- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Uruchamianie Symulatora => Wątek zaczęty przez: gerwazy w 25 Sierpnia 2004, 17:38:01
-
Witam. To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich.
Mam problem..Zrobiłem własną scenerię ( trochę mało skomplikowaną bo na razie jestem początkującym) i chcę w nią zagrać. Robię wszystko co trzeba, załadowuję scenerię do folderu z eu07 i jak wybieram moją trasę to albo zaczyna się ładować i nagle wychodzi do Windowsa albo po prostu się zacina.
Proszę pomóżcie i powiedzcie jak ja mam uruchomić swoją scenerię???
Z góry dziękuję za pomoc:)
-
To zrób żeby się wysypał jeszcze raz i wklej tu kilka ostatnich linijek z pliku log.txt z katalogu symka - program zapisuje tam przebieg wczytywania scenerii.
-
Chodzi mi o to, że nie dodałem jeszcze pociągów do tej scenerii i chciałem ją obejrzeć w trybie ghostview.
Ale jak chciałeś dam tu kilka ostatnich linijek z pliku log.txt po wywaleniu eu07:
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.bmp
OK
Loading - texture: textures\tpbps-new2.tex
OK
Ground init OK
Player train init: ghostview
Czy te opisy mówią Ci dlaczego nie chciało się włączyć?
dziękuję za pomoc z góry...
-
1) Uzyj wersji oficjalnej symulatora z 220703
2) na koncu pliku scenerii wstaw FirstInit
-
Ground init OK
Player train init: ghostview
Czy te opisy mówią Ci dlaczego nie chciało się włączyć?
dziękuję za pomoc z góry...
Chciało się włączyć ale nie chciało się przełączyć. Jak dojdzie do tego momentu jeśli masz na klawiaturze przycisk ze znaczkiem windowsa (między alt a Ctrl) to go wciśnij i na pasku zadań kliknij w symka. Powinno się wtedy przełączyć
-
Przykro mi, ale jak nawet przełączam i klikam w symka to i tak nie chce się włączyć i wychodzi. Naprawdę nie wiem jak uruchomić trasę.
Mam też dwa pytania:
1. Czy mieliście problem z uruchomieniem własnej scenerii?
2. W jakich okolicznościach sceneria może się nie uruchomić?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Ja w ogole scenerii nie uruchamiam w trybie ghostview bo tez mi sie wykrzacza. Nie chcialo mi sie nawet sprawdzac dlaczego, ale aby obejrzec scenerie stawiam lokomotywe na jednym torze, uruchamiam symulator i wlaczam f4 i wtedy ogladam sobie cala trase.
-
Przykro mi, ale jak nawet przełączam i klikam w symka to i tak nie chce się włączyć i wychodzi.
A przeczytales co napisalem wyzej?
No to przyklad - moja "trasa" :) -jeden tor, brak nieba, brak lokow:
node -1 0 1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-7.30157e-007 0.2 0.000145339 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-7.30157e-007 0.2 100.0 0.0 //point 2
0
velocity 100.0
endtrack
FirstInit
Dziala w wersji z 220703.
W najnowszym unofficialu z pantografami tryb ghostview nie dziala i trzeba do pliku scenerii wstawic jeszcze loka, np:
node -1 0 nazwa_toru track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-7.30157e-007 0.2 0.000145339 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-7.30157e-007 0.2 100.0 0.0 //point 2
0
velocity 100.0
endtrack
FirstInit
trainset none nazwa_toru 20.0 0.0
node -1 0 Ep07-424 dynamic PKP\EU07 ep07-424 ep07 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
i ustawic w .ini zamiast ghostview => ep07-424,
odpalic a pozniej F4
-
No teraz to ja już się kompletnie zgubiłem. Nic z tego nie rozumiem bo jestem początkującym. Dziękuję za pomoc, ale mam jeszcze pytanko?
W jaki sposób mam na moją trasę wstawić jakiś pociąg (ot choćby samą lokomotywę? Bo ja z FAQ nic nie rozumiem poza zrobieniem torów i drzew.
-
Na samym koncu Twojej trasy powinno pojawic sie kluczowe slowo FirstInit a za nim definicje skladow
Sama definicja wyglada tak: (tu dla samej lokomotywy)
node -1 0 EU07-485 dynamic PKP\EU07 eu07-485 303E 0.0 reardriver 3 0 enddynamic
gdzie
- EU07-485 to nazwa pojazdu
- PKP/EU07 to katalog z teksturami do owego pojazdu
- eu07-485 to nazwa tekstury pojazdy (moze byc takze z koncowka .bmp lub .tga),
- 303E to plik modelu pojazdu
- reardriver (lub headdriver) kabina w ktorej rozpoczniemy symulacje - tylna lub przednia
- cyfra 3 to rodzaj sprzegu - zaleca się zostawic :)
analogicznie sprawa wyglada z wagonami (tutaj wagon 2giej klasy)
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
jesli chcesz miec sklad zlozony z loka i dwoch wagonow powinienes wpisac linijke definicji loka i dwie linijki definicji wagonu jedna pod druga.
Jesli masz juz sklad powinienes obrac go w swego rodzaju klamre trainset - endtrainset ktora odpowiada za ustawienie zdefiniowanego skladu w odpowiednie miejsce.
Wybierz zatem tor na ktorym ma stac sklad (wazne zeby posiadal on nazwe i nie byl torem ostatnim lub laczonym bezposrednio ze zwrotnica)
trainset nazwa_skladu nazwa_toru 10.0 0.0
--tutaj definicja skladu
endtrainset
gdzie
- nazwa_skladu to dowolna nazwa Twojego skladu
- nazwa_toru to dokladna nazwa toru na ktorym ma byc ustawiony sklad
- 10.0 odleglosc skladu od poczatku toru
- 0.0 predkosc z jaka ma sie poruszac bezposrednio po wlaczeniu symulacji (tutaj zero - czyli sklad stoi w bezruchu)
To w zasadzie tyle... Wiecej informacji o rodzajach sprzegu i innych parametrach znajdziesz uzywajac "szukajki", zapoznajac sie z dzialem Edycja na stronie glownej programu.
P.S. jak sie gdzies pomylilem to niech mnie ktos poprawi ;)
Pozdrawiam
-
Zrobiłem tak jak mówiłeś, ale wyświetlił mi się jakiś błąd. Poniżej napisałem co się pokazało na końcu zanim się zacięło. Chcę tylko zaznaczyć, że ja po prostu do pliku swojej trasy skopiowałem końcówkę:
FirstInit
trainset none nazwa_toru 20.0 0.0
node -1 0 Ep07-424 dynamic PKP\EU07 ep07-424 ep07 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
Nie zamieściłem na swojej trasie lokomotywy gdyż nie wiem jak to zrobić. Czy robi się to tak jak np. tory? Możecie mi to wyjaśnić? Poniżej zamieszczam ostatnie komendy przed zacięciem.
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Loading - texture: textures\plants/#swierk1.tga
OK
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.bmp
OK
Loading - texture: textures\tpbps-new2.tex
OK
Loading - texture: textures\rivermnt1.bmp
OK
Loading - texture: textures\rivermnt1bank.bmp
OK
Loading - text model: models\wzll.t3d
Loading - texture: textures\metal/metalfrictionpattern1.tga
OK
Loading - texture: textures\wzl.bmp
OK
Loading - texture: textures\zwrot34r300pods-new.tex
OK
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Track does not exist ""
Scene parse error near node
DZIĘKUJĘ ZA POMOC Z GÓRY.
-
OK, to załóżmy, że to jest cały plik ze scenerią z jednym torem:
node -1 0 nazwa_toru track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-7.30157e-007 0.2 0.000145339 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-7.30157e-007 0.2 100.0 0.0 //point 2
0
velocity 100.0
endtrack
FirstInit
trainset none nazwa_toru 20.0 0.0
node -1 0 Eu07-424 dynamic PKP\EU07 eu07-424 303e 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset
To tyle. Pogrubione miejsca to nazwa toru, na który wstawiasz lokomotywę. Może być dowolna, byleby się zgadzała z deklaracją w FirstInit.
-
Widocznie wpisałeś tor, który nie istnieje :) Kliknij w 3ds na dowolny kawałek toru. Potem tam w wym lewym wielkim na dole pod takim kolorkiem pisze nazwa toru. Zapamiętaj ją, i zamiast słowa nazwa_toru w trasie napisz ten właściwy tor.
Pozdrawiam.