- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Mekosx w 01 Grudnia 2008, 18:03:47

Tytuł: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: Mekosx w 01 Grudnia 2008, 18:03:47
Witam, jestem pewien  że na forum ten problem przewijał się już wiele razy, jednak nie mogę tego tematu znaleźć, mianowicie chodzi mi o to jak ustawić w maszynie, aby światła loka świeciły pełnym blaskiem, wiele razy spotkałem się z czymś takim że na loku po prostu zmieniają się tekstury świateł, ale świecić to to nie świeciło...
Chodzi mi o coś takiego:
http://imig.pl/images/rcumhrk8suebu6kss8g.jpg (http://imig.pl/images/rcumhrk8suebu6kss8g.jpg)
Ustawia się to w scenerii, czy w ustawieniach samego loka? Gdzie i jak?
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 01 Grudnia 2008, 18:21:55
Ustawia się w modelu loka szukając w jego t3d takiego czegoś co się nazywa "_on" (włączone) dotyczące modelu świateł, a następnie zmienić false na true:

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: MAIN
Type: Mesh
Name: HeadLamp23_on
Anim: false
Ambient: 211.0 211.0 211.0
Diffuse: 211.0 211.0 211.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           -1.0 1.50996e-007 3.01992e-007 0.0
           3.01992e-007 0.0 1.0 0.0
           1.50996e-007 1.0 0.0 0.0
           -0.000353927 9.02837 1.83198 1.0
NumVerts: 48
1
0.816591 -0.0014285 0.13045    0.349224 0.960795
1.00258 -0.00142847 0.13045    0.386611 0.960795
0.988425 0.0697475 0.13045    0.383765 0.975575
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: Dozer w 01 Grudnia 2008, 18:23:09
W tym wątku masz automat do zmiany świateł we wszystkich lokach:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9581.0.html
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 01 Grudnia 2008, 18:23:51
Ustawia się w modelu loka szukając w jego t3d takiego czegoś co się nazywa "_on" (włączone) dotyczące modelu świateł, a następnie zmienić false na true:

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: MAIN
Type: Mesh
Name: HeadLamp23_on
Anim: false
Ambient: 211.0 211.0 211.0
Diffuse: 211.0 211.0 211.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

Rotfl... Nie zmieniamy parametru anim, tylko SelfIllum...
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 01 Grudnia 2008, 18:26:50
Mea kulpa ;)
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: Mekosx w 01 Grudnia 2008, 18:38:28
Niestety ten sposób podany przez ST44-003 nie działa, zmieniam wszystkie wpisy typu
Parent: MAIN

Type: Mesh

Name: HeadLamp11_on

Anim: true
Ten arkusz kalkulacyjny otwiera się w Open Ofisie, ale nie działa (prawdopodobnie dlatego że Open Office nie obsługuje makr...).
Odpalenie u mnie M$ Office odpada, bo mam linuxa, poza tym nie stać mnie na oprogramowanie Microsoftu :P
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 01 Grudnia 2008, 18:45:33
Niestety ten sposób podany przez ST44-003 nie działa

Działa, działa. Otwórz notatnikiem plik .t3d lokomotywy (model pudła, nie kabiny), wpisz w szukajkę 'Lamp' i daj szukaj. Powinno zatrzymać się na Name: ............., zmieniasz poniżej wskazany przez kolegę parametr na true i lecisz dalej z szukaniem... Znajdziesz następny i zmieniasz to, co wyżej itp. Jak wyświetli Ci, że więcej elementów brak, to zapisujesz i fajrant ;]

EDIT:

Cytuj
Anim: true

No właśnie kolega się z tym pomylił. Zmieniasz parametr SelfIllum, a Anim zostawiasz bez zmian ;]
Tytuł: Odp: Światła widoczne w ciemności - jak?
Wiadomość wysłana przez: Mekosx w 01 Grudnia 2008, 18:51:07
Już mi działa, dzięki :)