystko zalezy od lekarzy - u mnie na kierunku telekomunikacja przez kilka pierwszych miesięcy była dziewczyna uczulona na cyne! :) Oczywiscie dlugo nie pociągneła...
3. Czy wyklucza mnie wada - krótkowzroczność 0.5 na oba oka (reszta w porządku)?
Bardzo mi na byciu mechem zależy. To chyba rodzinne:) Dziadek, tata, 2 wujków:D
Witajcie. Mam pytanie odnośnie pracy jako maszynista. Czy jeśli dostane juz skierowanie od pracodawcy do lekarza to czy ja mogee sobie wybrac do którego chce isc lekarza??? Czy jesli badania u ktoregos z lekarzy nie wyjda to czy moge pojsc spróbowac u innych ???
Elektronik na szopie będzie potrzebny za pare lat, jak wejdą nowe loki i ew. stare po gruntownej modernizacji...Na LHS to by byli już potrzebni bo nowe St44 300X to więcej stoją niż jeżdżą bo elektronika się psuje.Nawet nowy przetarg na modernizację obejmuje już tylko wymianę silnika z kołomnej i chyba sprężarki tak samo jak w St44 1201.