Autor Wątek:  Egzamin zawodowy...Maszynista  (Przeczytany 70203 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Września 2007, 17:49:12 »
Ja się zgadzam i nie zagadzam z Mutopompką.
Zgadzam się gdyż Polsce tak jest.
Nie zgadzam się z takim stanem rzeczy, gdyż:
-kurs powinien obejmować wszystko to co potrzebne jest do bezpiecznej jazdy z uwzględnieniem sytuacji awaryjnych.
-do prowadzenia pojazdu wcale nie potrzebna jest wiedza "jak to w szczegółach działa". Kierowca wcale nie musi znać szczegłów z czego zbudowany jest samochód.
-wchodzi unowocześnianie, w związku z tym fizycznie niemożliwe jest zdobycie szczegłówej wiedzy jak to jest zrobione. W Polsce o ile prawdą jest to co słyszałem, na tych żęchach często podczas awarii, mechanik kombinuje co tu zrobić, aby jechać dalej. Czasami zwiera coś na "krótko", czy wykonuje inne alpejskie kombinacje, aby móc dalej kontynuować jazdę. Do tego m.in. celu potrzebna jest mu ta szczegółowa wiedza, ale taki stan rzeczy nie będzie trwał wiecznie. Kiedyś tam, jak tabor będzie na miarę XXI wieku, głębsza ingerencja w urządzenia będzie zakazana. Proszę zobaczyć jak to jest u pilotów samolotów pasażerskich. Oni w szczegółach nie muszą wiedzieć co tam sziedzi w środku i jak jest zbudowane. On ma poprostu mieć dużą wiedzę i praktykę w pilotażu, mając też do pomocy napisane procedury (np. przez producenta samolotu) co robić w przypadku sytaucji nietypowych.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 17:56:18 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Września 2007, 17:56:27 »
No to ja powiem co wiem (co się dowiedziałem w CARGO) :

1.Skończyć technikum oczywiście zdać dyplom technika (matura podobno nie jest taka niezbędna)
2.Pójść do woja lub na studia
3.Po skończeniu tego lub tamtego iść do zakładu naprawczego o ile jest wolny etat
4.Postarać się aby pracować przy lokach jako mechanik, elektryk, automatyk itd.
5.Po ok 2 latach roboty wystąpić o skierowanie na kurs maszynisty robiąc ówcześnie wszelkie badania
6.Ukończyć kurs i pracować już jako mech

lub 2 wersja

3. Prywatnie wyrobić sobie kurs maszynisty
4. Pytać czy nie potrzebują mecha a jak potrzebują to spytać czy istniała by możliwość douczenia lub zdania dodatkowych egzaminów już konkretnie związanych z PKP lub innym przewoźnikiem

Ja dodatkowo postaram się aby odbyć praktyki zawodowe w PKP CARGO na warsztacie. Być może wtedy coś mi się uda załatwić, że po skończeniu szkoły mnie przyjmą albo gdzieś pokierują, bo z tego co słyszałem jest taka szansa.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Września 2007, 18:09:29 »
No to ja powiem co wiem (co się dowiedziałem w CARGO) :

1.Skończyć technikum oczywiście zdać dyplom technika (matura podobno nie jest taka niezbędna)
2.Pójść do woja lub na studia
3.Po skończeniu tego lub tamtego iść do zakładu naprawczego o ile jest wolny etat
4.Postarać się aby pracować przy lokach jako mechanik, elektryk, automatyk itd.
5.Po ok 2 latach roboty wystąpić o skierowanie na kurs maszynisty robiąc ówcześnie wszelkie badania
6.Ukończyć kurs i pracować już jako mech

Wszystko ładnie i pięknie jak się czyta. Jednak na dzień dzisiejszy dostanie się do Cargo prawie graniczy z cudem. Mimo, że wszyscy wiedzą, że na warsztacie brakuje ludzi (jeśli ktoś myśli o pracy maszynisty warsztat ma nieunikniony), mimo, że wszyscy wiedzą o brakach (lub nadchodzących brakach) w drużynach trakcyjnych, to i tak póki co nic się z tym nie robi. Oby tylko nie było za późno, kiedy faktycznie "stara kadra" się wykruszy i pójdzie na emerytury albo zdrowie nie pozwoli na jeżdżenie. Moim zdaniem właśnie teraz jest ten przełomowy moment, w którym powinno się zacząć myśleć o zatrudnianiu nowych pracowników, za parę lat może być za późno...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Września 2007, 18:13:16 »
Dlatego trzeba działać i im się naprzykrzać przy każdej okazji jaka się tylko nadarzy. Im więcej się w przeszłości miało wspólnego z koleją tym łatwiej będzie się dostać jak się w końcu obudzą. Oby tylko się nie ocknęli gdy dojdzie do jakiegoś wypadku spowodowanego przez człowieka który już dawno powinien być na emeryturze... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Września 2007, 18:49:51 »

PS. I często piszecie w postach. Chyba tak......, chyba trzeba zdać....., może to, czy tamto... A nikt nie napisał o "konkretach". Jak to się teraz odbywa, co trzeba mieć, aby zostać "mechem"...

A czy to możesz nam to przybliżyć?

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Września 2007, 18:59:02 »
Cytat: Wilu
A czy to możesz nam to przybliżyć?
Ale przecież mechatronik napisał co i jak się odbywa, aby zostać mechanikiem.

A co do posta Mariusza. Ok. Ale przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Września 2007, 19:14:58 »
Cytuj
Ale przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.

Według mnie tylko funkcję urządzeń i powiązania logiczne pomiędzy nimi.
Do tego moim zdaniem nie potrzeby jest warsztat, tylko porządny kurs.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Września 2007, 19:41:23 »
Cytuj
Ale przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.

Według mnie tylko funkcję urządzeń i powiązania logiczne pomiędzy nimi.
Do tego moim zdaniem nie potrzeby jest warsztat, tylko porządny kurs.

Hmm dziwne, jeden mowi tak a drugi mowi co innego :)

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #68 dnia: 19 Września 2007, 19:55:40 »
WILU: i tym sposobem chciałem zaznaczyć, aby nie pisać, że słyszałem, widziałem, itp...

Niech wypowiedzą się PRAWDZIWI MECHANICY, jak Oni zaczynali swą przygodę z prowadzeniem loka, a nie "debata o ogórkach kiszonych". Gdybać to i ja mogę...

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #69 dnia: 19 Września 2007, 20:32:07 »
Mi szczerze mówiąc, od początku tematu zależy na tym, aby wypowiedział się tutaj jakiś mechanik. Jeśli nikt się nie wypowie, to sam podpytam znajomego mecha co i jak.Ale nie wiem kiedy to nastąpi.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #70 dnia: 19 Września 2007, 21:31:17 »
Cytuj
Ale przyznasz rację, że musi znać zasadę działania poszczególnych układów, a co za tym idzie budowę ważniejszych elementów lokomotywy.

Według mnie tylko funkcję urządzeń i powiązania logiczne pomiędzy nimi.
Do tego moim zdaniem nie potrzeby jest warsztat, tylko porządny kurs.

Hmm dziwne, jeden mowi tak a drugi mowi co innego :)

To nie jest dziwne, tak czasami bywa.
Pompka mówi jak jest, a ja napisałem jak kiedyś być może będzie.
Napisałem to na podstawie zmian w podejściu w różnych dziedzinach technicznych, gdzie coraz częściej stosuje się tego typu działania i kolej nie jest wyjątkiem.
Dobra, ja już się lepiej zamknę w tym temacie.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 21:33:14 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #71 dnia: 19 Września 2007, 21:33:36 »
Trochę ujednolicę dwie sprzeczne rzeczy:
Jak się idzie na mecha na starsze loki, to trzeba je znać od strony mech/elektro/pneumatycznej, bo są to użądzenia na tyle proste, że drobne usterki łata się w ciągu paru minut, kawałkiem drutka albo śrubokrętem i kombinerkami.
Na nowych lokach wiedza co, jak i gdzie pracuje już nie jest tak konieczna. Mech ma w kabinie instrukcję obsługi (którą co prawda ma znać na pamięć), ale sam nie grzebie, jak coś się zepsuje, tylko melduje do dyspozytury.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #72 dnia: 19 Września 2007, 21:49:56 »
El Driver, ty jesteś może mechanikiem z RP?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #73 dnia: 20 Września 2007, 15:03:36 »
El Driver, ty jesteś może mechanikiem z RP?

Nie, na warsztacie robi ! :) Jak coś źle mówię, to poprawić ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #74 dnia: 23 Września 2007, 15:00:11 »
Witam! Znalazłem dzisiaj na internecie oferty pracy na kolei.

http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=praca

Z mojej strony wydaje mi się, że PCC Rail ma dość fajną ofertę i lokalizacja jest na terenie całej polski.Ale czy nie wynika to z braku maszynistów, którzy odeszli z tejże firmy z róznych nieokreślonych powodów? Oby nie było tak jak w CTL Rail.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #75 dnia: 23 Września 2007, 15:12:24 »
Uwaga, plotka: Słyszałem, że w PCC nie najlepiej jest z płaceniem za pracę.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #76 dnia: 23 Września 2007, 15:51:11 »
Uwaga, plotka: Słyszałem, że w PCC nie najlepiej jest z płaceniem za pracę.

No to wyjaśniło nam się skąd tyle ofert z PCC. Ah ta polska rzeczywistość...

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #77 dnia: 24 Września 2007, 18:12:21 »
Płacić to płacą tylko system pracy jest gorzej niż tragiczny. Przykładowo jedziesz składem z Warszawy do Płocka, tam kończysz i następnie musisz kombinować jak wrócić do domu. Kumpel wyjechał o 6:00 z Warszawy był w Płocku o 14:00, a następnie przez 7h wracał do domu oczywiście gratis bo PCC płaci tylko za czas spędzony na loku, guzik ich obchodzi ile, jak długo i czym będziesz wracał do domu. Efekt - po pól roku pracy rzaem z nim odeszło 20 maszynistów któży jeździli w GDT Warszawa. Dla prywaciaża niestety tylko liczy się kasa i osczędza na wszystkim co się da. Najlepiej żeby pracownik nie jadł, nie spał i pracował 24h na dobę. Jeśli ktoś chce iść do prywaciaża jeździć to niech się 10 razy zastanowi zanim tam pójdzie.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #78 dnia: 24 Września 2007, 20:50:36 »
Nie wszyscy prywaciaże są źli, ja naprawde wierzę, że w CTL Logistics tak nie jest, mam znajomego maszynistę który nie narzeka ani na płacę ani na godziny pracy, przeważnie pracuje od 7 do 19, takie coś by mi odpowiadało :)

EU06_

  • Gość
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #79 dnia: 24 Września 2007, 22:27:56 »
Masz jeszcze dużo czasu na zastanowienie się, przez te lata wiele się jeszcze zmieni. Ja za rok szukam pracy u prywaciarza, bo o Cargo nie ma na razie co marzyć...

Przepraszam za OT

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #80 dnia: 25 Września 2007, 07:52:24 »
Masz jeszcze dużo czasu na zastanowienie się, przez te lata wiele się jeszcze zmieni. Ja za rok szukam pracy u prywaciarza, bo o Cargo nie ma na razie co marzyć...

Przepraszam za OT

Dlaczego nie ma co marzyć? A nóż w Cargo przez ten rok wiele się jeszcze zmieni?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #81 dnia: 25 Września 2007, 09:14:48 »
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować ale zakichanych okularników nie przyjmują !!!!!!!!! (piszę o sobie w tym momencie).
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #82 dnia: 25 Września 2007, 11:54:39 »
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować

Rozumiem, ze to jakis joke.

EDIT:
Ciekawi mnie, jak wyglada wizja CARGO na calkiem niedaleka przyszlosc, kiedy to wiekszosc pracownikow zacznie odchodzic na emerytury :)
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2007, 11:56:29 wysłana przez defiler »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #83 dnia: 25 Września 2007, 14:16:09 »
Rozumiem, ze to jakis joke.
Źle rozumiesz... Epek powiedział, jak bardzo miłuje swoją pasję i że jest do tego stopnia się poświęcić.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #84 dnia: 25 Września 2007, 14:53:40 »
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować ale zakichanych okularników nie przyjmują !!!!!!!!! (piszę o sobie w tym momencie).
A probowales u prywaciarzy?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #85 dnia: 25 Września 2007, 15:21:07 »
Ja bym poszedł nawet za darmo pracować ale zakichanych okularników nie przyjmują !!!!!!!!! (piszę o sobie w tym momencie).
A probowales u prywaciarzy?

Jak kierowca ciągnika siodłowego może mieć Prawo Jazdy kategorii C i C+E to czemu mech nie może mieć okularów?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #86 dnia: 25 Września 2007, 15:49:12 »
Cytuj
Jak kierowca ciągnika siodłowego może mieć Prawo Jazdy kategorii C i C+E to czemu mech nie może mieć okularów?

Już na forum toczyła się tego typu dyskusja. Odpowiedź jest prosta, bo można przebierać w ludziach jak w ulęgałkach. Ponadto im bardziej masywny pojazd, tym wymagania wyższe i nie tylko dotyczące wzroku.
Proszę sobie poszukać na forum, była dosyć obszerna dyskusja na ten temat.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #87 dnia: 25 Września 2007, 16:06:53 »
Cytuj
Jak kierowca ciągnika siodłowego może mieć Prawo Jazdy kategorii C i C+E to czemu mech nie może mieć okularów?
Kierowca ciągnika siodłowego nie tylko może, ale musi mieć prawo jazdy C i C+E. Po za tym mech może mieć okulary (nie chodzi mi o przeciwsłoneczne). W każdym przypadku lekarz decyduje czy dana osoba nadaje się na stanowisko pracy. Wymagania dla nowch zawsze są wyższe niż dla wykonujących zawód.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #88 dnia: 25 Września 2007, 16:34:12 »
Ja osobiście znam kilku mechów, którzy noszą okulary.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #89 dnia: 25 Września 2007, 16:34:54 »
Wymagania dla nowch zawsze są wyższe niż dla wykonujących zawód.
Bo przez te 40 lat na pewno się im zdrowie pogorszy, ale w zamian będą mieć takie doświadczenie w zawodzie, że im to braki w zdrowiu zatuszuje.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2007, 16:37:17 wysłana przez Darth Luk »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl