- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 18 Października 2014, 18:50:28
-
1) Występuje problem z nie zamykaniem się przejazdów zarówno przed Bałtykiem Miasto jak i w Alakowicach.
2) Przed Alakowicami jest przejazd na którym nie ma nic poza drogi. A o ile mnie pamięć nie myli, zawsze w tym miejscu był "święty Andrzej" z gongiem i lampami ostrzegawczymi.
3) Pociąg 443232 sam z siebie wykonał próbę, po czym po wciśnięciu SHIFT + 1 nie dostałem wyjazdu przez 10 minut po zmianie pociągu. Misji nie udało się dokończyć.
4) Wskaźniki zwrotnic nie informują w żaden sposób gdzie pojedziemy. Dotyczy to tylko Alakowic.
Nie piszemy w dziale Publikacje takich postów! Wydzielam.
Benek
-
Potwierdzam, również nie dostałem wyjazdu z Alakowic. (czekałem ponad 20 minut)
Nie piszemy w dziale Publikacje.
Benek
-
A ja dostałem :)
-
4) Wskaźniki zwrotnic nie informują w żaden sposób gdzie pojedziemy. Dotyczy to tylko Alakowic.
U mnie wszystko ok.
EDIT:
Dodaje załączniki. Misje przejechałem dwa razy. Za pierwszym wszystko było ok, ale za drugim nie było próby hamulca. Po za tym wszystko ok.
-
Nie żeby coś, ale...
A NIE MÓWIŁEM?
-
W Bałtyku z grupy towarowej dostałem wyjazd na Sz podczas, gdy torem 2 przejeżdżało brutto w tym samym kierunku - mogło dojść do starcia na rozjeździe. Poza tym nie było podanych komend do próby hamulca.
-
Nie potwierdzam, próby w Bałtyku Towarowym, jak i w Alakowicach były.
-
Nie ma tekstur ludzików.
-
@dodulec, nie potwierdzam. U mnie tekstury tzw."roboli" wyświetlają się poprawnie. Musiałeś zapomnieć podczas instalacji o skopiowaniu pliku z teksturą do któregoś z folderów "posers".
-
Skopiowałem ponownie i działa wszystko jak w zegarku. Dziękować.
-
U mnie wszystko działa oki, poza brakiem komend do próby hamulca. Dziękować twórcy za nowe misje towarowe.
-
Nie potwierdzam, próby w Bałtyku Towarowym, jak i w Alakowicach były.
U mnie niestety próby Hamulca w Bałtyku Towarowym nie było.
-
Log? Exe? Patche?
-
W Bałtyku z grupy towarowej dostałem wyjazd na Sz podczas, gdy torem 2 przejeżdżało brutto w tym samym kierunku - mogło dojść do starcia na rozjeździe. Poza tym nie było podanych komend do próby hamulca.
Jeśli ruszałeś I składem i jechało ET22 w kierunku Alakowic to znaczy że wcisnąłeś Shifta. Pokaż log.txt.
-
Zauważyłem poważny błąd w scenariuszu Bałtyk Cargo- gdy wybieram EU07-1512, czas startu to 10:30, a na rozkładzie jazdy jest odjazd o godz. 11:07.
Przenoszę.
adsim
-
Wybierasz na początku symulacji 15xx?
-
Hmm, tak, chyba z niecierpliwości w oczekiwaniu na tarczę wywołałem Shift+1 ;)
-
Tak. Po za tym dobra robota z tą scenerią.
-
Więc bład nie leży po mojej stronie. Podpinamy się do węglarek, jeśli jesteśmy już gotowi do próby wciskamy "w". Samo "w" bez shifta. W Alakowicach przesiadamy się do 15xx, wciskamy shift+1. Jak jesteśmy gotowi do próby wciskamy znowu "w".
-
Najpierw powinieneś przyjechać tą EU07-538 do Alakowic i dopiero potem przesiąść się do EU07-1512.
-
@AK2012 ma rację. Nie miałbyś tego problemu jakbyś przeczytał opis służby.
-
Dobra. To w takim razie powinno się usunąć z wyboru loków tą EU07-1512, albo zrobić tak jak w Zwierzyńcu- można na początku wybrać albo ST45 albo EU07.
-
Gdyby autor usunął z wyboru tę 1512 to w ogólnie nie było by kontynuacji misji. Dodatkowo jak byk na początku opisu masz napisane „Po przyjechaniu do Alakowic przesiadamy się do tej lokomotywy”. Natomiast w opisie siódemki w malowaniu KM masz napisane „Dojeżdżając do podanej stacji przesiadamy się do EU07.” Poza tym na zwierzyńcu wybieramy sobie lokomotywę, którą będziemy prowadzić podczas misji, natomiast tutaj, drugi skład jest kontynuacją.
-
Mam problem EN57 nie odjeżdża ze stacji stoi w miejscu,jak jadę w kierunku Alakowic eu 07 1512.
-
Ja z ciekawości tez sprawdziłem ten scenariusz i nie potwierdzam. EN57 minął mnie na szlaku. Widzę też, że w rozkładzie nie ma ujętej stacji Bielkowo. Po użyciu kombinacji klawiszy Shift+1 i klawisza w (próba hamulca) odjazd dopiero z Alakowic otrzymałem o 11:15. Wszytko oczywiście zrobiłem według opisu. Planowy odjazd ma być 11:07.
-
Nie ujmuje się p.o dla takiego rozkładu.
-
No dobrze, ale to nie zmienia faktu, że odjazd jest dopiero podany 8 minut po czasie patrząc według rozkładu. Do tego rzuciło mi się w oczy umiejscowienie roboli. Powinni być nieco wyżej, bo obecnie to te ala nogi mają zanurzone w podsypce. Nie powinien on też znajdować się w folderze posers (pasażerowie), tylko jak już workers (robotnicy). Tak też zrobiłem na repo. Przeniosłem model, ale nie był on zmapowany. Zatem zaimportowałem plik e3d zweldowałem, wygładziłem, ustawiłem hiearchię i eksportowałem do nowego folderu. Poprawki pojawią się w nowym patchu. Ciekawostka, której wcześniej nie zauważyłem to ruch głowy i nawet jej obrót w tym modelu. Chłopaki bez trudu mogą sobie skręcić kark heh. Skąd dokładnie pochodzi ten model? To sok z przed paru lat?
-
Możliwe, ze to SOK. To jest model pracownika PLK (co są i na mocznikach jako dynamic) wydzielone z katalogu dynamic. Jak ustawiłem ich na torze, to byli wykolejeni.
-
Ja wydzieliłem wszystko z folderu posers i przeniosłem do workers. Dobrze by było by wszyscy robotnicy byli w jednym miejscu. Mowa o inc, t3d i teksturach. W wolnej chwili się temu postaram przyjrzeć.
EDIT:
Teraz widzę w czym rzecz. Zrobiło się niepotrzebne zamieszanie. Wystarczyło jedynie zaimportować plik t3d sok nanieść mapowanie tekstury robol i nowo utworzony t3d tam zostawić. Teraz wyszło jedno wielkie pomieszanie. Nie no to też nie ma zbytnio sensu, bo w folderze dynamic są ludziki potrafiące się poruszać. Zatem suma sumarum zaproponowane przeze mnie wcześniej rozwiązanie i wprowadzone na repo jest OK. Ten model w obecnej postaci w folderze workers pewnie dlatego się będzie wykolejał, bo jest podzielony na poszczególne submodele typu głowa, tółw, ręce, korpus i nogi. Zatem to co jest w stanie się poruszać. By był nieruchomy trzeba go zespawać w jeden jak pasażerów i przestanie być problematyczny :). Ogólnie to brakuje mi na sceneriach ruchomych ludzików ehhh.
-
Jak ustawiłem ich na torze, to byli wykolejeni.
Bo pewnie ma Category=road. Jakby to zmienić na unimog, to będzie się mógł poruszać również po torach. Tylko że raczej po poziomie główki szyny.
-
Uruchom misje na EXE424 albo jak masz wszystkie patche to na tym z poprawki przejedź i zobacz.
-
Już wszystko dobrze, nic nie grzebałem a pośpieszny bez problemu odjechał.
-
Ja zrezygnowałem z czerwonego sygnału i wyjechałem. Między Alakowicami, a Bałtyk Miasto stał jakiś pociąg. Nie pamiętam dokładnie jaki i omal nie doszło do zderzenia.
Straszne!
W jak sposób da się obalić sygnał? Prędzej mur lub flaszkę. Proszę poprawić czytelność tej wiadomości.
Sawi
-
Przejechałeś na S1?
Jeśli tak to wina leży po Twojej stronie, a nie po stronie scenariusza.
-
Po tym poście zaczynam się zastanawiać nad wprowadzeniem odporności eventów scenariuszowych na działania niezgodne z przepisami kolejowymi.
-
Tak jak w Train Simuator? Przelecisz S1 i "game over"? Nie wiem, czy to ma sens.
-
Nie, tu chodzi bardziej, że jeżeli jest S1 to droga ułożona jest na kozioł.
-
To nie ma sensu, Wiewiór napisał, że ma 12 lat. W takim układzie tylko edukacja, karanie zakończeniem symulacji tylko odstręczy. Na kozioł, to jak go mamy. Skierowanie na kozioł, też kończy symulację.
Między Alakowicami, a Bałyk Miasto stał jakiś pociąg
Tak byłoby w realu, tak ma zostać!
-
Spróbuj wypomnieć komuś w testach, by wysyłał na kozły na wszystkich możliwych torach przy ustalaniu przebiegu, czy nie daj dodał wykolejnice. Już widzę te kolejne flamewary. :D
Można by coś zrobić przy vel>Vd przez jakiś czas, ale przy stanie obecnych scenerii średnio by to działało, skoro połowa sygnalizatorów jest nieprzypisana, a pojazd gracza zazwyczaj komend manewrowych nie dostaje.
-
Jest event exit, z którego się nie korzysta, choć właśnie w takich sytuacjach mógłby być przydatny. Ale i tak o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie w razie przerżnięcia radiostopu. Tylko nie chodzi mi o samą muzyczkę i emergency_brake, a o prawdziwy radiostop dla wszystkich pociągów na danym kanale.
-
SKP, kupuję ten pomysł. Masz pomysł jak to zrealizować?
-
EXE od dawna umożliwia ręczne uruchomienie radiostopu (tego "właściwego") określoną kombinacją klawiszy, ale chyba nie można tego podpiąć pod event. Natomiast podejrzewam, że da się to zrobić, ale to już są kompetencje programisty EXE.
Natomiast symulację można przerwać eventem exit o konstrukcji (chyba): event nazwa exit 0 none endevent. Wystarczy stworzyć jeden taki tor i przypisać do torów z warunkiem, że ma się uruchomić tylko wtedy, kiedy jesteśmy tam "nielegalnie".
-
Przypisać do toru, warunkowe wykonanie eventu w zależności od stanu sem_info. Tyle, że Ra chce usunąć eventy z torów, to realizacja będzie inna. W każdym razie bez ingerencji w kod.
Dodano: 07 Marca 2015, 20:08:44
Tak jeszcze pomyślałem: Event sem_X_s1, prócz wygaszania mógłby sprawdzać co jest na semaforze zapalone. Jeśli S1, to wywołuje radiostop.
-
I przez to kolejne dodatkowe zdarzenia na jazdę obok S1 na rozkaz...
-
To da się zorganizować sensownie modyfikując pomysł Krzyśka626, tylko nie wiem czy chcemy, żeby przerżnięcie semafora o 2 metry powodowało RS. W rzeczywistości się tak nie dzieje.
-
Tak jak wyżej napisałem, najlepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie togo pod funkcję sprawdzającą prędkość zadaną z aktualną i gdy ta będzie przekroczona przez x czasu dopiero wysyłająca radiostop czy coś. Załatwiłoby to przerżnięcia sygnalizatora i ograniczenia prędkości, ale miało margines na wyhamowanie po przerżnięciu S1 czy zwolnienie za sierżantem.
-
No cóż - na początku witam wszystkich :)
A teraz ad rem:
Wyjeżdżając z Alakowic 443232 na prawidłowy sygnał, wyjechałem na tor lewy na spotkanie z towarowym z naprzeciwka:
-
Chyba mam dziada. Opis głosi: "UWAGA: SHIFT+1 wciskamy dopiero jak przesiądziemy się do EU07 15xx." Wyzwoliłeś go w wierszu 2926. Przesiadka to 5031. Przy okazji pewnie coś rozprułeś albo pomieszałeś przebiegi, bo on i tak by tam był, wiec pewnie wracamy po prawym. Trzeba by zablokować keyctrl1 jakimś warunkiem spełnianym dopiero po przyjeździe do Alakowic, ale nie mam teraz do tego głowy i pewnie bym tylko napsuł, a to nie błąd scenariusza, tylko nieczytanie opisu. Zachęcam do zgłębienia skryptowania maszynowych scenariuszy i zwiększenia idiotoodporności. Ten niestety jest napisany niechronologicznie i brak mu komentarzy w kodzie, więc wymaga trzeźwej głowy do analizy. Tą klikajkę chyba dało się wywalić, ale autor nie chciał, z tego co pamiętam.
-
Cytat: Woku w 12 Października 2014, 11:31:20
I popraw proszę ten wpis "UWAGA: SHIFT+1 (...)" na poprawny bo można się zgubić, a potem będzie spam na forum typu ''Pisało, żeby nacisnąć SHIFT+1, nacisnąłem i nie mam wyjazdu...".
A taki sobie wpis dałem przy testach, wiele się nie pomyliłem.
-
Chyba mam dziada. Opis głosi: "UWAGA: SHIFT+1 wciskamy dopiero jak przesiądziemy się do EU07 15xx." Wyzwoliłeś go w wierszu 2926. Przesiadka to 5031. Przy okazji pewnie coś rozprułeś albo pomieszałeś przebiegi, bo on i tak by tam był, wiec pewnie wracamy po prawym.
OK-kej - tylko jeśli za wcześnie wyzwoliłem przebieg dla 443232 to wjeżdżając do Alakowic w dwójce mam rozjazd na ostrze i wjeżdżając 441963 powinno mnie skierować na czołówkę z 443232...