- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 13 Lipca 2006, 10:14:38

Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Lipca 2006, 10:14:38
Mam pytanie:
Do jakich sterowników przeznaczone jest nowe, albo może raczej najnowsze exe 674kb.  Chdzi mi o karty NVIDIA.
Wiem że na pewno wysypuje się na 45,23.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 13 Lipca 2006, 10:49:00
Mi tam chodzi nawet na najnowszych :)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Lipca 2006, 17:37:28
Cytat: "Mateu"
Mi tam chodzi nawet na najnowszych :)


No tak, długo testowałem ale jest problem. Nie wszystkie misje można otworzyć na tym exeku. Wysypuje się przy inicjalizacji taboru. Jest na to jakaś rada. Exe jest rozwiązaniem pewnych bolączek 2 Kabina SN61 a także na podskakiwanie loka nad torem. Jeśli jest na to recepta to jaka?
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Alex149 w 21 Lipca 2006, 17:01:12
Ja też nic z tego nie wiem. MAm Geforca 2 mx440 (64Mb) i średnio co 2 dni muszę zmieniać sterowniki. Raz chodzi na 53.03, potem przestaje i działają 43.45. Muszę zaznaczyć, że za każdym razem symek się uruchamia a problemy zaczynają się po kilku minutach jazdy. Nie wiem o co tu chodzi.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 23 Lipca 2006, 18:47:48
Wiem już czemu wysypuje się exe. 674kb na niektórych sceneriach i misjach, dzięki za odpowiedzi.

EOT.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 23 Lipca 2006, 21:18:33
Jak wiesz to może mógłbyś mnie też oświecić? Bo u mnie niestety nie działa na najnowszych sterownikach.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Sierpnia 2006, 20:55:14
Poczytałem sobie na forum ostatnią kłótnię panowie.
Ale do rzeczy.
Zadałem w tym wątku pierwszy parę pytań i nie dostałem odpowiedzi. Wiem dlaczego exek się wysypuje.
Ale ponieważ zakładam, że wie również autor exeka, to może on powinien na ten temat się wypowiedzieć!
Jeśli się nie wypowiada to może jest jakaś przyczyna?
Potem dopiero ja się wypowiem!
Dlaczego?
Bo może nie warto się trudzić i przerabiać, powielać ilość plików w symku.
Wiem że rozgorzeje też dyskusja szczególnie wśród użytkowników którzy nie poradzą sobie ze zmianami w plikach scn. a także z zamianą lub powieleniem innych plików.

Może jednak nie warto tego robić bo autor poprawi lub już poprawił exe. Może to zresztą nie jest błąd tylko zamierzenie autora wpływające na znaczący wpływ FPS.

Gorąca prośba do autora o wypowiedź na temat tego exeka.
To chyba nie będzie trudne napisać czy mamy sobie radzić sami czy będzie exek czytał wszystkie pliki i wiedział co ma znimi zrobić?
Proszę o odpowiedź nie dla mnie, ale z czystego szaunku dla forum.

Jeśli takiej nie będzie podam co należy zrobić aby uruchomić każdą scenerię, gdzie należy zamienić wpisy a gdzie podmienić pliki.
Strasznie boję się bałaganu na forum....

PS:
Nie upoważniłem Mariusza1970 bo sprawa była świeża i nie sprawdzona.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 04 Sierpnia 2006, 21:24:19
Ostatnim autorem *.exe jest ABu (który juz chyba nie odwiedza forum), obecnie poprawki wprowadza youBy, ale z nim nie ma żadnego kontaktu od ponad miesiąca.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Bart w 05 Sierpnia 2006, 02:20:44
Cytat: "Krzysiek626"


Może jednak nie warto tego robić bo autor poprawi lub już poprawił exe. Może to zresztą nie jest błąd tylko zamierzenie autora wpływające na znaczący wpływ FPS.


Siedzieliśmy z ABu nad exe miesiacami i mi napisał że wyżyłował je pod kątem wydajności ile się da, a zrobił to wtedy gdy inni autorzy mówili ze już bardziej się nie da, więc zaskocz nas

Jednak z drugiej strony podmiana plików do FPS ma sie nijak, MaSzyna to 2 bilblioteki dll i jedno exe, więc pod kątem FPS nie spodziewajcie się cudów :), no chyba że np Q wypuścił QspeedExe którego ja nie sprawdzałem już :P.
Gdyby to była wina sterów to myśle że porady Krzyska tyczyłyby się tylko ATI lub nVidii...
No, ale czekamy...

Ps. Jako jeden z posiadaczy źródeł pozwalam Ci powiedzieć co i jak naprawić żeby było lepiej, bez zbędnych "ja wiem ale wam nie powiem" :).
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Sierpnia 2006, 06:55:08
@Bart doceniam Twoje pozwolenie na opublikowanie co i jak naprawić, ale nie jestem pewien czy było ono potrzebne.
W exe 674kb jest albo błąd lub zamierzone działanie.
Źle mnie zrozumiałeś.
Nie interesuje mnie poprawa ilości FPS, nie o tym pisałem.
Ilość FPS na tym exe jest duża i chwała ABu.
Nie mam nic do exeka i źródeł.

Poczytaj wątek na bocznicy o czym była draka.
Błąd polega na nie wczytywaniu większości scenerii, a moje pytanie brzmi:
czy to działanie celowe czy niedopatrzenie?
Myślę że wiesz także czemu to exe się wysypuje na samym końcu wczytywania i o to pytałem.

Napisałem że podam jak poradzić sobie żeby exek się nie wysypywał. Poprawki nie dotyczą exe.
Nikogo nie mam zamiaru zaskakiwać.
Nie mam zamiaru trzymać tego tylko dla siebie!
Jednak muszę sprawdzić czy poprawki przyniosą skutek, a pierwsze wyniki są obiecujące.
Przypominam że co innego znaleźć błąd a co innego znalęźć antidotum.
Nie wspomnę o czasie i cierpliwości.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 05 Sierpnia 2006, 18:34:40
Kiedyś na forum w pewnej dyskusji padły takie słowa:
Hunter napisał: "ShaXbee podał w DEVS linka do najnowszego EXE. Tyle tylko, że ono jest niekompatybilne z wieloma trasami, min. z moją się wysypuje. A na tym, co podałeś wszystkie traski działają."
na co Abu odpowiedział: "O ile się nie mylę tą niekompatybilność można usunąć jednym wpisem do scenerii - ważne, bo to 'ostatnie' exe ma poprawiony bardzo poważny błąd."
Więc pytam każdego kto posiada taką wiedzę, czy Abu się nie mylił, a jeśli się nie mylił to jaki to jest wpis?
Po drugie, Krzysiek gdybyś podał swoje podejrzenia do publicznej wiadomości to więcej osób mogłoby to sprawdzać i szybciej możnaby dojśc do tego, czy masz rację. A tak to czekamy nie wiadomo na co.
Tyle z mojej strony w tym temacie.
Pozdrawiam!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Bart w 06 Sierpnia 2006, 13:28:02
ABu nie miał pojęcia co się stało że niektóre scenerie zaczeły się wysypywać, a co do niekompatybilności z niektórymi sceneriami to wydaje mi się że chodziło o wpis startu symulacji "start end"
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 06 Sierpnia 2006, 20:59:39
przydaloby sie zeby ktos naprawil problem uderzenia w sciane na tym exe
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 06 Sierpnia 2006, 21:26:06
pudel nie wiem czy na tym exe również występuje owe zjawisko, tu jest do rozwiązania większy problem. Natomiast co do uderzania w mur poszukaj na forum Krzysiek626 zmienił stery do grafy i mu to pomogło i gdzieś jest to opisane.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Bart w 06 Sierpnia 2006, 23:59:05
Szczerze mówiąc pierwszy raz uderzyłem składem w ściane w zimie 2003 roku. Właściwie to nie była ściana a inny skład, ale stojący na sąsiednim  torze - ciekawie to wyglądało bo wagonu "widma" ugieły, mimo że mój uderzający skład był na pustym torze.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 08 Sierpnia 2006, 16:33:11
mam karte ATI x1600pro jade na najnowszych bardziej to kwestia typu karty jak mialem 9600pro nie bylo tego problemu :)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Bart w 08 Sierpnia 2006, 17:53:23
I ile masz FPSów na czystym (bez żadnych przeróbek czy zmiany taboru)Quarku, ze przerobionej paczki Mariusza1970?
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 08 Sierpnia 2006, 19:53:04
Czysty system win xp, ale zmieniony tabor exe674kb misja EU07-424

wielki kac po podczepieniu siódemki
do składu po odjeździe SU 18/20 FPS
na trasie do 45 FPS  mijanie z innym składem do 35 FPS
Dejawy 25/28 FPS
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 08 Sierpnia 2006, 19:57:56
Cytat: "Bart"
bez żadnych przeróbek

Bez żadnych przeróbek, to Quark się wywala... bynajmniej na 674kb...
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 08 Sierpnia 2006, 20:01:57
A wywala Ci jak wybierzesz misja ET41? Bo mnie inne wywala, a to nie.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 08 Sierpnia 2006, 20:15:36
Cytat: "Mariusz1970"
A wywala Ci jak wybierzesz misja ET41? Bo mnie inne wywala, a to nie.

Pozdrawiam
Mariusz

No następna ciekawostka bo paczka Defilera z orginalnymi składami, misja ET41 nie odpala się.
Ja jechałem na kopii tej paczki ze zmodyfikowanymi składami bo inaczej nie można było.

Napiszę jakie modyfikacje taboru zrobiłem.
Wszystkie tekstury tga zamieniłem na bmp. Oczywiście są to te same orginalne tekstury.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 08 Sierpnia 2006, 20:20:54
Ja mam taki:
trainset TME4252 koniec7start 10.0 0.0
node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145 203E-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos none eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos none eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs #Lumber1.tga 412Za 0.0 nobody 3 15 lumber enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs #Lumber2.tga 412Za 0.0 nobody 3 15 lumber enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs #Lumber1.tga 412Za 0.0 nobody 3 15 lumber enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 413Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos none eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\Es none 9W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520312-3 dynamic PKP\Es none 9W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

Jak wygląda w paczce defilera to nie wiem, bo jej nie mam. Ten skład chyba jest orygnialnym z Quarka, bo nie pamiętam, abym go zmieniał, choć mogę się mylić.

Pozdrawiam
Mariusz
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 08 Sierpnia 2006, 20:29:47
Mi całego Quarka wywala, jakiejkolwiek misji bym nie wybrał.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 08 Sierpnia 2006, 22:56:37
Cytat: "Český_Krtek"
Mi całego Quarka wywala, jakiejkolwiek misji bym nie wybrał.

To wywal wszystkie wagony powodujące to wywalanie... jakie to opisane jest już w Na Warsztacie.
Pozdrawiam!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 09 Sierpnia 2006, 19:26:08
Odkryłem że wysypuje się na wagonach Bdhpumn. Narazie tyle - mogę już odpalić moczniki... :)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 09 Sierpnia 2006, 22:37:28
Cytat: "Mariusz1970"
pudel nie wiem czy na tym exe również występuje owe zjawisko, tu jest do rozwiązania większy problem. Natomiast co do uderzania w mur poszukaj na forum Krzysiek626 zmienił stery do grafy i mu to pomogło i gdzieś jest to opisane.

Pozdrawiam
Mariusz


pozostaje mi jedynie czekac na nowe exe moze na nim nie bedzie tego błedu albo zalatwic kompa z inna grafą :)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 09 Sierpnia 2006, 22:49:43
Cytat: "Český_Krtek"
Odkryłem że wysypuje się na wagonach Bdhpumn. Narazie tyle - mogę już odpalić moczniki... :)

Tak bo posiadają format tekstury 1024X256. Mówiłem żeby wszystkie takie wyrzucić ;)
Pozdrawiam!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Sierpnia 2006, 23:21:19
Poniewąz na tenmoment nie widzę innej możliwości  podam jeszcze takie wieści. Testując exe 674kb uparłem się na odpalenie jednego z wagonów. Po wpisaniu go do scenerii okazało się że exek nie odpalił. Wpisałem inny wagon- odpaliło.
Zastanawiałem się chwilkę i okazało się że te prawie identyczne wagony różnią się teksturami a ściśle ich formatem. Wagon który wysypał scenerię miał teksturę w formacie *.tga
Postanowiłem sprawdzić tabor z teksturami tga i za każdym razem exek się sypał.
No i zrobiłem takie coś. Przekonwertowałem te tekstury do formatu bmp.
Potem zmieniłem wpisy do scenerii, zastępując wpisy tekstur z tga na bmp.
Traski zaczęły się odpalać. Błąd odkryłem 23 lipca ale nie mogłem tego dogłębnie sprawdzić ponieważ są wakacje i wyjechałem.
Teraz mając pewność ale nie 100% podaję że jedyna droga po za ingerencję w exe, jest konwersja tekstur tga na bmp.
To nie jedyna niestety przyczyna, Wagony Z1 o których pisał Profeta pomimo tekstur BMP wysypują się, i tu problemem pewnie jest rozmiar tekstur. I na to jak na razie nie ma pomysłu. Zresztą takich tekstur jest więcej.
Są też wyjątki gdzie tekstury tga wczytują się poprawnie i to wystąpiło u Mariusza 1970. Ale wyjątkowo i tylko jedna traska.
Inna propozycja to zestawić składy tak aby nie korzystać z taboru wysypującego symka.
Nie potrafię powiedzieć, czy warto torobić dla exeka 674kb Zaleta tego exeka to wyraźny wzrost FPS.
Pozdrawiam
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 10 Sierpnia 2006, 00:29:55
Tak, u mnie też niektóre tga się odpalają, czyli te nieposiadające feralnego formatu tzn. rozmiaru (1024X256 -nie wiem jak to nazwać ;) ). U mnie nie pomagała zmiana z tga na bmp. Trzeba przyznać, że problem jest dość dziwny. Z bmpowskich tekstur dochodzą jeszcze (oprócz Z1) Bdhpumn.
Pozdrawiam!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Sierpnia 2006, 07:41:12
Cytat: "Profeta"
Tak, u mnie też niektóre tga się odpalają, czyli te nieposiadające feralnego formatu tzn. rozmiaru (1024X256 -nie wiem jak to nazwać ;) ). U mnie nie pomagała zmiana z tga na bmp. Trzeba przyznać, że problem jest dość dziwny. Z bmpowskich tekstur dochodzą jeszcze (oprócz Z1) Bdhpumn.
Pozdrawiam!


Czy chodzi o te wagoniki?
(http://img204.imageshack.us/img204/8422/bdhtx0.th.jpg) (http://img204.imageshack.us/my.php?image=bdhtx0.jpg)

Bo te co widać odpalam w Quarku bez problemu na exe674kb i tekstury rzeczywiście są 1024x256.

Ale takie sprawdzenie niema sensu. Trzeba scenerię  bez ewentów, i postawić najpierw loki po kolei sprawdzając który jest be. To samo należy zrobić z wagonami. Sprawdzenie tego w dużej scenerii daje za wiele kombinacji.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 10 Sierpnia 2006, 13:14:23
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Sierpnia 2006, 13:34:40
Cytat: "Mariusz W."
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.


Z1 tak, X nie, nie wiem co to są X(G) ja nie mam takich. Może to nieoficjalne. Ja nie mam dostępu do nieoficjalnych wersji taboru, tras itp.

Prawie wszystkie trasy udało mi się uruchomić.
Exeka wysypuje SM03, BH, BIPA, WARS, ADU, SYP, i SU45
Na razie tyle udało mi się ustalić.
Pozdrawiam
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 10 Sierpnia 2006, 13:45:16
Warto w 2 roznych watkach pisac o exe? Mam nadzieje że moder te dyskusje wklei do tamtego tematu gdzie omawiane sa bugi exe przez queueda.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 10 Sierpnia 2006, 14:00:59
Krzysiek: o których bipach mówisz? Bo Bhp działają bez zarzutu, tylko na Bdhpumn wywalają. Co do tego że Bdhpumn mają rozdzielczość 1024x256 - Bdhpumny mi działały na różnych sceneriach, więc nawet nie sprawdzałem.

EDIT:
Bh? Te stare z harmonijkami też działają! Całkowo bez zarzutów!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 10 Sierpnia 2006, 14:41:14
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "Mariusz W."
Dochodzą jeszcze mieszkalne. Kiedyś sprawdzałem na których się "wysypuje" i wyszło mi, że tylko na wagonach X(G) i Z1.


Z1 tak, X nie, nie wiem co to są X(G) ja nie mam takich. Może to nieoficjalne. Ja nie mam dostępu do nieoficjalnych wersji taboru, tras itp.
XG masz, to X tylko z inną teksturą (bodajże mieszkalny3.bmp)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Sierpnia 2006, 14:47:12
Cytat: "EP08_015"
Warto w 2 roznych watkach pisac o exe? Mam nadzieje że moder te dyskusje wklei do tamtego tematu gdzie omawiane sa bugi exe przez queueda.


Ja mam nadzieje że nie przeniesie. A to dlatego że:
po pierwsze tan wątek jest starszy.
po drugie w tamtym wątku jest mowa o innym exe.
QueuedEU robi inne exe, połączone z loaderem o czym wiesz.
Testuje też to co robi Q. W odpowiednim czasie odniosę się do tego tematu.
Przypomnę jeszcze raz, tamten wątek jest o innym exe.

Krtek
Mówiłem o Bipach w Testowie2,
BH nie w każdej scenerii,
Bdhpumn- o tym wagonie pisał Profeta że się nie odpaliły, u mnie się odpaliły. Zresztą tu napisałeś całkiem niezrozumiałe zdanie.

Po za tym tak się składa że w Symku nigdy nie ma nic pewnego. Opisuję to co zrobiłem i jak pozbyłem się pewnych kłopotów.
Ciekawe czy komuś udało się odpalić testowo 1 lub 2 na exe674kb po mimo że wstawił teoretycznie dobre składy?
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 10 Sierpnia 2006, 15:06:47
To o Bdhpumnach było do Profety, tylko już nie dawałem jego cytatu, więc bez porównania to zdanie rzeczywiście jest bez sensu. :)

SU45 działa, SU46 też... (wszystko testowane na quarku i na finish5)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 10 Sierpnia 2006, 15:43:50
Napiszę jeszcze raz ;). U mnie wysypuje się tylko na teksturach, o których ciągle mówię. Nie dzieje się to jednak na wszystkich sceneriach. Ale jak się już jakaś sypie to wywalenie wyżej wymienionego taboru skutkuje w stu procentach.
Pozdrawiam!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 11 Sierpnia 2006, 10:53:05
Zrobiłem coś takiego:

(http://img291.imageshack.us/img291/5664/z1yq3.th.jpg) (http://img291.imageshack.us/my.php?image=z1yq3.jpg)

Tylko nie mogę już nic postawić więcej w scenerii. ( z taboru )
Jak zwykle wagon Z1 i exe674kb.

Zrobiłem kilkadziesiąt prób różnego taboru i taki wniosek:
(http://img145.imageshack.us/img145/7895/2z1jh4.th.jpg) (http://img145.imageshack.us/my.php?image=2z1jh4.jpg)

Pozbawiony tekstur tabor wczytuje się bez problemu.

I po godzinnej burzy mózgu:

(http://img19.imageshack.us/img19/9066/rozwiazaniegl1.th.jpg) (http://img19.imageshack.us/my.php?image=rozwiazaniegl1.jpg)

Problem rozwiązany. Nowe exe 674kb Wagony Z1 i inne już razem nie pogryzły się:))

ale jak opisać rozwiązanie?
Na razie jak ktoś zainteresowany to pisać na PW
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: SQT w 11 Sierpnia 2006, 11:40:39
opisz to jakoś, z pewnścią przyda się, zresztą jak inni otestują to będzie potwierdzone co zrobić żeby nowe exe działało.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 11 Sierpnia 2006, 15:08:49
Cytat: "SQT"
opisz to jakoś, z pewnścią przyda się, zresztą jak inni otestują to będzie potwierdzone co zrobić żeby nowe exe działało.


Najpierw małe konsultacje, potem publikacje.

Jeszcze prezentacja:

(http://img235.imageshack.us/img235/8001/ep09z1st44bfbdhnb9.th.jpg) (http://img235.imageshack.us/my.php?image=ep09z1st44bfbdhnb9.jpg)

Najpierw pojedzie Dziewiątka a potem Gagar - będzie czad.
i
Na dworcu w Mocznikach, nie wiadomo w którą stronę jechać.

(http://img236.imageshack.us/img236/9915/st44bfwmocznikachcc0.th.jpg) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=st44bfwmocznikachcc0.jpg)

no i EP09 na razie wygrywa ;))

(http://img236.imageshack.us/img236/5346/ep09wygrywayg9.th.jpg) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=ep09wygrywayg9.jpg)
jeszcze Moczniki:
(http://img114.imageshack.us/img114/7186/gagariinnevg8.th.jpg) (http://img114.imageshack.us/my.php?image=gagariinnevg8.jpg)
stacja końcowa:
(http://img76.imageshack.us/img76/9620/ostatniwi0.th.jpg) (http://img76.imageshack.us/my.php?image=ostatniwi0.jpg)

pozdrawiam
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 12 Sierpnia 2006, 00:34:10
Jak widac przyczyn moze byc wiele, w niektorych przypadkach moze to zalezec od kart graficznych... CO do tekstur TGA, pragne przypomniec, ze dziela sie one jeszcze na skompresowane i nieskompresowane. WIdze, ze bedzie trza przygotowac dla wszystkich uniwersalna paczke, ktora przetestuja z debuggerem ;]. To raczej najpredzej pozwoli rozwiazac problemy.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Sierpnia 2006, 10:19:54
To już ostatnie screeny.
Pokażę w nich gryzący się tabor w najbardziej chyba nieprzyjaznej scenerii - Moczniki. Nie mam nic do tej scenerii ale sprawia najwięcej trudności ze względu na wielką różnorodność występującego w niej taboru taboru.

(http://img82.imageshack.us/img82/9882/gagariinnejl3.th.jpg) (http://img82.imageshack.us/my.php?image=gagariinnejl3.jpg)

(http://img82.imageshack.us/img82/9745/ostatnigq3.th.jpg) (http://img82.imageshack.us/my.php?image=ostatnigq3.jpg)

(http://img214.imageshack.us/img214/7894/wszystkopb5.th.jpg) (http://img214.imageshack.us/my.php?image=wszystkopb5.jpg)
Ten ostatni obrazek pokazuje wszystkie nie lubiące się składziki, szczególnie xhodzi o Z1 i Sypialny.

Poprawki które wykonałem:
Najważniejsza to dla wagonów Z1 wpis do scenerii wygląda tak:

node 500 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Z1KL1 none Z1 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node 500 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Z1KL2 none Z1 0.0 nobody 3 15 Passengers enddynamic


A wpliku Z1.t3d zmieniłem linijkę:

Map: replacableskin.bmp

Na taką:
Map: Z1_1kl.bmp

i taką:
Map: Z1_2kl.bmp

Utworzyłem więc dwa pliki .t3d dla wagonów 1 i 2 klasy i umieściłem je w dwu katalogach Z1KL1 i Z1KL2 razem z z plikami .mmd (taki sam w obu katalogach) i .chk (taki sam w obu katalogach), tekstury przyporządkowałem do odpowiednich katalogów. Z1KL1 i Z1KL2.
Te katalogi oczywiście w DYNAMIC/PKP
(Czy słyszę glosy? na razie nie.)
Utworzyłem dwa katalogi dla wagonów Z1- jedne dla klasy 1 i drugi dla klasy 2. Powód jest prosty - brak grzebania w plikach .mmd oraz łatwośc wykonania. ( dla początkujących, o ile zmiany można uznać za proste)
Tak więc dla wagonów Z1 wprowadziłem tekstury stałe.

Druga zmiana to:
tekstury wagonów które się sypały przekonwertowałem z .tga na .bmp
a wpisy w scenerii zmieniłem kasując rozszeżenie .tga i zatwierdzając zmiany.

Wynik pokazałem na screenach
Proszę robić kopie zapasowe przed dokonaniem zmian.
Nie biorę żadnej odpowiedzialności za działanie poprawek, ze względu na różnorodność sprzętu , oprogramowania i tym podobnych a mających wpływ na działanie symulatora.
Wszystkie zmiany dokonałem w celu przystosowania paczki Mariusz&Defiler do nowego EU07.exe 674kb co na moim komputerze się udało.
PS: swojego czasu byłem zasypywany pytaniami jak poradzić sobie z tym exe, po informacji Mariusza1970 że znam odpowiedź. Miała być w środę ale nie była pełna ze względu na wagony Z1. Teraz znacie prawdę.
PS2: Wiem że istnieje nowy tabor ( wszyscy wiedzą ) nie wiem jak z tym jest, nie mogę przetestować scenerię Myślenice a szkoda.
pozdrawiam i życzę miłego kombinowania.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: adamst w 12 Sierpnia 2006, 10:37:34
No cóż - mi kiedyś przypadkiem wpadło w ręce MZD. Jest to chyba JEDYNA trasa która mi się nie sypie na 'nowych' exe i nowych sterownikach mojej karty graficznej (zintegrowany S3 UniChrome) !!
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 12 Sierpnia 2006, 13:50:59
to jest to exe  http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe czy istanieje jakies nowsze??
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Sierpnia 2006, 15:15:12
Cytat: "pudel"
to jest to exe  http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe czy istanieje jakies nowsze??


Cały czas piszę że chodzi o exe 674kb a dokładnie 690 688b, taki jest jego rozmiar i tak najlepiej je odróżnić od siebie.
Wersja 1.0.9.2 ale to akurat nie jest miarodajne.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 12 Sierpnia 2006, 19:19:27
to czekam z niecierpliwoscia na finał debugowania i paczke z tym exe :)
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Sierpnia 2006, 06:54:16
Cytat: "pudel"
to czekam z niecierpliwoscia na finał debugowania i paczke z tym exe :)


Długo, a nawet bardzo długo myślałem czy przerabiać paczkę złożoną przez Defilera. Wyszło na to że lepiej poczekać na wyniki pracy Q. szkoda robić to samo. Ponieważ wiadomo czemu nowe exe się sypie i jak temu zaradzić, każdy na własny użytek może poprawić to i owo. Wystarczy choćby wywalić wagony które się gryzą.
Po za tym, zainteresowanie poprawkami było żadne.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 21 Sierpnia 2006, 09:00:56
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :) ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Sierpnia 2006, 10:25:31
O co tu chodzi?
Cytat: "pudel"
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :)


ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy


Tak napisałeś że nic nie wiadomo. co z paczki mariusza się nie sypie?
Pomieszałeś w jednym zdaniu kilka spraw.

Ad1  nie wiem o co chodzi, ale odpowiedź napewno jest w tym topicu.
Ad2  na exe 674kb nie występuje walnięcie w ścianę. Ten temat także był obszernie opisany.  Zostaje więc kombinacja ze zmianą sterownika karty graficznej, zmianą exe lub karty graficznej. Ale nikt nie wie na jaką.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 21 Sierpnia 2006, 10:34:58
Cytat: "Krzysiek626"
O co tu chodzi?
Cytat: "pudel"
to z paczki mariusza sie nie sypie wszystko ok gdyby nie nowa karta graficzna :)


ja osobiście czekam na poprawienie błędu który określano jako jakieś błędy we właściwosciach torow w pewnych miejscach kazdej scenerii co prowadzilo do tzw. walnięcia w ścianę w czasie jazdy


Tak napisałeś że nic nie wiadomo. co z paczki mariusza się nie sypie?
Pomieszałeś w jednym zdaniu kilka spraw.

Ad1  nie wiem o co chodzi, ale odpowiedź napewno jest w tym topicu.
Ad2  na exe 674kb nie występuje walnięcie w ścianę. Ten temat także był obszernie opisany.  Zostaje więc kombinacja ze zmianą sterownika karty graficznej, zmianą exe lub karty graficznej. Ale nikt nie wie na jaką.


owszem pisalem bardzo szybko i wyszlo to dość nieskladnie; chodzilo mi o exe z paczki mariusz i defilera czyli 664; zaraz poszukam na forum linka do exe 674 i zobacze jak bedzie dzialac; pewnie tak jak tu jest opisane wiec jesli bede mial problemy skontaktuje sie na PW :)
po sprawdzeniu - symek tak jak wczesniej pisane bylo w tym wątku wyklada sie na koncu

a moze tak wrzucona by zostala paczka zmieniniona przez Krzyśka z nowym exe??
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: pudel w 26 Sierpnia 2006, 15:13:03
ponawiam pytanie - czy byłaby mozliwość aby ktoś dobroduszny wrzucił zmodyfikowaną działającą paczkę z exe 674KB ?
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 26 Sierpnia 2006, 18:08:15
Cytat: "pudel"
ponawiam pytanie - czy byłaby mozliwość aby ktoś dobroduszny wrzucił zmodyfikowaną działającą paczkę z exe 674KB ?


Napiszę tak:
W tym topicu znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do przystosowania paczki do exe 674kb. Czemu ja paczki nie zrobię? Pisałem - istnieje niewielka szansa na działające exe, trzeba jednak czasu.
Q gdzie jesteśi jak Ci idzie z exekiem?
Natomiast moja paczka jest kompletnie nie kompatybilna z innymi i w tym stanie nie nadaje się do publikacji. Jest zresztą nieskończona. Paczki Defilera i Mariusza którą chcesz (?) możesz sobie przystosować sam.
Nie wykluczam powstanie paczki dla exe674 ale jeżeli już to nie teraz.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: proxx w 22 Września 2006, 17:11:59
z kad moge sciagnac nowe exe. prosze o przesłanie linku bo dostałem jeden link i niedziałał
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 22 Września 2006, 20:47:41
Cytat: "proxx"
z kad moge sciagnac nowe exe. prosze o przesłanie linku bo dostałem jeden link i niedziałał


http://eu07.pl/~shaxbee/EU07.exe
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Glinek w 29 Września 2006, 15:15:33
Witam

Przepraszam obrażonych userów przeze mnie. Takie zachowanie nie jest w mojej naturze. Wracając do mojego pytania o plik *.exe oraz jego prace.  Jest to plik 664 kb i grając scenerie chodzą pięknie (15-40 FPS), ale gdy ładują się kolejne eventy to symek praktycznie staje. Po załadowaniu evetów płynnośc grafiki wraca do poprzedniego poziomu. Dodam, że posiadam Semprona 2300, 512 MB RAM, Radeona 9000 Pro 64 MB na sterownikach omega oraz nie mam problemu ze starymi grami na OpenGl. Teraz może ktoś coś mi podpowie co to się dzieje, że obciązenie procka przy ładowaniu pojedyńczego eventu skacze do 100% i zatrzymuje prace symka.

Pozdrawiam
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 29 Września 2006, 20:47:19
Wyłącz w opcjach zapisywanie informacji o uruchamianiu i przebiegu programu. Dzięki temu ten problem zniknie i FPS Ci podskoczy.
Tytuł: Nowe exe.
Wiadomość wysłana przez: Glinek w 30 Września 2006, 12:08:19
Dzięki wielkie

Jak ręką odjął. Nawet na myśl mi nie przyszło, że to może mieć znaczenie. Przyznam się szczerze wszytkiego prawie próbowałem, ale na to kompletnie nie wpadłem.

Pozdrawiam