- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: WartBurger w 14 Listopada 2020, 19:57:11

Tytuł: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: WartBurger w 14 Listopada 2020, 19:57:11
Cześć, mam pytanie odnośnie zakładki "stan techniczny" przy ustawianiu składów... Widzę że np na scenariuszu Moczniki-Popych jest ustawione np wężykowanie na wartość "19"... Z internetu wygooglałem że np "podkucie" oznacza zużyte koła, mam rację? Krótko mówiąc czy ktoś mógłby mi objaśnić o co chodzi w każdym z tych opcji i jak one się mają do rozgrywki w symulatorze? próbowałem coś kombinować ale nie zauważyłem raczej różnicy... Dziękuje za uwagę =)
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 14 Listopada 2020, 20:02:30
Podkucie jest, jak koła się zakleszczą przy hamowaniu i pojazd jedzie jak na sankach. Można ustawić z pojazd z podkuciem określając długość płaskiego miejsca i prawdopodobieństwo z jakim będzie się pojawiał na scenerii.

Wężykowanie to jest ruch wynikający z luzu między obręczą a szyną.
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: WartBurger w 15 Listopada 2020, 00:11:12
A jeszcze żeby nie zakładać nowego tematu podpowie ktoś czy da się włączyć jakoś żeby na koniec danej służby wyświetlał mi się tak jakby wydruk z haslera? Kiedyś jak grałem kilka lat temu to takie coś się pojawiało na koniec "misji" a teraz jakoś nie... Tak żebym przykładowo wiedział że już jest koniec służby
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 15 Listopada 2020, 00:18:46
Podkucie nie musi oznaczać, że jedzie na sankach, może być że ma jakiś nalep na obręczy i wtedy można usłyszeć charakterystyczne stukanie. A co do pytania to musisz mieć zapis fizyki włączony i wtedy za pomocą htv.exe znajdującym się w programach na potrzeby symulatora, możesz odczytać taśmę. Czytanie readme, jeszcze raz czytanie readme się kłania.
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: WartBurger w 15 Listopada 2020, 10:31:24
No tak z tym że kiedyś takie okienko się wyświetlało po skończeniu służby a teraz się nie wyświetla i na dobrą sprawe nie wiem czy już ukończyłem daną służbe czy jeszcze nie... Czytanie ze zrozumieniem tego co napisałem ja również poproszę :) Rozumiem że "zasłużony dla symulatora" a ja tylko "bez tagu" ale w rzeczywistości też jestem człowiekiem i to nawet dodam nieskromnie że nie idiotą... No i z tym podkuciem mi tłumaczycie co to jest w realu a mnie się bardziej rozchodziło jak to się ma do rozgrywki w symulatorze... Dziękuje
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: youBy w 15 Listopada 2020, 11:04:32
W symulatorze powoduje to powstanie charakterystycznego, modulowanego dźwięku podczas jazdy.
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Listopada 2020, 11:08:44
Nigdy nic się nie wyświetlało na zakończenie. Obsługa taśmy jest taka sama, od kiedy jest program do wizualizacji, czyli jakichś 15 lat.
Co do działania w symulatorze:
double TMoverParameters::v2n(void)
{
    // przelicza predkosc liniowa na obrotowa
    const double dmgn = 0.5;
    double n, deltan = 0;

    n = V / (M_PI * WheelDiameter); // predkosc obrotowa wynikajaca z liniowej [obr/s]
    deltan = n - nrot; //"pochodna" prędkości obrotowej
    /* if (SlippingWheels)
        if (std::abs(deltan) < 0.001)
            SlippingWheels = false; // wygaszenie poslizgu */ //poslizg jest w innym miejscu wygaszany też
    if (SlippingWheels) // nie ma zwiazku z predkoscia liniowa V
    { // McZapkie-221103: uszkodzenia kol podczas poslizgu
        if (deltan > dmgn)
            if (FuzzyLogic(deltan, dmgn, p_slippdmg))
                if (SetFlag(DamageFlag, dtrain_wheelwear)) // podkucie
                    EventFlag = true;
        if (deltan < -dmgn)
            if (FuzzyLogic(-deltan, dmgn, p_slippdmg))
                if (SetFlag(DamageFlag, dtrain_thinwheel)) // wycieranie sie obreczy
                    EventFlag = true;
        n = nrot; // predkosc obrotowa nie zalezy od predkosci liniowej
    }
    return n;
}
Czyli poślizg zwiększa prawdopodobieństwo nadania flagi uszkodzenia starty/podkuty, zależnie od kierunku poślizgu.

Jeszcze nowszy kod na płaskie miejsce. Gdy przekroczy 5, ustawia flagę podkucia.
if (true == SlippingWheels) {
        Fwheels = Sign(temp_nrot * M_PI * WheelDiameter - V) * TotalMassxg * Adhesive(RunningTrack.friction);
if (Fwheels*Sign(V)>0)
{
FTrain = Fwheels + Fb*Sign(V);
}
else if (FTrain*Sign(V)>0)
{
Fb = FTrain*Sign(V) - Fwheels*Sign(V);
}
else
{
double factor = (FTrain - Fb * Sign(V) != 0 ? Fwheels/(FTrain - Fb * Sign(V)) : 1.0);
Fb *= factor;
FTrain *= factor;
}
if (std::abs(nrot) < 0.1)
{
WheelFlat = sqrt(square(WheelFlat) + abs(Fwheels) / NAxles*Vel*0.000002);
}
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: WartBurger w 15 Listopada 2020, 22:05:00
W symulatorze powoduje to powstanie charakterystycznego, modulowanego dźwięku podczas jazdy.
A więc na ile % ustawić te parametry aby uzyskać ten charakterystyczny dźwięk? i który parametr? Wężykowanie czy podkucie?
Tytuł: Odp: "Stan techniczny" pojazdów
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 15 Listopada 2020, 22:07:31
Wpisz 30% podkucia, powinien być słyszalny ten dźwięk.