- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Poradniki => Wątek zaczęty przez: klimczok_mk w 01 Czerwca 2013, 20:42:43

Tytuł: Instrukcja tworzenia skryptu instalacyjnego dla tekstur taboru.
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 01 Czerwca 2013, 20:42:43
Tworzenie skryptu zostało ułatwione.
1. Wgrywamy na serwer eu07.pl paczkę użytkową e3d/dds.

2. W zakładce Paczki klikamy guzik dodaj, wybieramy lokalizację archiwum dodatku. Z listy po lewej wybieramy właściwe archiwum. Klikamy kolejno guziki na dole okna "Wczytanie info.txt", "wczytanie pack.txt", "generuj skrypt instalacyjny z pack.txt".
(http://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ri1.jpg)

3. Otworzy się nowe okno z podsumowaniem danych do skryptu. Możemy tu edytować opis. Zakładki z linkiem do dodatku i wpisami textures nie działają na stan 8.07.16.

4. Klikamy "Zapisz jako [dodatek].r_i". W głównym folderze symulatora pojawił się skrypt.
(http://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ri2.jpg)

5. W sekcji [download] wklejamy link do paczki z punktu pierwszego. Po znaku równości definiujemy nazwę archiwum.

6. Tworzymy sekcję rozpakowywania. Składa się ona z wiersza zawierającego nazwę archiwum w nawiasie kwadratowym, po której następują wiersze ze sposobem rozpakowania plików. Na stan 28.01.17 poprawnie działa tylko wypakowanie całości z nadpisaniem
[nazwa_archiwum.ext]
*=raw
Przy większej ilości paczek w jednym skrypcie będą one wypakowywane zgodnie ze zdefiniowaną tu kolejnością.

7. Jeśli chcemy dopisać coś do pliku textures (tekstury taboru) tworzymy sekcję [textures.txt], gdzie kolejnych wierszach definiujemy ścieżki do plików textures.txt, które chcemy edytować.
[TEXTURES.TXT]
dynamic/pkp/pojazd=nazwa_zmiennej_textures
Ważne jest zrozumienie, że chodzi o plik textures.txt jako całość, a nie jego sekcję. Nazwa po znaku równości nie jest kategorią w pliku, do której zostanie dopisany pojazd, tylko zmienną lokalną instalatora, do której odwołujemy się w punkcie ósmym. Jeśli przykładowo chcemy dodać dwie tekstury do 303e i 303e_ep_ic_zez, to nadal odnosimy się tylko do dynamic/pkp/303_v1 (/textures.txt)=unikalna_nazwa Plik pdf w załączniku myli w tym aspekcie.

8. Tworzymy sekcję wpisu do danego pliku textures. Odwołujemy się do niego za pomocą [nazwa_zmiennej_textures] zdefiniowanego w punkcie siódmym. W kolejnym wersie wpisujemy nagłówek dla naszego pojazdu. Jeśli nie ma on tworzyć nowej podkategorii w starterze, to wystarczy skopiować z danego textures.txt. W kolejnych wersach listujemy wszystkie wpisy tekstur.
Jeśli mamy tekstury do dopisania w wielu folderach, umieszczamy kolejne sekcje [nazwa_kolejnej_zmiennej_textures] o identycznej składni.
[nazwa_zmiennej_textures]
!=kategoria_pojazdu,podkategoria
tekstura.ext=nazwa_mmd/fiz,podkategoria,nazwa_mini_tekstury


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wersja archiwalna:
Skrypt instalacyjny to nic innego, jak zmiana rozszerzenia pliku tekstowego (txt) na (r_i). Poniżej postaram się to w krótki sposób wyjaśnić.
1. Pobieramy z linka poniżej szablon do wypełnienia:
http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-szablon.txt (http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-szablon.txt)
2. Aby uzyskać dane do wypełnienia naszego szablonu, postępujemy zgodnie z podpunktami:
-otwieramy Rainsted.exe,
-wchodzimy w zakładkę Paczki,
-klikamy Dodaj i wybieramy naszą paczkę,
-klikamy Wczytanie INFO.txt, a następnie Wczytanie PACK.txt i ukazuje nam się to, co jest na screenie nr 1 i 2.
(http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-1_1.png)

(http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-2_1.png)
3. Następnie postępujemy zgodnie z instrukcją w pliku .pdf z załącznika.
4. Jak postąpimy zgodnie z tym, co jest na powyższych screenach, a także pliku .pdf, zapisujemy nasz plik i zmieniamy rozszerzenie z .txt na .r_i

Wprowadziłem drobne poprawki i przyklejam.
adsim

Szerszy opis aktualnego procesu wraz z zaznaczeniem ostatnio popełnianych błędów. 28.01.17
Stele